Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od DOC_ZENITH »

sam_217 píše:
DOC_ZENITH píše:...
Jo, s tim LOD sem to pochopil, ale - před downsamplingem MSAA a TRAA, tim by ses zbavil shimmeringu? není to jen další rozpatlání scény?
MSAA a TRAA scénu nerozpatlávaj.
Ache píše:
DOC_ZENITH píše:Rops ti se sueprsamplingem vůbec nepohnou.
proč ne? Super sampling (až už SSAA, nebo nvidiácký OGSSAA) se od obyčejného oversamplingu snad liší jen tím pootočením vzorků a optimalizací LOD... nebo ne?
Náročnost toho OGSSA tomu odpovídá, ale narozdíl od oversamplu je to shimmering free.
Supersampling žádné pootočené vzorky nemá, vyhlazování tam probíhá tím způsobem jako by se scéna interně renderovala ve vyššim rozlišení. RGSSAA a jiné vyspělejší formy supersamplingu bych nenazíval "supersampling" to už pak neni přesné. A tam to neleží a nepadá s rops, dojde k celkovému nárůstu nároků na výkon všech částí čipu. MSAA ale kde se vyhlazujou jen pixely které jsou součástí geometrie je nejvíce závislé na rops.

Důkazem toho byť R600 která měla vadné rops a nemohla dělat MSAA HW resolve, tak při MSAA na tom byla strašně ale u jiných forem AA byla OK, protože to neleží na rops.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše:Supersampling žádné pootočené vzorky nemá, vyhlazování tam probíhá tím způsobem jako by se scéna interně renderovala ve vyššim rozlišení.
Počkej, chceš mi říct, že AMD supersampling je tedy stále tak primitivní že nepoužívá RG? Já mam teda za to že čistý super-sample se už hodně douhou nepoužívá (ale přes nvidia inspektor vynutit jde - viz režimy 2x2, 3x3, 4x4...) Prostě mě zajmá, zda ten dvojnásobek ROPs bude mít vliv na to SSAA který je jediný možný TRAA použitelné u AMD (MSAA s ditheringem je špatný vtip).

Otázka je až to budu porovnávat s titanem, tak jaký režim u nvidie je tomu nejblíže. Já bych právě tipoval to OGSSAA.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ne nechci, myslim si že celoobrazovkovej SS na AMD kartách.

Dle mého názoru zaměňuješ 2 věci. V AMD control panelu je to totiž takto:

Pokud grafika neni GCN a v control panelu (hned ten první řádek) nastavíš supersampling, provede se celoobrazovkovej supersampling. TRAA na těchto kartách přes drivery nejde zapnout ani jinak vynutit, musí si o něj říci soft.

Pokud je GCN tak se při stejném nastavení se driver chová úplně jinak, pokud tam nastavíš adaptive, bude provádět MSAA + multisample TRAA pokud nastavíš supersample bude provádět MSAA + supersample TRAA.

Pokud dojde na celoobrazovkovej supersampling tak logicky má pootočený vzorky (tudiž je špatně pojmenovanej). Osobně je to ale forma AA kterou hned po SW formách total nesnášim. Je pomalá, a rozostřuje 2D prvky. Cokoliv co mi jakkoliv pozmění na obrazovce cokoliv krom 3D geometrickejch prvků je nežádnoucí.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Krteq »

Ache píše:Počkej, chceš mi říct, že AMD supersampling je tedy stále tak primitivní že nepoužívá RG?....
To vypadá, že tu píšu jen tak pro zábavu
Krteq píše:AMD myslím požívá Full Scene SGSSAA s adaptivním LOD, shimmering by se projevit neměl (resp. ještě jsem ho při SSAA nezaznamenal).

Obrázek
Ache píše:...Prostě mě zajmá, zda ten dvojnásobek ROPs bude mít vliv na to SSAA který je jediný možný TRAA použitelné u AMD (MSAA s ditheringem je špatný vtip).
To není pravda, už jsme se tu o tom bavily. Ten dithering už tam víc jak rok není :roll:
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od sam_217 »

Ache píše:Prostě mě zajmá, zda ten dvojnásobek ROPs bude mít vliv na to SSAA který je jediný možný TRAA použitelné u AMD (MSAA s ditheringem je špatný vtip).
To asi fakt mít nebude, jak psal DOC_ - ROPs na SSAA vůbec nešáhnou, prostě tyhle jednotky řešej jiný typ operace, raster operations pipeline prostě dělá něco s rastrem a tim pádem barvama, a proto sou důležitý při MultiSamplingu, protože Multisampling je založenej na vzorcích textur a barev pro každej pixel, nebo ne?

