DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Nekteri si téma pletou s mateřskou skolkou :roll: Takze velky promaz a priste budou varovani. Reseni jednotlivých her tu ma vlastní temata. Pokud bude docházet k vandalizaci uprav a nutkani flamovat, tak bude LOCK.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

oneb1t píše:tohle bude hodne zajimavy protoze to uplne ignoruje starsi api takze to bude zrejme z fleku napsany pro DX12/xbox
Jj, stejně jako Rise of Tomb Raider před zprzněním.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Jj, stejně jako Rise of Tomb Raider před zprzněním.
To jako, že Lara předtím zprněním měla hezčí... prsa? :-D

Hladis edit//Ne. Huang pry osobne zprznil Laru na tesselovanym snehu, kdy ji drzel za PureHair a TXAA vyhlazene ladne boky, aby zasunul ve stinu HBAO+ do jejího DX12. Asynchronní pohyby, zpusobene jejím DX12, se snazil vyrovnat pomoci G-SYNC a jelikož mu to neslo, pozval kolegu aby dali TRI-SLI a nakonec stastne vyvrcholili všichni tri ve stejny moment diky PhysX.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
zigo
Černá karta
Černá karta
Registrován: 17. bře 2013
Bydliště: OSTRAVA

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od zigo »

Ache píše:
Krteq píše:Jj, stejně jako Rise of Tomb Raider před zprzněním.
To jako, že Lara předtím zprněním měla hezčí... prsa? :-D

Hladis//Ne. Huang pry osobne zprznil Laru na tesselovanym snehu, kdy ji drzel za PureHair a TXAA vyhlazene ladne boky, aby zasunul ve stinu HBAO+ do jejího DX12. Asynchronní pohyby, zpusobene jejím DX12, se snazil vyrovnat pomoci G-SYNC a jelikož mu to neslo pozval kolegu aby dali TRI-SLI a nakonec stastne vyvrcholili všichni tri ve stejny moment diky PhysX.
Maestro... :? :-D ..co je tohle...EroticX12 -příběhy z zelene knihovny :-D
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od HafanPetr »

Ache píše:
Krteq píše:Jj, stejně jako Rise of Tomb Raider před zprzněním.
To jako, že Lara předtím zprněním měla hezčí... prsa? :-D

Hladis edit//Ne. Huang pry osobne zprznil Laru na tesselovanym snehu, kdy ji drzel za PureHair a TXAA vyhlazene ladne boky, aby zasunul ve stinu HBAO+ do jejího DX12. Asynchronní pohyby, zpusobene jejím DX12, se snazil vyrovnat pomoci G-SYNC a jelikož mu to neslo pozval kolegu aby dali TRI-SLI a nakonec stastne vyvrcholili všichni tri ve stejny moment diky PhysX.
Hoši nepleťte si to tady s mateřskou školkou. Nebo příště promaz, a bez varování. :mrgreen:
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

Krteq píše:Jj, stejně jako Rise of Tomb Raider před zprzněním.
RoTR musel počítat se starším HW(a to podstatně než z dob DX11), mimo nových konzolí totiž vyšel i pro 360ku
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

To ano, ale Xbox 360 s Xenosem má vlastní API, které toho má s DX(11) pramálo společného. V té verzi je separátní rendering path.

Abychom nebyli úplně OT - sumarizace stávajícího stavu podpory DirectX 12 ve hrách:

Hry s podporou DirectX 12 od vydání
  • Caffeine - DX12, UE4
  • Descent: Underground - DX12, UE4
  • Fable: Legends - DX12, UE4 - otevřená BETA
  • Ashes of the Singularity - DX12, Nitrious engine - otevřená BETA
  • Hitman (2016) - DX12, Glacier 3 engine - vychází 11.3.2016
  • Quantum Break - DX12, Northlight Engine - vychází 5.4.2016
  • Deus Ex: Mankind Divided - DX12, Dawn Engine - vychází 23.8.2016
Vydané hry čekající na patch přidávající podporu DirectX 12
  • Project C.A.R.S. - DX11 s GameWorks - čeká se na DX12 patch (oznámen v květnu 2015)
  • ARK: Survival Evolved - DX11 s GameWorks, UE4 - čeká se na DX12 patch (oznámen v srpnu 2015)
  • The Elder Scrolls Online - DX11, modifikovaný HeroEngine - čeká se na DX12 patch (oznámen v září 2015)
  • Rise of the Tomb Raider - Pro Xbox One DX12, pro PC DX11 s GameWorks - čeká se na DX12 PC patch
  • Just Cause 3 - DX11 s GameWorks - čeká se na DX12 patch
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Abych to rozsiril, není zatím jedina velka hra s podporou DX12. Nemá ji ani SWBF a predpoklad nastupu DX12 a Win10 je az jaro a leto u DICE https://twitter.com/repi/status/585556554667163648 . Není ani v posledním NFS The Run. A to přes to, ze progresivne podporovali Mantle. Asi mají nejaky duvody proc doted zustavali u DX11. Tipuju teprve tam tu podporu pro DX12 dodelavali a to chvili trva. Codemasters doted DX12 neaplikovali a prijde to az později, viz i Dirt. U ARK bylo vyhlaseni podpory tak brzo marketingovym "podvodem" a plna hra ma taky vyjit az v lete 2016. Stavajici Project Cars nemusi vůbec podporu dostat a prijde az dalším dile. Podporu oznamoval predcasne minuly rok kde kdo (CDP u Zaklinace) a vesmes z vetsiny slibu seslo. Například Fable mělo byt venku uz v prosinci minulého roku jako první DX12 hra.
Fable Legends open beta pushed to 2016 Spring. A full release was first set for 2015
Square Enix oznamili podporu her pro DX12 a to i asijských MMO (který na evropskym trhu vesmes nejsou) a to vcetne GW. Opet DX12 patch nejspis u Tomb Raidera a dalších jejich MMO později. Podpora DX12 ve hrach na PC vesmes zacne az v obdobi jaro a leto 2016 bez ohledu kdo co oznamil a kdo ty hry dela. Toz asi tak.
brambora81
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2015
Bydliště: Pardubice

