Stránka 44 z 255

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: stř 5. zář 2018, 18:39
od DOC_ZENITH
Modnutým jak? Ňákej návod?

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: stř 5. zář 2018, 21:33
od maltra
Aj ked zbierku pomaly rozpredavam, neodoloal som a aspon na nejaky cas som si zohnal GeForce 256 SDR a GeForce 256 DDR.

Obrázek

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 6. zář 2018, 08:06
od MV
najs a pak že nejsou, kolik stály?
DOC_ZENITH píše:Modnutým jak? Ňákej návod?
https://www.vogons.org/viewtopic.php?p=693054#p693054

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 6. zář 2018, 09:43
od DOC_ZENITH
Jo, prošel jsem si to a meh, do toho nejdu. Pofidérní kompatibilita obecně, na většině boardů jim to nenajelo a v praxi to bude po OC rychlý max cca jak K6-2 400-500. Tzn nic co by tu už nebylo předem. Jako raritka dobrá ale raritky tu mam už mnohem větší a vzácnější.

Edit: I když, jen 400kč na Ebay eeeh zkusim to.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 7. zář 2018, 16:00
od DOC_ZENITH

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 7. zář 2018, 16:02
od Hladis
To lezelo nekde leta ve sklepe a nekdo se na tom slusne vyradil.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 7. zář 2018, 21:11
od Srandista
Zeby niekto nevedel, ze 3dfx nepouzivalo teplovodivu pastu, ale teplovodive lepidlo?

No tu V5 jedine poslat Osckhar-ovi, ak ma nahodou este nejake spare VSA-100 cipy, ktore neinzeruje na eBayi...

A ked uz sme u tych Voodoo, jeden znamy dnes kupil toto: https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=63&t=62299

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 09:46
od DOC_ZENITH
Ať vítá v pekle, heh, 6K je jediná voodoo co je těžce vybíravá na HW a se kterou jsou silné SW problémy. :twisted:

Jinak ta 5500 s tim zlomenym čipem, kašlat na to, tam bude i tězce poškozený PCB a 5500 AGP neni až tak vzácná. Spíš jsem to jen linknul pro zajímavost jak někdo může bejt takový prase a tohle udělat.

I když moje úplně první 5500 AGP si taky prošla ledasčim, výměna chladičů za pasivy a řezaní AGP slotu aby šla zasunou do desek pro 1,8v AGP (což mělo za následek i odhlaení mědi na kusu PCB což se spojilo s AGP pinem kde bylo napájení a nastal total zkrat s jiskrou), ztráta IO shieldu protože u 6K chyběl a pasoval tam, heh, ale po tom všem stále funguje. Jediný co jí chybí je mod na 128MB.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 11:48
od maltra
Kde sa taka vec dnes da kupit (V5 6000)? Nie ze by som to chcel, len ma to zaujima ci to zohnal nejako privatne od niekoho kto rozpredava zbierku atd.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 11:50
od DOC_ZENITH
Nedá, já jsem kdysi pobral tu mojí od Hladise ještě na Ocguru foru.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 12:10
od Hladis
Vsak bud hodnej, nebo ti ji prijdu zkonfiskovat, protoze jsi na ni zlej. Visi nad tebou Hladisuv mec. :P

PS: Mels stesti, ze jsem se presunul do Recka, jinak bych ji nikdy neprodal. Do Recka jsem ty krabice se starym HW tahat nechtel a "nemam cas" si tu s tim hrat, takze neprodany zbytek se vali v CZ bez uzitku.

maltra:
Jo pred uz hodne lety jsem ji ziskal myslim primo od zdroje pres prostrednika za, na dnesni dobu, smesnou cenu. Dnes ji DOC provadi nepekne veci. Pred lety se daly sehnat na E-bay. Nevim jak dnes.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 12:24
od DOC_ZENITH
Hlavně ale znova opakuji, je to něco co fakt nechceš. Je to fakt pro sběratele only. Nehorázná cena, HW a SW problémy, to je to co normálně u voodooček neni a zde to je. Musíš lovit správnej chipset a pak ještě bitva s drivery a glide knihovnami aby vše jelo ok a bez vizuálních problémů. Já nejsem člověk co by si dělal vytríny. U mně je vše v kompech a funkční. A pro takovej účel neni 6K dobrá, je to fakt karta do vytríny pro lidi co nevědi co s penězma.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 13:16
od Hladis
Tak ja s V6 mel taky boj, ale jelo to vcelku dobre. Do vytriny jsem ji nedal, normalne jela v kompu. Z praktictejsiho hlediska je ale V5 lepsi. Ten vykon V6 je na glide stejne predimenzovanej a novejsi hry po roce 2000 na tom stejne uz moc nesli.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 15:25
od DOC_ZENITH
Jo no má to dvě fáze, tu lehčí ala HW kompatibilita, má to rádo Intely a skousne to i VIA, ale frekvence AGP nesmí bejt vůbec zvednutá jinak budou výtuhy při přechodu 2D/3D či změnách rozlišení. Ideálně může bejt i trochu nišší.