Jinak to co používá AMD z toho co nám postl Krteq tak AMD asi nepoužívá Roteted Grid, ale Sparse Grid, což je by mělo být horší jak RG nebo OG, protože je to ten typ metody AA, kterej je na principu kompromisu snížení kvality za menších nároků na výkon, prostě nemá tolik vzorků nepřepočítává se to jako klasický SSAA, který je prostě sítí s vyššim rozlišenim, než je pixelová síť, tady sou nějaký vzorky vynechaný, moc informací sem o tom nenašel, takže nemám páru, jak sou tam ty vzorky rozmístěný, ale nejspíš budou vynechaný ty, který sou pokládaný za nejméně důležité a zůstanou jen ty, ve kterých nejčastějš bejvá alias...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Krteq »

sam_217 píše:Jinak to co používá AMD z toho co nám postl Krteq tak AMD asi nepoužívá Roteted Grid, ale Sparse Grid, což je by mělo být horší jak RG nebo OG, protože je to ten typ metody AA, kterej je na principu kompromisu snížení kvality za menších nároků na výkon, prostě nemá tolik vzorků nepřepočítává se to jako klasický SSAA, který je prostě sítí s vyššim rozlišenim, než je pixelová síť, tady sou nějaký vzorky vynechaný, moc informací sem o tom nenašel, takže nemám páru, jak sou tam ty vzorky rozmístěný, ale nejspíš budou vynechaný ty, který sou pokládaný za nejméně důležité a zůstanou jen ty, ve kterých nejčastějš bejvá alias...
:? Full Scene SGSSAA je jeden z nejkvalitnějších a taky nejnáročnějších na výkon.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od del42sa »

http://www.dahlsys.com/misc/antialias/
Sparse Grid Super-sampling Anti-aliasing

Similar to SSAA. This type of AA is the first in a series of AA types that represent a compromise designed to trade image quality for performance.
Super-sampling Anti-aliasing

This is the type of AA that creates the best image quality. It is “pure” AA with no compromises. All the other AA technologies exist because SSAA is very slow.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Krteq »

Však taky píšu, že je to jeden z nejkvalitnějších a nejnáročnějších

Tady něco pro sama:
SGSSAA can be better or worse than OGSSAA depending on the game. In some games it can be blurry while OGSSAA isn't, and vice versa. It works on pretty much any graphics engine regardless of API (d3d9/10/11/openGL etc.). It works by rendering multiple times to several offscreen intermediate buffers, each time it applies an offset to the sample coordinates in a different direction. Then it resolves (blends) the buffers post-processing...

...Therefore SGSSAA technically comes in two forms, FSSGSSAA (fullscene sparse gride supersampling anti-aliasing, which is SGSSAA applied to the entire scene) or TRSGSSAA (tranparency sparse grid supersampling anti-aliasing, which is SGSSAA applied only to transparent textures).
http://naturalviolence.webs.com/sgssaa.htm
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

Ok, takže OGSSAA (nvidia inspector) má k SSAA (AMD drivery) blíže než to SS-TRAA které je dostupné přes drivery?

Já taky začal hlavně u starších her používat to OGSSAA, protože obraz je luxusní (ať si Zenith říká co chce :P ), bez shimmeringu. 8xOGSSAA je prostě luxus. A jestli tedy chápu, tak nějaká taková kvalita je i ten SGSSAA který je přístupný přímo v driverech AMD? ...tak to budu muset testnout taky... dávam si to na check list. :)

Akorát by taky měli mít alternativu k tomu klasickému SS-TRAA co má nvidia v driverech. To je totiž dost efektivní, protože nemá vliv na textury, ale jen na hrany transparentních textur = efektivita obří pro novější náročný hry.

A že AMD nemá dithering na MSAA-TRAA? nevěřim... dokaž to. :wink: (hry ve kterých by se to mělo objevovat ti mile rád napíšu :) - třeba L4D2 pro začátek. ) - takže další věc na checklist. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od sam_217 »

hmm díky za info Krtqu velice užitečnej článek, já víceméně vycházel přesně z toho, co postnul del42sa, ale tady se vlastně dochází k tomu - jestli si to teda překládám správně (tahle angličtina je prostě trochu odbornější, takže horší na pochopení, aspoň teda pro mě...) - že je to vlastně takovej post-processing, několikrát se vyrenderuje ten samej snímek do přechodnejch bufferů a po každym tom renderu to pohne umístením vzorku v jinym směru, takže to vlastně není přímo SSAA, a spíš je to takový nepřesný pojmenování jak psal vlastně DOCent už "že už to není tak přesné"... a výsledek je takovej, že v některejch hrách je to lepší a někde zase horší jak OGSSAA...celkem by mě zajímalo, čim a proč je to závislý, že zrovna ve hře X SGSSAA bude vypadat líp, kdežto ve hře Y bude líp vypadat OGSSAA a SGSSAA bude blurovat...

