NVIDIA PhysX - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- B.Gen.Jack.O.Neill
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2006
NVIDIA PhysX - info a vše okolo
PhysX is a scalable multi-platform game physics solution supporting a wide range of devices, from smartphones to high-end multicore CPUs and GPUs. PhysX is already integrated into some of the most popular game engines, e.g. UE3/UE4. PhysX also enables simulation -driven effects like Clothing, Destruction and Particles.
Oficialní stránky NVIDIA o PhysX (en):
http://www.geforce.com/hardware/technology/physx
https://developer.nvidia.com/gameworks-physx-overview
PhysX na Wikipedii (en):
http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX
Vše co chcete vědět o PhysX včetně novinek a sezamu software (en):
http://physxinfo.com/
Hladis//Edit 23.3.2019
Ahoj, četli jste zprávu od NVidie, že chtějí přepracovat engine PhysX tak aby se dal sputit na GPU řady 8? Myšlenka sama o sobě je to hezká, ale dále se uvádí, že myšlenka je taková aby si lidé koupili dvě karty do SLi, a jednu měli na grafiku, a druhou na fyziku ve hrách. Podle mě to bude mít celkově špatný dopad pro hraní na PC. Už takhle se pomalu divím že někdo dá 20000 za novou grafiku, ale aby dal někdo 40000 do SLi, aby měl jednu kartu na fyziku a druhou na grafiku? To už na PC nikdo hrát nebude, budou-li takovéto požadavky pro hraní na nejvyšší detaily. Ještě se dá pochopit Crysis, že ho na ultra spuutí plynule nastávající generace 9, ale nutnost 2 karet do SLi je moc. Co si myslíte vy?
- fue
- Začátečník
-
- Registrován: 01. pro 2004
- Bydliště: daleky sever
SLi hned neznamena 40k. Ja osobne v tom nijaky problem nevidim, urcite sa najdu nadsenci, ktori budu mat okamzite 3SLi riesenie atd... ja toto zatial vynechvam, nakolko pre mna dane riesenie nebude mat natolko zaujimavu pridanu hodnotu /zrejme/
ale uvidime, zbytocne nepredbiehajme
ale uvidime, zbytocne nepredbiehajme
nejaky desktop
ASUS Z87-PLUS :: Intel Core i5-4670K :: SCYTHE Mugen 4 :: MSI GTX 1080 Armor OC :: CRUCIAL 16GB (Kit 2x 8GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9 :: LiteOn IHAS124-19 :: Coirsair RM750X :: Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 500GB :: Fractal Design DEFINE R4 :: Dell U2412M
ASUS Z87-PLUS :: Intel Core i5-4670K :: SCYTHE Mugen 4 :: MSI GTX 1080 Armor OC :: CRUCIAL 16GB (Kit 2x 8GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9 :: LiteOn IHAS124-19 :: Coirsair RM750X :: Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 500GB :: Fractal Design DEFINE R4 :: Dell U2412M
- B.Gen.Jack.O.Neill
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2006
Dobře, 40K Byl příklad kdyby si někdo postavil 2 Sli z nové high-endové karty (přibližně odvozeno z počátečních ven Ultry). Tak to vezmeme jinak. Vem si to takhle, nadšenci na 3 SLi se najdou, to určitě, ale kdo na to má peníze? Nějaké malé procento lidí? A ted si vem, každý si chce zahrát na pokud možno max, v ideálním případě. A pak už snad jedině nadšenci dají , dobře, řekněme 2x 8800GT abych uvažoval rozumně, za 12000, + CPU + RAM + MB, když si za 15K koupí konzoli, na které hry budou vypadat stejně, ne-li lépe (hlavně ze začátku, vím že hrubý výkon PC je větší, ale holt optimalizací konzole mají navrch), a věřím že budou mít i hezkou fyziku. A hlavní devizou bude že si koupí za 15K konzoli na 3 roky, a nebude muset jako do PC pumpovat řekněme 5K každý rok. Z tohohle pohledu NVidia akorát zabíjí PC jako platformu pro hry, protože jakmile ji opustí střední třída lidí, tak skončí. Jedinou dobrou zprávou vidím to, že se prý microsoft svoji iniciativou snaží zařídit právě to, aby herní nároky na HW nestoupaly tak jako dnes. To je podle mě naopak velké plus pro PC.
