Stránka 5 z 21

Napsal: čtv 29. pro 2005, 23:08
od freemem
sry za OT. uroven nasich el. skol radsi hodnotitt nebudu, ale s tou maturitou to byla jen prdel :)

Napsal: pát 30. pro 2005, 08:32
od OBR
Chlapi, chlapi.... opravdu ty male soucastky (ktere vidite i na chisetech a procesorech, stejne jako na GPU) jsou kondenzatory a rezistory, NIC jineho to neni, muzeme jim rikat i mustky pokud jsou mustkove zapojene, a slouzi hlavne jako filtracni cleny, nebo terminacni cleny take pro pametovy radic, ktery potrebuje filtraci signalu ale hlavne terminacni zakonceni vystupu.

Napsal: pát 30. pro 2005, 13:09
od no-X
černý na bílým 8-)

Obrázek

Napsal: pát 30. pro 2005, 13:16
od HEAD
Hmm pekny,ale zajimalo byme kolik bude stat x1900xt.Doufam,ze kolem 13000 :) jako dnesni x1800xl a x1900xtx tech 16 jako dnesni x1800XT.

Napsal: pát 30. pro 2005, 13:33
od no-X
HEAD píše:Hmm pekny,ale zajimalo byme kolik bude stat x1900xt.Doufam,ze kolem 13000 :) jako dnesni x1800xl a x1900xtx tech 16 jako dnesni x1800XT.
Já myslím, že bude dražší. 13000 by mohly stát 256MB X1800XT.

Napsal: pát 30. pro 2005, 17:23
od Mikee
no-X píše: Neříkej hop, dokud nepřeskočí :) U3E může být silně optimalizovaný pro nVidii, a pak s tím nehne ani 48 paralelních PSPs. nVidia používá 2 PSPs na pipeline, ale bez přímé optimalizace kódu je v mnoha situacích využíván jen jeden z nich. Pokud budou v kódu U3E převládat MAD operace a kód bude optimalizovaný pro architekturu G70 a ještě k tomu (což je už potvrzeno) se budou používat stencil-shadows (které jsou rovněž parketou nVidiie), tak ATi nemusí dopadnout nikterak dobře.
ty vole to mas recht.. to ma nenapadlo ze pri spusteni unrealu tam opruzeje nieco ako "the way it1s nVidia" alebo co to tam je :wink: hm... toz skoda.. ale aj tak by som si nic ine nekupil. :) inak je sranda ked som raz dostal pIII 733 mhz tak som tam mal RAGE (allinwonder)128 a to sa mi vsetci smiali ze mam nejaku no-name kartu a ze oni maju geforce2.. a to som nevedel ako dobre som natom :roll: a tak som zatial neporusil celibat a drzim sa len atin :) omg to je ale ot :oops:

Napsal: pát 30. pro 2005, 17:56
od Lukfi
no-X píše:
HEAD píše:Hmm pekny,ale zajimalo byme kolik bude stat x1900xt.Doufam,ze kolem 13000 :) jako dnesni x1800xl a x1900xtx tech 16 jako dnesni x1800XT.
Já myslím, že bude dražší. 13000 by mohly stát 256MB X1800XT.
Podle toho jak je R580 velký to bude určitě dražší. Ale X1800XL by mohla zlevnit, beztak už jsou teď GF7800GT o něco levnější. Otázkou je taky o kolik budou X1900 rychlejší - podle specifikací to vypadá tak na "půlgenerační skok", ale The Inquirer odněkud vyhrabal že prej budou jen o trochu rychlejší než GTX 512, ale to je s největší pravděpodobností kravina...

Napsal: pát 30. pro 2005, 19:25
od no-X
Lukfi píše:Podle toho jak je R580 velký to bude určitě dražší. Ale X1800XL by mohla zlevnit, beztak už jsou teď GF7800GT o něco levnější. Otázkou je taky o kolik budou X1900 rychlejší - podle specifikací to vypadá tak na "půlgenerační skok", ale The Inquirer odněkud vyhrabal že prej budou jen o trochu rychlejší než GTX 512, ale to je s největší pravděpodobností kravina...
Nedivil bych se, kdyby byla X1900 třeba v Doom3 i výrazně pomalejší, než 7800GTX-512. Ale divil bych se kdyby nebyla v moderních hrách o 50% rychlejší.

