Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Potvrzuješ má slova, linkuješ testy z roku 2008. Zkus si poměřit na stejnym taktu nehalem a C2Q třeba ve Starcraftu2, total warech, civiliazeci, nebo MMO hrách obecně. Ano dle recenzí to bylo fail to impress ale co jsem to strčil do kompu tak jsem cejtil jednoznačnej boost. V L2 co jsem tehdy hrál skoro dvojnásobné fps, také jsem mohl kopírovat z SSD na komprimovanej ramdisk aniž by mi to zpomalilo systém, na Core2 to bylo utrpení, atd, atd. Dle tvé toerie je Core2 dodnes dostatečná když j ívytočíš na 4Ghz tak by měla dávat I5 2500K třeba že? Ne, prohraje naprosto drtzivym rozdílem, proti Nehalemu to samé. Nehalem měl při launchi v hrách drobátku smůlu že ne všechny (hlavně ty hodně testované) byly hodně FPU limited, tudiž se tam jeho výhody neprojevily, ale jak šel čas, ukázalo se že Core2 a K10 naprosto odpadly. Právě o tomhle mluvim, ten článek vypadá jako kdyby jej napsal někdo kdo je extrémě sečtělenj ale nezkoušel tunu věcí v praxi.
Flanker: Srovnávání Nehalemu a Penrynu v serverech pokulhává ještě více, protože Penryn byl naprosto useless. Top nabídka Core2 architekury pro servery byl 6-jádrovej Xeon s L3 cache, model co se do desktopu nikdy nedostal a byl zoufalou snahou ňák přežít s FSB v serverech. Proto se tehdy AMD ještě drželo v serverech, protože HT bylo skvělé, umožňovalo propojovat X-CPU a chipsetů bez jakékoliv penalizace výkonu. Řešení Intelu byla do víceprocesorovejch serverů naprosto nevhodná, protože čím více jich tam bylo tím více se brzdily navájem. S Příchodem Nehalemu však byla AMD ze segmentu okamžitě vytlačena, protože ten naprosto změnil poměr sil. A když mluvim o serveru, mluvim o X-CPU stroji. Pojem server je velice obsáhlej, může se jednat o fileserver kterej obslouží kdejaké low-end dvoujádro, nebo o stroj kde je potřeba výpočetní výkon a zde mluvíme o strojích výkonější než jsou klasické desktopy. Takže porovnávat třeba jeden FX8150 vs I7 2600K je zavádějící to nám o použitelnosti architektur v serverech moc neřekne. V Praxi se bude lámat chleba v situacích kdy proti sobě budou stát 2x8core (16 modul) buldozery vs 2x8 core Xeony. A takové testy se hodně těžko hledaj. Ale už dle toho že jeden 8-core 16 module Buldozer konkuruje v průměu mainstremovejm (ano mezi Xeony je to mainstream) 6-jádrovejm Xeonům, tak tomu moc nadějí nedávám.
Flanker: Srovnávání Nehalemu a Penrynu v serverech pokulhává ještě více, protože Penryn byl naprosto useless. Top nabídka Core2 architekury pro servery byl 6-jádrovej Xeon s L3 cache, model co se do desktopu nikdy nedostal a byl zoufalou snahou ňák přežít s FSB v serverech. Proto se tehdy AMD ještě drželo v serverech, protože HT bylo skvělé, umožňovalo propojovat X-CPU a chipsetů bez jakékoliv penalizace výkonu. Řešení Intelu byla do víceprocesorovejch serverů naprosto nevhodná, protože čím více jich tam bylo tím více se brzdily navájem. S Příchodem Nehalemu však byla AMD ze segmentu okamžitě vytlačena, protože ten naprosto změnil poměr sil. A když mluvim o serveru, mluvim o X-CPU stroji. Pojem server je velice obsáhlej, může se jednat o fileserver kterej obslouží kdejaké low-end dvoujádro, nebo o stroj kde je potřeba výpočetní výkon a zde mluvíme o strojích výkonější než jsou klasické desktopy. Takže porovnávat třeba jeden FX8150 vs I7 2600K je zavádějící to nám o použitelnosti architektur v serverech moc neřekne. V Praxi se bude lámat chleba v situacích kdy proti sobě budou stát 2x8core (16 modul) buldozery vs 2x8 core Xeony. A takové testy se hodně těžko hledaj. Ale už dle toho že jeden 8-core 16 module Buldozer konkuruje v průměu mainstremovejm (ano mezi Xeony je to mainstream) 6-jádrovejm Xeonům, tak tomu moc nadějí nedávám.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
PCIe3 by AMD až v roce 2013 http://semiaccurate.com/2012/06/01/pcie ... -roadmaps/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Porotože Steamroller?