- fue
- Začátečník
-
- Registrován: 01. pro 2004
- Bydliště: daleky sever
Řada GeForce 8 získá podporu PhysX
CEO společnosti Nvidia, Jen-Hsun Huang, se vyjádřil, že Nvidia intenzivně pracuje na portaci fyzikálního enginu PhysX do CUDA, kterým disponují všechny grafické karty řady GeForce 8.
Jak jste jistě zaregistrovali, před krátkou dobou zakoupila Nvidia společnost Ageia, zabývající se akcelerací fyziky ve hrách (na stránkách PCTuningu.cz zde).
V diskuzi po skončení konference týkající se finančních výsledků společnosti Huang poodkryl roušku nad tajemstvím, co vlastně Nvidia se svým novým majetkem zamýšlí podniknout. Strategií Nvidie je integrovat fyzikální engine do svých grafických karet. Chce toho dosáhnout pomocí CUDA (Compute Unified Device Architecture), což je rozhraní umožňující programovat aplikace přímo pro grafické procesory. Podpora pro grafické karty GeForce 8 bude tedy vyřešena zpětně skrze softwarový download.
Huang neskrývá své naděje, že integrace fyzikálního enginu pomůže lepšímu odbytu grafických karet Nvidia a povzbudí zákazníky k ještě vyšším investicím do svých grafických subsystémů. Huang neopomněl poznamenat, že nejlepších výsledků hráči dosáhnou, když zakoupí dvě nebo rovnou tři podporované grafické karty...
Bude zajímavé sledovat, jestli tento krok Nvidie přispěje k rozšíření fyzikální akcelerace mezi širší hráčskou (a nejen hráčskou) obec. Přesné datum vypuštění softwarové implementace PsyX sice není známo, nicméně CEO potvrdil, že portace je pro Nvidii záležitostí s velmi vysokou prioritou.
CEO společnosti Nvidia, Jen-Hsun Huang, se vyjádřil, že Nvidia intenzivně pracuje na portaci fyzikálního enginu PhysX do CUDA, kterým disponují všechny grafické karty řady GeForce 8.
Jak jste jistě zaregistrovali, před krátkou dobou zakoupila Nvidia společnost Ageia, zabývající se akcelerací fyziky ve hrách (na stránkách PCTuningu.cz zde).
V diskuzi po skončení konference týkající se finančních výsledků společnosti Huang poodkryl roušku nad tajemstvím, co vlastně Nvidia se svým novým majetkem zamýšlí podniknout. Strategií Nvidie je integrovat fyzikální engine do svých grafických karet. Chce toho dosáhnout pomocí CUDA (Compute Unified Device Architecture), což je rozhraní umožňující programovat aplikace přímo pro grafické procesory. Podpora pro grafické karty GeForce 8 bude tedy vyřešena zpětně skrze softwarový download.
Huang neskrývá své naděje, že integrace fyzikálního enginu pomůže lepšímu odbytu grafických karet Nvidia a povzbudí zákazníky k ještě vyšším investicím do svých grafických subsystémů. Huang neopomněl poznamenat, že nejlepších výsledků hráči dosáhnou, když zakoupí dvě nebo rovnou tři podporované grafické karty...
Bude zajímavé sledovat, jestli tento krok Nvidie přispěje k rozšíření fyzikální akcelerace mezi širší hráčskou (a nejen hráčskou) obec. Přesné datum vypuštění softwarové implementace PsyX sice není známo, nicméně CEO potvrdil, že portace je pro Nvidii záležitostí s velmi vysokou prioritou.