Pak nastává ten druhej, těšší boj a to drivery. Všechny fungujou ale spousta má pak špatně skládanej SLI obraz, ala některý lajny jsou natáhlý jako bokem v oblasti kde má navazovat stripe z dalšího GPU. Jde to vyladit různejma verzema driverů a glides, ale problém je v tom že neni univerzální řešení, ala rozjedeš to dobře v UT a v Q3 zas pro správnou funkci potřebuješ jinej driver či knihovny. Rovněž se to chová jinak bez AA a s AA. Prostě je to boj a nenašel jsem komnbo kde by fungovaly všechny hry bez problému.

A v neposlední řadě jak už jsi řekl, je to nevyváženej HW. Zbytečnej vysokej hrubej výkon ve fillrate bottleneckovanej jen 32MB Vram na GPU a takby bottleneck v geometrii, ala čtyři GPU dělící se o 1x PCI66Mhz sběrnici. V modernějších hrách jsi na bottlenecku geometrie a i v těch starších začneš narážet na limity Vram když to vytáhneš do vysokejch rozlišení aby jsi využil ten extra fillrate.

To s geometrií je obecněj problém voodoo5, jen u 6k je to ještě citelnější protože má 4 GPU. Paradoxně V4 jedoucí v native AGP4x modu rozjede více moderních post 2000 titulů lépe, sice nízký rozlišení protože nemá hrubej výkon ale má velkou prostupnost v geometrii. To co se ve svý době jevilo jako bottleneck kvůli absenci TnL už tehdy byl onen geometrickej limti, žádná TnL. Prostě to nedořešili, máš GPU co má AGP4x a připojíš ho jako PCI 66Mhz a ještě se tam dělí s dalšíma. Kdyby 5500 a hlavně 6000 měla ňákej AGP-hub co by umožnil plnou 4x prostupnost a neslo to 64MB Vram na GPU, tak by byla morální životnost těch karet cca stejná jak GF4MX.

Z retro pohledu to asi nikomu moc nevadí, protože to se bavíme o post Geforce3 titulech kde už se oběvují pixel shadery a je tedy lepší je hrát na grafikách se shadery, ale škoda no.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 17:45
od Hladis
Problem byla i cena tech V4, V5, V6 karet a ty karty uz tak musely byt orezany na kost, aby byly konkurenceschopny cenove. V4 byla +- drazsi nez GF2MX a byla horsi. 3Dfx tohle vubec nezvladli nejen po strance technologickyho pokroku s podivnyma strategickyma rozhodnutima, ale ani po ekonomicky strance, proto ani V6 vesmes nevysla, protoze to bylo neumerne drahy. VSA-100 nemel nikdy existovat, po V3 mela nastoupit Rampage a mohlo vse byt jinak. V 3Dfx se zasekli na "Fillrate resi vsechno" a dle toho co se vse napovidalo, to tam vedli jak Hurvinek valku. V6 je jeden velky bottleneck a epickej fail, kazdopadne pekna ozdoba retro sbirek. :)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 20:16
od Srandista
DOC_ZENITH píše:A v neposlední řadě jak už jsi řekl, je to nevyváženej HW. Zbytečnej vysokej hrubej výkon ve fillrate bottleneckovanej jen 32MB Vram na GPU a takby bottleneck v geometrii, ala čtyři GPU dělící se o 1x PCI66Mhz sběrnici.