Napsal: pát 30. pro 2005, 19:48
od Lukfi
no-X píše: Nedivil bych se, kdyby byla X1900 třeba v Doom3 i výrazně pomalejší, než 7800GTX-512. Ale divil bych se kdyby nebyla v moderních hrách o 50% rychlejší.
No to bude taky záležet na tom jestli ATi udělá OGL patch taky pro R580 a jeho deriváty

Napsal: pát 30. pro 2005, 20:42
od no-X
Myslím, že ne :( Ten patch byl spíš bugfix. FSAA 4x před patchem byl totiž pomalejší, než FSAA 6x, což samo o sobě znamená celkem dost :-) Spousta lidí sice tvrdí, že výkon v opengl hrách je způsoben nedobrými opengl drivery, ale ono jde spíš o technologie, jaké ty hry používají. Prakticky žádná opengl hra nevyužívá intenzivně pixel shadery a když už, tak je poměr ALU:TEX operací velice nízký a výkon ve výsledku závisí spíše na fillrate. OpenGL hry pak také velice často využívají stencil shadows. NV40 a G70 se svými dual-issue ROPs nabízejí teoreticky dvojnásobný výkon při Z/Stencil operacích, takže když to shrneme, je náskok nVidie jasný:

Obrázek
(* single bez limitace ROPs)

Pro většinu opengl her je limitující druhý a čtvrtý řádek (druhý proto, že v praxi situace, kdy by rendering byl bržděn nedostatkem ROPs z hlediska zápisů do frame-bufferu, nenastane). Pak je až s podivem, že se X1800XT dokázala třeba v Doom3 vyrovnat GTX-256, protože teoretický zixel rate má GTX-256 o 38% vyšší... Mezi X1900XT a GTX-512 už to dělá skoro 70% a to ani sebelepší drivery nedoženou (pokud se ovšem během návrhu R580 neodchýlili od původních záměrů a nepoužili nakonec dual-issue ROPs. Předpokládám že ne.).

Pokud se podíváme na hrubý výkon pixel shaderů - zde záleží, čím ho budeme měřit - nVidia tvrdí, že naprostá většina her je limitována počtem zpracovaných MADs instrukcí, tak vezmeme MADs (mutiply&add):

Obrázek
(gigaMADs/sekundu)

Těžko říct, jestli je tvrzení nVidie nepravdivé, nebo jestli nedokáže architektura G70 s výkonem pixel shaderů účelně nakládat, ale pokud má GTX-256 teoreticky dvojnásobný výkon oproti X1800XT, ale prakticky jsou karty srovnatelné, tak jde zřejmě o něco shnilého. Totiž, pokud bychom nevěřili tvrzení nVidie a "mysleli" si, že limitem ve hrách není rychlost ve zpracování MAD, ale v MAD+ADD, budou výsledky trochu jiné:

Obrázek

a protože jsou výsledky GTX-256 a X1800XT na podobné úrovni teoreticky i prakticky, skutečně je důvod se na tvrzením nvidie zamyslet (buďto tedy nVidia lže, nebo je architektura R520 oproti G70 dvojnásobně efektivní - nebudu tvrdit ani A ani B, ale jedna z těch možností je pravdivá, jinak by výsledky nebyly takové jaké jsou. Ať si akždý vybere, co je jeho srdci bližší).

Suverénně nejvyšší výkon by pak podávala R580, ale v opengl hrách bude limitována výkonem v Z/Stecill operacích (zixel-rate) a skutčná "síla" čipu se projeví v novějších D3D hrách s vysokým ALU:TEX poměrem, případně ve hrách budoucnosti...

Napsal: pát 30. pro 2005, 20:57
od Digitaldoom
openGL hry se stejně delali minimálně a dělat se už ani snad nebudou ?! ne ?! takže myslím že NV je se současnou technologií vcelku ve slepé uličce ...

Napsal: pát 30. pro 2005, 21:15
od Mrazák
Digitaldoom píše:openGL hry se stejně delali minimálně a dělat se už ani snad nebudou ?! ne ?! takže myslím že NV je se současnou technologií vcelku ve slepé uličce ...
Ale UT 2007 bude OpenGL ne?(nevim, ptam se)

Napsal: pát 30. pro 2005, 21:22
od Lukfi
no-X píše:...
To je všecko pěkný, ale krom toho že mám jen velmi lehký povědomí co co znamená (teda jak u čeho) si myslim že dokud se to neobenchmarkuje, nikdo nemůže odhadovat jako to bude rychlý...