nejaky desktop
ASUS Z87-PLUS :: Intel Core i5-4670K :: SCYTHE Mugen 4 :: MSI GTX 1080 Armor OC :: CRUCIAL 16GB (Kit 2x 8GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9 :: LiteOn IHAS124-19 :: Coirsair RM750X :: Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 500GB :: Fractal Design DEFINE R4 :: Dell U2412M
ASUS Z87-PLUS :: Intel Core i5-4670K :: SCYTHE Mugen 4 :: MSI GTX 1080 Armor OC :: CRUCIAL 16GB (Kit 2x 8GB) Ballistix Sport 1600MHz CL9 :: LiteOn IHAS124-19 :: Coirsair RM750X :: Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 500GB :: Fractal Design DEFINE R4 :: Dell U2412M
- balaam
- Začátečník
- Registrován: 04. lis 2007
- Bydliště: Ústí nad Labem
já to pochopil tak, že na tohle nemusí být sli, četl jsem o tom na GP a z toho jsem chápal spíš, že se softwarově implentuje do GK něco jako PhysX a je možnost mít ve sli dvě karty, kde jedna bude propočítávat fyziku a druhá grafiku (ale jen možnost, nikoliv nutnost). Pochopil jsem to špatně? Btw i 8600 mají sli a ani v 8800 není řeč o 40 000 (momentálně by dvě ultry stály 30 a to jsou opravdu předražené herky)
- Aros
- Začátečník
- Registrován: 06. úno 2006
- Bydliště: Velká Bystřice
Ano, je to opravdu tak, že karta bude mít na úkor grafického výkonu ještě možnost počítat fyziku(nemusíš ale mít 2) - využitelnost je sporná, alespoň zatím. CPU zatím stačí(pokud nemáte jednojádrový Celeron ). Co se týká toho tvého většího hrubého výkonu PC - to není pravda... Takový Playstation se svým 7mi jádrovým Cellem má hrubého výkonu až nad hlavu, problém je jen v tom, že pro to nikdo neumí/nedokáže programovat
Most people think time is like a river that flows swift and sure in one direction. But I have seen the face of time and I can tell you: They're wrong. Time is an ocean in a storm. You may wonder who I am and why I say this. Sit down, and I will tell you the tale like none, of which you have ever heard.
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Další hry s podporou NV PhysX - http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=32735&r=top
Že by šlo o nějaé trháky se tedy říci nedá ...
Že by šlo o nějaé trháky se tedy říci nedá ...
Goldnoob team proud member!
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Byl tu odkaz na info o demu Cryostasis?
http://www.extrahardware.cz/hratelne-de ... ysx-efekty
PhysX je podporován v demu (ne v plné verzi). Ale grafika hry... mno, nevím.
http://www.extrahardware.cz/hratelne-de ... ysx-efekty
PhysX je podporován v demu (ne v plné verzi). Ale grafika hry... mno, nevím.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Možná v threadu o PhysX v praxi. Ty screeny vypadjí, jako kdyby to bylo hraný na nějaký nedomrlý konzoli.
Goldnoob team proud member!
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Jj, má to sice hezký světlo, ale textury, modely a efekty jsou divný.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- Trek
- Začátečník
- Registrován: 16. kvě 2008
Re: NVIDIA a plány s PhysX
Ten Cryostasis je s prominutim hnus.
Grafika je vylozene ohavna a prijde mi to jako 5 let zpet.
A na mym nabusenym kompiku to da jen avg 67 fps (1920x1200 bez AA ci AF) viz. benchmarky vysledky.
Fakt nevim, to radsi ozelim fyziku, ale chci mit peknou grafiku ve hre.
Grafika je vylozene ohavna a prijde mi to jako 5 let zpet.
A na mym nabusenym kompiku to da jen avg 67 fps (1920x1200 bez AA ci AF) viz. benchmarky vysledky.
Fakt nevim, to radsi ozelim fyziku, ale chci mit peknou grafiku ve hre.
- MORFEUS
- Začátečník
- Registrován: 23. bře 2008
- Bydliště: HELL
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Neřek bych,že by nVidia nenabídla PhysX ATI. Ale spíš to bylo tak,že ho nabídla ATI společně s CUDA . A to ATI striktně odmítla . . . Ale to je detail . . A už sem četl prohlášení z nVidie,že PhysX mohou přepsat i pod Open CL . . .
