Stránka 50 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 11:18
od marek16
Píšou to tam, lepší stabilita obrazu, míň mazání, lepší hrany.
Edit: vypadá to, že konečně udělali něco s tím rozbitým gui:
https://www.youtube.com/watch?v=vMxJ2ZcMf2s
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 16:26
od Delarge
skaven321 píše: ↑stř 4. led 2023, 10:56
co znamena even better? ved prva verzia DLSS 3.0 mala strasne artefakty
Ale nemala. Nebo aspoň v normální rychlosti v pohybu vidět nejsou. Teď už možná potěší i těch pár youtuberů, co ty hry analyzujou frame by frame, pixel by pixel.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 16:51
od skaven321
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 17:10
od madPav3L
Cyberpunk 2077 nemá veřejnou podporu pro DLSS3, ta bude teprve vydaná a už to bude ta lepší verze. U F1 22 říká, že prakticky nepozná rozdíl a to samé Flight simulator, takže nevím co tady meleš.
Já jsem s DLSS3 spokojený, při 140 fps jsem si žádných artefaktů nevšiml (Marvel’s Spider-Man Remastered a A Plague Tale Requiem)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 17:17
od Sobo
Ah, tyhle uzasne analyzy - 25% speed, 300% zoom. Jojo, presne takhle hraju vsechny svoje hry.
Cyberpunk ma navic nejaky beta build, do eteru to jeste nepustili. Jinak tam realne stejne nic nevidim - v podstate zminuje jenom nejake UI elementy (resi nova verze) a prudkou zmenu kamery, coz se ti pri hrani zaprve nedeje (kdyz uz tak spis v cutscenach), ale jinak to pri 120 a vic FPS stejne nepostrehnes, kdyz ti to tam visi na 8ms nebo min.
Dohral jsem celeho Spidermana a testoval Zaklinace s DLSS 3 a nikde nezaznamenal zasadnejsi problem. Naopak, s jeho pouzitim se dostanu na framerate, o kterem si jinak muzu nechat jenom zdat, takze hra je podstatne plynulejsi a z toho se odvijejici herni zazitek jednoznacne lepsi se zapnutym DLSS 3. Opet se potvrzuje, ze nejvic kritizovat budou ti, co to nazivo nevideli.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 18:07
od Delarge
...a pošleš nám video, kde zaprvý žádný strašný artefakty vidět nejsou a zadruhý sám v něm říká, že si těch artefaktů v podstatě normálně nejde všimnout. A to má tenhle do nějakýho NV shilla hodně daleko
Sobo: Yep
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 4. led 2023, 19:24
od Kašpec
Taky jsem zkoušel Milese a Geralta s DLSS3. U Spider-Mana byly výrazné artefakty jedině při vertikálním běhu po baráku, v Zaklínači při sprintování. V obojích případech to ale byly artefakty jen kolem postavy, prostředí a okolí naprosto v pohodě
Ve výsledku, je DLFG perfektní? Ne, když se člověk ví na co soustředit, tak tam artefakty jsou. Určitě tam i budou, když budeš jak debil s lupou čumět na monitor a snímek po snímku kontrolovat záznam. Ovšem při normálním hraním je to něco, čeho si moc nevšímáš, kor když si +120fps
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 5. led 2023, 09:21
od Ripper6
DLSS3 - opravdu toto pouzivate kdo tu mate tyto nove karty? I ten starsi pokud hra nema?
neni to trochu nesmysl, za takove penize RTX 4090 aby clovek tam pouzival takovou berlicku? Prece chci hrat 4K nativne
Zajmal by me u techto karet, kdy uz je vykon, nazor na
Ray Traicing - zapinate ho? nebo jen u nekterych her?
mam to na konzoli PS5 nez budu mit nove pc, nekdy mi u her to prijde az moc nasvicene. Dle testu na YT, to jen zere vykon napr u hry Cyberpunk. Resident Evil Village ale zase lepsi vypada na konzoli PS5.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 5. led 2023, 09:53
od Trek
Ripper6 píše: ↑čtv 5. led 2023, 09:21
DLSS3 - opravdu toto pouzivate kdo tu mate tyto nove karty? I ten starsi pokud hra nema?
DLSS3 frame generation není dostupný v moc hrách, protože asi není v dobrém stavu. Jen jsem dohrál Portal RTX s tím a je to dost rušivé. DLSS jsem použil pouze v Cyberpunku, protože ve 4K to není komfortní framerate úplně. Jinak vše ostatní bez DLSS, např. Shadow of Tomb Raider jsem dohrál.
RayTracing zapínám všude a už moc nechci hrát hry bez toho, protože je zážitek ze hry mnohem lepší, organický.
Jinak teď hraju obvykle vsync na 120Hz a ultra low latency nastavení, což je perfektní zážitek ze hry a zlomková spotřeba. Karta žere mnohem méně elektřiny než co jsem měl předchozí 3080 ti a tedy šetřím dost peněz.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 6. led 2023, 15:09
od flanker
To je tlustý macíček
Alias Asus Noctua edice naživo (přes 4 sloty)
https://www.youtube.com/watch?v=iPTxgxlnSPU
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: sob 7. led 2023, 23:42
od Trek
Hmm tak jsem zkusil začátek Plague Tale Requiem, protože jsem zrovna dohrál první díl a jen jsem zkoušel nastavení a musím říct že v této hře funguje frame generation perfektně na první pohled. S DLSS 3 s frame generation lze získat 3x a více násobek frameratu, proto Nvidia haluzila 4070 ti 3x rychlejší oproti 3090 ti.
Jako byl jsem dost skeptický, ještě uvidíme, protože jsem jen zkusil začátek, ale ten boost FPS je masivní + input lag je dost redukován oproti základnímu renderingu bez DLSS.