Dál co se tam píše a je velmi užitečný zjištění, že Nvidia pro TRAA používá tuhle metodu...takže to TRAA se nejedná o hrubej (OG)SSAA a co je ještě víc důležitý, že
Please keep in mind that whenever you use SGSSAA you should always match the number of MSAA samples used to the number of SGSSAA samples used. 8xMSAA + 4xSGSSAA will usually have lower quality than 4xMSAA + 4xSGSSAA. This is because SGSSAA gets its sample coordinates from the MSAA samples. So if you have more MSAA samples than SGSSAA samples the SGSSAA samples will not be placed in the ideal locations. Also you cannot have more SGSSAA samples than MSAA samples for the same reason (SGSSAA uses the MSAA sample coordinates). ...

Takže důvod proč např DOCent a Ache nepozorovali žádnou změnu s TRAA na 8x Supersample bylo proto, že na scénu je použito MSAA 4x! A při použití TRSGSSAA je prej nutný použít stejnej level jako je pro MSAA, jinak se kvalita může dokonce zhoršit...čili až příště budete zkoušet TRAA 8x Supersample v Nv panelu/Inspectoru, tak je k tomu třeba nastavit i 8xMSAA a o čem se tam dál taky ten člověk zmiňuje, že použití TRAA s CSAA je taky nevhodný, detailnější vysvětlení je v tom článku, resp. že to mění vzorek rozložení samplů nevhodně a tim SGSSAA vzorky nejsou rozmístěny ideálně.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

Same, nesmíš všemu věřit :-D ...
Samozřejmě že je tam rozdíl mezi třeba 4xMSAA + 2xTRAA a 4xMSAA + 8xTRAA :)
Kombinace se dají požít jakýkoliv... co nebýt línej a vyzkoušet si to sám, nvidii snad máš :)

Ale pro lenochy test:
4xMSAA + 2xTRAA: http://abload.de/img/overdose_2013_10_14_29srs6.png
4xMSAA + 8xTRAA: http://abload.de/img/overdose_2013_10_14_2h6rnc.png

- hlavně na tom křoví vzadu je to vidět!
- a že je použit stejný MSAA level je zase vidět na tom stožáru.

EDIT: POZOR!
Koukam v nvidia inspectoru, že nvidia asi nahradila OGSSAA také za SGSSAA! takže obnojí by mělo být to samé!
http://abload.de/img/beznzvue7p79.png
-tím je moje původní otázka zodpovězena, TITAN vs. R9 290X můžu tedy bezproblémů porovnat i ve férovkovém režimu.

EDIT2:
Tak pro porovnání ještě ten samý screen s SGSSAA:
http://abload.de/img/overdose_2013_10_15_0v6pb0.png
- de luxe!
- Křoví na pozadí ještě lépe prokresleno a je vidět i pletivo
- textury jsou ostřejší... asi jako by se použilo AF 64x a přitom bez shimmeringu.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od sam_217 »

@Ache :D dobrá tedy...já sice rozdíl na tvejch těch screenech vidim a TRAA sem si zkoušel i sám kdysi v Crysisu, jenže ty porovnáváš 4xMSAA + 2x SSAA se 4xMSAA + 8xTRAA - to očem sem ale já psal, resp spíš překládal z toho článku se týká toho, že máš použít stejný číslo jak pro MSAA tak TRAA, v opačnym případě když máš 8xMSAA a 4xTRAA třeba, tak to bude horší kvalita jak 4xMSAA a 4xTRAA...pro tvůj případ to je, že 4xMSAA s 2xTRAA bude vypadat z hlediska TRAA hůř, jak 2xMSAA a 2xTRAA a to údajně proto, že TRAA vzorky si berou umístění podle MSAA vzorků, když máš tim pádem víc vzorků MSAA a méně TRAA, tak TRAA vzorky nebudou v ideálním umístění, může se stát, že budou okolo středu pixelu a to je nejméně vhodný umístění a naopak nemůžeš mít víc vzorků TRAA než MSAA, opět ze stejnýho důvodu, protože ty 4vzorky v TRAA navíc oproti 4řem MSAA nemaj odkud odvodit svojí polohu v pixelu, takže můžou způsobit vyhlazení něčeho, co by vyhlazeno bejt nemělo atp, ne?

