Stránka 5 z 10
Re: Factorio
Napsal: pát 28. dub 2017, 09:24
od nou
ostra verzia 0.15 bude za par tyzdnov az odladia bugy. ja to uz s kamosom testujeme a zatial je to super. hlavne nove reaktory super. uz ziadne lany solarnych panelov. staci par reaktorov a viete napojit aj velku tovaren.
Ak je jeden vystup zo splitera blokovany tak ide vsetko druhym bez obmedzenia. Ako odbranchovat som pripojil na obrazku. Na zaciatku je 4 balancer za nim na streidacku odbocim nastriedacku z kazdeho pasu. Nasledne sa moze dat dalsi balancer aby sa vyrovnala spotreba.
Ak na konci nie je dost materialu tak tolen znamena ze mate malo vstupov a treba ich zvysit pretoze tam je uzke hrdlo.
Re: Factorio
Napsal: pát 28. dub 2017, 10:16
od Alfajk
proc je tam na ty pravy strane ten underbelt spolecne se splitterem? nestacilo by tam mit jen splitter?
pokud si dam stahnout ten beta update 0.15.x, to znamena, ze to bude stahovat pokazdy nejnovejsi verzi, kterou vydaji? a ma cenu vubec zacinat ted, na bete? ja jen jestli nechteji zmenit neco dulezityho, protoze ta moje starsi 0.14 mapa je po prechodu na 0.15 na odpis, tak bych nerad zacinal po treti, az vydaji ostrou 0.15
Re: Factorio
Napsal: pát 28. dub 2017, 12:16
od madPav3L
Alfajk píše:
pokud si dam stahnout ten beta update 0.15.x, to znamena, ze to bude stahovat pokazdy nejnovejsi verzi, kterou vydaji? a ma cenu vubec zacinat ted, na bete? ja jen jestli nechteji zmenit neco dulezityho, protoze ta moje starsi 0.14 mapa je po prechodu na 0.15 na odpis, tak bych nerad zacinal po treti, az vydaji ostrou 0.15
Ano, automaticky se ti to bude aktualizovat na novější verze, poslední je 0.15.3.
Klidně můžeš začít teď, žádné změny nebudou. Jen opravují bugy, na které ty stejně nenarazíš a postupně budou v updatech vydávat HD textury pro všechny objekty.
Než vydají 0.15 stable, to může trvat klidně několik měsíců.
EDIT: Jinak ještě přirovnání, které je celkem pravdivé. Beta release Factoria je stabilnější a má méně bugů než dnešní AAA hry při vydání...
Hrál jsem bety verzí 0.12 a 0.13 a od stable jsem nikdy nepoznal rozdíl, 0.14 jsem vynechal (bylo to jen překopání síťového kódu) a teď hraji 0.15.
Re: Factorio
Napsal: sob 29. dub 2017, 00:14
od nou
Alfajk píše:proc je tam na ty pravy strane ten underbelt spolecne se splitterem? nestacilo by tam mit jen splitter?
pokud si dam stahnout ten beta update 0.15.x, to znamena, ze to bude stahovat pokazdy nejnovejsi verzi, kterou vydaji? a ma cenu vubec zacinat ted, na bete? ja jen jestli nechteji zmenit neco dulezityho, protoze ta moje starsi 0.14 mapa je po prechodu na 0.15 na odpis, tak bych nerad zacinal po treti, az vydaji ostrou 0.15
to je proste balancer oznacme si tie pasy ABCD. Po tych prvych dvoch spliteroch sa premiesaju AB a CD dohromady, Potom ten treti premiesa stredne do ABCD. Ten stvrty zase premiesa tie na okraju. Nakoniec sa este premiesaju zsae dva susedne. Tym sa dosiahne ze z kazdeho vstupneho sa da dostat na kotrykolvek vystup a teda mnozstvo surovin ktore idu na jednotlive vystupy je rovnaky.