Napsal: pát 30. pro 2005, 21:23
od Digitaldoom
UT2007 bude hodně SM hra ... první hra na SM3.0 takže openGL asi ne ... někde jsem už otom něco četl ... openGL je dost neohrabaný a halvně ATI má moderní GK a s OpenGL nepočítá takže to ledascoc napoví :)

Napsal: pát 30. pro 2005, 22:44
od no-X
Lukfi píše:
no-X píše:...
To je všecko pěkný, ale krom toho že mám jen velmi lehký povědomí co co znamená (teda jak u čeho) si myslim že dokud se to neobenchmarkuje, nikdo nemůže odhadovat jako to bude rychlý...
Ale může. Odhadovat ano... předvedu :lol:


3DMark 2003
X1800XT: 16456
X1900XTX: 21535

3DMark 2005
X1800XT: 9085
X1900XTX: 13562

1600*1200 AA/AF

Battlefield2 :
X1800XT: 76 FPS
X1900XTX: 136 FPS

Doom3:
X1800XT: 58 FPS
X1900XTX: 62 FPS

FarCry:
X1800XT: 77 FPS
X1900XTX: 112 FPS

UT2004:
X1800XT: 96 FPS
X1900XTX: 104 FPS

HalfLife2:
X1800XT: 78 FPS
X1900XTX: 115 FPS

SplinterCell:
X1800XT: 49 FPS
X1900XTX: 65 FPS

výsledky x1900 jsem si právě vymyslel, mají nulovou informační hodntou a pouze na nich dokzauji, že výsledky odhadovat lze. Jak blízko nebo daleko budou mít k pravdě je až druhá věc :wink:

Digitaldoom: UT2007 bude používat stencil shadows

Napsal: sob 31. pro 2005, 09:42
od Lukfi
no-X píše: Ale může. Odhadovat ano... předvedu :lol:
Tak dobře, odhadovat jo. Ale uhodnout ne :-D

Napsal: stř 4. led 2006, 22:00
od no-X
We came to know that Radeon X1900 XTX (R580) will officially be clocked at 650MHz core and 1550Mhz for the memory while the X1900 XT will be officially clocked at 625MHz / 1450MHz. The reason for the lower memory clocks for X1900 XT is unclear yet since the X1800XT is already clocked at 1.5GHz. It is also confirmed that R580 has 16 pipelines and 48 shader processors.

More interestingly, we heard faintly that a early sample of X1900 XTX clocked at 500MHz scored 10.2K in 3DMark05 so we can safely presume that the official X1900 XTX will score over 11K. We can expect availability at launch on 24th January and retailers are expected to have stocks a few days before the launch. However, NVIDIA won't just allow ATi to steal the performance crown from them so G71 will be their answer to R580 and it seems NVIDIA is confident that G71 will beat R580. All it takes is a highly clocked, 32 pipes G71 to stop R580.
http://www.vr-zone.com/?i=3085

edit: pro srovnání...

X1800XL při 500MHz dává 7200
X800XT při 500MHz dává cca 6150
7800GTX-TOP při 500MHz cca 8500

7800GTX-512 při 550MHz cca 9450
X1800XT při 625MHz 9100
X1800XT při 700MHz 9900

Napsal: pon 9. led 2006, 19:13
od no-X
Tak jsem narazil na první "specifikace" R600...
65nm
64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)
32 TMU's
32 ROPs
128 Shader Operations per Cycle
800MHz Core
102.4 billion shader ops/sec
512GFLOPs for the shaders
2 Billion triangles/sec
25.6 Gpixels/Gtexels/sec
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
WGF2.0 Unified Shader
http://www.cdrinfo.com/Sections/News/De ... wsId=14184

...ale vůbec jim nevěřím :sarcasm:

Napsal: pon 6. úno 2006, 18:27
od NewRadeon
Nevie niekto kedy ma vyst RV560???

Napsal: pon 6. úno 2006, 18:41
od Lukfi
no-X píše:Tak jsem narazil na první "specifikace" R600...
Jestli je to pravda, pak jsou R520, R580 a potažmo i R600 čipy na dvě věci. Každý z nich by dokázal projevit svou sílu v aplikacích, které jsou pro něj psané, jenže aby to fungovalo co nejlíp, muselo by se programovat pro poměr shaderů ku ROP. Jenže R520 & RV515 mají poměr PS:ROPs 1:1, R580 & RV530 3:1 a R600 2:1(?) Samozřejmě celá rodina R5xx má společné atributy jako např. rychlý dynamic branching, ale zatim ještě nejsou skoro žádný hry který by architekturu R5xx využily. Jen se o tom zasvěceně kecá že až na to budou hry, ATi nakope nVidii řiť... a co když se bude programovat pro většinu grafickejch karet, což znamená GF6/7 a R9x00/RXx00, bude vítězit karta s vyšším hrubým výkonem a ATi skončí s X1000kama jako Intel s P4 s HT? Tedy, žere a topí to jak sviň, a jen se spekuluje o tom, že kdyby pro to byly aplikace, tak by to bylo úžasný?