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Deska pro Brazos 2
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
mě spíše než Brazos 2.0 zajímá jak si polepší nástupce Bobcatu, procesor Jaguar , ale deska je to pěkná pro nějaké domácí HTPC
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Já zas se těším už na Trinity a uvidíme co za rok zcela nový STeamroller .
AMD Tablet Trinity
http://extrapc.cnews.cz/computex-2012-a ... en-compalu
AMD Tablet Trinity
http://extrapc.cnews.cz/computex-2012-a ... en-compalu
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
PlayStation 4 Reportedly Comes With AMD Fusion CPU/GPU, 2GB RAM
What I have got is a very comprehensive document on the specifications of the PlayStation 4. Thus, the PlayStation 4 AMD Fusion APU get with the CPU and GPU sit together on the same chip. The code name for this chip is 'Liverpool' According developers would chip in "real talk" over 10x longer than that of the PS3 can. It would be a quad-core AMD x86 CPU running at 3.2GHz which contain the code name 'Steamroller' know. The GPU is an ATI r10xx at 800MHz with 1843 GFLOPS, this is code-named "Tahiti." This chip is also include on AMD Radeon HD 7970, both chips (CPU and GPU) are 28nm processors.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Dithius
- Pokročilý
- Registrován: 01. úno 2007
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
narvat 4 jádro a 7970satku pod jedenen IHS ? to bude topit jak kráva a vzhledem k tomu že konzole jedou na ukor chlazení tak jak to chcou chladit ?
a 2GB no možná to stačí po vysoké optimalizaci v dnešních dnech a do blízoučke budoucnosti ale co za 4 roky ? 2GB je málo
a 2GB no možná to stačí po vysoké optimalizaci v dnešních dnech a do blízoučke budoucnosti ale co za 4 roky ? 2GB je málo
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, IF 2066 MHz; MB: ASROCK B650E TAICHI Lite; RAM: Trident Z5 Neo 32GB 6200MHz CL30-38-38-28-68-48-1T (GearDown Disabled); GK: AMD Radeon RX 6950 XT; SSD: Kingstone KC3000 2048 GB; PSU: Corsair RM1000; Case: Thermaltake Core P5; Rad: Alphacool NexXxoS Monsta 560mm; Block: EKWTB Quantum Velocity (Fully black Nickel base); Pump: EK-DDC + acetal top; No exp-reservoir; OS: Custom Fedora 41 (installed ground UP from cmd nonGUI).
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Ano, vypadá to jako overkill ale.
Pokud se 1843GFlops vztahuje pouze na gpu, dá se vypočítat, že se jedná o 18CU (1152SP), takže přesně mezi HD7850 a HD7870 - takže spíše Pitcairn nežli Tahiti (něco jako slabší HD7970M).
CPU část jsou dva moduly Steamroller na 28nm (pokud pravda).
Imho top spotřeba celého APU kolem 100W. To by zase nic tak hrozné být nemělo (pokud vím, tak Xbox má top nad 150W), ale vše jsou to jen spekulace.
Pokud se 1843GFlops vztahuje pouze na gpu, dá se vypočítat, že se jedná o 18CU (1152SP), takže přesně mezi HD7850 a HD7870 - takže spíše Pitcairn nežli Tahiti (něco jako slabší HD7970M).
CPU část jsou dva moduly Steamroller na 28nm (pokud pravda).
