Napsal: čtv 6. črc 2006, 19:53
bla bla bla... ja nahral fotky pres USB...
navic carper ma stejny fotak... jen jiny objektiv.
navic carper ma stejny fotak... jen jiny objektiv.
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
dik za upozorneni, ale neboj co jsem koukal na fotky, tak jsou je to solidni kvalita, hlavne neni problem mit sklo 100mm F2,8 za 900Kc tedy na Olympusu 200mm F2,8 proste lahoda. Nebo treba Tair 300mm F4 tusim, tedy Oly 600mm k tomu nejakou solidini tele 2x a mame 1200mm za 1200Kc mazec, kamos ukazoval a padla mi brada akorat... No sak ja se potom pochlubim, ale tele kupovat zatim nechci.zombux píše:na to bacha, zpětný odrazy uvnitř digitálu jsou problém, proto existujou speciální objektivy pro digitálySkodik píše:I kdyz tedka budu kupovat analogova skla na digi )
No ja ti do toho nechci kecat, ale ty si to predstavujes jako, ze ta firma bude vyrabet jeden fotak a ten bude da best, E-300/500 nemaji horcikove telo zcela zamerne, protoze pro to tady je E-1 respektive v neblizich chvilich konecne uz jeji nastupce E-2. To je to same u 350D, ta taky neni horcikova, protoze se to dela az u vyssich rad. Naopak u 350D hodne lidem zacnou casem ty plasty jeste skripat, tedy asi takhle.ICE píše:olympus ma hlavne problem v malych a sumicich chipech. a ani tela nemaj ty novy zrcadlovky uz horcikovy. ale treba plastova 350D s velkym chipem s rozumnym objektivem je uplne v klidku...
Tohle je můj poslední příspěvek k tomuto tématu, protože tohle fakt nemá cenu, ale prostě mi to nedá se nezeptat: Chápu správně, že tímto chceš říct, že objektiv, který musí kreslit jen na malou plochu čipu, kreslí srovnatelně, nebo dokonce kvalitněji, než objektivy, které kreslí větší obraz ? Jestli ano, tak ti za tento výrok děkuju, neb to bude v září skvělé oživení přednášky z fotografické a filmové optiky. Podobná perla tam nepadla cca od února, což mrzelo kromě nás i pana inženýra Jedličku, který se jim vždycky rád zasměje.Skodik píše:Pak dalsi kapitola jsou objektivy, v kterych si za stejne penize Canon proti Olympusu ani neskrtne, to uz jsem, ale tady nekomu vysvetlil, je to tak no, prave diky svym mensim cipum.
Tys viděl nějakou fotku ze srazu z mé zrdcadlovky? Tak to tě dost obdivuju. Ten film je totiž v mrazáku a ještě jsem ho nenechal vyvolat. Takže bych řekl, že tady někdo mele z cesty. Ale může to být pouze můj názor.ICE píše:... carper mi tvrdil, ze jeho analogovy nikon dela fotky jako digital za 50000 (canon D20?)... potom co jsem videl jeho fotky z akce v ceskych budejovicich, tak mam pocit, ze muj starickej olympus c5060W je fotak aspon za 100 000.
Tady bohužel výrobce šlápl pořádně vedle. Miniaturizace je sice krásná věc, ale miniaturizovat vnitrnosti přístroje, aniž by se zmenšili jeho vnější rozměry....TomV píše:...Olympus viděl, že APS-C nestačí, tak udělal ještě menší.
Nevím, kdo je ve vedení společnosti Olympus a potažmo Zuiko, ale takovouhle hovadinu prostě nemohl vymyslet fotograf. To musel být nějakej byrokrat, kterýmu někdo nakukal, že 4/3 systém bude levnější na výrobu plus výrazně vyšší výrobní tolerance, čehož se ten dotyčný zřejmě nadšeně chytnul...
tenhle odkaz mi poslal zombux s tim, ze jsou to tvy fotky, tak nevim.Carper píše:Tys viděl nějakou fotku ze srazu z mé zrdcadlovky? Tak to tě dost obdivuju. Ten film je totiž v mrazáku a ještě jsem ho nenechal vyvolat. Takže bych řekl, že tady někdo mele z cesty. Ale může to být pouze můj názor.