... což může být argument pro upgrade protože grame generation nepodléhá cpu bottlenecku a lze nezávislé na upscalingu
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 01:29
od Ache
Tak plague sem právě vyzkoušel - bohužel, stejně jako v portalu RTX to vyřadí G-SYNC z chodu, takže je to k ničemu... DLSS Quality vs. Nativ +FG dává +- ty samé fps (RTX 4070Ti) v úvodu hry... Teoreticky někde to asi přidá výkon více proti DLSS 2, když bude limitem CPU. Ale tady na začátku je to 100+ fps v obou případech. Vzhledem k typu hry je to hratelné i bez DLSS úplně v pohodě (70-80fps) - kdy se vyplatí zapnout DLAA, které vyhlazuje lépe, než TAA. Ale ani DLSS Quality (100+fps nijak neurazí).
Dokud to nebude fungovat korektně s G-SYNC, aby se neobjevoval tearing, tak je to Frame Generation naprd.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 12:00
od Trek
Mně G-SYNC s frame generation funguje. Důkaz je následující screenshot kde je framerate hry a menu monitoru ukazující aktuální frekvenci (frekvence monitoru je 120Hz a ve scéně je 110Hz a 110fps, frekvence monitoru se měni v menu monitoru když to nechám zobrazené).
Plus nechápu o čem mluvíš, protože tahle věc funguje od ovladačů z listopadu, co jsem pohledal.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 12:47
od madPav3L
Ache píše: ↑ned 8. led 2023, 01:29
Tak plague sem právě vyzkoušel - bohužel, stejně jako v portalu RTX to vyřadí G-SYNC z chodu, takže je to k ničemu... DLSS Quality vs. Nativ +FG dává +- ty samé fps (RTX 4070Ti) v úvodu hry... Teoreticky někde to asi přidá výkon více proti DLSS 2, když bude limitem CPU. Ale tady na začátku je to 100+ fps v obou případech. Vzhledem k typu hry je to hratelné i bez DLSS úplně v pohodě (70-80fps) - kdy se vyplatí zapnout DLAA, které vyhlazuje lépe, než TAA. Ale ani DLSS Quality (100+fps nijak neurazí).
Dokud to nebude fungovat korektně s G-SYNC, aby se neobjevoval tearing, tak je to Frame Generation naprd.
Hrál jsem jen krátce, cca dvě hodiny, protože čekám na Ray tracing patch, ale ve hře g-sync fungoval normálně i s DLLS3 a žádné trhání jsem nezaznamenal a to jsem na něj hodně háklivý.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 13:14
od Delarge
Ache, máš zapnutý HAGS ve Windows a aktivovanej ReBAR? Protože nic takovýho by se dít nemělo.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 13:18
od Ache
Já sem na tearing háklivej taky, a proto sem si ho všimnul hned.
(jak v Portalu RTX, tak tady) ... fór je v tom, že se to opravdu tváří synchronizovaně - koukal sem do OSD a ty framy a Hz sedí, ale přesto tam tearing je. Prostě se to 100% nescyncuje.
Nicméně mam v plánu udělat čistý isntal na W11... pak uvidíme. Třeba W11 je více ready na tuhle fičuru. Zatím je to fáze testingu, a důležitost DLSS 3 fakt nedávám. Nehledě na to, že i bez něj to plague lítá krásně (u téhle hry 140 fps je celkem k ničemu, když to ovládání je vyloženě gondole-like)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 17:30
od Trek
To je nějakej problém s tvým monitorem, zkoušel jsem to a tearing nemohu reprodukovat, jen když vypnu GSYNC. Při zběžném Googlu o tvém monitoru vidím problémy, zkus 144Hz nebo různý věci. V dnešní době bys už měl mít OLED. Při 165Hz bys neměl viset tearing vůbec pokud vše funguje.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 20:34
od Ache
Nikde jinde problém není, v každé hře (včetně i takových jako je Mafia 1 s exotickým limiterem 63fps) G-SYNC funguje perfektně bez tearingu (tearing je známkou toho, že snímky nejsou syncnutý dobře). Takže spíš to bude problém mezi G-SYNC compatible a tím FG. Ale kdo ví. Chystám se to přesunout na W11 - komplet čistej instal. Třeba do té doby vyjde DLSS3 i do toho cyberpunku.
Tam se i s 5800X3D dá narazit na limit CPU kolem 70-80fps, takže s FG by to pak nepadalo pod 100, ale otázka je jak si poradí s tim inputlagem, který je v Portálu dost bídný (při cca 90-120fps).
OLEDY (monitory s normální úhlopříčkou - tedy 27-32" ) se teprve rýsují a televize místo monitoru na stole mě nepřipadá jako nějaký super řešení, byť je pak možný i 4K používat bez scalingu.
OLED má svůj čas... Jako měly monitory 144+Hz s širokým gamutem. Ale díky za "radu". Třeba s 5000 řadou (nad AMD už fakt lámu hůl, to co předvedli s 7900 řadou je fail, a to sem jim fakt věřil), už bude čas na 4K + OLED.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 20:41
od Delarge
Jo, OLED s tím nemá nic společnýho. Win11, HAGS (možná i ReBAR), čistá instalace nejnovějších driverů je můj bet. Kromě lehce zvýšenýho input lagu s FG fakt žádnej problém nevidím a rozdíl mezi třeba 75 a 135 fps je v plynulosti pohybu patrnej ve všech hrách.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: ned 8. led 2023, 21:03
od skaven321
mne sa paci ta obsesia s cistymi drivermi, mne cisty driver pripomina homeopatikum