Stránka 42 z 152
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: čtv 31. kvě 2012, 11:42
od DOC_ZENITH
Potvrzuješ má slova, linkuješ testy z roku 2008. Zkus si poměřit na stejnym taktu nehalem a C2Q třeba ve Starcraftu2, total warech, civiliazeci, nebo MMO hrách obecně. Ano dle recenzí to bylo fail to impress ale co jsem to strčil do kompu tak jsem cejtil jednoznačnej boost. V L2 co jsem tehdy hrál skoro dvojnásobné fps, také jsem mohl kopírovat z SSD na komprimovanej ramdisk aniž by mi to zpomalilo systém, na Core2 to bylo utrpení, atd, atd. Dle tvé toerie je Core2 dodnes dostatečná když j ívytočíš na 4Ghz tak by měla dávat I5 2500K třeba že? Ne, prohraje naprosto drtzivym rozdílem, proti Nehalemu to samé. Nehalem měl při launchi v hrách drobátku smůlu že ne všechny (hlavně ty hodně testované) byly hodně FPU limited, tudiž se tam jeho výhody neprojevily, ale jak šel čas, ukázalo se že Core2 a K10 naprosto odpadly. Právě o tomhle mluvim, ten článek vypadá jako kdyby jej napsal někdo kdo je extrémě sečtělenj ale nezkoušel tunu věcí v praxi.
Flanker: Srovnávání Nehalemu a Penrynu v serverech pokulhává ještě více, protože Penryn byl naprosto useless. Top nabídka Core2 architekury pro servery byl 6-jádrovej Xeon s L3 cache, model co se do desktopu nikdy nedostal a byl zoufalou snahou ňák přežít s FSB v serverech. Proto se tehdy AMD ještě drželo v serverech, protože HT bylo skvělé, umožňovalo propojovat X-CPU a chipsetů bez jakékoliv penalizace výkonu. Řešení Intelu byla do víceprocesorovejch serverů naprosto nevhodná, protože čím více jich tam bylo tím více se brzdily navájem. S Příchodem Nehalemu však byla AMD ze segmentu okamžitě vytlačena, protože ten naprosto změnil poměr sil. A když mluvim o serveru, mluvim o X-CPU stroji. Pojem server je velice obsáhlej, může se jednat o fileserver kterej obslouží kdejaké low-end dvoujádro, nebo o stroj kde je potřeba výpočetní výkon a zde mluvíme o strojích výkonější než jsou klasické desktopy. Takže porovnávat třeba jeden FX8150 vs I7 2600K je zavádějící to nám o použitelnosti architektur v serverech moc neřekne. V Praxi se bude lámat chleba v situacích kdy proti sobě budou stát 2x8core (16 modul) buldozery vs 2x8 core Xeony. A takové testy se hodně těžko hledaj. Ale už dle toho že jeden 8-core 16 module Buldozer konkuruje v průměu mainstremovejm (ano mezi Xeony je to mainstream) 6-jádrovejm Xeonům, tak tomu moc nadějí nedávám.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: sob 2. čer 2012, 21:02
od del42sa
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: sob 2. čer 2012, 22:06
od flanker
Porotože Steamroller?
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: čtv 7. čer 2012, 09:31
od flanker
Deska pro Brazos 2
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: čtv 7. čer 2012, 09:48
od del42sa
mě spíše než Brazos 2.0 zajímá jak si polepší nástupce Bobcatu, procesor Jaguar , ale deska je to pěkná pro nějaké domácí HTPC
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: čtv 7. čer 2012, 10:19
od flanker
Já zas se těším už na Trinity a uvidíme co za rok zcela nový STeamroller
.
AMD Tablet Trinity
http://extrapc.cnews.cz/computex-2012-a ... en-compalu
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 09:18
od webwalker
PlayStation 4 Reportedly Comes With AMD Fusion CPU/GPU, 2GB RAM
What I have got is a very comprehensive document on the specifications of the PlayStation 4. Thus, the PlayStation 4 AMD Fusion APU get with the CPU and GPU sit together on the same chip. The code name for this chip is 'Liverpool' According developers would chip in "real talk" over 10x longer than that of the PS3 can. It would be a quad-core AMD x86 CPU running at 3.2GHz which contain the code name 'Steamroller' know. The GPU is an ATI r10xx at 800MHz with 1843 GFLOPS, this is code-named "Tahiti." This chip is also include on AMD Radeon HD 7970, both chips (CPU and GPU) are 28nm processors.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 10:48
od Dithius
narvat 4 jádro a 7970satku pod jedenen IHS ? to bude topit jak kráva a vzhledem k tomu že konzole jedou na ukor chlazení tak jak to chcou chladit ?
a 2GB no možná to stačí po vysoké optimalizaci v dnešních dnech a do blízoučke budoucnosti ale co za 4 roky ? 2GB je málo
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 11:54
od webwalker
Ano, vypadá to jako overkill ale.
