Radeon X1950XT/XTX (R580+)
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- radekhulan
- Začátečník
-
- Registrován: 08. čer 2005
- Kontaktovat uživatele:
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- radekhulan
- Začátečník
-
- Registrován: 08. čer 2005
- Kontaktovat uživatele:
Je to default nastavení ovladačů. Podívej se na strom a na plot vlevo, ATi jej má z poloviny nevykreslený (větvičky stromu) a její Adaptive AA je jen slabá kopie TPAA NVIDIE:Lukfi píše:Připadá mi to jakoby v ovladačích měli nastavenou jinou kvalitu. Není možný aby se to takhle lišilo.radekhulan píše:Srovnání kvality obrazu X1950XTX a 7900GTX-512.
ATI X1950XTX: http://www.firingsquad.com/media/articl ... sp/1973/12
NVIDIA 7900GTX: http://www.firingsquad.com/media/articl ... sp/1973/13
Nicméně, NVIDIA má zase problém se "shimmeringem" při "Quality", to je vidět na videu, ATi také, ale ne tak často. Proto je potřeba na NVIDII nastavit zásadně HQ. Pak je nejlepší možný obraz v klidu i "pohybu".
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vidím. Spíš jsem koukal na screeny z CoD2, kde jsou textury na nVidii ostřejší.radekhulan píše:Podívej se na strom a na plot vlevo, ATi jej má z poloviny nevykreslený (větvičky stromu)
ad TPAA vs. Adaptive AA - nevím jak je to u nVidie, ale v ovladačích ATi se dá vybrat "performance mode" a "quality mode", takže by mě docela zajímalo co tam měli oni...
No aspoň že to přiznáš Blbý je že výkon se testuje většinou na základních nastaveních driverů, kde mají obě karty problémy s kvalitou obrazu a nikdo inteligentní tak hrát nebude...radekhulan píše:Nicméně, NVIDIA má zase problém se "shimmeringem" ... Proto je potřeba na NVIDII nastavit zásadně HQ.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Stratos
- Začátečník
- Registrován: 05. zář 2003
- Bydliště: Hvožďany
- Kontaktovat uživatele:
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Na řešení kvality jsou tu jiné thready, ale pokud už se bavíme o HQ režimu u nVudue, tak by bylo vhodné připomenout, jaký výkonnostní propad to znamená - viz. původní Preview VR-Zone, kde GX2 byla testovaná v režimu HQ a byla tak nejen pomalejší než X1950XTX, ale i než X1900XTX.
Lukfi: myslel jsem,ž e už je jasné, že kvalita filtrace se na rozdíl od kvality AA nedá hodnotit podle screenshotu, protože paradoxně čím zápornější LOD a méně kvalitní filtrace, tím je výsledek na screenshotu ostřejší, zatímco v pohyhu se na to kvůli shimmeringu nedá koukat.
/edit: koukám na ten článek - je o ničem - podívejte se, jaké používali nastavení
Lukfi: myslel jsem,ž e už je jasné, že kvalita filtrace se na rozdíl od kvality AA nedá hodnotit podle screenshotu, protože paradoxně čím zápornější LOD a méně kvalitní filtrace, tím je výsledek na screenshotu ostřejší, zatímco v pohyhu se na to kvůli shimmeringu nedá koukat.
/edit: koukám na ten článek - je o ničem - podívejte se, jaké používali nastavení
Control panel for all cards left at default settings
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No dyk řikám že je blbost aby se testovalo na default...no-X píše:Na řešení kvality jsou tu jiné thready, ale pokud už se bavíme o HQ režimu u nVudue, tak by bylo vhodné připomenout, jaký výkonnostní propad to znamená - viz. původní Preview VR-Zone, kde GX2 byla testovaná v režimu HQ a byla tak nejen pomalejší než X1950XTX, ale i než X1900XTX.
Aha. To by vysvětlovalo proč onehdá Radek vyfotil screenshot z HL2 na nVidii a chtěl po Yngwiem screenshoty na ATi... páč by to vypadalo že nVidia má ostřejší textury a taky toho víc vykresluje, kvůli tomu nastavení LOD v HL2. Ale tak mě napadá, proč to LOD v Episode 1 neopravili? Nebo je to snad napevno v enginu?no-X píše:Lukfi: myslel jsem,ž e už je jasné, že kvalita filtrace se na rozdíl od kvality AA nedá hodnotit podle screenshotu, protože paradoxně čím zápornější LOD a méně kvalitní filtrace, tím je výsledek na screenshotu ostřejší, zatímco v pohyhu se na to kvůli shimmeringu nedá koukat.
