Stránka 37 z 40
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: úte 25. pro 2012, 11:51
od MrHackCZ
Zdravíčko, tak jsem tu zase s další otravnou otázkou...
Včera jsem do svého PC strčil novou 7870 (Gigabyte). Nejdřív jsem vyndal starou 5770 kterou jsem přendal do druhého slotu na gpu... Sehnal jsem si crossfire můstek z 6950ky protože technici z AMD to nedomakali a crossfire konektor je na obou grafikách jinde
( foto -
http://i.imgur.com/R12hA.jpg takže mi ten dodaný nestačil byl moc krátký... PC jsem zapl v pohodě. ALE. Co teď ? GPU-Z mi říká že CrossFire u obou grafik je vyplý. S CF dělám poprvé a vůbec nevím co a jak. Díky za pomoc...
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: úte 25. pro 2012, 11:55
od Mr Lucas
Na CrossFire potřebuješ dvě stejný grafiky. HD 5770 a HD 7870 ti v CrossFire opravdu nepojedou.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: úte 25. pro 2012, 13:59
od Krteq
Jsou potřeba dvě karty minimálně stejné generace, ideálně dva stejné modely.
Tahke kombinace (HD 5770 + HD 7870) není podporována.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: úte 25. pro 2012, 20:04
od MrHackCZ
Ah tak. Takže 5770 můžu prodat. Nepřidá na výkonu nic?
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: úte 25. pro 2012, 20:08
od beardie
muzes
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 15:19
od no-X
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 15:24
od Krteq
Holly sh*t
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 15:42
od DOC_ZENITH
OK a co tedy bude místo AFR, bohužel neřekli o nové technologii zatím vůbec nic takže šampaňské objednávám, ale otevřu jej až když tu tu bude for real a ukáže se že je to neni jen ňákej bastl pro recenze a pro propagaci mantle.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 16:16
od ArgCZ
panejo
, koukám že si v lednu hodně zablbnu, asi kvůli tomu pořídím i BF4 a nějaké GCN dGPU
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 16:21
od no-X
DOC_ZENITH: Namísto AFR by mělo fungovat přímé rozdělování vláken mezi grafiky. Tedy ne vykreslit obraz a pak až řešit, co s ním dál, ale rozdělit vykreslení jednotlivých objektů mezi GPU podle toho, jakým výkonem GPU disponují. Některé myšlenky jsou podobné jako i Hydry, ale tohle má výhodu v podpoře na úrovni API, nejde o dodatečný hack, takže by měly odpadnout některé nedostatky, se kterými se potýkala Hydra. Samozřejmě určitý nedostatek je to, že to bude fungovat jen na úrovni Mantle, ale to už je otázka rozšíření nového API.
ArgCZ: Asi bych nebyl až takový optimista, zatím se nepochlubili žádným konkrétním datem, kdy by to mělo začít fungovat, takže to může být za šest týdnů stejně jako za šest měsíců. Ale kdo ví, třeba AMD překvapí.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 16:28
od ArgCZ
aha já myslel že je to jedna z "featur" nového API
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 17:21
od DOC_ZENITH
no-X píše:DOC_ZENITH: Namísto AFR by mělo fungovat přímé rozdělování vláken mezi grafiky. Tedy ne vykreslit obraz a pak až řešit, co s ním dál, ale rozdělit vykreslení jednotlivých objektů mezi GPU podle toho, jakým výkonem GPU disponují. Některé myšlenky jsou podobné jako i Hydry, ale tohle má výhodu v podpoře na úrovni API, nejde o dodatečný hack, takže by měly odpadnout některé nedostatky, se kterými se potýkala Hydra. Samozřejmě určitý nedostatek je to, že to bude fungovat jen na úrovni Mantle, ale to už je otázka rozšíření nového API.
ArgCZ: Asi bych nebyl až takový optimista, zatím se nepochlubili žádným konkrétním datem, kdy by to mělo začít fungovat, takže to může být za šest týdnů stejně jako za šest měsíců. Ale kdo ví, třeba AMD překvapí.
