Stránka 1 z 25
NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: ned 20. říj 2013, 19:37
od Krteq
Popis:
NVIDIA vyvinula technologii G-SYNC, která využívá různé frekvence pro obnovení obrazovky. Když chce VGA karta synchronizovat obraz s LCD monitorem, obrazovka trpí problémem trhání obrazu. Zapnutí V-SYNC (nebo Vertical-SYNC) umí eliminovat trhání obrazu, ale způsobuje lag obrazu. Technologie G-SYNC umí eliminovat oba problémy.
V-SYNC OFF způsobuje “Tearing” (trhání obrazu)
Nový snímek se aktualizuje uprostřed minulého snímku
V-SYNC ON způsobuje lag obrazu
Obnovení obrazu je ve chvíli kdy je poslední snímek vykreslen a poslední snímek aktualizován
NVIDIA® G-SYNC™
GPU řídí časování monitoru

NVIDIA G-SYNC je funkcí, která eliminuje trhání obrazu a minimalizuje lag obrazu.
Zdroj: https://www.asus.com/cz/support/FAQ/1011247/
Oficiální odkazy:
G-sync (en):
https://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync
G-sync FAQ (en):
https://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq
NVIDIA G-SYNC: How It Works video (en):
https://www.youtube.com/watch?v=oT8f_1oRsLU
Seznam G-sync certifikovaných monitorů:
G-sync monitors (en):
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/pr ... -monitors/
Externí odkazy:
Wikipedia (en):
https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_G-Sync
NVIDIA G-Sync explained (en):
http://www.guru3d.com/articles_pages/nv ... cle,1.html
PCT nVidia G-Sync (cz):
https://pctuning.tyden.cz/hardware/moni ... sny-prorok
Podpora VESA Adaptive Sync (FreeSync):
Příslušné odkazy:
Wikipedia - Variable Refresh Rate (en):
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_refresh_rate
NVIDIA To Officially Support VESA Adaptive Sync (FreeSync) Under “G-Sync Compatible” Branding (en):
https://www.anandtech.com/show/13797/nv ... e-branding
FreeSync na grafikách Nvidia GeForce (cz):
https://www.cnews.cz/freesync-na-grafic ... ell-kepler
Nvidia FreeSync/ Adaptive Sync Support Tested video (en):
https://www.youtube.com/watch?v=BeYRVt-kO6A
Návod na zprovoznení G-sync na Adaptive-Sync/FreeSync monitorech:
Je potřeba ovladač Geforce 417.11 a vyšší, Windows 10 verze 1809 a vyšší, Graficka karta NVIDIA Geforce 10 série (Pascal) a vyšší, příslušný monitor s podporou G-sync compatible/FreeSync, propojení přes Display port (DP).
1. Aktivujte Adaptive-Sync/FreeSync na vašem monitoru pomocí jeho kontrolního panelu.
2. Jděte do NVIDIA ovladacího panelu a zvolte "Změna Rozlišení".
3. Nastavte tam nejvyšší refresh rate u vašeho G-sync kompatibilního monitoru.
4. Jděte do položky "Nastavit G-sync" a zapněte "Enable G-sync/G-sync compatible".
5. Enjoy.
Hladis//Rework 18.4.2019
Celkem by mě zajímalo, co je na tom G-sync modulu za čip. Je to spárované se třemi (možná i se šesti, není fotka druhé strany PCB)
Hynix 2Gb LP DDR3 čipy, tj. 768 MB resp. 1,5 GB RAM na modul
Tegra ?
Re: nVidia news
Napsal: ned 20. říj 2013, 20:08
od del42sa
Tak byl by to způsob jak někam "udat" svoje čipy

Re: nVidia news
Napsal: pon 21. říj 2013, 22:44
od Ache
Před chvílí skončila na PC Perspective live prezentačka s T. Petersonem o tom G-SYNCU. (
zapoměl sem sem hodit link, sorry klucí... ) Vypadá to zajmavě, to se musí nechat, obraz bez stutteringu a tearingu a lagu bych si nechal líbit!
Akorát když už je CRT dávno mrtvé, tak proč se tohle už nevymyslelo dávno jako standard. Takhle jako donucovací prostředek ke koupi Nvidia grafiky to asi nebude na 100% fungovat.

Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 12:26
od Krteq
Krteq píše:Celkem by mě zajímalo, co je na tom G-sync modulu za čip. Je to spárované se třemi (možná i se šesti, není fotka druhé strany PCB)
Hynix 2Gb LP DDR3 čipy, tj. 768 MB resp. 1,5 GB RAM na modul
Tegra ?
Něco jsem k tomu našel na TechReportu
In order to make G-Sync happen, Nvidia had to build a new chip to replace the one that goes inside of most monitors to do image scaling and such. You may have noticed that the first version of Nvidia's solution uses a pretty big chip. That's because it employs an FPGA that's been programmed to do this job. The pictures show that the FPGA is paired with a trio of 2Gb DDR3 DRAMs, giving it 768MB of memory for image processing and buffering. The solution looks to add about $100 to price of a display.You can imagine Nvidia could cut costs pretty dramatically, though, by moving the G-Sync control logic into a dedicated chip.
Modul stojí 100 babek? Jaký image processing? Pokud si to něco ukládá do bufferu, nevzniká tam další prodleva před samotným zobrazením na panelu?
Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 12:49
od Hladis
Pouhých 100 dolaru. TNko s G-sync bude stat 8 klacku. Po tom se lidi urcite utlučou

Jinak stále jsem skepticky k tomu, ze tam nebude input-lag.
Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 13:22
od DOC_ZENITH
Já taky, už z principu tam input lag bude. Asi ne tak velkej jak při klasickym Vsync, ale uvidíme jestli bude dost velkej na to aby mi vadil, nebo ne...
Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 14:47
od webwalker
No, nejhorší možný lag pramenící z VSYNC ON je u 120Mhz monitoru nějakých < 8.4ms, ale raději počítat s nějakým tím středním okolo 4,2ms. Aby se tedy G-sync vyplatil, měl by mít tedy méně než ty 4ms. U avizovaných 144Hz pak méně než 3,5ms. Takže, kdo to v reálu změří?
Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 15:18
od Ache
No pokud ten samotný modul nebude přidávat nějaký inputag, tak jediným lagem bude jen buffer grafiky. Defakto připravený snímek jde okamžitě na display.
Re: nVidia news
Napsal: úte 22. říj 2013, 15:46
od Krteq
To právě odporuje tomu co píšou na TechReportu
...You may have noticed that the first version of Nvidia's solution uses a pretty big chip. That's because it employs an FPGA that's been programmed to do this job. The pictures show that the FPGA is paired with a trio of 2Gb DDR3 DRAMs, giving it 768MB of memory for image processing and buffering...
Podle nich tam je další buffer (k čemu jinému by tam bylo 768 MB RAM) a ještě probíhá nějaký image processing.
Re: nVidia news
Napsal: stř 23. říj 2013, 12:31
od ifkopifko
Tie pamäťové čipy môžu byť tri nie kvôli kapacite, ale kvôli rýchlosti. Menšie sa možno nepoplatia, alebo je to len pre prototypový model.
Inak, podľa mňa aj 3DVision capable monitory musia mať pamäť (možno väčšina 120/120+ Hz monitorov, a možno aj kvalitnejšie "normálne" 60Hz), lebo by mali obnovovať obraz veľmi rýchlo (takmer instantne), čo by scan cez DVI/HDMI zrejme neumožňoval. S týmto lagom by ale nemal byť problém, veď nejaký
praktický lag má aj "V-sync OFF" s tearingom.
Tento G-sync je podľa mňa len "HW tripple buffering" s refreshom "on demand". Ako veľmi "on demand" už bude závisieť na samplovacej frekvencii toho ovládacieho čipu, ako často kontroluje, či už má nový snímok pripravený. Podľa mňa to vyzerá veľmi dobre, ale v praxi sa tomu dá dopracovať aj cez klasický tripple buffering v spojení s monitorom s vysokou obnovovacou frekvenciou, tam by ale ešte bolo treba adekvátne vysokorýchlostný prenos dát GPU->monitor, čo tento G-sync obchádza za cenu trochu vyššieho inputlagu.
Je ale sranda, že ten prezentačný slide končí vo veľmi convenient bode.

Zaujímalo by ma, či sa štvrtý snímok začne pripravovať bezprostredne po dokončení toho "rýchleho tretieho" (ako tripplebuffering), alebo až po jeho odoslaní (ako v-sync).
Re: nVidia news
Napsal: stř 23. říj 2013, 19:33
od nonestaciti
Čo sa týka toho G-syncu tak neverím že to bude riešiť aj microstuttering. GK predsa generuje - vypočítavá snímky v reálnom čase a podla toho ako sa jej v tom darí je potom !spriemerovaný! výsledok v FPS. Pre ľudské oko je plynulosť už pri 30 !rovnomerných! FPS v stredne rýchlych pohyboch v obraze, s rýchlejšími pohybmi úmerne narastá potreba mať viac FPS a naopak.
Problém microstutteringu je ten že GK snímky negeneruje úplne rovnomerne. Záleží to zrejme od enginu hry a ako je daná hra napísaná a potom aj od HW zostavy ako sa kamaráti s daným enginom, zvlášť problém tu majú SLI/Crossfire riešenia vďaka AFR vykreslovaniu, to už vie lepšie vysvetliť DOC.
Nerovnomerné FPS je napríklad ak GK vypočíta za prvých 10 stotín času 15 obrázkov a za zvyšných 90 stotín iba ďalších 15 obrázkov. Vo výsledku je to síce 30 FPS (údaj čo by zobrazil napríklad fraps), ale nášmu oku sa bude zdať obraz trhaný ako pri 18 FPS. Odstrániť tento neduh za pochodu je zrejme nemožné, pretože v daných 90 stotinách z jednej sekundy je vypočítaných len 15 obrázkov a na plynulý obraz by ich bolo treba aspoň 27.
Možno by tá kartička mohla spriemerovávať dva posebe pomalé (15 FPS) snímky, t.j. že by vypočítala rozmazaný obrázok navyše, ale to by minimálne zase pridalo inputlag a vo výsledku by to vôbec nemuselo byť pekné alebo príjemnejšie na oko. Efektovo by to bolo niečo blízke asi motion bluru, čo osobne radím medzi efektovú triedu "humus extra". Ako šalamúnske riešenie by som považoval ak by systém s G-syncom jednoducho zahodil rovnomerne 12 snímkov z 15-tich, v prvých 10 stotínách našej sekundy, čo by síce ničomu nepomohlo ale už by sme neboli klamne informovaný o 30 FPS ale pravdivo o 18 FPS, čiže by mali "pravdu" že pri 30 FPS bude obraz už naozaj plynulý

