Stránka 50 z 78

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:18
od HEAD
AMd je pod dx12 hlavne rychlejsi jak NV, protoze maj pod dx11 hruzostransej driver/front-end a lezej porad na cpu limitu.
AS pripdavaj jen tech 10% navic jako bonus.Nejvetsi rozdil je v cpu overhead kde jen pod dx12 jejich karty pracujou na plnej plyn a pod dx11 jedou na 70-80%.

Hodne zajimava bude polaris kde to poresej a i to 232mm2 GPU by mohlo pod dx11 byt na urovni furyx(ktera pod dx11 v 1080p lezi na cpu limitu kvuli blbymu front-endu)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:24
od michal3d
No hlavne aby to ešte nakoniec nedopadlo jak s teseláciou, ktorú na začiatku taky AMD strašne tlačilo, jak je to super až pokiaľ neprišla prvá DX11 grafika od nVidie, u ktorej sa pred vydaním tiež špekulovalo, jak bude mať tú teseláciu robenú, vtedy sa hovorilo o nejakej akože ultra slow softvérovej implementácií tuším, nebo co to, proste kraviny. Realita, GTX480 v teselačnom výkone úplne rozdrtila AMD grafiky a ešte aj dnes, po 3 generáciach AMD DX11 grafík (a x podgeneráciach) musí AMD cheatovať v ovladačoch aby im neprepadal výkon v hrách, ktoré už používajú teseláciu aj nejak zmysluplnejšie...takže AMD fanúšikom radím trošku mierniť očakávania radšej, aby celé slávne AS nakoniec nebol další Váš veľký strašiak. :-D

No a teraz vážne, môj osobný názor je, že buď sa AS budú používať úplne minimálne, alebo s tým nVidia grafiky nebudú mať žiadne výrazne problémy...proste nehľadal by som v tom žiadnu senzáciu, aj keď chápem, že AMD fanušíkovia majú poslednou dobou dôvod k nadšeniu hlavne v tejto fáze, kedy sa rieši niečo, čo ešte reálne není dostupné...a to my niekto bude tvrdiť, že AMD nemá marketing...

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:29
od dexterav
nemá lebo by NV nikto vlastne už nekúpil :twisted:
vid 3,5GB 970GTX
a teraz AS
hmn žeby na tom bolo AMD extrémne super sa my nezdá :(

AoTS ako reklama na DX12 veru tiež neni bohviečo kedže vyzerá horšie ako 100ročný SC

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:39
od oneb1t
ne neporesej to oni chtej co nejdriv DX12 ne udrzovat DX11 vedi ze na konzolich to funguje a AAA her co vychazej jak na konzole tak na PC je vetsina a ted jim to zacal podporovat i microsot aby si rozsiril zakladnu windows 10

doted to neslo protoze microsoftu trvalo vydani DX12 hrozne dlouho

navic ten overhead se tyka jen 1080p a zaroven jen systemu co maj hodne silnou kartu (takze prakticky jen 390 a vejs)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:44
od dexterav
tak jasné že AMD nemá moc záujmu na dx11 , len aby sa im to nepomstilo, resp či sa im to už aj nevracia :|

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:46
od oneb1t
ocividne se jim to nevraci kdyz jim stoupa pocet dedikovanejch prodanejch karet..

protoze dx11 overhead se tyka jen highendu a ten malokdy hraje na 1080p takze je to vlastne celkem jedno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:51
od dexterav
to je na dlho , ale ružové to s nimi neni, problém je že predtým klesli tam kde sa už dalej klesať ani nedá ...
narovinu pokiaľ AMD gk nekúpim ja dobré to neni :mrgreen: :D
a teraz majú šancu

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 15:59
od havli
DX11 overhead je dulezita vec. Hrat slideshow na 4k monitorech rozhodne neni sen vsech hracu. :roll: Spousta lidi treba preferuje FHD pri 120+ Hz... na coz je potreba silna grafika a taky neviset na CPU limitu.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 16:05
od Krteq
:? CPU limit při 4k?

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 16:08
od havli
Posledni dobou ti cteni vazne dela problemy, co? Tak jeste jednou a vetsi, treba to pak pochopis.

Spousta lidi treba preferuje FHD pri 120+ Hz... na coz je potreba silna grafika a taky neviset na CPU limitu.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 16:57
od Hladis
oneb1t píše:ocividne se jim to nevraci kdyz jim stoupa pocet dedikovanejch prodanejch karet..
dexterav píše:to je na dlho , ale ružové to s nimi neni

Na "dlouho" se to da resit tady http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=66&t=237783 Jen poznámka, ze se na stavu nezmenilo nic. Ono ty cisla je potřeba trochu vzit všechna a pomerit je s financemi. To pak radost prejde.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 18:07
od oneb1t
havli píše:Posledni dobou ti cteni vazne dela problemy, co? Tak jeste jednou a vetsi, treba to pak pochopis.

Spousta lidi treba preferuje FHD pri 120+ Hz... na coz je potreba silna grafika a taky neviset na CPU limitu.
na 120hz pri 1080p ti v nekterejch hrach nestaci zadna karta ani zadnej existujici procesor :)

a counter strike global offensive ti na 120hz pojede i ve 4k

coz nas privadi k tomu ze DX12 je potreba i pro lidi co chtej 120/144hz

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 18:25
od havli
To nepochybne, ale psal jsi, ze DX11 overhead nevadi... ja tvrdim, ze vadi - jsou stovky dobrych DX11 her, co zustanou na DX11 uz navzdy. Tam jina cesta nez dobra DX11 optimalizace neni.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: ned 28. úno 2016, 18:50
od ArgCZ
michal3d píše: Realita, GTX480 v teselačnom výkone úplne rozdrtila AMD grafiky a ešte aj dnes, po 3 generáciach AMD DX11 grafík (a x podgeneráciach) musí AMD cheatovať v ovladačoch aby im neprepadal výkon v hrách, ktoré už používajú teseláciu aj nejak zmysluplnejšie
AMD na rozdíl od nVidie ti dá možnost si to skrz ovladače nastavit, tohle co jsi napsal je obyčejnej flame, nehledě na to že jsme viděli rozdíl mezi 16x faktorem a 64x faktorem ve Witcher 3, vizuálně 0 takže pokud tebe těší že ti někdo przní výkon proto že je v tom lepší, tak ti nerozumim, mě třeba u nVidie tahle featura v ovladačích sakra chybí

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 08:23
od webwalker
Koukám, že opět je vše bagatelizováno. Nezapomínejte ale, že nefunkčnost AS u grafických karet Nvidia je pouze špička ledovce. Nemožnost využití dalších paralelních front zasílání Command buffers, softwareový sheduling zapřičiňující vyšší CPU overhead v DX12, absence HW shedulerů, které způsobují, že ani vlastní CUDA kód nemůže být spuštěn souběžně s grafickými úlohami, preemption na úrovni dokončené úlohy, kdy není možné zpracovávanou úlohu přerušit, ale musí se čekat až na její dokončení.
Toto vše poukazuje na zastaralou uarch, která bude v blízké budoucnosti, bez bojkotování nový technologií, speciálních optimalizací a uplácení vývojářů jen velmi těžko použitelná. Kdo nevěří, ať se podívá na dnešní rozdíly mezi toliko tenkrát kritizované R9 290X a GTX 780. Stejně tak tady dneska někteří označují Fury za fail a GTX 980 Ti vynášejí do nebes, no počkejme a uvidíme :)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 08:50
od spajdr
Hlavne at vychazeji kvalitni hry, graficke pozlatko nikoho moc bavit sledovat nebude, kdyz to nikoho nebude bavit :-)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 09:16
od Raikkonen
To je sice fakt, že GCN v průběhu času drží lépe, ale co je příčinou? GCN v konzolích a DX12 založené na podobných principech jako Mantle. A ještě vlastně, že se tak dlouho odsouvá nový výrobní proces, protože jinak bychom zase byli hrubým výkonem úplně někde jinde. Plnou podporu všech tiers a features nemá nikdo, lépe je připraveno GCN.
Na druhou stranu, je to tak překvapivé, že Maxwell (a tím spíše Kepler) nejsou na DX12 připraveny, když jejich vývoj započal a o DX12 ještě nebylo ani slechu? DX12 sice Maxwella pošle do propadliště dějin, jenže evidentně se tomu tak letos ještě nestane a mezitím tu budou nové gen obou výrobců. V tuto chvíli v současných DX11 hrách je Maxwell lepší. A evidentně (vzhledem k prodejům) to tak vidí i většina lidí a řídí se spíše heslem lepší vrabec v hrsti (DX11), nežli holub na střeše (DX12). A už jen touto širokou uživatelskou základnou Maxwellů se (alespoň pro chvíli) podkopává rychlejší příchod DX12. Prostě vývojáři budou ještě nějakou dobu pro Maxwell optimalizovat, aby podchytili co nejvíce zákazníků. Paradoxně v nejhorším scénáři na to můžou dojet současné GCN, ač lépe připraveny. Jestli totiž Polaris a Vega budou výrazněji odlišné a optimalizace pro ně už na současných GCN nebudou dobře fungovat, tak při jejich menším rozšíření jako první přestanou vývojáři optimalizovat právě pro ně.
Asynchronní shadery jsou zajímavá technologie, nicméně naměřených až 16% (většinou spíš okolo 10%) v AotS, která má z DX12 těžit maximum, to je pěkné, ale konkurenční výhoda to není až tak velká. Asi podobně jako Mantle a víme jak to dopadlo, a to v té době mělo AMD ještě silnou pozici v GPU. Těch 10% se dá smáznout už jen tradičně nedodělanými ovladači AMD při launchi. To už pak z recenzí a mysli zákazníků těžko dostanete (viz současná situace, přitom AMD není tak nekonkurenceschopné v GPU, jak by se podle prodejů mohlo zdát, spíše naopak je obdivuhodné, jak GCN stále drží).

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 09:44
od HafanPetr
webwalker píše:Koukám, že opět je vše bagatelizováno. Nezapomínejte ale, že nefunkčnost AS u grafických karet Nvidia je pouze špička ledovce. Nemožnost využití dalších paralelních front zasílání Command buffers, softwareový sheduling zapřičiňující vyšší CPU overhead v DX12, absence HW shedulerů, které způsobují, že ani vlastní CUDA kód nemůže být spuštěn souběžně s grafickými úlohami, preemption na úrovni dokončené úlohy, kdy není možné zpracovávanou úlohu přerušit, ale musí se čekat až na její dokončení.
Toto vše poukazuje na zastaralou uarch, která bude v blízké budoucnosti, bez bojkotování nový technologií, speciálních optimalizací a uplácení vývojářů jen velmi těžko použitelná. Kdo nevěří, ať se podívá na dnešní rozdíly mezi toliko tenkrát kritizované R9 290X a GTX 780. Stejně tak tady dneska někteří označují Fury za fail a GTX 980 Ti vynášejí do nebes, no počkejme a uvidíme :)
A navíc GCN architektura se neustále vyvíjí. Kde budou za nějaké 2-3 roky, až Nvidia konečně vydá Voltu s podporou AS. ;-)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 10:09
od hnizdo
Budou zase v prdeli, protoze tou dobou uz bude jasna adoption konkretnich features vyvojari, a nvidia zase udela to co s Fermi a tesselaci - idealni architekturu k soucasnemu stavu a na aktualni hry.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: pon 29. úno 2016, 11:19
od DOC_ZENITH
HafanPetr píše:
webwalker píše:Koukám, že opět je vše bagatelizováno. Nezapomínejte ale, že nefunkčnost AS u grafických karet Nvidia je pouze špička ledovce. Nemožnost využití dalších paralelních front zasílání Command buffers, softwareový sheduling zapřičiňující vyšší CPU overhead v DX12, absence HW shedulerů, které způsobují, že ani vlastní CUDA kód nemůže být spuštěn souběžně s grafickými úlohami, preemption na úrovni dokončené úlohy, kdy není možné zpracovávanou úlohu přerušit, ale musí se čekat až na její dokončení.
Toto vše poukazuje na zastaralou uarch, která bude v blízké budoucnosti, bez bojkotování nový technologií, speciálních optimalizací a uplácení vývojářů jen velmi těžko použitelná. Kdo nevěří, ať se podívá na dnešní rozdíly mezi toliko tenkrát kritizované R9 290X a GTX 780. Stejně tak tady dneska někteří označují Fury za fail a GTX 980 Ti vynášejí do nebes, no počkejme a uvidíme :)
A navíc GCN architektura se neustále vyvíjí. Kde budou za nějaké 2-3 roky, až Nvidia konečně vydá Voltu s podporou AS. ;-)
Jo, Vyvíjí? Tak mi ukaž jakej zásadní pokrok v efektivitě či technologiích či obecně v odstraňování svejch slabejch stránek ( overhead, AF dithering, pomalé TRAA), od vydání Tahiti dodnes udělali? Naprosté prd. AMD má naopak štestí že ta arch je v konzolích, nikdy se ještě nestalo aby 4+ roky stará arch byla tak konkurenceschopná, ale už efektivita maxwellu ukázala že je na čase nad tim zapracovat, a já doufám že 14nm kartu budou hodně velká změna a ne jen die-shrink Fury, protože s tim by moc % trhu nevybojovali.