No... různé objekty v různejch GPU zní smysluplně, takhle jsme si představoval render třeba v době kdy přišel sideport. Myslel jsem si že X2 kartu budou přes sideport renderovat takto do stejného framebufferu, ale tehdy skutek utek a AMD sideport zahodilo.
Jak sakra budou GPU co jsou fyzicky jinde renderovat do stejného framebufferu, jaká sběrnice bude dost rychlá? PCI-E asi ihmo ne + je na to celkem latentní. CF můstků se AMD právě zbavila, tak nevim jak to nakonec bude řešeno.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 18:16
od no-X
CF můstek byl pomalejší než PCIe. XDMA umožňuje, že jedna karta může přímo přistupovat ke druhé, tzn. že si mohou vzájemně sahat do paměti. Pokud PCIe stačí k přenosům při AFR, proč by nemělo stačit k přenosům v tomhle případě?
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 20:45
od Krteq
Ale co "GCN 1.0" karty?
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: stř 13. lis 2013, 23:33
od nou
stale si myslim ze karty budu mat samostatne framebuffre. co ale mozu spravit je ze budete moct explicitne spravit blit z jedneho framebufferu do druheho.
http://www.g-truc.net/post-0554.html tu mozete vidiet ako pribudaju jednotlive objekty. teraz si predstavte ze vyrenrujte napriklad skalu. tak ju zoberiete a prekopirujete do spolocneho framebuffera pricom zoberiete do uvahy aj Z-buffer. myslim ze GCN karty maju samostatny DMA engine takze karta moze pokracovat v renderingu kym sa kopiruje tento docasny framebuffer na druhu kartu. podrobnosti pravdepodobne uvedu az na GDC
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: čtv 14. lis 2013, 00:42
od DOC_ZENITH
no-X píše:CF můstek byl pomalejší než PCIe. XDMA umožňuje, že jedna karta může přímo přistupovat ke druhé, tzn. že si mohou vzájemně sahat do paměti. Pokud PCIe stačí k přenosům při AFR, proč by nemělo stačit k přenosům v tomhle případě?
XDMA se o propustnost dělí s propustností NB vs GPU. O to taky docela jde. Propustnost je tam teoreticky velká ale GPU se tim budou krást o bandwith. Už v minulosti fungovalo SLI i CF bez můstků a kdyby byly nepodstatné asi by je oba výrobci tak netlačili. To množství přenesenejch dat není malé.
Narazil jsem na to v dobách kdy jsem se zabejval overclockingem těch 2560x1440 monitorů na 120+Hz. Jednak se musely modifikovat drivery protože by default ani drivery AMD ani NV nechtěly jít přes 400Mhz pixelclock a pak zde byly limity v multiGPU, které od určité hranice nemohly jít výše, kdežto singleGPU mohly. Takže to má limity a je to tuna nekomprimovanejch dat.
A bavíme se tady o ořezané chodé platformy jako třeba LGA 1150 co už při 2 kartách disponuje max 8 linkama pro jednu. Na to budeš dávat CD několika Hawaii čipů tam bude v tomhle směru limitace. AMD nemá nic, zastaralé chipsety pro FX jejichž northbridge a konkrétně PCI-E řadič je 6+ let starej a pamatuje K8. Nové APU taky nebudou mít zrovna high-end proporce northbridge.
Uvidíme jak se to nakec vyine, dokud se neví jak to vlastně bude fungovat netroufám si nic odhadovat.
Pokud by nesdílely 1 framebuffer muselo by se jednat buďto o AFR (což se dušovali že nebude), nebo šachovnici, nebo lépe optimalizované SFR, nebo něco nové o čem jsme ještě nikdy neslyšeli.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: čtv 14. lis 2013, 19:32
od no-X
Už před nástupem XDMA běželo CrossFire (samozřejmě i SLI) po sběrnici ve všech případech, kdy se vykreslovalo rozlišení, na který nestačilo speciální rozhraní. PCIe 3.0 ×16 má dostatečnou přenosovou kapacitu, není důvod tam hledat slabiny. Vzpomeň si na testy, který ukazovaly, že v PCIe 3.0 režimu má grafika stejný výkon jako v PCIe 2.0, což znamená, že potenciál PCIe 3.0 je z více než 50 % nevyužitej. Pokud si z něj část ukousne CrossFire, stále zbývá víc než dost. Vždyť se podívej do nějaké recenze R9 290/X v CrossFire - škálování je i lepší než u karet s můstkem. Můstky jsou záležitost z doby první generace PCIe 1.x čipů, který byly řešený tak, že z návrhu čipu se vyříznul AGP řadič a místo něj se použil PCIe řadič, případně se používaly konverzní čipy, takže reálná přenosová rychlost byla na úrovni AGP. Tam měl můstek, který přinášel vyšší propustnost než sběrnice, smysl. Dneska je to brzda.