ISO 50 se mi nezda nejak extra univerzalne pouzitelny.Skodik píše:Jejda, ty ses taky sum.. sum ma pri velkych ISO asi nejvice ze sve kategorie, to je jasny, ale zas druhej extrem je ze ma jedina 50ISO, ktere z ni z cista jasna dela fotak s nejmensim sumem na trhu vubec!
tenhle clanek a pak jeste jeden me pobavil jaxvina. jejich argumenty mi pripoimnaji argumenty pana garrisona! film je nejlepsi, protoze je nejlepsi, aaaano?zombux píše:let the flame begin
dostalo se mi do ruky poslední číslo PhotoLife tak jdeme píchnout do vosího hnízda
zatím jsem naskenoval článek Čip vs film - Konečná diagnóza. jedná se o čárové testy rozlišovací schopnosti. testovací vzorky jsou viditelné na fotce stolu, je to aršík o něco větší než A5ka s jednotlivými testy o velikosti cca 3x3cm, focené ze vzdálenosti 51násobku ohniskové vzdálenosti testovaného objektivu (tj u 50mm objektivu 2,55metru), u digitálu přenásobeno koeficientem přepočtu ohniskové vzdálenosti (DSLR s APS-C čipem obvykle 1,6násobek)
http://foto.zombux.net/foto1.jpg
http://foto.zombux.net/foto2.jpg
fotolife by mel jeste napsat, ze LCD je taky anachronismem a modni vlnou a za par let pojedou zase vsichni na CRT.Jan Čerbák píše:Digitální fotografie není anachronismem
… a ani módní vlnou. V časopisu Photo life (č.53) vyšel článek „Film není anachronismem“ a zazněly v něm argumenty, proč je lepší fotit na film místo na digitální čip. Některé z argumentů mi připadaly rozumné a správné, některé mylné a některé od základu špatné. To je asi hlavním důvodem, proč tento článek doputuje i do redakce zmíněného časopisu.
Současní výrobci správně nepodcenili náročné fotoamatéry a dopřáli jim možnost vyměnit svou kinofilmovou zrcadlovku za stejně kvalitní digitální SLR, jež fotografům nabízí možnost plně využít digitálních technologii ke svým tvůrčím záměrům. Není tedy divu, že amatéři (a nejen ti) se této možnosti chopili a přesedlali na D-SLR. Tento trend je zastánci kinofilmu mnohdy mylně interpretován jako „honba za ziskem“, podobně jako byl hodnocen koncem 80. let nástup AF zrcadlovek a předtím …
Zde uvedu několik důvodů, proč se domnívám, že digitální fotografie není mrtvá a neodpustím si ji vymezit vůči fotografování na film, většinou 35mm kinofilm.
1. U D-SLR je užitná hodnota mnohem vyšší než u kinofilmových SLR a to díky množství funkcí a v posledních dvou letech i díky nekompromisní kvalitě fotografií.
2. D-SLR obsahuje méně mechanických částí (např. nemá převíjení filmu), což výrazně snižuje poruchovost těchto přístrojů oproti jejich kinofilmovým bratříčkům. Moderní těla D-SLR z hořčíkových slitin jsou dnes standardem v poloprofi třídě D-SLR u všech výrobců, ale u klasických SLR jen u Canonu.
3. U „digitálu“ nemusíte po 36ti fotografiích měnit paměťovou kartu. Čipy u D-SLR (nikoliv kompaktů) mají zhruba stejnou životnost, jako motorové převíječe filmu v klasických SLR.
4. Uživatel „digitálu“ má možnost doplnit na fotografii filtr. Na výběr má přitom z nespočet barevných a přechodových filtrů a imitací těch nejrůznějších efektů např. zrnitosti. Jediné, co nelze napodobit v počítači je efekt filtrů šedých, přechodových a polarizačních. Oproti tomu majitel SLR musí veškeré filtry (1) nakupovat a pro zvýšení zrnitosti měnit film i kvůli jediné fotografii.
5. Současné D-SLR mají malou spotřebu energie a běžně Vám vystačí na vyfocení více než 1000 fotografií (moje Canon EOS 350D bez bateriového gripu). Protiargumenty, že baterie „digitálu“ vydrží na jedno odpoledne jsou liché.
6. Fotografie z D-SLR vynikají nad kinofilmovými dokonalou obrysovou ostrostí a nulovou zrnitostí. Tak nádherné čisté fotografie Vám neudělá žádný jemnozrnný kinofilm.
7. D-SLR dovoluje fotografovi maximálně využít potenciál dynamického rozsahu čipu, který dnes již překonal dynamický rozsah diapozitivních filmů. Z filmové fotografie se dozvíte až ve fotolabu, že jste při focení měli použít korekci expozice. Digitální kompakt Vám to samé prozradí na živém histogramu ještě před stiskem spouště a D-SLR ihned po expozici náhledem.
8. Moderní „digitály“ podávají reálné, přirozené barvy a kontrasty. Díky různým nastavením barevného tónu a kontrastu (případně tonálních křivek v PC) můžete s D-SLR imitovat prakticky jakýkoliv kinofilm. Takovýto tvůrčí potenciál Vám nenahradí ani sebelepší kinofilmový fotoaparát.
