Stránka 5 z 40

Napsal: stř 26. črc 2006, 13:45
od Lukfi

Napsal: úte 8. srp 2006, 22:12
od Koro
caf niekedy v septembri (9) by som mal kupovat novy pc ale stale rozmyslam ci sa mi oplati pockat na g80, co myslite v ktorom mesiaci sa realne dostanu na trh a kolko bude stat taka 8600?? diki

Napsal: úte 8. srp 2006, 22:23
od Lukfi
Koro píše:...
nVidia (potažmo i ATi) má ve zvyku vydávat high-end o několik měsíců dříve než mainstream, takže GF8600 se objeví možná tak koncem roku...

Napsal: čtv 10. srp 2006, 00:25
od phedro
Koncem roku?? Ja som si stale myslel ze ak G80 vyjde este v 2006 tak to bude uspech... Podle mna 8600 bude 1Q 2007, ved 7600 je tu od marca. 6600GT tu bolo 1,5 roku(na vyslni). 7600 musi 1 rok vydrzat.

Napsal: čtv 10. srp 2006, 08:25
od Lukfi
phedro píše:Koncem roku?? Ja som si stale myslel ze ak G80 vyjde este v 2006 tak to bude uspech... Podle mna 8600 bude 1Q 2007, ved 7600 je tu od marca. 6600GT tu bolo 1,5 roku(na vyslni). 7600 musi 1 rok vydrzat.
No to máš pravdu, po uvedení GF7800 byl mainstream ještě docela dlouho GF6800, ale nVidia si to mohla dovolit protože GF6 byla stejná architektura. G80 je nová takže to nahrazování možná půjde rychlejc...

Napsal: čtv 10. srp 2006, 17:27
od Koro
a niekde sa pisalo o tom ze by mohli mat GF8 rovnaky problem ako mali GF5 ze uz sice vedia DX9 ale maju nanho slaby vykon co si o tom myslite?? thx

Napsal: čtv 10. srp 2006, 17:32
od Lukfi
Koro píše:a niekde sa pisalo o tom ze by mohli mat GF8 rovnaky problem ako mali GF5 ze uz sice vedia DX9 ale maju nanho slaby vykon co si o tom myslite?? thx
Asi máš na mysli DX10. To je domněnka založená na logické dedukci - stejně jako na GF FX byla slabá implementace SM2.0/DX9.0b (oproti R3xx) a na GF6/7 SM3.0/DX9.0c (oproti R5xx), nejspíše nVidia zfušuje i SM4.0 (DX10) na G80. Ale nikdo se to nedozví včas, protože než budou DX10 hry, bude to nějakej čas trvat.

Napsal: pát 11. srp 2006, 12:40
od short24
ale to neznamena, ze nemuze mit nvidie veleuspesne karty [napr. 6600gt]. nicmene na muj vkus je z tabora nvidie velmi podezrele ticho, v dobach realneho uvadeni novinek ATI byly aspon newsy ci "prosakle" informace jak budou mit o mesic ci dva mnohem lepsi grafiky. cim to je ???
ze by zamrzli na impementaci DX10???

Napsal: pát 11. srp 2006, 13:33
od Lukfi
short24 píše:ale to neznamena, ze nemuze mit nvidie veleuspesne karty [napr. 6600gt].
Nj, ale GF6600GT taky neměla žádnou pořádnou konkurenci - RX700Pro nestíhala a navíc podporovala jen SM2.0. Což bylo sice jedno, protože v té době nebyly hry, které SM3.0 používaly. Ale nVidia se mohla chlubit podporou SM3.0, kterou ATi neměla, a to se také podepsalo na úspěchu této karty...
short24 píše:nicmene na muj vkus se z tabora nvidie velmi podezrele ticho, v dobach realneho uvadeni novinek ATI byly aspon newsy ci "prosakle" informace jak budou mit o mesic ci dva mnohem lepsi grafiky. cim to je ???
ze by zamrzli na impementaci DX10???
Jo to s tebou souhlasím. Když si vzpomenu, kolik toho loni dva měsíce před vydáním bylo o G70, okolo G80 je fakt nějak ticho...

Napsal: pát 11. srp 2006, 17:09
od masakr_cz
DX9 byl u GF FX problem z toho duvodu protoze jim trochu nezbyli lidi na vyvoj, zabyvali se vylepsovanim mainsteamu generace GF4, pak uz nebyl cas, tak mamlatily do GF4 mraky technologii od 3dfx trochu to upravily a GF FX byla na svete (bohuzel), divil bych se kdyby podobnou chybu udelali znova

jen tak mimochodem, ale to uz nejspis vsichni cetli, GDDR4 by meli mit nizsi spotrebu nez GDDR3

Napsal: pát 11. srp 2006, 17:33
od Lukfi
masakr_cz píše:DX9 byl u GF FX problem z toho duvodu protoze jim trochu nezbyli lidi na vyvoj, zabyvali se vylepsovanim mainsteamu generace GF4, pak uz nebyl cas, tak mamlatily do GF4 mraky technologii od 3dfx trochu to upravily a GF FX byla na svete (bohuzel)
Mainstream GF4? Já vím jen že byly low-endové GF4MX a high-end GF4Ti, ale co mezi tím :?
Ale to že by GF FX byla jen vylepšená GF4 to se mi moc nezdá...
masakr_cz píše:divil bych se kdyby podobnou chybu udelali znova
Tady ale nejde jenom o implementaci SM2.0 na GF FX, Shader Model 3.0 na GF6/7 je v porovnání s ATi R5xx taky docela odbytej...