Imho top spotřeba celého APU kolem 100W. To by zase nic tak hrozné být nemělo (pokud vím, tak Xbox má top nad 150W), ale vše jsou to jen spekulace.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
2GB je malo? Vzdyt je to 4x vic, nez ma 360 a PS3.
Asi nejlepsi by bylo porovnavat TDP s Kaveri. Coz jsou 4 steamroller jadra a GCN ~HD7750 a vejdou se do 100W TDP. 1800GFLOPS tam asi nenarvou, kdyz Kavery ma graficke jadro 800GFLOPS. Plus zapocitat TDP pameti.
Xbox 360 si prosel PSU o 200W, 175W a 150W. Takze to bude skutecne spis 200W nez 100W.
Pokud si tohle nekdo nevycucal z prstu - coz je vysoce pravdepodobne.
Na MCM modulech s pameti AMD/GF pracuje, viz nedavny slide: http://pc.watch.impress.co.jp/img/pcw/d ... 5.jpg.html
Asi nejlepsi by bylo porovnavat TDP s Kaveri. Coz jsou 4 steamroller jadra a GCN ~HD7750 a vejdou se do 100W TDP. 1800GFLOPS tam asi nenarvou, kdyz Kavery ma graficke jadro 800GFLOPS. Plus zapocitat TDP pameti.
Xbox 360 si prosel PSU o 200W, 175W a 150W. Takze to bude skutecne spis 200W nez 100W.
Pokud si tohle nekdo nevycucal z prstu - coz je vysoce pravdepodobne.
Na MCM modulech s pameti AMD/GF pracuje, viz nedavny slide: http://pc.watch.impress.co.jp/img/pcw/d ... 5.jpg.html
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Yuri: Ano, 18CU pro APU se zdá být zjevně přemrštěné číslo. Snad ještě nějaká kombinace v CF o které se dříve tuším spekulovalo. No a nebo jsou to všechno jen bláboly.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
A nebo to také nepjprve APU být nemusí a později může. Původní Xbox360 si prošel tunou změn. Původně bylo vše separé, ale u pozdějších modelů nedocházelo k pouhejm die-shrinkům ale i k přesunu čipů na jeden kus křemíku.
Přesně tak se může dít i do budoucna. Ta konzole se bude vyrábět 10 let a nebude 10 let na stejnym procesu a továrně. Ihned jakmile bude k dispozici novější/levnější proces, přejde se na něj a do té doby může třeba GPU zůstat separé.
Jinak souhlasim s tim že paměti by mohlo bejt více. Nikdy jsem nepochopil proč u konzolí škudlej na něčem tak levném jako je paměť.
Přesně tak se může dít i do budoucna. Ta konzole se bude vyrábět 10 let a nebude 10 let na stejnym procesu a továrně. Ihned jakmile bude k dispozici novější/levnější proces, přejde se na něj a do té doby může třeba GPU zůstat separé.
Jinak souhlasim s tim že paměti by mohlo bejt více. Nikdy jsem nepochopil proč u konzolí škudlej na něčem tak levném jako je paměť.
- CyberDeath
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Vsetín
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Vsimni si ze jede jen na 800Mhz a urcite tam bude mobilni verze takze si myslim ze to neni nerealne.Ale jak pise docent tak to bude samostatne ... pod jednim IHS se setkame mozna v 3ti revizi.Dithius píše:narvat 4 jádro a 7970satku pod jedenen IHS ? to bude topit jak kráva a vzhledem k tomu že konzole jedou na ukor chlazení tak jak to chcou chladit ?
a 2GB no možná to stačí po vysoké optimalizaci v dnešních dnech a do blízoučke budoucnosti ale co za 4 roky ? 2GB je málo
Ale 2GB RAm je opravdu malo.Poc ne pri tak male cene aspon 6Gb Uz by to nutilo vyvojare programovat s x64 instrukcemi a melo by to vyhody i pro PC.