9. S „digitálem“ odpadá riziko opětovného exponování jednou již nafoceného filmu. I když vložíte použitou paměťovou kartu do fotoaparátu, neznehodnotíte tím již nafocené snímky. Výmluvy kritiků, že vlnění z mobilního telefonu či televize vymaže fotografie na kartě nebo ve fotoaparátu jsou lživé.
10. Formát JPG, na který fotí většina fotografů již beze změny slouží několik desetiletí téměř beze změn a i za mnoho let budou fotografie v tomto formátu čitelné. Obdobný vývoj lze očekávat i s formátem TIFF a mnoha druhy formátu RAW. Ale jak dlouho ještě bude možné nezvětšovat si negativ. Optimisté odhadují, že do 5 let bude zastavena výroba vývojek a ustalovačů. Bez příslušné technologie je filmový negativ k ničemu a nelze nezvětšovat.
11. Archivace digitálních dat je jednoduchá, rychlá, přehledná a pro digitální fotografie to platí dvojnásob. Své negativy si schraňuji velmi pečlivě. Každý negativ je spolu s příslušnými fotografiemi v balíčku. Ten mám označen datem a pořadím mezi ostatními balíčky. Tento systém mi však zabral mnoho času a není zdaleka tak efektivní, jako stromové uspořádání složek a podložek, které vytvořil automaticky můj „digitál“. Fotografie zálohuji na externí, otřesům odolný HDD (+ 2. záloha na DVD) s životností desítky let. Filmová emulze však takto snadno zubu času neodolává – bledne, mění barevnost a filmovou emulzí se živí mnoho druhů bakterií.
12. D-SLR umožňují nastavit clonu, čas, korekce expozice, citlivost, oblast měření, režim AF, vyvážení bílé, rozlišení, kompresi, saturaci, kontrast, doostření, tonalitu, bracketing expozice, bracketing vyvážení bílé, samospoušť, černobílý režim, simulaci filtrů v č/b režimu apod. Všechna tato nastavení vám umožní přizpůsobit fotoaparát optimálně pro snímanou scénu bez nutnosti investovat do drahých profesionálních filmů. Případně můžete jednu fotografii vyhotovit ve více variantách. Na to byste potřebovali s klasickou SLR nespočet druhů filmů a i tak jste limitováni jen na ty filmy, které se prodávají, což omezuje vaši možnost volby.
13. Kinofilmová fotografie postrádá nepopsatelnou hloubku a charisma fotografie digitální. Digitál nevytváří nepřirozené pleťové odstíny, nezobrazuje zrnitost, šum je po celé ploše rovnoměrný (zrnitost nikoliv) a při citlivostech do ISO 800 u D-SLR a do ISO 125 u kompaktů je téměř neznatelný. Digitální technologie nedegraduje fotografii ohavnými bílými fleky na přepálených místech (protože přepaly uvidíte na náhledu a expozici zopakujete focení s korekcí).
14. Mohu doporučit D-SLR na snímání svateb a jiných situací, které vyžadují přesné stanovení expozice a široký dynamický rozsah.
15. Pro získání špičkových fotografií není nutné vlastnit temnou komoru, litry chemikálií a barytonový fotopapír. Fotografie lze nezvětšovat přímo z paměťové karty. Přesto však doporučuji alespoň krátkou kontrolu v PC nebo na fotoaparátu. Doporučil bych to i uživatelům filmu.
16. D-SLR umožňují nastavit až ISO 3200 při zachování nízké úrovně šumu. To otevírá zcela nové možnosti fotografování v noci bez stativu.
17. Fotografování s D-SLR učí začínající fotografy plně využít clony, času a vyvážení bílé. Lepším učitelem jsou snad jen D-SLR s MF objektivy s clonovým kroužkem.
18. Digitální fotografie šetří čas. Fotografii nemusíte dlouho retušovat štětečkem a kazit si přitom oči. Nemusíte se na dlouhé hodiny zavírat do temné komory. Nemusíte kupovat tvrdé papíry, pokud chcete kontrastnější snímek. Vše si nastavíte na fotoaparátu ještě před stiskem spouště a doma na počítači už jen fotografie archivujete, případně nástroji editorů dotáhnete Váš tvůrčí záměr do konce.
Tímto výčtem samozřejmě nijak focení na film neodsuzuji a doufám, že nám náš starý kinofilm ještě dlouho vydrží, snad déle než 5 let.