Napsal: pát 11. srp 2006, 17:45
od masakr_cz
napsal sem to spatne, delaly dalsi verze GF4 tak aby mely mainstream a pote lowend pro nadchazejici radu FX, ale jelikoz s novou radou tezce zaspaly, tak vzaly stavajici GF4 a narvali do ni vsechno mozne i namozne co se dalo, vysledek samozrejme nic moc, protoze to nebylo dotazeny do konce, ale jinak by to nebylo spatny kdyby to odladily, vicemene rada FX byl GF4 obohacena o spoustu technologii od 3dfx, tudiz to bylo ve vysledku neco jineho, ja myslel jen to ze to proste nebyla nova architektura ale o5 vylepsena ta predchazejici i kdyz ne zcela zdarene
Lukfi píše: Tady ale nejde jenom o implementaci SM2.0 na GF FX, Shader Model 3.0 na GF6/7 je v porovnání s ATi R5xx taky docela odbytej...
sem to tak nemyslel, me slo jen o vysvetleni, proc byla FX serie takovej propadak

EDIT:// nechci valit OT tak to pisu sem, prave ze tech technologii od 3dfx tam bylo mraky, a je netvrdil ze ten cip navrhlo 3dfx ale nVidia a celkem to dokurvily protoze se jim nepodarilo skloubit technologie obou firem dohromada a navic to uspechali jelikoz nebyl cas, tady je citace z jednoho clanku kterej byl i zde na PCT :"Přípravy NV30 tak rozjelo jen malé množství inženýrů a aby alespoň nějakým způsobem dokázali zkrátit dobu vývoje, rozhodli se sáhnout do archivu a použít něco z technologií 3Dfx, konkrétně z projektu Rampage. Téměř nezměněné bylo převzato (paradoxně) 2D jádro a ohledně ostatních částí čipu šlo spíše o koncept architektury, než převzetí čipu jako takového. Ať mohl být koncept Rampage sebelepší a sebe-flexibilnější, šlo stále o návrh DX8 čipu. Zůstaly tak 4 pixel pipelines se schopností flexibilních změn poměru pipelines/TMUs (např. 4x1 - 2x2x - 1x4) a 128bit paměťový řadič. Ostatní prvky byly nové. Každá pipeline dostala do vínku dvě texturovací jednotky a potřebnou PS2.0 logiku (PS1.x operace byly ponechány na fixed-function pipeline). Tyto ALUs byly ale značně problematické. Jejich nízká stabilita a časté restarty vedly k nízkému výkonu při použití SM2.0."


2ps47: polib mi p*del kre*ene, kdyz nekdo nenapise neco uplne dobre tak hned nemusis pic*vat, mimochodem jsi porusil hned dve pravidla fora
1. OT jak prase
2. bezduvodne urazis jiny cleny fora
to druhy kvuli tobe porusim taky a rad :down:

Napsal: pát 11. srp 2006, 18:41
od Lukfi
masakr_cz píše:ja myslel jen to ze to proste nebyla nova architektura ale o5 vylepsena ta predchazejici i kdyz ne zcela zdarene
Nechci se s tebou hádat, o GPU z tý doby toho moc nevim. Pravdou je že i GeForce 6, ačkoliv vypadá jako úplně nová architektura, přejímá některé prvky z GeForce FX...
Lukfi píše:sem to tak nemyslel, me slo jen o vysvetleni, proc byla FX serie takovej propadak
No, určitě se na tom hodně podepsalo to zpoždění, spolu s tím že R300 vyšel nečekaně brzo a byl nečekaně dobrý...

Napsal: pát 11. srp 2006, 19:32
od ps47
masakr_cz píše:..vicemene rada FX byl GF4 obohacena o spoustu technologii od 3dfx..
mensia rada: ked viem kulovy,aspon drzim klapacku aby som nevyzeral ako uplny idiot.

Napsal: pát 11. srp 2006, 21:03
od no-X
Ufff :sad:

masakr_cz: GeForce FX měla technologií od 3Dfx míň, než GeForce 6. Co bylo převzatý, bylo 2D jádro a pár prvků architektury pixel pipeline z projektu Rampage - ale opravdu jen pár. Tím byla především flexibilnost , tzn. čipy mohly fungovat v konfiguraci 4x1, 2x2 atp. FSAA bylo dílem nVidie (GF4+komprese), anizo těžko říct, oproti GF4 bylo výrazně rychlejší, takže tam by se nějaký technologický vliv ze strany 3Dfx připustit dal, ale ostatní jen těžko :-) 3Dfx by nikdy nezpackalo čip implementací ordered-grid AA a stejně tak by nevydali čip, který by určitou technologii podporoval jen proto, aby mohla být uvedena v tabulce na krabici s kartou! Když na jakoukoli technologii neměli karty dostatečný výkon, tak ji 3Dfx prostě vynechalo a neblblo zákazníkům hlavy.