Tiger Lake ES 0000 8c/16t 4.4Ghz, Erying H570, 64GB DDR4 3200 CL22 Samsung, Asus A21, SST-ET700-MG, 2TB Faxiang S790
2TB Samsung PM9A1,Asus RTX 3070 Dual OC 8GB 350W mod + EKWB FullCover, All Water Cooled - GPU, CPU, 2x360 rad, ARCTIC P12 PWM
2TB Samsung PM9A1,Asus RTX 3070 Dual OC 8GB 350W mod + EKWB FullCover, All Water Cooled - GPU, CPU, 2x360 rad, ARCTIC P12 PWM
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Imho konzole není PC s Windows, který ti ihned "ukrojí" 2GB RAM sám pro sebe a programy nikdo nic moc neoptimalizuje. Tady je situace jiná, tak trochu podobná jako u mobilních telefonů. Programy jsou optimalizované, kontrolované a následně "posvěcené" pro jejich nasazení (paměťové úniky ap.). A navíc se hledí na každý dolar nákladu.
Je ale pravda, že spekulace (spíše fámy) o navýšení RAM u PS4 z 2GB na 4GB už tu byly.
Je ale pravda, že spekulace (spíše fámy) o navýšení RAM u PS4 z 2GB na 4GB už tu byly.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Ano je jiné, ale proč nemít volnost. Vždyť i pro výrobce těch pamětí a konzolí to je otrava, protože v budoucnu se pak dělaj už jen větší moduly, kterejch ale nemůžeš použít méně protože by ti neobsadili sběrnici, takže musíš otravovat výrobce pro výrobu zastaralejch čipů s malou kapacitou na čip, atd. 2GB je zbytečně málo. Jinými slovy, dnes se už jen doprodávají 2GB DDR3 paměťové moduly co maj 16 čipů na modulu. Dnes se už mass vyráběj jen 4GB moduly s 16 čipy na modul a 2GB moduly maj prostě jen jednu stranu neosazenou, tzn 8 čipů a jeden modul je 64-bit. Míň jich pro dosažení 64-bit být nemůže, takže pokud nebudou chtít použít 64-sběrnici, ale aspoň 128-bit, tak z ekonomickéjho hlediska už dnes musí nasadit minimálně 4GB ram.
CyberDeath: Jim je jedno kolikabitové to bude. Už PS3 měla vše 64-bit, ačkoliv měla jen 256MB ram. To jednoduše proto, že Cell vůbec neumí zpracovávat 32-bit instrukce.
Dále funny bude to, že to 4-jádrové APU od AMD dost možná co se týče hrubého výkonu nebude moc lepší jak ten 8 let starej Cell.
CyberDeath: Jim je jedno kolikabitové to bude. Už PS3 měla vše 64-bit, ačkoliv měla jen 256MB ram. To jednoduše proto, že Cell vůbec neumí zpracovávat 32-bit instrukce.
Dále funny bude to, že to 4-jádrové APU od AMD dost možná co se týče hrubého výkonu nebude moc lepší jak ten 8 let starej Cell.
- CyberDeath
- Začátečník
- Registrován: 30. led 2006
- Bydliště: Vsetín
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
No to je fakt ... ALe vis co to znamena ? Zamereni se na 4 vlaknove hry a odbourani se od zavislosti na procesoru ... ... coz by bylo mazec a AMD by si tim pomohla hodne i na normalnim PC protoze by skoro smazala rozdily.
Tiger Lake ES 0000 8c/16t 4.4Ghz, Erying H570, 64GB DDR4 3200 CL22 Samsung, Asus A21, SST-ET700-MG, 2TB Faxiang S790
2TB Samsung PM9A1,Asus RTX 3070 Dual OC 8GB 350W mod + EKWB FullCover, All Water Cooled - GPU, CPU, 2x360 rad, ARCTIC P12 PWM
2TB Samsung PM9A1,Asus RTX 3070 Dual OC 8GB 350W mod + EKWB FullCover, All Water Cooled - GPU, CPU, 2x360 rad, ARCTIC P12 PWM
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
To by museli tvurci zacit delat ve svych enginech multirendering a zatim kde nic tu nic.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
JJ, asi tak. Cell je kapitola sama o sobě, a to PowerPCčko v Xboxu 360 má 3 jádra. Podle této teori by tedy měly všechny hry perfektně umět používat 3 jádra že? Ale houby s octem....