Home PC CPU-Intel Core i5 750@4 Ghz, RAM-Corsair XMS3 (4X 2GB) 8 GB, 1600 Mhz DDR3, MB-MSI P55 - GD80@200 Mhz BCLK,VGA-GTX 460 2GB ,HDD-Seagate Baracuda 500 GB SATA-2
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
nVidia nikdy oficiálně ATi nenabídla ani PhysX, ani CUDA rozhraní. nVidia nikdy nevydala tiskové prohlášení, ve kterém by něco takového sdělila a Godfrey Cheng z ATi potvrdil, že jim to skutečně nabídnuto nebylo. Byla to jen fáma podpořená marketingovým oddělením, nic víc.
nVidia může PhysX přepsat pod OpenCL, ale k čemu to bude, nebo jaký by to mělo smysl? Byla by to akorát náhrada jedné softwarové vrstvy za jinou, ale nic by to neovlivnilo. Nebo co jsi od takového kroku čekal?
nVidia může PhysX přepsat pod OpenCL, ale k čemu to bude, nebo jaký by to mělo smysl? Byla by to akorát náhrada jedné softwarové vrstvy za jinou, ale nic by to neovlivnilo. Nebo co jsi od takového kroku čekal?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- MORFEUS
- Začátečník
- Registrován: 23. bře 2008
- Bydliště: HELL
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Já od toho nečekám nic a to že se k tomu oficiálně nestaví čelem.
Nikdy není vyloučeno,že o tom obě společnosti nejednali za zavřenýma dveřma. . Ale o tom se mužem jen oba dohadovat a spekulovat . .
Nikdy není vyloučeno,že o tom obě společnosti nejednali za zavřenýma dveřma. . Ale o tom se mužem jen oba dohadovat a spekulovat . .
Home PC CPU-Intel Core i5 750@4 Ghz, RAM-Corsair XMS3 (4X 2GB) 8 GB, 1600 Mhz DDR3, MB-MSI P55 - GD80@200 Mhz BCLK,VGA-GTX 460 2GB ,HDD-Seagate Baracuda 500 GB SATA-2
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
To by nedávalo smysl. Kdyby nechtěli, aby se o tom veřejnost dozvěděla, tak by to jejich marketingová oddělení nerozpatlávala.
Pro nVidii nemá za současné situace smysl nabízet PhysX ATi ani Intelu. Mohli by si tím jedině ublížit. PhysX je v současné době to jediné, co nabízejí oproti konkurenci navíc. Jaký by mělo smysl v době, kdy jim klesají prodeje a jsou druhým rokem v mínusu, "darovat" konkurenci to jediné, na základě čeho se jejich karty prodávají? Aby firmu úplně potopili?
Pro nVidii nemá za současné situace smysl nabízet PhysX ATi ani Intelu. Mohli by si tím jedině ublížit. PhysX je v současné době to jediné, co nabízejí oproti konkurenci navíc. Jaký by mělo smysl v době, kdy jim klesají prodeje a jsou druhým rokem v mínusu, "darovat" konkurenci to jediné, na základě čeho se jejich karty prodávají? Aby firmu úplně potopili?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- MORFEUS
- Začátečník
- Registrován: 23. bře 2008
- Bydliště: HELL
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Dává to smysl,vem si takový Havok. Jede jak přes Intel,tak i přes AMD . A peníze se jim sypou z prodeje her které využívají Havok . A to samé by bylo i u PhysX. Když pojede i přes ATI,tak už nic nestojí v cestě vývojářům z využitím hotového PhysX engine. . A z každé této hry,která by ho měla. By šlo to nějaké procento z prodaného kusu,do kapsy s jménem nVidia . . . A to myslím dává smysl né. . ?