Aspoň že nezpochybňuješ že nVidia líp vyhlazuje ten plot, i když má teoreticky horší AA a nemá programovatelný rozložení vzorků.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
nVidia na GF6 a 7 už v defaultu používá mírně zápornější LOD (dělá to hezčí screenshoty), ale v HL2 to bylo obzvlášť markantní kvůli tomu, že už sama hra nastavovala zápornější LOD pro nV hardware kvůli tomu, že byla vyvíjená v době FX, která sice filtrovala ve všech úhlech (odobně jako X1xxx na HQ-AF), ale aby nV. kompenzovala její nižší výkon, tak používala mip-mapy o nižším rozlišení, takže zápornější LOD tohle měl kompenzovat, aby hra vypadala na ATi i nV kartách tak nějak zhruba srovnatelně.
Takže FX měla textury filtrované ve všech úhlech, používala plné anizo, ale nabízela jen AF 8x a používala nižší rozlišení mip-map. Kdežto GF6/7 filtruje jen v některých úhlech, často nepoužívá plné anizo, ale s různými verzemi driverů undersampluje (tzn. vynechává některé vzorky - jsou to y případy, kde se projevuje ten silnější shimmering), ale používá vyšší rozlišení mip-map. Z kvalitativního hlediska je pro tvorbu screenshotů lepší GF6/7 (tedy minimálně pokud ve scéně není příliš mnoho povrchů neodpovídajícím násobku 45°), ale v pohybu je zase lepší FXka, která sice nemá tak ostré textury, ale jsou filtrované všechny stejně (tzn. nestane se, že jeden povrch je ostrý a druhý rozmazaný) a shimmering je minimální.
Takže FX měla textury filtrované ve všech úhlech, používala plné anizo, ale nabízela jen AF 8x a používala nižší rozlišení mip-map. Kdežto GF6/7 filtruje jen v některých úhlech, často nepoužívá plné anizo, ale s různými verzemi driverů undersampluje (tzn. vynechává některé vzorky - jsou to y případy, kde se projevuje ten silnější shimmering), ale používá vyšší rozlišení mip-map. Z kvalitativního hlediska je pro tvorbu screenshotů lepší GF6/7 (tedy minimálně pokud ve scéně není příliš mnoho povrchů neodpovídajícím násobku 45°), ale v pohybu je zase lepší FXka, která sice nemá tak ostré textury, ale jsou filtrované všechny stejně (tzn. nestane se, že jeden povrch je ostrý a druhý rozmazaný) a shimmering je minimální.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To vím. Ale ptal jsem se, proč ten LOD v Episode One neopravili když éra GF-FX je dávno passé. Případně jestli to není nějak napevno nastaveno v enginu (no to je kravina, přeci ho udělali, tak ho můžou i přeprogramovat...)no-X píše:...v HL2 to bylo obzvlášť markantní kvůli tomu, že už sama hra nastavovala zápornější LOD pro nV hardware kvůli tomu, že byla vyvíjená v době FX...
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- Gorr GrimWolf
- Začátečník
- Registrován: 29. led 2006
- Kontaktovat uživatele:
Nespolupracují s ATi? Anebo podle steamu stále nejvíce lidí používá FX... Víc mě asi nenapadá...Lukfi píše:To vím. Ale ptal jsem se, proč ten LOD v Episode One neopravili když éra GF-FX je dávno passé. Případně jestli to není nějak napevno nastaveno v enginu (no to je kravina, přeci ho udělali, tak ho můžou i přeprogramovat...)no-X píše:...v HL2 to bylo obzvlášť markantní kvůli tomu, že už sama hra nastavovala zápornější LOD pro nV hardware kvůli tomu, že byla vyvíjená v době FX...
?
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Já tu hru nepsal Ale může to být klidně i věc enginu. Změnit by to určitě šlo, ale sám víš, jak to s hrami je. Pokud to jakž-takž funguje, tak to vydavatel neřeší. Každá sebemenší změna znamená peníze, který by mohly být využitý jinde (nejlépe přesunuty do kapsy vydavatele), takže mluvíme-li o takových detailech, tak to tvůrce hry myslím ani nezajímá.Lukfi píše:To vím. Ale ptal jsem se, proč ten LOD v Episode One neopravili když éra GF-FX je dávno passé. Případně jestli to není nějak napevno nastaveno v enginu (no to je kravina, přeci ho udělali, tak ho můžou i přeprogramovat...)no-X píše:...v HL2 to bylo obzvlášť markantní kvůli tomu, že už sama hra nastavovala zápornější LOD pro nV hardware kvůli tomu, že byla vyvíjená v době FX...
