Stránka 49 z 78

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 02:10
od DOC_ZENITH
Jo, možná, tohle už je teď tvrdě GCN optimized věc na NV se tam ohledy moc neberou protože na NV to běží lépe pod DX11 takže pochybuji že toto někdo bude na NV hrát na DX12. Tak i tak ale AS nejsou nekonečná studna, přirovnal bych to k HT u CPU, ale neni to přesný. Díky AS můžeš využívat shadery když frame zpracovávaj TMU, vzít si ten idle timer tam či tam, zasaturovat pořádně GPU. Ale v momentě kdy jej zasaturuješ další benefit neni. Naopak kdyby jsi přesaturoval SP stanou se bottleneckem a další frame bude muset čekat až tu danou operaci dokončej. Proto bylo AS půvondě mířené na různé postprocessing věci, protože je to snadno předvídatelná činnost ne moc náročná na výkon kterou tam jde vtěsnat mezi aniž by to killnulo výkon. Soudobé NV karty jí nedovedou vtěsnat mezi takže místo těch pár % boostu to přinese pár % penalizaci.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 09:09
od webwalker
Problém je, že s největší pravděpodobností ani Pascal nebude AS umět :sad:
Robert Hallock
@Thracks
@killyourfm @KMoamm NVIDIA's GDC 2015 talks recommend timeslicing and preemption. Not required on an async architecture. ;)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 10:28
od dexterav
skorej by ma prekvapilo keby to vedel...
to že AS nevie Maxwell a Kepler sa ešte dá prekusnúť ale u Pascala to len tak neprejde, pokiaľ sa s tým nevysporiadajú nejak inak :mrgreen:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 11:05
od Krteq
dexterav píše:skorej by ma prekvapilo keby to vedel...
to že AS nevie Maxwell a Kepler sa ešte dá prekusnúť ale u Pascala to len tak neprejde, pokiaľ sa s tým nevysporiadajú nejak inak :mrgreen:
:? Ale i my už to nějakou dobu víme. Už se to řešilo v Pascal vlákně. "Paxwell" A/C stále neumí. Sama nV to uvedla v prezentaci na GDC 2015

Pro oživení:
Obrázek

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 11:56
od hnizdo
Bude to jak rika DOC. Dokud AS nebudou prinaset jasne vyhody pro sirokou uzivatelskou zakladnu, a nikoliv jen 15% trhu, tak se s nima bude babrat jen OxiAMDe.
Ja osobne stale nevidim zadnou dx12 hru, ktera ukazuje vyhody dx12, predevsim snizeny overhead proti dx11, multivlaknovost a nove graficke features. Kdyz by to nekdo napsal takhle od piky poradne, prinos AS bude stejne marginalni.
ETA IMHO 2 roky. A to ode dneska.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 12:59
od webwalker
No ono ty toho nevidíš samozřejmě víc :)

Pokud Pascal nebude podporovat AS, dá se od Nvidie očekávat všemožný bojkot této technologie viz. zmiňovaný timeslicing a preemption. To už známe z dřívějška a Nvidia tohle umí opravdu dokonale. Nicméně punc zastaralé uarch už při samotném vydání Pascala tu zůstane tak, jako tak.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:07
od dexterav
2 krteq ano vieme
tak ono dx12 musí aj niečo iné ukázať ako AS, hlavne ak by NV dokázala z DX11 dávať podobné výsledky ako AMD z dx12
a logicky pokiaľ viem že mám šitnú gk čo nevie DZ12, nv, a dokonca jej to zráža fps ani to nezapnem pokiaľ tam nebude nejaký WOW efekt na 1. alebo aspoň 2 pohľad
tažko ma niekto presvedčí že 60fps na dx11 je lepšie ako 60fps na dx12 , hlavne ked my to nebude ani jedno cukať, poskakovať a poblikávať
dokonca ma nepresvedší ani 60 vs 65 fps , zase také britké oko nemám :mrgreen:
trocha ma prekvapuje ako si spústa ľudí myslela že dneska už bude každá hra DX12 :?

2 webwalker

to máš úplnú pravdu, ale nakoniec to bude aj tak iba o výkone a mňa absolútne nezaujíma akými prostriedkami sa to dosiahne, btw myslím samozrejme uplácanie a vykrúcanie sa zo strany NV

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:09
od hnizdo
webwalker píše: Pokud Pascal nebude podporovat AS, dá se od Nvidie očekávat všemožný bojkot této technologie
S tim nemam problem. Pokud tato dx12 podtechnologie (untermench :) prinese na enginu psanem od pocatku na zakazku a na miru jedne architekture, navic v modelovem pripade perfektne sedicim aplikaci dane technologie celych uzasnych 10% vykonu, pak nema nejmensi smysl s ni ztracet cas a penize.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:20
od oneb1t
kdyby to nic neprinaselo tak se s tim nezabejvaj ani na konzolich kde je to ale vyuzivany uz nekolik let


navic prinos hodne zalezi od rychlosti karty je mozny ze pro nastaveni ktery pocita xbox one muze bejt klidne 20-30%

