AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Všechny ovladače, problémy, řešení a doporučení pro grafické karty a nebo jejich BIOSy.

Moderátoři: morke, Walker1134

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od Krteq »

Z jiného soudku...

AMD kuchtí podporu DXR v driveru

Od Adrenalin 19.1.2 jsou přítomny tyto 3 knihovny:
amdxn32.dll
amdxn64.dll
ativvaxy_nv.dat

Součástí "amdxn64.dll" je toto:
Obrázek

Zdroj: Guru3D forums
fobos
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od fobos »

to bude mať bez hw jednotiek taký dopad na výkon, že dovi... k čomu to je dobré ?
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od AllowedCry »

Třeba budeme překvapení, byla by sranda, kdyby to AMD nějak umělo rychleji a ještě by to šlo na GCN1 kartách :mrgreen:
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
mr.qeg
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. srp 2007
Bydliště: Dresden

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od mr.qeg »

Už vůbec nVidia zveřejnila, co to ty RT cores vlastně jsou? Třeba na to budou budou opravdu jen stačit standarní ALU operace a případně další registry s patřičně optimalizovaným compilerem a žádný fixní HW nebude třeba.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od Krteq »

To je právě to co nikdo neví. DXR jako takové žádné dedikované jednotky nevyžaduje.

Vega 20 NCU má ještě širší ALUs a vyšší kapacitu LDS a registrů. Při využití async-compute pro DXR shadery by to zas tak hrozné být nemuselo. Uvidíme co tam AMD sbastlí :D
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od nou »

No co som prave pochopil z prezentacii k Vulkan raytracer extension tak to vyzera ze tie dedikovane su pouzivane na akceleraciu najdenia prienilku ray<->BVH. To je ale prave ta vypocetne jednoduchsia cast. Ak pouzijete nejake zlozitejsie shading techniky ako obycajny Phong tak vacsina vypocetneho vykonu padne na to. Pricom shading sa velmi pravdepodobne pocita na normalnych CUDA cores.

Ono vlastne ked pozrem na to co predvadza 2080 zhruba 1 ray na pixel tak toto som videl predvadzat LuxMark uz tri roky dozadu realtime cez OpenCL. Pretoze to co predviedol ten raytracer Quake 2 sa da dosiahnut aj s CUDA/OpenCL pristupom ako je mozne vidiet tu https://www.youtube.com/watch?v=w7haB1xrMFE vo videu sprad 5 rokov. Jedine co to zachranuje je ten masivny denoise filter ktory z masivne zasumeneho obrazu spravy pozeratelny obraz. Co chcem povedat je ze specializovane RTX jednotky vobec nemusia byt taka nutnost ako si niektory myslia.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od ArgCZ »

tak na to lehce upozornila Volta v BF V že i HW bez RT jednotek zvládá to co HW s jednotkama, sice pomaleji, ale není to rozdíl stovky procent jak se čekalo, ale spíše nižší desítky
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od Krteq »

To už je na diskuzi do jiného tématu
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Catalyst info

Příspěvek od Krteq »

HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od HEAD »

Existuje neco jako Nv inspector pro AMD?Neco kde si muze clovek editovat jednotlive hry a davat jim AA kompatibilni flagy pro SGSSAA a nastavovat negativni LOD bias.Existuje nakej program a nebo to jde nastavit v ovladacich?
Viz https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... utput=html
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od HEAD »

Predpokladam teda, ze nic takoveho neni u AMD.Funguje vubec vynuceni SGSSAA u starsich her?Treba kdybych chtel hrat zaklinace1 coz je dx9 hra pujde tam zapnout SGSSAA?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od killerek »

Mas v ovladacich tohle:
https://imgur.com/U4i1y1A
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od havli »

Posuvnik v ovladacich je sice hezka vec, ale to jeste zdaleka neznamena, ze to v praxi funguje.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od killerek »

Testoval sem to na par starych hrach (vzpomenu si na Sacred a MU online) a fungovalo to.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od Krteq »

Out-of-Box podpora Navi v AMDGPU kernel driveru v Linux kernelu 5.3

Phoronix.com: AMD Posts 459 Linux Kernel Patches Providing Navi Support - 412k+ Lines Of Code
vinniczech
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. srp 2008

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od vinniczech »

HEAD: zkus radeonpro:) ale nevim jestli to funguje s rx grafikama. Posledni, který to podporuje jsou myslim R radeony. Jde tam nastavit kvalita mipmap, flip queue size, lod textur, různý typy vsync, adaptivní aa, supersample aa, aniso atd.. je tam toho hafo. Používám to s radeonem hd 7970
please wait... rebuilding
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od Krteq »

Radeon Boost a Integer Scaling bude obsažen v Radeon Adrenalin "2020 Edition". Kompatibilita Integer Scaling se všemi GCN/RDNA based kartami
HiAlgo/Radeon Boost:

intercepts and on the fly modifies commands sent from the game to the graphics card, optimizing performance frame by frame. When you are in action and the camera moves, BOOST decreases the resolution to boost the framerate. When camera stops, it restores full resolution. This provides optimal responsiveness and smoothness for the game, even with weak graphics card.
Obrázek

spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od spajdr »

Sranda, ze Radeon Boost uz je uveden na krabici od grafiky a nikoho doposud nezajimalo co to je a proc to pripadne nefunguje :-D
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD/ATi Ovladače a BIOSy - info

Příspěvek od Krteq »

:? Na které krabici?

Teď koukám na krabici Gigabite RX Vega 56 a Sapphire RX 5700 XT a nikde nic.
Odpovědět

Zpět na „Ovladače a BIOSy“