Home PC CPU-Intel Core i5 750@4 Ghz, RAM-Corsair XMS3 (4X 2GB) 8 GB, 1600 Mhz DDR3, MB-MSI P55 - GD80@200 Mhz BCLK,VGA-GTX 460 2GB ,HDD-Seagate Baracuda 500 GB SATA-2
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
NoteBook Lenovo IdeaPad G780 Dark Metal
- no-X
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. úno 2004
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Promiň, máš v tom chaos. Havok patří Intelu, AMD ho nijak specificky neprotěžuje, nemá na něm vlastní zájem, ale podporuje ho jako široce rozšířený standard, kterého mohou využívat všichni hráči (stejně jako např. DirectX/D3D). Havok vydělává peníze především na licencování svého softwaru.
Naproti tomu PhysX vznikl jako standard, který sloužil jako nástroj k prodeji hardwaru. Ageia chtěla prodávat fyzikální karty, tak si vytvořila vlastní PhysX rozhraní, které neběhalo na ničem jiném, než na jejích kartách. Hlavní zdrojem příjmů tedy nebyla vývojářská studia, ale hráči, kteří platili za hardware. Po odkoupení nVidií to funguje naprosto stejně, tzn. nVidia na fyzice vydělává prvořadě prodejem hardwaru. Jak vlastního, tak jí jdou poplatky z cizího hardwaru, jehož výrobce si PhysX licencoval (konzole).
Takže primárním cílem Havoku je, aby jejich rozhraní využívalo co nejvíce her, protože čím více her s jejich rozhraním se bude prodávat, tím více peněz jim poteče. Proto je Intelu (jako majiteli Havoku) jedno (resp. jsou za to zřejmě rádi), že i AMD - ač jejich konkurent - Havok podporuje, protože tím víc peněz z toho budou mít.
Jenže PhysX funguje jinak - nVidii jdou peníze z hardwaru. Takže potřebují, aby si kvůli hrám využívající PhysX museli zákazníci kupovat karty a jejich karty. Pokud by PhysX mohly akcelerovat i karty od ATi, neměla by z toho nVidia vůbec nic.
nVidia potřebuje, aby bylo co nejvíc her s podporou PhysX, které běhají výhradně na jejím hardwaru a na hardwaru, z jehož prodejů jí tečou peníze za licenční poplatky. Naproti tomu Havok potřebuje, aby jeho Havok engine podporovalo co nejvíce vývojářských studií, k čemuž je bude motivovat co nejširší podpora ze strany výrobců hardwaru (každý hráč má procesor Intelu nebo AMD, pro které je Havok optimalizovaný + k tomu ještě přibyde podpora ze strany grafických karet a vývojáři mají v oblibě ta rozhraní, kterých může využít maximum zákazníků, protože čím víc zákazníků si může zahrát jejich hru, tím víc potencionálních kupců mají).
Jelikož každá z firem využívá zcela jiného přístupu, je tvoje logika chybná. Zkus si prosím o tom něco zjistit, než budeš dělat další závěry...
Naproti tomu PhysX vznikl jako standard, který sloužil jako nástroj k prodeji hardwaru. Ageia chtěla prodávat fyzikální karty, tak si vytvořila vlastní PhysX rozhraní, které neběhalo na ničem jiném, než na jejích kartách. Hlavní zdrojem příjmů tedy nebyla vývojářská studia, ale hráči, kteří platili za hardware. Po odkoupení nVidií to funguje naprosto stejně, tzn. nVidia na fyzice vydělává prvořadě prodejem hardwaru. Jak vlastního, tak jí jdou poplatky z cizího hardwaru, jehož výrobce si PhysX licencoval (konzole).
Takže primárním cílem Havoku je, aby jejich rozhraní využívalo co nejvíce her, protože čím více her s jejich rozhraním se bude prodávat, tím více peněz jim poteče. Proto je Intelu (jako majiteli Havoku) jedno (resp. jsou za to zřejmě rádi), že i AMD - ač jejich konkurent - Havok podporuje, protože tím víc peněz z toho budou mít.
Jenže PhysX funguje jinak - nVidii jdou peníze z hardwaru. Takže potřebují, aby si kvůli hrám využívající PhysX museli zákazníci kupovat karty a jejich karty. Pokud by PhysX mohly akcelerovat i karty od ATi, neměla by z toho nVidia vůbec nic.
nVidia potřebuje, aby bylo co nejvíc her s podporou PhysX, které běhají výhradně na jejím hardwaru a na hardwaru, z jehož prodejů jí tečou peníze za licenční poplatky. Naproti tomu Havok potřebuje, aby jeho Havok engine podporovalo co nejvíce vývojářských studií, k čemuž je bude motivovat co nejširší podpora ze strany výrobců hardwaru (každý hráč má procesor Intelu nebo AMD, pro které je Havok optimalizovaný + k tomu ještě přibyde podpora ze strany grafických karet a vývojáři mají v oblibě ta rozhraní, kterých může využít maximum zákazníků, protože čím víc zákazníků si může zahrát jejich hru, tím víc potencionálních kupců mají).
Jelikož každá z firem využívá zcela jiného přístupu, je tvoje logika chybná. Zkus si prosím o tom něco zjistit, než budeš dělat další závěry...
Nejlepší moderátor ve výslužbě
- pjk
- Nováček
-
- Registrován: 05. srp 2009
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
Potom co u nas ve firme zacal kolovat tvuj dnesni prispevek "odbornika na PhysX" tak jsem se rozhold uvest veci na pravou miru. Jednu vec ale nechapu. Jak muze nekdo diskutovat a dane problematice bez zakladni znalosti veci.
Delam programatora v jedne nejmenovane vyvojarske firme a mel jsem moznost delat jak s Havokem tak s PhysX. Na toto tema jsme meli nekolik hovoru s nasim technickym reditelem a ten nam po navratu s letosniho GDC jasne rekl. Zapomente na Havok. PhysX je jasnym vitezem. Podle nasich informaci je v soucasne dobe pomer podepsanych kontraktu 3:1 pro PhysX. Mimochodem nevim o jedinem vyvojovem studiu v CR co by pouzivalo Havok. Skoro vsichni presli tento rok na PhysX. Vy totiz porad zapominate, ze majoritu dela PhysX CPU engine a ne GPU. PhysX CPU vam bezi stejne jako Havok na vsem, ale narozdil od Havoku je asi 10x dokonalejsi. GPU PhysX je vec, kterou sice nvidia tlaci i k nam, nicmene je mnohem narocnejsi na implementaci a nam uz na to nezbyva cas.
Nehci se hadat jestli PhysX nvidii pomuze nebo ne, ale jedno je jiste, srovnavat Havok s PhysX je jako srovnavat skodovku s ferarri.Priznivci amd mne mohou kamenovat, ale ja mam realne zkusenosti z vyvoje a to si troufam rici, ze nikdo z vas nema.
A cem je ten rozdil ? PhysX podporuje vsechno mozne vcetne fyziky latek, kapalin, hodne narocnych casticovych efektu, soft bodies atd..Oproti tomu Havok je hlavne o detekci kolizi, coz jsou ty nejjednodusi veci. Nejvetsim rozdilem je ale samotne vyvojarske prostredi, ktere je u Havoku nezkutecne chude. Proti tomu je ApeX od nvidie jako z jine planety. Naprosto vynikajici je integrace s Mayou o ktere si muze nechat Havok jenom zdat. Nvidie za ten jeden rok Havok naprosto prevalcovala a hlavne v podpore vyvojaru je to opravdu neuveritelnej rozdil. Jeden priklad za vsechny. Kdyz jsme chteli pomoci s evaluaci engine tak Havok poslal jeden PDF dokument a a Nvidie sest progrmatoru na dva tydny. A to nejlepsi na zaver NVIDIE nehce za to vsechno vubec nic. Kompletni podporu dava zadarmo. Havok po nas chtel 380.000USD v sesti splatkach. Prijde mi to spise jako spatny vtip.
Tolik k vasemu tematu Havok vs PhysX z pohledu vyvojare. Pro no-X bych chtel vzkazat aby priste delal mensiho machra a zkusil si o dane problematice neco nastudovat.