Situace na PC se vůbec nemusí zlepšít, protože ačkoliv bude to APU made by AMD a based jako x86 procesor, nemusí se tak vůbec používat. Hry pro tu konzoli budou psány jak maj bejt, ala ušity na míru pipeline toho CPU, vůbec ne univerzálně na x86+x87 a ňáké ty SSE, atd. Na to sere pes, tady nejsme na windown a neřeší se tu univerzální kompatibilita. Máme 1 HW a musíme na to udělat co nejlepší SW, nemusí se řešit žádné obecné standardy či kompatibilita. Navíc pokud ta věc bude vycházet z buldozeru a 4 jádry myslej 2 moduly, tak ta věc bude mít jen 2 FPU. Tudiž geometry engine rozhodně nebude více jak 2-thread, protože ALU jsou pro počítání geometrie useless.
UIž teď se člověk může podívat co za hry jsou (a co se připravujou) pokud jde o exkluzivně PS3 tituly co plně využívají potenciál Cellu, a jak to vypadá na GPU co bylo mainstream v roce 2006 a s 256MB ram + 256MB Vram. Heh, na základě tohoto jeden můj bejvalej kolega říká "multiplatformovky by se měly zakázat!". Protože prostě nevyužívaj potenciál těch systémů.
Situace na PC se vůbec nemusí zlepšít, protože ačkoliv bude to APU made by AMD a based jako x86 procesor, nemusí se tak vůbec používat. Hry pro tu konzoli budou psány jak maj bejt, ala ušity na míru pipeline toho CPU, vůbec ne univerzálně na x86+x87 a ňáké ty SSE, atd. Na to sere pes, tady nejsme na windown a neřeší se tu univerzální kompatibilita. Máme 1 HW a musíme na to udělat co nejlepší SW, nemusí se řešit žádné obecné standardy či kompatibilita. Navíc pokud ta věc bude vycházet z buldozeru a 4 jádry myslej 2 moduly, tak ta věc bude mít jen 2 FPU. Tudiž geometry engine rozhodně nebude více jak 2-thread, protože ALU jsou pro počítání geometrie useless.
UIž teď se člověk může podívat co za hry jsou (a co se připravujou) pokud jde o exkluzivně PS3 tituly co plně využívají potenciál Cellu, a jak to vypadá na GPU co bylo mainstream v roce 2006 a s 256MB ram + 256MB Vram. Heh, na základě tohoto jeden můj bejvalej kolega říká "multiplatformovky by se měly zakázat!". Protože prostě nevyužívaj potenciál těch systémů.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
No já se popravdě přiznám, že ani nevím, jakým způsobem jsou hry na PS tvořeny a jak to bude vypadat na PS4 s x86 cpu (pokud pravda) už vůbec ne. Nicméně je asi jisté, že kód bude psán přímo na míru daného cpu a gpu. Samozřejmě ale bude asi nutné při vývoji přihlédnout k následné portaci her na PC (nebo jiné konzole), takže to nemůže být zase nějaký takový jednoplatformní exotický kód.
Nicméně, pokud se vývojář zaměří na optimalizaci pro dané cpu, může to dopadnout jako v C-ray pod Linuxem:
Využitím FMA se 4FPU BD vyrovnají 12FPU i7!
PS: Navíc nikdo neví jak výkonný Steamroller bude, že
Nicméně, pokud se vývojář zaměří na optimalizaci pro dané cpu, může to dopadnout jako v C-ray pod Linuxem:
Využitím FMA se 4FPU BD vyrovnají 12FPU i7!
PS: Navíc nikdo neví jak výkonný Steamroller bude, že
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Steamroller je velká neznámá....JSem zvědav, zda bude mít L4 pro iGPu a vůbec celkové změny vůči 32nm FX.
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora