Stránka 41 z 50

Napsal: pát 19. led 2007, 23:23
od beardie
je sice len 128bit ale zato ma dost vysoke frekvencie pamati (1400[1600xt] vs 1600[2600xt])
edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
2crux: j,ty, stale sa tvaris ze vies nieco viac ako my :evil:

Napsal: pát 19. led 2007, 23:33
od Lukfi
nj crux ví něco víc než my...

ad frekvence - těžko říct jak to bude u G84, ale RV630 by na tom mohla bejt o něco líp protože má 4 32bit kanály a ring-bus...

Napsal: sob 20. led 2007, 08:55
od blekota je boss
kdy teda konci NDA?
EDIT: 2crux2005: R600

Napsal: sob 20. led 2007, 13:17
od crux2005
no-X píše:Ale textury nejsou to, co by nejvíce zatěžovalo sběrnici, ne? Mnohem vyšší nároky mají color reads/writes a Z-reads/writes... imho tak 80%+.
nedá sa to povedať všeobecne ...
Záleží to od použitých textúr a contentu. Veľkosť ako aj množstvo textúr sa môže meniť, množstvo high/bumpmaps, overdraw, formát textúr (FP16/32), či sa použijú MRTs, koľko je aplhablendingu atď atď
beardie píše:edit: sice trochu predbieham ale pre dalsiu polgeneraciu si mozme chystat asi len prechod na 65nm a zvysenie frekvencii, mozno nejaky shader sem, shader tam
zvýšenie frekvencii je motto

@Lukfi: Vážne si myslíš, že "Ring" bus od ATi je až taký dobrý ako ho marketing "robí" ?

@blekota je boss: koho ? Môže napr. aj v roku 2008 ... :roll:

Napsal: sob 20. led 2007, 13:32
od Lukfi
crux2005 píše:@Lukfi: Vážne si myslíš, že "Ring" bus od ATi je až taký dobrý ako ho marketing "robí" ?
Nemyslím, protože propustnost je ve výsledku stejná, ale z nějakého důvodu má ring-bus menší propady při AA...

Napsal: sob 20. led 2007, 13:36
od no-X
crux2005: RingBus je velice dobrý, ale na low-endu a nižším mainstreamu nepřináší výraznější užitek, protože na těchto kartách se FSAA 4x+ moc nepoužívá...

Napsal: sob 20. led 2007, 14:19
od crux2005
nespôsobuje to len "Ring" bus

@no-X: nepovedal som, že je zlý - to nie, ale je prezentovaný v oveľa lepšom svetle. :wink: Okrem toho má ďaleko od skutočného ringbusu.

Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ? a prečo mohla nVidia použiť 386Bit zbernicu ?
hmm :roll:

Napsal: sob 20. led 2007, 14:54
od no-X
crux2005 píše:Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ?
Otázka je, proč by měla :wink:

Jinak ohledně 384bit sběrnice jako nevhodného řešení pro čipy ATi se Eric Demers vyjádřil už při vydání R520.

Napsal: sob 20. led 2007, 14:56
od Jája
V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit :)

Napsal: sob 20. led 2007, 15:05
od crux2005
no-X píše:
crux2005 píše:Prečo potom musela ATi siahnuť po 512Bit zbernici a nezvolila napr.: niečo medzi 256 a 512 ?
Otázka je, proč by měla :wink:

Jinak ohledně 384bit sběrnice jako nevhodného řešení pro čipy ATi se Eric Demers vyjádřil už při vydání R520.
ani nie ...
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval (tieš brať relatívne - cena/výkon atď komplexita atď )
nVidia nemusela, mohla sa voľne rozhodnúť - dovolovalo jej to flexibilnejší MC.
Jája píše:V highendu je 256bit sběrnice docela dost dlouho, tak uvidiíme jak dlouho nVidii vydží 384bit
nejaký ten piatok môžeš počítať :wink:

Napsal: sob 20. led 2007, 15:06
od Lukfi
no-X píše:crux2005: RingBus je velice dobrý, ale na low-endu a nižším mainstreamu nepřináší výraznější užitek, protože na těchto kartách se FSAA 4x+ moc nepoužívá...
Já teda AA používám i v novějších hrách, rozdíl kvality je docela dost vidět. Ultranáročný hry typu Gothic III se na low-endu nedaj hrát tak jako tak.