Krom toho FXka by zdaleka nebyl takovej propadák, kdyby nevyšla s tím šíleným zpožděním. Naopak, kdyby vyšla včas, neměla by ATi šanci se s R9700 uplatnit, protože ve hrách dostupných v létě 2002 (doby vydání R9700) byla FX rychlejší.

Naopak G70/R520. G70 vyšla první, a zabrala trh. A tak to bude i s G80 / R600. Úspěšná bude ta, která vyjde první. Ne ta, která bude lepší.

Krom toho je velice zajímavé pozorovat jeden trend, který se projevuje pár posledních roků - lidi více očekávají od hardwaru ATi a když je pak vydán, tak i přestože je konkurenceschopný, tak je přijat více-méně se zklamáním. U hardwaru nVidie je to naopak.

Napsal: pát 11. srp 2006, 21:26
od short24
no-X píše: Krom toho je velice zajímavé pozorovat jeden trend, který se projevuje pár posledních roků - lidi více očekávají od hardwaru ATi a když je pak vydán, tak i přestože je konkurenceschopný, tak je přijat více-méně se zklamáním. U hardwaru nVidie je to naopak.
tohle plati od zminovane 9700. jeste ted si pamatuji, jak v okamziku, kdy se objevila tak, jaka to byla bomba a jake byly komentare. rekl bych ze do te doby u dost lidi nebyla ati brana vazne a od te doby se od ati vzdy ocekava zazrak podobny 9700. ale ted u dx10 je to kousek jine, ati uz ma ledacos odzkousene ze sveho cipu v konzoli xbox360 a nvidie musi tvorit a zkouset bez realnych zkusenosti.

Napsal: pát 11. srp 2006, 21:42
od Lukfi
short24 píše:ale ted u dx10 je to kousek jine, ati uz ma ledacos odzkousene ze sveho cipu v konzoli xbox360 a nvidie musi tvorit a zkouset bez realnych zkusenosti.
Ale co je to ATi platné když 1) R600 vyjde později než G80 a 2) nebude jak ověřit, který je rychlejší v DX10, protože na to nebudou hry? Nepochybuji o tom, že G80 bude velmi rychlý DX9 čip, ale podpora DX10 bude minimálně pár měsíců jen nápis na krabici. Než se přijde na to, že implementace DX10 na G80 stojí za starou bačkoru, bude už na trhu další generace...

//edit
-> no-X: to očekávání od ATi mi připomnělo poznatek, který učinil redaktor X-bit labs v jednom článku, a to že na diskuzních fórech jsou příznivci nVidie a AMD fanatičtější než příznivci ATi a Intelu :)

Napsal: pát 11. srp 2006, 21:42
od no-X
short24: Xenos je unifikovaný, ale není SM4.0 kompatibilní. Je to v podstatě unifikovaný SM3.0+ čip.

Podle mě je na tom ATi i nV stejně. ATi nemusí řešit unifikaci, protože ji má vyřešenou a řeší jen SM4.0. A nVidia nemusí řešit unifikaci, protože G80 unifikovaná nebude a řeší taky jen SM4.0.

Napsal: pát 11. srp 2006, 22:21
od short24
Lukfi: nevim, zda mas pravdu. MS Flight Simulator X byl od zacatku staveny, aby byl hned jak bude dx10 [a Vista] k dispozici. rekl bych jako "male" lakadlo. takze aplikace je. ALE je otazka kdy budou grafiky a kdy bude Vista. U flight simulatoru ted zacali honit vanocni sezonu - http://games.tiscali.cz/clanek/demo.asp?id=11073&r=teas info u vydani dema a vydaj ho s podporou dx9 na podzim. a jestli obe zminovane grafiky budou take pred vanoci a Vista s DX10 az nekdy v pristim roce, tak DX10 vubec nemusi ATI a Nvidii tankovat a mas pravdu ze na obal muzou napsat ledacos. :twisted:
Vzdyt misto Visty se od podzima budou davat poukazky a sami vite, jak to pak od poukazky [napr. na HL2] trva k SW.

Napsal: pát 11. srp 2006, 23:18
od no-X
Když jsme u HL2, bylo by slušné zmínit, že to byl v podstatě DX7 engine s pár efekty navíc. Vypadalo to na svoji dobu super a nároky byly nízký, ale jako ukázka SM2.0 hry to bylo krajně nevhodný :-) Když o tom přemýšlím, tak se divím, proč to vůbec dělalo FXce takový problémy...