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od brambora81 »

jeste aby se nekdo hrnyl do dx 12 kdyz to na NV nebeha :D to je prece jasne snad ne :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Nemyslim ze třeba DICE bere nejaky ohledy na nVidii, nebo Microsoft studios bere spis ohled na propagaci W10 nez na Huangovi potreby. nV nemá problem s DX12 jako takovym, ale s Asynchronimi shadery, coz je jen jedna z funkci, která muze ovlivnit pozdrzeni nekterych titulu, ale ne v globalu. Studia se do toho hrnout budou, ale musí to nejdriv implementovat, naucit se s tim delat a odladit to na všechny platformy. To není ze to spadne z nebe hned. nV ani nemá problem s Vulkánem a nedavno na to poradala i Vulkan Developers Day. DX12 se budou prvotne tlacit hlavne u AMD Evolved (tam lze cekat premiru AS) a MS studios (kvůli W10), ale i tak to evidentne nejde hned, jak se malovalo minuly rok.
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Raikkonen »

Pár drobností - Dirt Rally je založeno na starším Ego 3.0 engine, protože vývoj probíhal déle v menším týmu. DX12 má podporovat Ego 4.0, na kterém zatím vyšla jen F1 2015. Vzhledem k tomu, co v 2015 verzi oproti dřívejším chybělo nebo bylo zpočátku rozbité, vývojáři evidentně těžce nestíhlali. Project C.A.R.S DX12 patch oznámen v květnu, v červnu oznámen rovnou nový díl, takže asi tím směrem vítr vane... Poslední NFS je bez podtitulu (The Run byl 2011), nicméně běží na Frostbite 3 enginu, na kterém vyšlo několik Mantle her, přesto o DX12 není slechu.

Mám stále jeden dotaz - Ashes of the Singularity - řeší se to už hodně dlouho, tak kdy to má finálně vyjít?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

V první polovině 2016, konkrétní termín nebyl oznámen.
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

ono sa možno vcelku logicky čaká na nejaký výkon, pokiaľ niekoho fascinuje na top HE od amd aj nv 50FPS pri FHD tak prosím, inak fail :D
a to etše nič moc grafika v prípade AOTS
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Já teda v posledních testech vidím ve FHD přes 60 FPS a skoro 50FPS ve 4K, a to tam ještě není top HE.

Obrázek

CB.de - Vollgas für AMD in der Beta von Ashes of the Singularity
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

aha tak tieto posledné som nevidel :D
potom sorry
btw aký to HE máš na mysli? amd je to fury X a u nv síce TitanX ale bez oc je pomalší ako 980Ti prakticky v hocijakej OC edícii
to 4k trochu zavádza prepnutím do high
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

280X po pretaktovani porazi 970 :D:D
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od dexterav »

:D nj
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Zajímavý je že radeony vítězej i bez async shaderů, samotná aktivace async shaderů přidá cca v průměru 5-8% výkonu, tzn neni to žádnej deal-breaker, vše se chová stejně i na GCN 1.0 která má kratší command que. Spíš budou hlavní roli hrát dvě věci, zaprvné to že v DX12 jsou oproti DX11 tyto GPU konečně nakrmený a neni zde tuna bottlenecků, a druhak, ruku na srdce, je to engine starswarmu ala mante demo, je od píky optimalizovanej na GCN a i výsledky vypadaj podobně jako dopadal samotnej starswarm.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od oneb1t »

jenze momentalne neni na async prepsany vsechno co by mohlo bejt (treba i proto ze to nvidie poradne nepodporuje tak prepisujou jen casti ktery nejsou narocny)
az se to zacne vyuzivat v plny sile tak ten narust bude vyssi
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“