Napsal: sob 20. led 2007, 15:48
od no-X
crux2005 píše:ani nie ...
ATi musela brať ako ďalší krok 512bit zbenicu, lebo jej "Ring" bus "nič iné" (väčšie ako 256 a menšie ako 512) nedovoloval
Proč by ne? :-) Memory interface je flexibilnější než má nVidia (32bit kanály; každá paměť na samostantém kanálu) a jestli bude interní ring-bus 512bit (2x256bit), 768bit (2x384bit) nebo 1024bit (2x512bit), to už je docela jedno. Jde jen o to, že když ATi použije 1024bit ring bus , tak nemá 384bit memory interface moc smysl. Pokud by ATi použila 768bit ring-vus + 384bit memory interface, nevidím důvod pro to, aby to nefungovalo, ale stejně tak by to přinášelo další nevýhody - ATi obvykle nevolí kompromisní dočasná řešení a protože zdvojnásobila počet texturovacích jednotek a očekáváme použití vyšších AA režimů, je celkem logické, že rovnou zvolila 1024bit ring-bus a 512bit memory interface, protože by na něj vzhledem k architektuře svého čipu stejně musela přejít. Takže je výhodnější, když jednou navrhe 1024bit design, než topit peníze a čas navrhováním dočasného řešení (768/384bit), ze kterého by stejně museli na 1024/512bit přejít.

To je jako kdyby ses ptal, proč R300 neměla 192bit sběrnici...

R200 - 4 pipelines -> 128bit
R300 - dvojnásobek pipelines ( 8 ) -> dvojnásobná sběrnice (256bit)
R4xx - opět dvojnásobek pipelines (16) -> dvojnásobná frekvence pamětí
R5xx - frekvence GPU i pamětí se zvyšují lineárně
R600 - dvojnásobek texturovacích jednotek (nemůžeme už mluvit o pipelines) -> dvojnásobná šířka sběrnice

to je prostě postup, jakým ATi jde už leta, tahle rozhodnutí se připravují roky dopředu a kdyby ATi viděla ve 384bit sběrnici spásu, věř, že by ji použila ať už s ring-busem nebo bez něj. Ono to nefunguje způsobem "máme ring-bus, musíme mu přizpůsobit zbytek čipu" ale "máme ty a ty požadavky pro ty a ty čipy, potřebujeme řešení, které je dokáže zrealizovat a oním řešením je ring-bus.

Napsal: sob 20. led 2007, 18:00
od crux2005
no-X píše:očekáváme použití vyšších AA režimů
stačí 8xMSAA :roll:
ak nie ... smola

K zvyšku: mám trochu iné názory, ale nevadí :)
nedovoloval (tieš brať relatívne - cena/výkon atď komplexita atď )

Vykon???

Napsal: ned 21. led 2007, 21:09
od lukas85
Mam dotaz kde bude brat nVidia dalsi vykon kdyz ted podle vseho dosla v 8900GTX az na konec...?? To bude ted muset vyvijet cele nove pcb?

Napsal: ned 21. led 2007, 21:16
od beardie
pcb sa vyvija vzdy nove :roll:
vykon moze zvysit pridavanim shaderov a zvysovanim frekvencii, co umozni prechod na 65nm
imho na G9x sa planuje nieco ako rozdelenie jadra

Napsal: pon 22. led 2007, 18:27
od flanker
vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...

Napsal: pon 22. led 2007, 18:32
od Vivec
flanker píše:vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ještě aby ne když vychází 3 měsíce po ní, to by byl dobrej trapas kdyby nebyla

Napsal: pon 22. led 2007, 18:49
od Kamikadze
Gr8 Vivec píše:
flanker píše:vidim to holt tak,ze R600 od ATI bude holt znovu lepsi nez Nvida...
ještě aby ne když vychází 3 měsíce po ní, to by byl dobrej trapas kdyby nebyla
uz ted je to vice jak 2. 3 pokud dodrzi alespon priblizne datum vydani a 5 a pul, pokud opravdu vyjde az na konci brezna na CeBITu.

Napsal: pon 22. led 2007, 22:37
od ZzzZzzz
No jestli výjde nová ATI opravdu az jak ma vyjit to uz se nikdo nemuze divit ze bude vykonecjsi jak 8800 od NV.A podle me uz ani ati by se nemela potom ohanet ze ma vykonejsi gfx jak nv.Protoze vydat new kartu 5 mesicu po vydani 8800 je podle me uz povinosti aby byla vykonejsi.Proste lec sem privrzenec ati tak ted uz zaspala vydani.Proste hold nestiha.

Napsal: pon 22. led 2007, 22:51
od Rommel44
Pro ty kdo neumeji pocitat tak 8.brezna to budou 4 mesice a ne 5a pul ani podobny blaboly