Prostě to nedořešili, máš GPU co má AGP4x a připojíš ho jako PCI 66Mhz a ještě se tam dělí s dalšíma. Kdyby 5500 a hlavně 6000 měla ňákej AGP-hub co by umožnil plnou 4x prostupnost a neslo to 64MB Vram na GPU, tak by byla morální životnost těch karet cca stejná jak GF4MX.
Toto pokial som tomu spravne pochopil malo riesit AGP 8x, ale vsetci vieme, ze toho sa uz 3dfx nedozilo...
Until the AGP 4x specification only one peripheral could be visible on the bus, this limitation was removed with the AGP 8x specification. The problem with the Voodoo 5 6000 is that it isn't possible to connect the VSA-100 chips directly together with the dedicated communication interface, it's limited to 2 chips. The solution is to use the PCI interface of each VSA-100 chip.

So, now each VSA-100 chip is seen as an individual PCI device, the problem is that we need to route 4 PCI devices to one PCI device on the AGP bus (working in PCI66 mode). The solution is to use a PCI 4 to 1 bridge to respect the AGP specification.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: sob 8. zář 2018, 22:50
od havli
AGP 8x ani tak ne, spis odlisna konstrukce samotnych karet. Nevim presne, jak je tohle reseno u V5 5500, ale 6k ma na sobe standardni PCI-PCI bridge (na starsich revizich Intel, na novejsich Hint) a na ten generuje sekundarni PCI sbernici, kde jsou pripojene jednotlive VSA.

Uz na Rampage to melo byt podle dostupnych informaci reseno lip - pres SAGE chip, ktery by byl pripojen na AGP sbernici a jeden nebo dva Rampage by byly k nemu pripojeny pres neco rychlejsiho. Jenze tohle reseni uz svetlo sveta nespatrilo.

Jinak co se tyce nevyvazenosti V5 6k - tezko rict, jestli to proste vyplynulo z neschopnosti 3dfx prijit s lepsim resenim, nebo chteli vydat kartu se zamerenim na AA, kde nic nez fillrate nebylo potreba.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 9. zář 2018, 00:03
od DOC_ZENITH
Jo Rampage tohle měla řešit, Sage měl zprostředkováváat komunikaci + geometerii scény (TNL + vertex shader) a Rampage pak dělaly jen fillrate a pixel shader, ale to už zůstalo jen na papíře.

Co dost nechápu je že se to nesnažili řešit aspoň přes ňákou 3rd party spolupráci, třeba oxygeny od 3Dlabsu takovej čip měli už v 99 ala GLINT čip co dělal geometrii a TnL a byl i plně MS DX7 compatible. Mohli jej od nich brát a dávat jej na kartu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 9. zář 2018, 22:11
od Hladis
Stejne vicecipovy reseni bylo odsouzeno k zahube. nV vse rvala uspesne do jednoho cipu. ATI se pokusila o MAXX a jak dopadl, o Volari Duo ani nemluve. Cela ta vicecipova koncepce byl krok vedle a i pokud by 3Dfx nejak prezili, tak dalsi slepenec Rampaga se Sage by podle me mel problem konkurovat GF3 a GF 4. Uz jen to, ze to reseni je ekonomicky drazsi na vyrobu, a taky vice papa.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: ned 9. zář 2018, 23:54
od havli
Zase tak jednoznacne bych to nevidel. 3dfx SLI fungovalo celkem dobre, rozhodne lip nez jakoliv AFR (MAXX a novodobe SLI / CF). Co se pouzivalo na Volari, nevim. Jeslit by ale SFR bylo nejak rozumne slucitelne s DX8 a dalsima, to je otazka.

Rozdeleni do vice chipu je urcite drazsi z pohledu navrhu PCB, ale jinak bych to jako problem nevidel (obzvlast pokud to ve finale neni klasicke multi-GPU). Ostatne byla tak udelana i V2... a jak to slapalo. Aspon podle teoretickych parametru by snad Rampage mohla byt konkurenceschopna proti GF3 nebo R8500. Se zapnutym AA urcite (RGMSAA na Rampage tusim?), protoze AA na GF3 je celkem pomaly a ne prilis kvalitni, na R8500 tragicky pomaly. O AF na Rampage se pocitam nevi vubec nic, ale na GF3 je propad vykonu extremni... na R8500 sice skoro zadarmo, ale zas se na to neda divat. :D

GF4 bych sem netahal, ta prisla az o rok pozdeji a to uz by hypoteticky nejaka tweaknuta Rampage existovat taky (150nm dieshrink treba).