Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od sam_217 »

mouldy píše: čtv 27. říj 2022, 01:28 Jak má člověk poznat, že je to problém s AF filtrací a není to jen nějaký render distance v konkrétní hře?
Viz mé video z WOT. Viditelná lajna na skále před tankem.

https://youtu.be/BT9odRg5Ils
V podstatě bych jen asi zopakoval
Ache píše: sob 22. říj 2022, 10:42 Tak to AF funguje všude stejně, jde jen o to, zda hra má a nebo nemá plochy s takhle lesklé a hrubé bump-mapy s opakujícím se vzorem. U leteckýho simulátoru se na to opravdu asi nedá narazit.
Musí to být prostě např. ta textura s hrubou bump-mapou a opakujícím se vzorem, kde je prostě jasné, jak by to asi mělo vypadat a pokud je tam nějaký obrazový "artefakt" musí být na vině způsob implementace filtru od výrobce HW.
Jinak to samozřejmě není tak triviální, protože jak AF, tak to co jsi nahrál na tom videu (mám tedy obtíže to tam něco vidět) souvisí s LOD (level of detail). Zjedodušeně řečeno AF znamená, že GPU si navzorkuje texturu na různé úrovně LODů pomocí techniky zvané "mip mapping", engine hry přitom ale taky nějaký způsobem generuje často LODy (modely mají zjednodušené meshe s méně polygony pro vzdálenější LODy atp.).

TLDR tedy klidně se může stát, že nějaká "lajna" může být klidně způsobená tím, jak ten Engine hry funguje - viz několik let zpátky jsem tu byl taky překvapen jak přede mnou cestuje "lajna" ve stínech v Crysis 3, přitom to je zrovna způsobeno tím, jak v Crysis 3 verzi Cryengine zrovna fungovaly shadow mapy.

Že za to může AF je pak evidentní, když má člověk možnost to srovnat mezi výrobci GPU, zde jsem se pokusil něco zachytit na Laptop verzi RTX 3070:
https://imgur.com/a/1z0m86U
Obrázek
nastavení AF je přitom skoro default, mám tam "kvalita" a vypnutou "aniso optimalizaci".

Zde podobný screen na RX 6800 XT - nepatrná "lajna" je tam stále vidět
Obrázek
Naposledy upravil(a) sam_217 dne ned 30. říj 2022, 11:40, celkem upraveno 1 x.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše: ned 30. říj 2022, 11:16TLDR tedy klidně se může stát, že nějaká "lajna" může být klidně způsobená tím, jak ten Engine hry funguje - viz několik let zpátky jsem tu byl taky překvapen jak přede mnou cestuje "lajna" ve stínech v Crysis 3, přitom to je zrovna způsobeno tím, jak v Crysis 3 verzi Cryengine zrovna fungovaly shadow mapy.
Ano, je nutný to vždy porovnat. Ta filtrace radeonů je znát jen v extrémech... Já teď jedu HALO:MMC a v takovým HALO3 (který bohužel neprošlo remasterem a tak vypadá hůř než 1 a 2, které byly původně na XBOX a tak byly komplet předělaný) se některý textury filtrují jen bilinear fitrem = skoky mezi jednotlivými stupni. Kupodivu tady mě naopak R9 290 přijde že filtruje textury trochu klidněji.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Krteq »

Mám teď nově RTX 3080 a např. ve War Thunderu to v okruhu kolem kamery neskutečně "zrní". S nižším nastavením AF to je sice lepší, ale zase dál od kamery jsou rozplizlý textury. Při forcnutí AF 16x a max. kvality je to naprostá katastrofa.

Řešil někdo podobný problém?
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od havli »

AF ve WT je rozbité a co si pamatuju, tak vždy bylo. Je to i různé podle konkrétní mapy. Já používám pro WT nastavení AF dle aplikace a víc to neřeším.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od Ache »

Popravdě já už ani neforcuju to high quality - v driverech nechávám jen force 16x AF, protože i dnes se vyskytují hry, co nepoužívají plné AF na všechny povrchy - že? například konzolistickej port Horizon Zero Dawn, kde to občas praštilo do očí.

High quality mě u AMD přijde víceméně stejné (skoro bych řekl, že naopak to má tendenci víc zrnit) a u nvidie je to poznat jen u starých her jako Trackmania .Tam high Quality dělá jen to, že odstraňuje ty optimalizace filtrace - přechody mezi mip-map jsou plynulejší, ale to při 16x AF nijak zásadně nehraje roli - jen to je potřeba stále forcovat.

Jinak kromě AMD bandingu (zase, v nových hrách už díky mazacímu TAA nepozorovatelné) ty rozdíly mezi AMD a Nvidia jsou +- to samé - někde zrní to, někde zase to.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od mouldy »

Nezkoušel někdo kvalitu AF na nových Radeonech?
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H170i ELITE CAPELLIX XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Rozdily v kvalite a vykonu AF u nV a AMD

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Asi neni důvod, já jsem měl 6800XT a mohu potvrdit že od nástupu GCN se nezměnila.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“