Re: ATi CrossFire - informační thread...
Napsal: pát 15. lis 2013, 00:43
od DOC_ZENITH
No-Xi je chyba tvrdit že PCI-E grafiky nelimituje. I na 16x jsem u Tahiti naměřil rozdíly v GPGPU výkonu mezi PCI-E 1.1, 2.0 a 3.0. Na GK110 jsem je nenaměřil ale to na situaci moc nemění, to jen řiká že GCN při výpočtech ráda bandwith.
Malé rozdíly byly také naměřeny v SLI a CF testech. Malé ale byly. A jednalo se opět o nechalná average FPS a podobně. Stejnej ten výkon rozhodně nebyl. Když ty GPU zahltíš obrovsykm rozlišeim a AA takže limitem bude fillrate a podobně logicky rozdíl nebude, protože to neni to kde by PCI-E byla bottleneckem.
Proč to zmiňuji, bottleneck co se PCI-E týče během renderingu je v geometrii. fillrate, síla shaderů, atd.... výkon ve vysokejch rozlišeních to PCI-E nezatěžuje, geometrie ano a nedostatek prostupnosti tam se na první pohled projevuje stejně jak CPU limitace.
Dnes se pomalu začínáme vmotávat z limitu těch historckejch DX9 enginů s 1 x87 geometry threadem které seděly na CPU limitaci jak kráva, ale to už pomalu odchází a pokud bude počet polygonů (a ne těch řešenejch přes teselaci) stoupat narazíme na tento limit celkem rychle protože už teď se daj najít situace kde na něj rychlé grafiky narážej. Takže závěr "prostupnosti PCI-E je přehršle" rozhodně neakceptuji má vlastní měření mluví jinak. Pár tejdnů dozadu to někdo házel velkej benchamrk mnoha platforem kterej nemůžu najít ani vygooglovat, ale bylo to tam vidět.
Takovejch 2560x1600 při 120hz by byl jednostranej přenos nekomprimovanýho obrazu z jednoho GPU do druhého 1,4GB/s. To jest zhruba 33% bandwith u PCI-E 8x gen 2.0. Současné můstkové SLI či CF toto třeba nezvládá (ala jak jsem již řekl což jsem se naučil při OC těch 1440p monitorů).
Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
Napsal: pon 1. pro 2014, 18:24
od RAD-x
Jako opravdovej fanoušek a velkomajitel všemožnejch ATI a AMD karet, jsem se rozhodl... že vám sem postnu nějaký fotky mokrýho R9 snu.
Proč 3 karty a né 4? tato konfigurace umožňuje na X79 provoz 16x 8x 16x ale kombinace 4 karet pouze 16x 8x 8x 8x jak jsem zjistil, tak i pokud nepsrávně osadíte 3 karty, a výsledný režim bude 16x 8x 8x bude ztráta na jedné kartě oněch 8 linek činit cca 15% celkového výkonu, pokud bych teda nebyl svědkem zázraku a 4tá karta by neškálovala 100%, bylo by její osazení spíš kontraproduktivní, takže sem se na to vy..al no. 3 musej stačit, pokud vás zajímá kolik to žere, tak jen řeknu že všecko, i kolem letící komáry viz foto uplně dole.
Musim říct, že ty Risery nejen že pomohly ideálně osadit karty včetně high end zvukovky ale mělo to hodně velkej vliv na teploty, všechny karty při taktech 1000/5200 jen lehce přesahují 80°C, větší OC jsem zatím nezkoušel.
Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
Napsal: pon 1. pro 2014, 18:33
od del42sa
Pěkná práce