Stránka 37 z 50

Napsal: ned 7. led 2007, 15:47
od no-X
snapcase píše:a co takto moznost, ze teraz sa vyda nejaky vyssi mainstream (nieco na sposob 7900GS) a tam by to snad dvojslotovy chladic znieslo (popripade nejaky masivny jednoslotovy s vyssou hlucnostou) a az z G81 by sa robil ten ozajstny mainstream?

EDIT: inak nie sme v sekcii o ATi a v threade, ktora by sa vobec nemala zaoberat mainstreamom nV?
Co si představuješ pod tím vyšším mainstreamem?

GTX má 128 jednotek (575/1350), 384bit sb (900). a je v průměru o 60% rychlejší než X1950XTX
GTS má 96 jednotek (500/1200), 320bit sb (800). a je v průměru o 15% rychlejší, než X1950XTX

Tradiční mainstream (tedy "polovina G80" jak zmiňoval HEAD) by musel mít 64 jednotek. Pokud 64 jednotek pvoažujeme za standardní mainstream a GTS ještě za high-end, zbývá nám mezi tím jediná možnost a to je 80 jednotek (+20/40TMUs) a řekněme 256bit sběrnice. Takový čip (při frekvencích stejných s GTS) by nabízel výkon někde mezi 7900GTX a X1950XTX, ale obávám se, že na výrobu by byl o dost dražší - pokud by pro něj nebylo navrženo jednodušší 256bit PCB.

Napsal: ned 7. led 2007, 15:48
od misadlouhz
Není to jen o: "výkon bude u mainstreamových Dx10 karet lepší o XXprocent než u mainstreamových Dx9 karet"... Taky nezapomínejte, že Dx10 bude něco jiného než Dx9, a podle toho co jsem četl, tak se to například promítne do toho, že bude ulehčeno procesoru - tzn. menší zátěž procesoru, víc prostoru pro fyziku, např. v kombinaci s Dualcorem/vícecorem.. a také navýšení výkonu v Dx10, tzn. že když porovnáte Dx10 kartu s Dx9 kartou pod WinXP (Dx9) tak vám dá nějaký procenstní výsledek (nárůst daný časovým odstupem vydaných karet - jedna je prostě silnější než druhá), ale když necháte tu samou kartu pracovat s optimalizovanou hrou ve Vistě (Dx10), např. Crysis (nemám na mysli starší Dx9 hry, ale hry podporující Dx10), tak bude vaše karta výkonější než pod Dx9 a XP. Takže krom nárůstu kvality nebo povahy Dx10 se promítne vlastnictví Dx10 karty pozitivně i do oblasti výkonu a práce s procesorem (ulehčení procesoru, směřování jeho síly na výpočet fyziky).

Napsal: ned 7. led 2007, 15:53
od no-X
misadlouhz píše:když porovnáte Dx10 kartu s Dx9 kartou pod WinXP (Dx9) tak vám dá nějaký procenstní výsledek (nárůst), ale když necháte tu samou kartu pracovat s optimalizovanou hrou ve Vistě (Dx10), např. Crysis (nemám na mysli starší Dx9 hry, ale hry podporující Dx10), tak bude vaše karta výkonější než pod Dx9 a XP.
To není moc reálný :-) Většina DX10 her bude při použití DX10 přidávat efekty navíc, takže nároky na grafiku se zvýší. Pak stačí porovnat současný výkon pod XP a Vistou a je vidět, že ve Vistě běhají hry cca o 10% pomaleji. Takže ještě budeme rádi, pokud to dopadne tak, že se stejnými detaily nebudou hry ve Vistě běhat pomaleji, než pod XP...

Napsal: ned 7. led 2007, 17:43
od F - low
Takže vlastně když si koupis grafiku, která má pod DX9 podobný výkon jako higt-end tak pod DX10 pode mit mnohem vetsi vikon nez stary high-endovy grafiky na DX9, není to nahodou tak? :(

Napsal: ned 7. led 2007, 18:09
od snapcase
no-X píše:Co si představuješ pod tím vyšším mainstreamem?
trebars nieco, ako si spomenul ty alebo nejaku odlahcenu GTS. nie vsetky cipy musia zvladat 1200MHz na vypocetnych jednotkach. popripade sa znizi aj frekvencia zbytku cipu. pridaju sa k tomu lacne GDDR3 a mame vyssi mainstream.
dalej je potom este otazka, ci typicky mainstream bude naozaj polovica G80.

Napsal: ned 7. led 2007, 18:29
od Lukfi
F - low píše:Takže vlastně když si koupis grafiku, která má pod DX9 podobný výkon jako higt-end tak pod DX10 pode mit mnohem vetsi vikon nez stary high-endovy grafiky na DX9, není to nahodou tak? :(
Opačně. Příklad: Karta A podporuje SM4.0, karta B SM3.0.
V DX9 hře a pod WinXP mají A a B stejný výkon.
V DX10 hře pod WinXP taktéž, protože hra poběží v DX9 (bez SM4.0 efektů)
Ale když budeš na kartě A hrát DX10 hru v DX10 (na což budeš potřebovat Vistu), bude mít karta B (které bude stačit WinXP, protože SM4.0 stejně neumí) vyšší framerate, jednak protože jsou WinXP rychlejší a jednak protože karta A musí navíc počítat SM4.0 efekty.