Delam programatora v jedne nejmenovane vyvojarske firme a mel jsem moznost delat jak s Havokem tak s PhysX. Na toto tema jsme meli nekolik hovoru s nasim technickym reditelem a ten nam po navratu s letosniho GDC jasne rekl. Zapomente na Havok. PhysX je jasnym vitezem. Podle nasich informaci je v soucasne dobe pomer podepsanych kontraktu 3:1 pro PhysX. Mimochodem nevim o jedinem vyvojovem studiu v CR co by pouzivalo Havok. Skoro vsichni presli tento rok na PhysX. Vy totiz porad zapominate, ze majoritu dela PhysX CPU engine a ne GPU. PhysX CPU vam bezi stejne jako Havok na vsem, ale narozdil od Havoku je asi 10x dokonalejsi. GPU PhysX je vec, kterou sice nvidia tlaci i k nam, nicmene je mnohem narocnejsi na implementaci a nam uz na to nezbyva cas.
Nehci se hadat jestli PhysX nvidii pomuze nebo ne, ale jedno je jiste, srovnavat Havok s PhysX je jako srovnavat skodovku s ferarri.Priznivci amd mne mohou kamenovat, ale ja mam realne zkusenosti z vyvoje a to si troufam rici, ze nikdo z vas nema.
A cem je ten rozdil ? PhysX podporuje vsechno mozne vcetne fyziky latek, kapalin, hodne narocnych casticovych efektu, soft bodies atd..Oproti tomu Havok je hlavne o detekci kolizi, coz jsou ty nejjednodusi veci. Nejvetsim rozdilem je ale samotne vyvojarske prostredi, ktere je u Havoku nezkutecne chude. Proti tomu je ApeX od nvidie jako z jine planety. Naprosto vynikajici je integrace s Mayou o ktere si muze nechat Havok jenom zdat. Nvidie za ten jeden rok Havok naprosto prevalcovala a hlavne v podpore vyvojaru je to opravdu neuveritelnej rozdil. Jeden priklad za vsechny. Kdyz jsme chteli pomoci s evaluaci engine tak Havok poslal jeden PDF dokument a a Nvidie sest progrmatoru na dva tydny. A to nejlepsi na zaver NVIDIE nehce za to vsechno vubec nic. Kompletni podporu dava zadarmo. Havok po nas chtel 380.000USD v sesti splatkach. Prijde mi to spise jako spatny vtip.
Tolik k vasemu tematu Havok vs PhysX z pohledu vyvojare. Pro no-X bych chtel vzkazat aby priste delal mensiho machra a zkusil si o dane problematice neco nastudovat.
- pjk
- Nováček
-
- Registrován: 05. srp 2009
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
A jeste jedna vec ohledne budoucnosti PhysX. Mam pristup na interni FTP nvidie pro vyvojare kde jsou adresare jednotlivych vydavatelu a jejich projektu kvuli bugum, SDK update a podobne. Snad nic neprozradim kdyz reknu ze krome nasi firmy jsou tam adresare se jmenem Blizzard, Valve, Eidos, EA, FutureMark atd... a tohle se uz tyka rozpracovanejch projektu. Ja vsazim do budoucnosti na PhysX a mozna je skoda ze nvidie o tom vice nemluvi. Dokonce i na nas projekt je uvaleno embargo.
- Fable
- Nováček
-
- Registrován: 19. črc 2007
Re: NVIDIA PhysX - poznatky z praxe
2 pjk: "GPU PhysX je vec, kterou sice nvidia tlaci i k nam, nicmene je mnohem narocnejsi na implementaci a nam uz na to nezbyva cas." Myslim, ze no-X a vseci tu pisu o GPU PhysX a nie o CPU PhysX, ktore funguje na procesoroch AMD aj Intel. Problem je prave v GPU PhysX, ktore funguje len na hardware od nVidie.
CPU: AMD Phenom II X6 1055T Pamet: ZEPPELIN 8GB KIT DDR3 1600MHz CL11 GOLD MB: Asus Crosshair IV Formula VGA: Sapphire Tri-X R9 290X PSU: SEASONIC M12-700, 700W Monitor: 28" Samsung U28D590 UHD 4K Skrin: Thermaltake Kandalf Supertower VA9003BWS