Když nad tím uvažuju, tak takovéhle drobné rozpory jsou vlastně příčinou mnoha diskusí, které znamenají reklamu zdarma Vem si to - čím kontroverznější engine (z jakéhokoli hlediska), tím víc se o něm a o hrách na něm založených mluví/mluvilo - třeba Doom3 - drastické stencil shadows, Splinter Cell CT - SM3.0 povolený jen pro hardware nVidie, FarCry - úžasně zprasený a zabugovaný engine atp. atp.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zprasený a zabugovaný? CRYENGINE byl ve své době zázrakem, co na něm bylo zpraseného a zabugovaného?no-X píše:Když nad tím uvažuju, tak takovéhle drobné rozpory jsou vlastně příčinou mnoha diskusí, které znamenají reklamu zdarma
...FarCry - úžasně zprasený a zabugovaný engine atp. atp.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Že vypadal vcelku dobře neznamená, že byl v pořádku Na účet jeho vývojářů se vyjádřil i Carmack - a to i přesto, že konkurenci nikdy nepomlouvá. Nic lichotivého to nebylo FarCry měl v kódu tolik chyb a bugů, že jim ATi i nVidia musely přizpůsobovat drivery, aby vůbec běhal, a pak kdykoli vyšel nový patch, tak bylo třeba počkat i na aktuální drivery, které s ním počítaly, protož bez nich buďto mizely objekty, místo vody byla šedá "plachta, mizely stíny nebo se místo nich objevovaly bledě-modrý fleky... nepamatuješ?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Lukfi
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. črc 2005
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Oblak
- Začátečník
- Registrován: 21. úno 2004
- Bydliště: Nový Jičín
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Jo, já na tom benchmarkoval a ještě teď si pamatuju, jak čtenáři pořád prudili, že nepožuívám poslední patch, který údajně zvyšuje výkon o 3% blablabla, když na všech ostatních serverech testují s aktuálním patchem. Ona to sice s tím výkonem i s těmi servery byla pravda, jenže to, co už čtenáři neviděli, byly chybějící kusy obrazu (díky nimž šel ten výkon nahoru ) a ostatní servery to radši testovaly s patchem, aby měly od rejpalů pokoj. A i když jsem to vysvětlovatl 10x, že dokud nebudou nový drivery, tak nemá s novým patchem cenu testovat, tak se pořád vyskytovali inteligenti, kteří nebyli schopni pochopit, že pár procent výkonu a několik dalších detailů je k ničmeu, když je obraz plný artefaktů jj, na FarCry mám samé krásné vzpomínkyLukfi píše:Bohužel ne, Far Cry se mi dostal do rukou až počátkem roku 2005, kdy už byly původní problémy asi vychytaný...no-X píše:... nepamatuješ?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Vivec
- Středně pokročilý
- Registrován: 07. bře 2005
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Gorr GrimWolf
- Začátečník
- Registrován: 29. led 2006
- Kontaktovat uživatele:
To znamená, že je 7900GTX odepsaná...Gr8 Vivec píše:X1950XTX už je v českejch cenících- za 10 500,- bez daně, to je +- 12500,- s daní!!!
to je docela agresivní cena, asi to u ati myslej vážně...
edit// a vlastně i 7950GX2. Výkonově srovnatelná, bohužel pro ní je cenově jinde. Takže nVidia bude muset hodně slevit.
?
- spajda
- Začátečník
-
- Registrován: 01. bře 2006
- wector
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 10. čer 2005
- Bydliště: In a galaxy, far, far away...
- Kontaktovat uživatele:
S tim nV moc nenadělá, možná má leda možnost dřív ladit drivery na danou hru, ale kdyby vývojáři her by nějakym znevýhodňováním ATin byli sami proti sobě.spajda píše:Jeste k tem screenshotum, vim ze toho NoX vi vsechno nejlip , ale neni mozny ze je to taky tim ze u techto her je vzdy na zacatku velke logo Nvidie?
Tohle je spíš nastavením ovladačů, to je strašně lehké, nastavit něco trochu jinak v driverech a výsledek je jakej je ( a to ve prospěch jedné nebo druhé strany ). Je to stejný, jako když jedno multiGPU řešení zvládne určitou kombinaci vykreslování, druhé ne, to pak v testu svítí pěkná 0 a lamy běží do krámů.