Jan Čerbák
1Nesníží expozici horní/dolní části fotografie, ale jen upraví barevnost s možností (oproti filmu) nastavení plynulosti přechodu.
pokud vim tak se filmy normalne davaji do lednice, aby na ne tak nepusobilo teplo a svetlo.. atd.. a chlad snizuje starnuti materialu....ICE píše:tenhle odkaz mi poslal zombux s tim, ze jsou to tvy fotky, tak nevim.Carper píše:Tys viděl nějakou fotku ze srazu z mé zrdcadlovky? Tak to tě dost obdivuju. Ten film je totiž v mrazáku a ještě jsem ho nenechal vyvolat. Takže bych řekl, že tady někdo mele z cesty. Ale může to být pouze můj názor.
http://www.hagrid.info/pct/
Film v mrazakU? LOOOOL, ROOOOFL. jeste si kvuli fotaku budu porizovat mrazak na filmy, ja se pos... smichem.
Tak se po... To není nic novýho.ICE píše:Film v mrazakU? LOOOOL, ROOOOFL. jeste si kvuli fotaku budu porizovat mrazak na filmy, ja se pos... smichem.
Nevím jak DSLR, ale na můj kompakt Ol. C-350Z to platí. Někdy nevydrží ani na to odpoledne.Jan Čerbák píše:Protiargumenty, že baterie „digitálu“ vydrží na jedno odpoledne jsou liché.
No ICE to asi myslel, takze by si zachvili mohl porizat spec. lednici na filmy aby mu aspon chvili vydrzely.Trinom píše:Tak se po... To není nic novýho.ICE píše:Film v mrazakU? LOOOOL, ROOOOFL. jeste si kvuli fotaku budu porizovat mrazak na filmy, ja se pos... smichem.
Nevím jak DSLR, ale na můj kompakt Ol. C-350Z to platí. Někdy nevydrží ani na to odpoledne.Jan Čerbák píše:Protiargumenty, že baterie „digitálu“ vydrží na jedno odpoledne jsou liché.
Ano tohle jsou moje fotky, ale ne z foťáku, ale z toho kompaktního digitálu, co jsem na srazu používal na zaznamenávání aktuální situace. Osobně totiž říkám že Digitál se hodí na aktuální zaznamenávání situace, když ti zrovna moc nezáleží na výsledku.ICE píše:tenhle odkaz mi poslal zombux s tim, ze jsou to tvy fotky, tak nevim.Carper píše:Tys viděl nějakou fotku ze srazu z mé zrdcadlovky? Tak to tě dost obdivuju. Ten film je totiž v mrazáku a ještě jsem ho nenechal vyvolat. Takže bych řekl, že tady někdo mele z cesty. Ale může to být pouze můj názor.
http://www.hagrid.info/pct/
Film v mrazakU? LOOOOL, ROOOOFL. jeste si kvuli fotaku budu porizovat mrazak na filmy, ja se pos... smichem.
Digitalni fotografie na kartu je zabava, kterou uzivatel analogoveho fotaku nemuze pochopit; je to tvorba fotky od jeji expozice az po vysledny obraz na papire nebo monitoru. Kouzlo je v tom, ze ja uz jsem svoje fotky videl a ty susis film v mrazaku.Analogová fotografie na svetlocitlivý materiál je zábava, kterou uživatel digitálního foťáku asi nedokáže pochopit, je to tvorba fotky od její expozice po výsledný obraz na fotopapíře.
Alespoň necituje silně zavádějcí řeči o tom jak digitál je super a analog sux, aniž by si je pořádně přečetl, promluv si někdy v Labu s někym kdo ty fotky dělá.ICE píše:vidis to ze sveho dogmatickeho pohledu a vubec nevidis vyhody digitalni fotografie stejne jako ja meles to svoje.
Jan Strnad píše:...mluvím o fotografiích od rádoby profíků, které si přinesou jejich zákazníci a nám nadávají, že on je profík a nemůže to mít špatně a že ty špatný jsme my (Jedná se o svatby, plesy, portréty z ateliéru i exteriéru). S tím denně jsem to pravda přehnal, ale není to nic vyjímečného. Dám svůj příklad. Fotíme plesy a letos se snažíme přejít na digitál. I když dělám korekce expozice podle oblečení maturanta, stejně strávím úpravou fotografií víc než den. A maturantku v bílé lesklé róbě prostě digitálem pěkně nevyfotíte, to musíte v psp hodně máknout, aby to bylo koukatelný. A teď si představte, že jsou profíci, kteří vyfotí ples a zkopírují na CD, aniž by se na to podívali. To když mi někdo přinese, tak se mi chce brečet. Digitál jednoznačně přinesl degradaci kvality fotografie. Vzpomeňte si na modré pleťovky prezidentů, fotky zašedlé až hamba a to všechno na novinářských serverech ještě před dvěma roky. Až s příchodem Mark IIek se situace zlepšila a fotografie jsou teď fakt pěkné. Ale na takové vybavení má málokdo. Vážím si těch, kteří dokáží z digitálu udělat kvalitní fotografii, ale přesně články takové přesvědčili všechny o tom, jak je digitál nejlepší, ale už jim nedávají jesně najevo, že je to dřina.