, potom budú fóra zase plné názorov že G-sync znižuje výkon GK.
Myslím že G-sync bude riešiť iba tearing, tu sa uvidí či bude pridávať inputlag a koľko, ale proklamovaný microstuttering naozaj nemá reálne ako riešiť.
Re: nVidia news
Napsal: čtv 24. říj 2013, 04:31
od ifkopifko
Všade to zaspamuj tým svojím na hlavu postaveným príkladom...

Veď G-sync ani nemá riešiť dôsledky nerovnomernosti rozdelenia snímkov. Na to má NV a AMD iné metódy a snažia sa odstraňovať príčinu. Pozri si/prečítaj to, čo CEO Nvidie prezentoval a pochopíš k čomu má G-sync slúžiť.
Re: nVidia news
Napsal: čtv 24. říj 2013, 06:25
od nonestaciti
ifkopifko - tak prečo všade "spamujú", že všetko vďaka G-syncu bude pri 30 FPS plynulé ? pozri 5 postov hore na fotke "NO STUTTER" na prvom mieste

Re: nVidia news
Napsal: čtv 24. říj 2013, 09:50
od del42sa
ale "stutter" nebo "stuttering" není to stejné co tzv. "micro- stuttering" u duálních GPU. Zasekávání obrazu může být i u single GPU karty nicméně ne vždy to souvisí jen s vertikální synchronizací, na vině může být i mnoho dalších faktorů (bug v engine, špatná optimalizace, paměťový management, bug v driverech, stačí si vzpomenout na ještě nedávné problémy Radeonů, které se tolik propíraly na Techreportu) takže ta nová featura od NV rozhodně není všelékem na Stuttering, ale v mnoha případech může pomoct. Nicméně začínám mít pocit, že tahle věc bude nejspíše zvyšovat Input Lag (?)
//edit Don: Promaz OT
Re: nVidia news
Napsal: čtv 24. říj 2013, 13:41
od nonestaciti
Na mojej zostave je BF3 pri 30 FPS nehratelný proste je to slideshow, dá sa to tak od 50 hore a rozdiel vidím dokonca aj medzi 60 a 75. Na BF4 bete po tom patchy to je zase pri 40 FPS ako BF3 pri 60.
Na lepšie tiafanie snímkov do panelu už hodne pomôže aj 120 - 144 HZ monitor, škoda že je zatiaľ málo modelov a ich cena je dosť premrštená.
Re: nVidia news
Napsal: pon 28. říj 2013, 21:39
od blaho
G-Sync a vse okolo
Napsal: pát 17. led 2014, 12:44
od Krteq
G-Sync tu nemá vlastní vlákno, tak to postnu aspoň sem.
Asus začal za 5000 Kč prodávat samoinstalační kity G-sync pro monitor VG248QE
Tenhle DIY kit je doufám jen špatný vtip, ale zase kupovat si TN panel za 25 000,- jen kvůli G-Sync je teda taky "terno".
Re: nVidia news
Napsal: pát 17. led 2014, 13:01
od RAD-x
Asi bych k tomu i něco napsal ale český jazyk mi nedovoluje se řádně vyjádřit tak jak chci a nepoužít k tomu sprostá slova. Až budou monitory s Gs..čkou stát 7000Kč tak si to pújdu vyzkoušet ale jinak mě to nechává totálně chladným, spíš mě štve že na úkor takovýhele lúzeřiny tratěj ostatní technologie, který by hernímu světu prospěli mnohem více.
Re: nVidia news
Napsal: pát 17. led 2014, 16:11
od nonestaciti
Ja som čakal 30€ záležitosť, tak na toto naozaj už len hodiť veľké hnedé...
Re: nVidia news
Napsal: pát 17. led 2014, 18:36
od Hladis
No ona je to vymena komplet cely ridici elektroniky monitoru, takze to levny byt nemuze a ještě to clovek musí zbastlit. Samotny G-sync modul není takhle drahy, ale jinak je to zhovadilost