Pokud se 1843GFlops vztahuje pouze na gpu, dá se vypočítat, že se jedná o 18CU (1152SP), takže přesně mezi HD7850 a HD7870 - takže spíše Pitcairn nežli Tahiti (něco jako slabší HD7970M).
CPU část jsou dva moduly Steamroller na 28nm (pokud pravda).
Imho top spotřeba celého APU kolem 100W. To by zase nic tak hrozné být nemělo (pokud vím, tak Xbox má top nad 150W), ale vše jsou to jen spekulace.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 12:34
od yuri.cs
2GB je malo? Vzdyt je to 4x vic, nez ma 360 a PS3.
Asi nejlepsi by bylo porovnavat TDP s Kaveri. Coz jsou 4 steamroller jadra a GCN ~HD7750 a vejdou se do 100W TDP. 1800GFLOPS tam asi nenarvou, kdyz Kavery ma graficke jadro 800GFLOPS. Plus zapocitat TDP pameti.
Xbox 360 si prosel PSU o 200W, 175W a 150W. Takze to bude skutecne spis 200W nez 100W.
Pokud si tohle nekdo nevycucal z prstu - coz je vysoce pravdepodobne.
Na MCM modulech s pameti AMD/GF pracuje, viz nedavny slide:
http://pc.watch.impress.co.jp/img/pcw/d ... 5.jpg.html
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 13:47
od webwalker
Yuri: Ano, 18CU pro APU se zdá být zjevně přemrštěné číslo. Snad ještě nějaká kombinace v CF o které se dříve tuším spekulovalo. No a nebo jsou to všechno jen bláboly.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 13:55
od DOC_ZENITH
A nebo to také nepjprve APU být nemusí a později může. Původní Xbox360 si prošel tunou změn. Původně bylo vše separé, ale u pozdějších modelů nedocházelo k pouhejm die-shrinkům ale i k přesunu čipů na jeden kus křemíku.
Přesně tak se může dít i do budoucna. Ta konzole se bude vyrábět 10 let a nebude 10 let na stejnym procesu a továrně. Ihned jakmile bude k dispozici novější/levnější proces, přejde se na něj a do té doby může třeba GPU zůstat separé.
Jinak souhlasim s tim že paměti by mohlo bejt více. Nikdy jsem nepochopil proč u konzolí škudlej na něčem tak levném jako je paměť.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 14:13
od CyberDeath
Dithius píše:narvat 4 jádro a 7970satku pod jedenen IHS ? to bude topit jak kráva a vzhledem k tomu že konzole jedou na ukor chlazení tak jak to chcou chladit ?
a 2GB no možná to stačí po vysoké optimalizaci v dnešních dnech a do blízoučke budoucnosti ale co za 4 roky ? 2GB je málo
Vsimni si ze jede jen na 800Mhz a urcite tam bude mobilni verze takze si myslim ze to neni nerealne.Ale jak pise docent tak to bude samostatne ... pod jednim IHS se setkame mozna v 3ti revizi.
Ale 2GB RAm je opravdu malo.Poc ne pri tak male cene aspon 6Gb Uz by to nutilo vyvojare programovat s x64 instrukcemi a melo by to vyhody i pro PC.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 14:27
od webwalker
Imho konzole není PC s Windows, který ti ihned "ukrojí" 2GB RAM sám pro sebe a programy nikdo nic moc neoptimalizuje. Tady je situace jiná, tak trochu podobná jako u mobilních telefonů. Programy jsou optimalizované, kontrolované a následně "posvěcené" pro jejich nasazení (paměťové úniky ap.). A navíc se hledí na každý dolar nákladu.
