Stránka 46 z 75

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 09:57
od DOC_ZENITH
Úvaha celkem na místě vzhledem k tomu že tyhle "bugy" v 11 byly reportovaný už dávno a MS je jaksi odmítnul fixnout. A jestli tohle neni hoax tak LOL:

https://diit.cz/clanek/aktualizace-wind ... che-ryzenu

Jsem zvědvej na ten "fix" co má přijít do 22, jen aby nakonec nepřišel až po recenzích a Intel fakto doufal že všichnu budou testovat vše jen na 11.

U AL se klidně může stát že bude herně impotentní. Resp takhle, v těch kde jde hlavně o IPC jádra a frekvenci (třeba CS GO) možná i vyhraje, ale ne o dost aby to bylo kulervoucí v těch kde jde o cache a RAM (typicky open-world hry stylu Far cry či assasin) možná uhraje plichtu a možná i prohru. Vůbec bych se takovému scénáři nedivil. Samo sebou tak bude hrát ještě roli odladěnost biosů a RAM, ale žádné leaky na toto téma jsou podezřelé. Failem se lidé neradi chlubí.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 10:06
od satik
A nebo se Intelu dobře daří tajit skutečnej herní výkon :D

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 10:16
od del42sa
https://videocardz.com/press-release/g- ... -6400-mt-s

tyhle DDR5 paměti vypadají hodně slušně a latence (na DDR5) jsou docela nízké :thumbsup:

//EDIT: Baneshee - promaz OT, věnujte se AL, ne AMD

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 11:11
od Tralalák

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 11:33
od satik
v tom 3Dmarku to TimeSpy CPU skore nevypadá úplně špatně,
12900k má 17915
můj 5950X na cca 4.5 GHz allcore má okolo 14500
adl.png

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 11:46
od Elkim
3Dmark má teď novej, lepší bench. Počítá čas simulace snímku při 1T/2T/4T/8T/16T a MAXT.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: čtv 14. říj 2021, 12:10
od Tralalák
Inak zaujímavý screen 8C big corových P-jadier Golden Cove a 8c LITTLE atómových E-jadier Gracemont a ich zaťaženie...

Obrázek
zdroj: https://videocardz.com/newz/capframex-b ... 12900k-cpu


_____________________

Mini-ITX :roll:

ASUS ROG STRIX Z690-I GAMING WIFI
zdroj: https://videocardz.com/newz/asus-rog-st ... pcb-design

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 18:34
od Sobo
Intel vydal prirucku pro vyvojare ohledne 12 generace (Alder Lake).

- Celkem asi 4 kusy kremiku: desktop (8+8 a 6+0) a mobilni (6+8 a 2+8)
- Moznost vyuzit AVX512, ale pouze v pripade vypnuti E-cores
- Thread director nemusi sam od sebe optimalne priradit thread na spravne jadro
- Idealne by to meli vyvojari oznacit a pouzivat mene prioritni veci na atomy (shader compilaci, audio, asset streaming, dekompresi etc.)
- Intel tvrdi, ze hry jsou kriticky segment pro Alder Lake (tak to teda uvidime, no)

https://videocardz.com/newz/intel-confi ... developers

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 18:42
od hnizdo
/zzzzzzz...

..."Moznost vyuzit AVX512"....

WHAT! Takze je to tam aktivni?!

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 18:51
od petsild
Zajímavé :) pokud půjde AVX512 zapnout.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 19:34
od del42sa
hnizdo píše: pát 15. říj 2021, 18:42 /zzzzzzz...

..."Moznost vyuzit AVX512"....

WHAT! Takze je to tam aktivni?!
ano, navzdory Docentovu názoru, že tam AVX není (viz. naše poslední debata ) AVX je fyzicky na čipu přítomno, ale je vypnuté :roll:

spíš se divím, že to půjde zapnout. Asi to bude spíš na libovůli OEM výrobců desek (těch dražších), jestli to v biosu povolí ...
Sobo píše: pát 15. říj 2021, 18:34
- Thread director nemusi sam od sebe optimalne priradit thread na spravne jadro
- Idealne by to meli vyvojari oznacit a pouzivat mene prioritni veci na atomy (shader compilaci, audio, asset streaming, dekompresi etc.)
tak to je gól, ten "úžasný" TD nebude samospásné řešení a Intel to chce hodit hlavně na vývojáře :lol: :lol: :lol:

no hezky to hoši v Intelu vedou :roll:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 19:42
od hnizdo
del42sa píše: pát 15. říj 2021, 19:34 tak to je gól, ten "úžasný" TD nebude samospásné řešení a Intel to chce hodit hlavně na vývojáře :lol: :lol: :lol:
Jeje to je prekvapeni, kdyz kvuli tomu MS udelal novy OS, ktery ma specialni scheduler na biglittle :roll: Vitej na Zemi.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 19:48
od del42sa
hnizdo píše: pát 15. říj 2021, 19:42 Jeje to je prekvapeni, kdyz kvuli tomu MS udelal novy OS, ktery ma specialni scheduler na biglittle :roll: Vitej na Zemi.
ano překvapení to je nepříjemné, když všechny ty "vychytávky" všetně nového OS a scheduleru nestačí a je stejně potřeba, aby na tom dělal ještě někdo další :twisted:

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 19:57
od DOC_ZENITH
Tak aspoň doufejme že to bude reealita. Naposledy když intel použil větu "for developers" tak to bylo s TSX a v praxi to pak nedal nikdomu a nic nešlo zapínat/vypínat, krom pár ES kterejch se netýkaly microcode updaty zůstalo navždy vypnuto. Kdyby v biosu byl přepínač Gracemont off + AVX512 bylo by to ideální, ale jak znam Intel, do tohodle se jim chtít nebude.

To že thread director jaksi failuje je vidět už na tom předchozim Tralalákově screenshotu. Předpokládám že na systému běží jen ta hra, ale v praxi se zdá že jsou loadovány napřed velká jádra primární thread, pak little jádra a pak HT thready a to i v situaci kdy onen load na velkejch jádrech nepřekroči celkově 50% tzn neni důvod něco někam offloadovat. A hlavně pro max výkon to rozhodně neni na místě. Ty % z toho Far cry dokonce vypadaj úplně normálně.... jako by je to vůbec nerozlišovalo. Tahle ňák by to vypadalo kdyby systém měl 2x8C CPU přičemž jen jeden měl aktivní HT. Win by thready házely na volná jádra dokud je maji a přesně tim způsobem se dostaly na ty Ecores. Tohle skoro vypadá jako by zde thread director vůbec nefungoval.

Možná to stojí i za těmi protichůdnými informacemi ohledně herního výkonu Alderu, ono to tak může bejt... celkem random, jak se to zrovna rozhází a jestli ten bottleneckující thread skončí na P-core.

Na spolupráci vývojářů můžou až na pár zaplacenejch projektů zapomenout, to je výsměch a na win to tak nikdy nefungovalo. Pokud to nevyplivne sám kompilátor, nikdo s tim nebude ztrácet čas. Od toho ostatně měl ten thread director bejt, aby to nemusel user či developer řídit ručně.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 20:33
od Sobo
DOC_ZENITH píše: pát 15. říj 2021, 19:57 To že thread director jaksi failuje je vidět už na tom předchozim Tralalákově screenshotu. Předpokládám že na systému běží jen ta hra, ale v praxi se zdá že jsou loadovány napřed velká jádra primární thread, pak little jádra a pak HT thready a to i v situaci kdy onen load na velkejch jádrech nepřekroči celkově 50% tzn neni důvod něco někam offloadovat.
Tu situaci v FC6 na screenshotu bych nepovazoval nutne za chybu. Vlakno na E-core by nemel byt problem, dokud se utilizace toho jadra nepriblizi nekam ke 100%, protoze jinak svoji praci zvlada a neni tam bottleneck. A proc by to vubec daval na E-cores? Napada me, ze kdyby jedno P-core muselo resit dva nebo vice threadu zaroven, tak by mu ty mene prioritni thready zbytecne zasiraly jeho L1 / L2 cache. Takhle je to vsechno u atomu (az L3 je spolecna), takze P-cores mohou dedikovat veskere zdroje v jadre na ta opravdu prioritni vlakna.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 20:36
od DOC_ZENITH
Ne, s tím nemohu souhlasit. Vlánko nemusí být využito na 100% aby se stalo bottleneckem. Jakmile hraju hru a ta je to jediné co to loaduje, tak má běžet na P-cores, kor když ony P-cores nejsou ani zdaleka fully loaded a ono mi to něco háže na E-cores tak to považuji za chybu.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 21:15
od killerek
Pri spusteni hry bych si predstavoval, ze hra pobezi na P-cores a na E-cores se prehazi treba systemove procesy, prohlizec, nejaky kecalek, herni klient apod.

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 21:38
od satik
ADL AVX512 mit nebude

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: pát 15. říj 2021, 21:38
od Tralalák
𝐷𝑟. 𝐼𝑎𝑛 𝐶𝑢𝑡𝑟𝑒𝑠𝑠
Sprievodca sa aktualizuje. Potvrdené, že AVX-512 nie je na ADL.
zdroj: https://twitter.com/IanCutress/status/1 ... 7229216769

Re: Intel Cypress Cove, Golden Cove (Rocket lake/Alder lake)

Napsal: sob 16. říj 2021, 09:38
od petsild
Další střípek do skládačky? https://remonews.com/southafrica/a-new- ... ccftechtv/

Intel Alder Lake will offer a non-hybrid version and also AVX512 PCWorld.