Napsal: ned 7. led 2007, 18:48
od goelr
Lukfi píše:Opačně. Příklad: Karta A podporuje SM4.0, karta B SM3.0.
V DX9 hře a pod WinXP mají A a B stejný výkon.
V DX10 hře pod WinXP taktéž, protože hra poběží v DX9 (bez SM4.0 efektů)
Ale když budeš na kartě A hrát DX10 hru v DX10 (na což budeš potřebovat Vistu), bude mít karta B (které bude stačit WinXP, protože SM4.0 stejně neumí) vyšší framerate, jednak protože jsou WinXP rychlejší a jednak protože karta A musí navíc počítat SM4.0 efekty.
Hezky napsané :D

...to čekaní na novou atinu už je hrozné...btw: myslíte, že její uvedení rapidně sníží cenu starších gpu?

Napsal: ned 7. led 2007, 18:51
od Coololooser
goelr píše:Hezky napsané :D

...to čekaní na novou atinu už je hrozné...btw: myslíte, že její uvedení rapidně sníží cenu starších gpu?
Ne, dokud tady nebude i mainstream tak ne, uz ted se x1950xtx prodava brutalne levne.

Napsal: ned 7. led 2007, 18:52
od Stano K.
goelr píše:...btw: myslíte, že její uvedení rapidně sníží cenu starších gpu?
rapidne nie ale urcite nieco ano :wink:

Napsal: ned 7. led 2007, 18:52
od misadlouhz
Lukfi píše:Ale když budeš na kartě A hrát DX10 hru v DX10 (na což budeš potřebovat Vistu), bude mít karta B (které bude stačit WinXP, protože SM4.0 stejně neumí) vyšší framerate, jednak protože jsou WinXP rychlejší a jednak protože karta A musí navíc počítat SM4.0 efekty.
Ale karta A pojede přes Dx10, kterýžto je optimalizován na výkon odkaz http://www.gamespot.com/pc/action/crysi ... id=6163791

"Gamespot:Tell us about the special features in Direct3D 10 that Crysis will make use of. For instance, how, if at all, will the game make use of Shader Model 4.0? Where will we see instances of this new technology in the game--enhanced animated reflections on shiny surfaces, more-detailed textures, and so on?

Crysis Developement Team: In general, we utilize the new interface of D3D10 to get better performance. We also use geometry shaders with texture arrays to accelerate shadow map and particle generation. We now can develop render algorithms easier because of the big guaranteed feature set of D3D10. For example, with DX9, the limited number of interpolators often prevented shader optimizations. There are many more useful features we want to utilize as well, such as texture lookups in vertex and geometry shader, stream out, and integer math. D3D10 hardware is now required to do high-quality texture filtering, which can result in better shading quality (such as specular effects or reflections)."


Takže co já tady vlastně tvrdím? Že Dx10 hardware na Dx10 bude fungovat svižněji než na Dx9 kvůli způsobu, jakým Dx10 pracuje s grafikou a že nebude Dx10 hra běžící na Dx10 hardware pod Dx10 zatěžovat tolik procesor, jakoby jej zatěžovala pod Dx9 - a výpočetní síla procesoru bude moci být využita jinak. Ale až praxe (první testy Dx10 grafických karet na Dx10 hrách pod Dx10-Vistou) ukáže jak to vlastně bude ve skutečnosti a jestli poběží graficky bohatší hry (využívající možností Dx10) pod Dx10 svižněji.

Napsal: ned 7. led 2007, 19:16
od blekota je boss
AMD shows off two R600 boards at CES
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36757

a CES zacina uz zitra....

Napsal: ned 7. led 2007, 19:18
od no-X
we utilize the new interface of D3D10 to get better performance
Špatně si to vykládáš :-)

situace A: Na DX10 grafice pojedeš hru v DX9 režimu s DX9 efekty

situace B: přepíšeš DX9 efekty tak, aby běhaly přes DX10 = efekty budou stejné, ale výkon půjde o pár procent nahoru

situace C: vezmeš situaci B a přidáš ještě čistě DX10 efekty, aby hra v DX10 režimu vypadala viditelně líp, než v DX9 režimu = výkon půjde výrazně dolů

takže, to, co je zmíněno v citaci, se týká bodu B, jenže většina her bude odpovídat bodu C, protože když "není vidět" rozdíl mezi DX9 a DX10, byla by hra marketingově mrtvá

Napsal: ned 7. led 2007, 19:22
od misadlouhz
no uvidíme :-D

Napsal: ned 7. led 2007, 19:25
od no-X
blekota je boss píše:AMD shows off two R600 boards at CES
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36757

a CES zacina uz zitra....
Ještě je otázka, jestli je budou ukazovat veřejně, nebo za zavřenými dveřmi...

Napsal: ned 7. led 2007, 20:23
od crux2005
~ 31 cm dlhé PCB :-D čím ďalej tým lepšie ... a ešte len prototypy ...

uvedenie vo februári vidím blede

Napsal: ned 7. led 2007, 20:44
od no-X
Já si myslím, že únor je v tuto chvíli i méně pravděpodobný, než leden (kvůli novému roku). Buďto konec ledna, nebo začátek března. Konec ledna už se zdá beznadějný, takže to opravdu vypadá na březen...

Napsal: úte 9. led 2007, 17:35
od crux2005
ATi R600 Samples Available On Feb 28th

9" dlhá pre koncových zákazníkov
hmmm to ale určite nie je 31cm :D

Napsal: úte 9. led 2007, 17:40
od HEAD
No a kolik je 9" cm?

Napsal: úte 9. led 2007, 17:47
od kupco
Podla mojho Nokia konvertora by to malo byt presne 22,86 cm... :wink:

Napsal: úte 9. led 2007, 17:50
od sh
1"=2,54