Je ale pravda, že spekulace (spíše fámy) o navýšení RAM u PS4 z 2GB na 4GB už tu byly.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 14:41
od DOC_ZENITH
Ano je jiné, ale proč nemít volnost. Vždyť i pro výrobce těch pamětí a konzolí to je otrava, protože v budoucnu se pak dělaj už jen větší moduly, kterejch ale nemůžeš použít méně protože by ti neobsadili sběrnici, takže musíš otravovat výrobce pro výrobu zastaralejch čipů s malou kapacitou na čip, atd. 2GB je zbytečně málo. Jinými slovy, dnes se už jen doprodávají 2GB DDR3 paměťové moduly co maj 16 čipů na modulu. Dnes se už mass vyráběj jen 4GB moduly s 16 čipy na modul a 2GB moduly maj prostě jen jednu stranu neosazenou, tzn 8 čipů a jeden modul je 64-bit. Míň jich pro dosažení 64-bit být nemůže, takže pokud nebudou chtít použít 64-sběrnici, ale aspoň 128-bit, tak z ekonomickéjho hlediska už dnes musí nasadit minimálně 4GB ram.
CyberDeath: Jim je jedno kolikabitové to bude. Už PS3 měla vše 64-bit, ačkoliv měla jen 256MB ram. To jednoduše proto, že Cell vůbec neumí zpracovávat 32-bit instrukce.
Dále funny bude to, že to 4-jádrové APU od AMD dost možná co se týče hrubého výkonu nebude moc lepší jak ten 8 let starej Cell.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 15:00
od CyberDeath
No to je fakt ... ALe vis co to znamena ? Zamereni se na 4 vlaknove hry a odbourani se od zavislosti na procesoru ...
... coz by bylo mazec a AMD by si tim pomohla hodne i na normalnim PC protoze by skoro smazala rozdily.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 15:09
od Hladis
To by museli tvurci zacit delat ve svych enginech multirendering a zatim kde nic tu nic.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 15:23
od DOC_ZENITH
JJ, asi tak. Cell je kapitola sama o sobě, a to PowerPCčko v Xboxu 360 má 3 jádra. Podle této teori by tedy měly všechny hry perfektně umět používat 3 jádra že? Ale houby s octem....
Situace na PC se vůbec nemusí zlepšít, protože ačkoliv bude to APU made by AMD a based jako x86 procesor, nemusí se tak vůbec používat. Hry pro tu konzoli budou psány jak maj bejt, ala ušity na míru pipeline toho CPU, vůbec ne univerzálně na x86+x87 a ňáké ty SSE, atd. Na to sere pes, tady nejsme na windown a neřeší se tu univerzální kompatibilita. Máme 1 HW a musíme na to udělat co nejlepší SW, nemusí se řešit žádné obecné standardy či kompatibilita. Navíc pokud ta věc bude vycházet z buldozeru a 4 jádry myslej 2 moduly, tak ta věc bude mít jen 2 FPU. Tudiž geometry engine rozhodně nebude více jak 2-thread, protože ALU jsou pro počítání geometrie useless.
UIž teď se člověk může podívat co za hry jsou (a co se připravujou) pokud jde o exkluzivně PS3 tituly co plně využívají potenciál Cellu, a jak to vypadá na GPU co bylo mainstream v roce 2006 a s 256MB ram + 256MB Vram. Heh, na základě tohoto jeden můj bejvalej kolega říká "multiplatformovky by se měly zakázat!". Protože prostě nevyužívaj potenciál těch systémů.
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 16:08
od webwalker
No já se popravdě přiznám, že ani nevím, jakým způsobem jsou hry na PS tvořeny a jak to bude vypadat na PS4 s x86 cpu (pokud pravda) už vůbec ne. Nicméně je asi jisté, že kód bude psán přímo na míru daného cpu a gpu. Samozřejmě ale bude asi nutné při vývoji přihlédnout k následné portaci her na PC (nebo jiné konzole), takže to nemůže být zase nějaký takový jednoplatformní exotický kód.
Nicméně, pokud se vývojář zaměří na optimalizaci pro dané cpu, může to dopadnout jako v C-ray pod Linuxem:
Využitím FMA se 4FPU BD vyrovnají 12FPU i7!
PS: Navíc nikdo neví jak výkonný Steamroller bude, že
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Napsal: pon 11. čer 2012, 16:39
od flanker
Steamroller je velká neznámá....JSem zvědav, zda bude mít L4 pro iGPu a vůbec celkové změny vůči 32nm FX.