The Mantle SDK also remains available to partners who register in this co-development and evaluation program. However, if you are a developer interested in Mantle "1.0" functionality, we suggest that you focus your attention on DirectX® 12 or GLnext.
Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
Naposledy upravil(a) Hladis dne čtv 3. bře 2016, 10:33, celkem upraveno 3 x.
Důvod: Vyděleno z AMD sekce/Mantle vlákna do vlastního threadu
Důvod: Vyděleno z AMD sekce/Mantle vlákna do vlastního threadu
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Inak glNext sa bude na 99% volat Vulkan. A ako vieme vulkany chrlia magmu z plasta. Je tu teda aj spojenie slovene Mantle => Vulkan. Je teda fakt dost pravdepodobne ze teda glNext/Vulkan bude prakticky Mantle.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Jj, je to víceméně potvrzeno
PcPer - GDC 15: What Is Vulkan (glNext), SPIR-V, and OpenCL 2.1?
AnandTech - Next Generation OpenGL Becomes Vulkan: Additional Details Released
Že by i nějaká souvislost s Volcanic Islands?
PcPer - GDC 15: What Is Vulkan (glNext), SPIR-V, and OpenCL 2.1?
AnandTech - Next Generation OpenGL Becomes Vulkan: Additional Details Released
Že by i nějaká souvislost s Volcanic Islands?
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Osobně nevěřím tomu, že se Mantle přetransformuje do OpenGL Next ani tomu, že Volcanic Islands má cokoliv společného s API Vulcan....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Jen aby to někoho nemátlo - Vulkan API = OpenGL Next
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
koukám, že se v Kronos ani neobtěžovali s přejmenování těch Vulcan extensions z Mantle
http://www.geeks3d.com/20140203/amd-cat ... ions-list/
strana 8: https://www.khronos.org/assets/uploads/ ... erview.pdf
Mantle začíná grAllocMemory
Vulkan vkAllocMemory
to je jako copy paste extensions s jinou předponou
https://semiaccurate.com/forums/showthr ... post230467
že by tedy skutečně Vulkan API = Mantle 1.0 + SPIR-V
http://www.geeks3d.com/20140203/amd-cat ... ions-list/
strana 8: https://www.khronos.org/assets/uploads/ ... erview.pdf
Mantle začíná grAllocMemory
Vulkan vkAllocMemory
to je jako copy paste extensions s jinou předponou
https://semiaccurate.com/forums/showthr ... post230467
že by tedy skutečně Vulkan API = Mantle 1.0 + SPIR-V
Naposledy upravil(a) del42sa dne úte 3. bře 2015, 12:47, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Obtěžovali, namísto grxxxxxxx teď API calls začínají vkxxxxxxx
//sakra, ninja-edit dřív než jsem to poslal
//sakra, ninja-edit dřív než jsem to poslal
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Až na to, že Vulkan není jen nějaká extense, ale celé "nové" API.DOC_ZENITH píše:Takže to nakonec dopadne tak jako jsem já polemizoval ze začátku, kde jsem se zeptal, proč se celé to mantle prostě neudělá jako další extensions do OpenGL? A bum už je to tady.....
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.
Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus
Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Jj, však o tom je řeč v tom článku na Anandu i na PcPernou píše:no myslim ze Vulkan nebude na 100% rovnaky ako Mantle ale tak 80-90%. Urcite sa tam vykonali nejake zmeny ktore v povodnom Mantle nevymysleli uplne dobre. Taktiez sa muesli vyskytnut aj pripady kedy bolo Mantle prilis specificke pre GCN. ale ako to vyzera tak Vulkan je z velkej casti prave Mantle. Co si myslim ze pridali v Khronos je debug a verification layer a tiez SPIR.
Inak ukazuje sa ze Vulkan bude dostupne na PowerVR grafikach http://blog.imgtec.com/powervr/trying-o ... wervr-gpus
AnandTech píše:What has changed from Mantle is that Khronos has gone through a period of refinement, keeping what worked in Vulcan and throwing out portions of Mantle that didn’t work well – particularly HLSL and anything that would prevent the API from being cross-vendor – replacing it with the other necessary/better functionality.
O jakých OpenGL extenzích zase mluvíš? Vulkan žádné nepoužíváDOC_ZENITH píše:Hlavně bude mít možnost používat jiné OGL extensions. Tzn mohl by se použít při dostatečné SW spolupráci u profi modelovacích softů a pod.
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
DOC mysli to ze ak by to spravili ako OpenGL extension tak by sme nestratili moznost pouzivat ostatne OpenGL vymozenosti. Ale tento pokus tu uz bol. Staci si spomenut na AZDO prezentaciu ktora bola o znizeni overheadu v OpenGL. Boli tam naozaj zaujimave koncepty ale bez toho aby sa nespravila jedna hruba ciara je to len lepenie zaplat na stary podvozok. OpenGL s AZDO je ako supersportiak z 70-80 rokov. Jazdit dokaze naramne ale vytrasie pritom z vas dusu pretoze tlmice maju 30 rokov a dnes uz maju auta aktivne upravovanie podvozku.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Pozn: Rozdelte vlakno. OGL next se ma resit samostatne v sekci Graficky karty jako DX12 a ne v Mantle a AMD sekci.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan: Low-level Graphics API
Však je to mírně modifikované AMD Mantle API.
//Přesun do hlavní sekce + shadow + nastavení jako důležité
Hladis// Ano vychazi to z Mantle, ale je to uz nove API a není jen pro grafarny AMD.
//Krteq - však Mantle taky není jen pro AMD karty
//Přesun do hlavní sekce + shadow + nastavení jako důležité
Hladis// Ano vychazi to z Mantle, ale je to uz nove API a není jen pro grafarny AMD.
//Krteq - však Mantle taky není jen pro AMD karty
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
Hah, nice move from Khronos. Vulkan is completely built on top of SPIR-V, meaning that if NVidia wants to support it then they will have to support OpenCL C++.HafanPetr píše:I když mezi oběma API zřejmě nebude velký rozdíl, s podporou glNext by už nVidia neměla mít žádný problém, na rozdíl od Mantle.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle / Khronos Vulkan (glNext): Low-level Graphics
Že by konečně? nou bude mít radost