Takže jsem nelenil a taky si to otestoval, bohužel posléze sem zjistil ,že sem v inspectoru nenastavil Sparse Grid TRAA ale to "normální", nebo má možná nakonec Ache pravdu, že obojí nastavení by mělo být to samé, každopádně bez ohledu na to, jakej typ TRAA to nastavilo to pro porovnání poslouží dobře:
Palma 4xMSAA 4xTRAA
Palma 4xMSAA 8xTRAA
Palma 8xQ MSAA 4xTRAA
Palma 8xQ MSAA 8xTRAA

Vegetace 4xMSAA 4xTRAA
Vegetace 4xMSAA 8xTRAA
Vegetace 8xQ MSAA 4xTRAA
Vegetace 8xQ MSAA 8xTRAA

IMO už takhle si lze všimnout, jak všecky kombinace, kde je MSAA vyšší než TRAA jsou skutečně trochu horší - více zubů, hlavně v pohybu, naopak tam, kde je TRAA vyšší jak MSAA není rozdíl v porovnání TRAA a MSAA stejnýho levelu...
Jinak ale i paradoxně nevim z jakýho důvodu, 4xMSAA se 4xTRAA vyhlazuje líp, jak 8xQ MSAA s 8xTRAA...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od Ache »

Ještě si zkus Crysis s tim SGSSAA a porovnej si to s obyčejným oversample... schválně co bude hezčí (v pohybu, né na screenu) a rychlejší. :)

Každopádně na GTX670 se třeba Crysis s SGSSAA hrát moc nedal - škoda. Ale kombinace MSAA+TRAA tam běhala krásně. Sem zvědavej co bude v Crysisu lépe požitelé s tím SGSSAA. GTX780/TITAN nebo Havaj?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od sam_217 »

Tobě šlo v Crysis vynutit SGSSAA? Mě se to bohužel jaksi nedař... resp v inspectoru je to jako mód "4x4Supersampling (D3D only)" žejo...zkoušel sem několik Behavior flags, upřímně, ty flags a jejich chování moc nechápu, každopádně že bych nastavil "Treat Override any appliacation settings as Application Controlled" a pak do Antialiasing mode hodil "Override any application settings" a podobný nesmysly to zase nehrozí, zkoušel sem v AA Mode hodit Override any App. settings a flags sem zkoušel jako "disable enahnace appliacation settings", nechat to původní atp a prostě nic...můžeš mí říct, co přesně si v tom inspectoru nastavil?

//Tak sem to nakonec vynutil...teda...no...
Přišel sem na to, že to funguje jaksi v Crysisu jenom pod DX9...no a jako zapne se to, ale dost to patle a obraz je hroznej, když ve hře samotný není nastaveno MSAA...s přidanym MSAA 4x to pak začne dělat svou práci - což asi dokazuje, že to není klasickej SSAA, ale zřejmě ten SGSSAA full scene, ale vůbec sotva vyfotim snímek, grafika má problém vůbec tu hru udržet v chodu :D ...prostě přestane pracovat .exe...holt 2FPS no...na Oversampling to ale nemá, prostě o ostrosti se nedá mluvit, dělá to přesně to, co popisuje Zenith jakožto největší nevýhodu - patle to fonty, HUD, všechno...i ingame menu..., stačí si všimnout toho mýho rozpatlanýho OSD...kdyby s tim šlo hrát stejně jako s MSAA+TRAA, dost bych váhal, jestli chci ostřejší obraz nebo toto...a k tomu se to zaplo jedině, když sem do hry přidal 4xMSAA, výsledek je takovej
4x4 Supersampling +4xMSAA
Nejenže MSAA+TRAA vypadá velice podobně, ikdyž je tam zubů víc, ale jak je vidět jede mi to 2FPS, oversampling 4x4 (3360x2100) mi jede 14fps a vypadá líp
...
A vlasntě se vyplňuje co tvrdil zenith (opět, už asi začínám chápat proč), že při pohledu na ty 2 screeny (SGSSAA a Oversampling/OGSSAA) je ideální ten s oversamplingem a ještě ideálnější by byl s přidanym MSAA+TRAA, pak by to pořád bylo dost ostrý a nebylo by to tak rozpatlaný jako ten FullScene SGSSAA, kterej navíc funguje jen pod Direct3D9...