Co sa tyka 0.15 tak uz nic zasadne sa menit nebude. Treaz uz fakt len opravuju bugy.
Re: Factorio
Napsal: pát 5. kvě 2017, 19:28
od Alfajk
je mozny nejak zvysit cenu vyzkumu a mnozstvi potrebnejch surovin? Vsiml jsem si tam ty moznosti pri generovani mapy, ale cely nasobky me prijde strasne moc, a desetiny tam napsat nejdou... slo by to navysit treba jen o 20 nebo 50%?
Re: Factorio
Napsal: stř 10. kvě 2017, 21:42
od Alfajk
tak to asi nastavit nejde, holt jsem tam dal celejch 100% navic... ted me zajima, jde nejak zastavit expanze nepratel? podle wiki commandem
Kód: Vybrat vše
/c game.map_settings.enemy_expansion.enabled = false
ten se provede, ale nepratele dal rostou a rozsiruji se, ani
Kód: Vybrat vše
/c game.forces["enemy"].kill_all_units()
dodatecne nezafungoval
Re: Factorio
Napsal: pát 12. kvě 2017, 09:42
od huhla
zkoušel jste někdo ten nový marathon preset? Tedy že výroba/technologie jsou násobně dražší. Docela mě to láká jen mám obavu, aby to v pozdějších fázích hry nezabilo hratelnost
Re: Factorio
Napsal: pát 12. kvě 2017, 10:15
od nou
Expanzia je ze sa nevytvaraju nove spawnery. Tie existujuce ale samozrejme budu spawnovat biterov kym ich neznicis.
Re: Factorio
Napsal: pát 12. kvě 2017, 11:45
od Alfajk
nou píše:Expanzia je ze sa nevytvaraju nove spawnery. Tie existujuce ale samozrejme budu spawnovat biterov kym ich neznicis.
jenze oni se jim rozrustaji budovy, to ze obnovuji jednotky by me ani nevadilo
huhla píše:zkoušel jste někdo ten nový marathon preset? Tedy že výroba/technologie jsou násobně dražší. Docela mě to láká jen mám obavu, aby to v pozdějších fázích hry nezabilo hratelnost
ja si dal jen drazsi vyzkum (chce to vetsi pocet lahvicek) a je to v pohode, drazsi vyroba potrebuje novy setupy budov a vetsi zasobovani, a ja v tom nejsem tak dobrej, abych to uhral
Re: Factorio
Napsal: pát 12. kvě 2017, 12:21
od madPav3L
Alfajk píše:nou píše:Expanzia je ze sa nevytvaraju nove spawnery. Tie existujuce ale samozrejme budu spawnovat biterov kym ich neznicis.
jenze oni se jim rozrustaji budovy, to ze obnovuji jednotky by me ani nevadilo
Jestli ten příkaz na to vypnutí expanzí fungoval, tak ještě je tu ta věc, že platí jen na nově vygenerovaných částech mapy. Ty co máš již objevené se budou rozrůstat dál. Nepřátelé se generují asi 1-2 sektory (odhad) i v té tmě.
Re: Factorio
Napsal: úte 16. kvě 2017, 18:12
od madPav3L
Factorio nemá založenou technickou sekci, ale kvůli jednomu příspěvku to asi nemá moc cenu... tak to hodím sem, kdyby si chtěl někdo na hraní Factoria kupovat Ryzen, tak si to ještě rozmyslete...
Dle testu z této mapy
http://www.tuwr.net/~factorio/factory%2 ... 0568hr.zip
Ryzen 7 1800X OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) -
22.5 UPS
Ryzen 7 1700X @ 3.8 GHz + DDR4 2933 MHz (14-14-14-34) -
22 UPS
i7-6700K OC 4.1 GHz + DDR4 3200 MHz (16-18-18-36-1T) -
33.4 UPS
i7-6700K OC 4.6 GHz + DDR4 3600 MHz (15-16-16-30-1T) -
38 UPS
i7-7700K OC 5 GHz + DDR4 3000 MHz CL15 -
35 UPS
i5-2500 3.30GHz -
19.5 UPS
i5-6600K 3.5GHz RAM 2400 MHz -
23 UPS
Výsledky brány z tohoto vlákna
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=5&t=42165, i7-6700K jsou moje výsledky.
Ještě sem hodím jeden můj starší test, jak Factorio škáluje s frekvencí procesoru, RAM + nějaké drobné další testy.
Výsledky zde, původně jsem to dával na reddit
https://www.reddit.com/r/factorio/comme ... ed_fpsups/
Re: Factorio
Napsal: čtv 18. kvě 2017, 18:50
od Leon_
neplánujú sa náhodou porty ? alebo niečo podobné? napr keď chcem z jednej rite kde mám iron mining do base základne?
Re: Factorio
Napsal: čtv 18. kvě 2017, 19:26
od madPav3L
Leon_ píše:neplánujú sa náhodou porty ? alebo niečo podobné? napr keď chcem z jednej rite kde mám iron mining do base základne?
Do základní hry určitě ne, ale stačí stáhnout mod, jen si vybrat
http://imgur.com/utROXgc
Re: Factorio
Napsal: čtv 18. kvě 2017, 20:02
od Leon_
dík
Re: Factorio
Napsal: ned 21. kvě 2017, 23:16
od Alfajk
potreboval bych poradit s jadernejma reaktorama, proste me odmitaji fungovat trochu vzdalenejsi heat exchangery - water maji 190+- / temperature 500 (coz by melo stacit na steam), ale produkuji 0 steamu
https://abload.de/img/factorio_2017_05_21_2q7x4j.png
https://abload.de/img/factorio_2017_05_21_2s8zvc.png
ke kazdymu je pripojeno 6 reaktoru, takze mam mnohem min exchangeru, nez kolik by to melo utahnout
Re: Factorio
Napsal: ned 21. kvě 2017, 23:28
od madPav3L
Ty heat exchangery máš asi moc daleko od reaktoru. V updatu 0.15.11 byla opravená chyba jak heatpipes vedou teplo a teď to drasticky klesá se vzdáleností, cca 45 trubek je max. kdy je teplota ještě 500.
https://www.reddit.com/r/factorio/comme ... _mechanic/
Re: Factorio
Napsal: ned 21. kvě 2017, 23:37
od Alfajk
aha, tak v tom bude zakopanej pes, nemas nahodou blue print pro 4 / 6 reaktor setup?
Re: Factorio
Napsal: pon 22. kvě 2017, 11:00
od nou
Hehe moj post na reddite
Proste na kazdych 160MW vykonu chces viac menej jednu vetvu heat pipes. Tak ako skaluju heat pipes si myslim ze nie je mozne pretlacit 320MW cez jednu heat pipe na dlzku 16 heat excheangerov. To co mas na obrazku je dobry zaciatok len to rozdelit na styry vetvy.
Re: Factorio
Napsal: úte 23. kvě 2017, 22:10
od Alfajk
tak jsem to cely prekopal, nicmene to stejne nejak blbne, opet ten samej problem, i kdyz teplota je na 800 stupnich a exchanger je blizko reaktoru (tudiz je kratky vedeni tepla)
https://abload.de/img/factorio_2017_05_23_2uuxzp.png a
https://abload.de/img/factorio_2017_05_23_2anbid.png
kde je problem tentokrat? ted uz to dava 1GW, ale ma to tyhle vypadky
Re: Factorio
Napsal: čtv 25. kvě 2017, 08:30
od nou
Neodoberas dostatok elektriny aby museli byt zapnute vsetky. Tiez ich mas trocha prebytok ak dobre ratam tak mas 5*12*=240 turbin co je viac nez moze dodat reaktor takze ak vycerpas zasobu pary v zasobnikoch tak niektore turbiny proste nepojdu. Voda nie je nizko takze tam by problem nemal byt.