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:34
od hnizdo
Co pises je zjevny nesmysl. Staci se zamyslet, kde by se asi tak vzalo tech tvych 30% nevyuzitych jednotek pro AS vypocty, nehlede k tomu, ze pomoci AS nelze z principu pocitat vse, zeano. To co vidime dnes je imho realne maximum.
Co se konzoli tyce, tam se tim predevsim nahrazuje nedostatecnost CPU, kdy se na gpu presouvaji specificke atomicke ulohy.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:36
od webwalker
S největší pravděpodobností AMD muselo do GCN AS zakomponovat kvůli konzolím. Tam to bylo a je běžnou věcí. AS jsou také velmi důležitou věcí pro VR, kde se počítá každá milisekunda. Pokud to bude Nvidia bojkotovat, na výkonu to znát samozřejmě bude a postižení budou i příznivci zeleného tábora. Proto je třeba to nebagatelizovat, ale spíše do toho Nvidia dotlačit!

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:37
od HafanPetr
Ale vždyť Nvidia v DX12 na tom není o nic hůř než v DX11. Takže co chtějí bojkotovat? Že jejich architektura už je na výkonnostním limitu, protože AMD mělo v DX11 určité rezervy? To je přece jejich problém.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:43
od del42sa
Nvidia to vyřeší vydání dalšího balíčku s názvem "async gameworks" :lol:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:46
od hnizdo
webwalker píše:Proto je třeba to nebagatelizovat, ale spíše do toho Nvidia dotlačit!

O tom do ceho je treba koho tlacit ohledne dx12 je ponekud predcasne, kdyz tu neni jedina dx12 hra. Za dva roky si povime, treba AS updane v zapomneni a budeme se hadat, jestli je v dx12 lepsi grafarna od samsungu, nebo nvidie 8-)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:53
od DOC_ZENITH
A co vlastně ona halvní výhoda DX12? Snížení CPU overheadu a protalčení mnohem více drawcalls/geometrie? Odbourávání CPU limitů? Zlepšení multithreadu?

Kdy konečně uvidíme ňákou hru co z tohoto otevřeně těží? To funguje OK u obouch výrobců GPU! AS? Cool, pro 5-10% výkonu na minoritnim GPU výrobci což stále nedorovná ani efektivitu Maxwellu si ale moc vývojářů nenechá koleno vrtat.

Konkrétně starswarm měl ukázat ty tisíce jednotek se stále plynulou grafikou. Ale ne, místo toho z toho udělali GPU bottleneck kravinu, ani nevim co tam dali, vypadá to jak Supreme commander ale nároky na GPU to má 100x takový tzn se tam zadusí i FuryX/980TI a žádnej onen superbenefit DX12 se nekoná, naopak se koná superbottleneck protože jsme udělali místo dobrého RTS enginu sračkoidní engine přeplácanej hovadinama co akorát srážej výkon.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 13:56
od hnizdo
Amen.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 14:04
od yuri.cs
Taky si neumim predstavit, proc by nV vlastne musela (mozna slozite) implementovat neco, co by jim ve vysledku prineslo 5-10% vykonu ve vybranych titulech. Budgety se utraceji jinde.

Samozrejem tim nechci rict, ze je spatne, ze to AMD ma. Technicky pokrok je prospesny, tak at to klidne marketingove vyuzijou, ale jinak...

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 14:13
od Hladis
hnizdo:
AS jiste v zapomeni nezapadnou. nV to muze prebit hrubou silou, ale Pascal tu ještě stale není, takze medved ještě beha po lese. Prilis brzy na porcovani.

DOC:
Zlepseni multithreadu a odpadnuti limitu drawcalls zalezi i na enginu a jak se s tim vyvojari poperou. To bude trvat nez zacnou moznosti API využívat naplno, ostatne jak dlouho to trvalo u DX11.
DX12 bude zatím aktivne tlacit asi jen MS a AMD, tudiz lze předpokládat, ze drtiva většina her a klasických prodejnich hitu bude pod DX11. Oznameny hry pod DX12 zatím nic moc.
Oxide vesmes udelali to co par jejich lidi zna ze stary Civilizacky a hodili to do realtime s tunou neprehlednyho bordelu. Strasne z toho kouka Civilizacka a bohužel i vizualne, ale třeba finalni verze bude vypadat lip. Zatím to vypada spis jako zpoplatneny benchmark, nez jako dobra hra.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 14:18
od Elkim
Mě celá ta věc s AS přijde strašně rudofašistická. Nvidie se prostě nerozhodla to cestou jít, AMD ano a vzniklo z toho, že AMD AS umí a NVIDIE ne v tom vyhajpovaným smyslu, jako by to bylo hlavním parametrem DX12 a tedy to, že NVIDIE DX12 nezvládla.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 14:22
od Hladis
Jako vždy bude jedno kolik trpasliku v cipu bude hýbat klikou, ale na vykonu a pomerech k cene, spotrebe, supportu, etc..... ostatne to uz zminil Dexter. Drtivy vetsine kupcu je tohle uplne u prdele. Ostatne staci zminit GTX970 s jeji aférou a jaky dopad to mělo.....marginalni.