Takže jestli nvidia na nastavení SuperSamplingu skutečně používá SGSSAA full scene, tudíž je to ta patlanice, co sem vyfotil na tom screenshotu se 2ma FPS, pak mě takovej typ AA zrovna nebere a už vůbec ne, že ho hodlá implementovat i AMD, to ať se radši vrátěj ke starýmu OGSSAA...ale jedno se tomu musí uznat - je to téměř totálně vyhlazený, nejsem si jistej ale, jestli by oversampling s MSAA a TRAA nejelo stejně rychle...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: GeForce GTX 780/770 - info, testy, recenze, zkušenosti

Příspěvek od Eddward »

Ache píše:
Eddward píše: nic to, vykonu je zatial stale dost pre 1080p
Nikdy není dost výkonu. SGSSAA známe? :-D
no jasne, aj to je pravda, ale to je uz uhol pohladu...ja mam za to ze kym netreba znizovat detaily tak je vykonu dostatok,
SGSSAA? ani nie, to je nejaka speci verzia super sampling AA? nejak sa v tych veciach nevyzivam a zbytocne neexperimentujem...ale uznavam ze tam moze vykon chybat :)


//Edd-vydelene z GTX770/780
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: GeForce GTX 780/770 - info, testy, recenze, zkušenosti

Příspěvek od sam_217 »

Edo: Sparse grid supersampling :D jedna z těch velmi náročných metod antialiasingu, založených na nepřímo hrubém přepočítávání většího rozlišení do menšího, je to takovej mix sktuečnýho hardcore AA s postprocessingem. Je to doslova killer všech karet a IMO hratelně s tim nerozchodí nic ani R9 290X nebo přetočenej Titán.
Naposledy upravil(a) sam_217 dne čtv 31. říj 2013, 23:11, celkem upraveno 1 x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: GeForce GTX 780/770 - info, testy, recenze, zkušenosti

Příspěvek od Ache »

Eddward píše:SGSSAA? ani nie, to je nejaka speci verzia super sampling AA? nejak sa v tych veciach nevyzivam a zbytocne neexperimentujem...ale uznavam ze tam moze vykon chybat :)
Já ti řeknu kde se to nastavuje a jak to vypadá už uvidíš sám... ale pak mě nenadávej, že potřebuješ upgarde grafiky. :-D (nápověda: http://abload.de/img/beznzvu3prbr.png )
Já si SGSSAA zvykl používat kde to jde a prostě mazec... Zubaté hrany... co to je? Shimmering na texturách... co to je? :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: GeForce GTX 780/770 - info, testy, recenze, zkušenosti

Příspěvek od sam_217 »

já už vim, co bych si koupil za grafiku, 100% dost výkonná i na SGSSAA http://img822.imageshack.us/img822/1328/c1l9.png
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: GeForce GTX 780/770 - info, testy, recenze, zkušenosti

Příspěvek od Eddward »

Ache píše:
Eddward píše:SGSSAA? ani nie, to je nejaka speci verzia super sampling AA? nejak sa v tych veciach nevyzivam a zbytocne neexperimentujem...ale uznavam ze tam moze vykon chybat :)
Já ti řeknu kde se to nastavuje a jak to vypadá už uvidíš sám... ale pak mě nenadávej, že potřebuješ upgarde grafiky. :-D (nápověda: http://abload.de/img/beznzvu3prbr.png )
Já si SGSSAA zvykl používat kde to jde a prostě mazec... Zubaté hrany... co to je? Shimmering na texturách... co to je? :-D
hah, j, uz si spominam, viem ze som cosi take videl, len nedavno som v NV Inspectore cekoval nastavenia...
no, nemam asi teraz nejaku low hru kde by som to vyskusal, na novych radsej ne :)
na porovnavacich screenoch vidiet rozdiely co som tu videl v AA teme, ale pri pohybe v akcii ja osobne by som si na tom nezakladal... pre mna 4XMSAA je maximum, ked vykon dovoli aj 8X
btw, ideme OT, presunieme to do AA temy
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo Antialiasingu

Příspěvek od dexterav »

ono to SGSSAA je na titane len tak tak na FHD, dokonca aj také hry ako MassEfect idú do kolien
síce to vyzerá ozaj parádne ale FPS má daleko k ideálu
pokiaľ je podozrivo veľa FPS asik to nejde :-D
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, LG 42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“