Stránka 1 z 5
nVidia Fast Sync
Napsal: stř 8. čer 2016, 15:32
od Eddward
Diit.cz -
http://diit.cz/clanek/nvidia-fast-sync
With each new architecture over the past three generations, NVIDIA toyed with display sync. With "Kepler" it introduced Adaptive V-Sync, by the time "Maxwell" came along, you had G-SYNC, and with "Pascal," the company is introducing a new feature called Fast Sync. NVIDIA states that Fast Sync is a low-latency alternative to V-Sync that eliminates frame-tearing (normally caused due to GPU's output frame-rate being above the display's refresh-rate); while letting the GPU render unrestrained from V-Sync, thereby reducing input latency. This works by decoupling the render output and display pipelines, allowing excessive rendered frames to be temporarily stored in the frame-buffer. The result is you get enjoy both low input-lag (from V-Sync "off") and no frame-tearing (from V-Sync "on"). You will be able to enable Fast Sync for any 3D App by editing its profile in NVIDIA Control Panel, and forcing Vertical Sync mode to "Fast."
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: stř 8. čer 2016, 19:51
od cameroncz
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: sob 11. čer 2016, 16:27
od sierpe
No já na to nikde nenarazil. Drivery 368.39 už jej obsahuji??
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: sob 11. čer 2016, 19:17
od stoRmjE
To vypadá zajímavě, tím by se dalo ušetřit 10k za nový monitor
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: sob 11. čer 2016, 20:24
od cameroncz
No já to teda v NVInspectoru měl a nyní to na tom Fast Sync provozuji. Vypadá to, že to funguje a výkon/input lag to neovlivnilo.
Bohužel, opravdu nejsem vhodný člověk na testování a nejsem třeba jako Doc, který ti řekne rozdíl mezi 10 a 30ms input lagem
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 08:17
od CZ_viper
Mě by zajímal rozdíl mezi Fast a Adaptive Vsync.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 13:53
od zigo
Explanation of terms for those that are unsure:
V-SYNC - Framerate synced with monitor refresh rate (no tearing, input lag, increasing input lag as framerate lowers since)
V-SYNC OFF - Framerate un-synced (tearing, very little input lag)
Adaptive Sync - At high framerates, VSync is enabled to eliminate tearing. At low frame rates, it's disabled to minimise stuttering. (input lag at high frame rates, tearing at low frame rates)
G-SYNC / FreeSync - Syncs refresh rate to frame rate (no tearing, minor input lag) (important to note that if maximum refresh rate is hit, G-SYNC will no longer be functioning so then input lag may be encountered if V-SYNC is enabled, input lag will not be encountered if V-SYNC is disabled but tearing will be)
FAST-SYNC - De-coupled rendering and monitor refresh. VSYNC OFF but the monitor will only render completely rendered frames, thus eliminating tearing (MINOR input lag but NO TEARING! ) also it is monitor agnostic so it will work with any screen. It is analogous to hardware triple buffering but does not back-pressure the render pipeline.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 14:11
od Baneshee
Adaptive Vsync je uplne stejnej jako beznej Vsync, je tam stejnej input lag. Adaptive ma navic jen to, ze kdyz se FPS propadnou pod 60 (resp. podle monitoru), tak se v-sync vypne, takze to nesnizuje FPS - ale zase se v tu chvili muze objevit tearing.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 14:13
od CZ_viper
No, takže co vlastně použít? Používám A V-sync protože drží 60 FPS max, níže se vypíná.
Fast V-sync je tedy lepší, ale udrží max 60 FPS nebo budu muset použít nějaký FPS limiter? A který je nejlepší.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 14:18
od Baneshee
Ten Fast V-sync by mel fungovat podobne jako adaptive, jestli to dobre chapu. Jedinej rozdil je nizsi input lag u Fast syncu. Pokud nejsi na input lag citlivej, tak asi vubec nepoznas rozdil. Kazdopadne by ted mel byt Fast sync ta "nejlepsi" metoda synchronizace.
FPS limiter rozhodne nepotrebujes, to by to nebyla vertikalni synchonizace, kdyby to nedokazalo omezit FPS na frekvenci monitoru

Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 14:25
od CZ_viper
Bezva, díky za radu, vyzkouším.

Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 17:15
od sierpe
Takže pro monitory s 60hz bude fast sync právě výhodný?
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pon 13. čer 2016, 18:02
od Baneshee
Vyhodny bude u vsech monitoru (mimo tech s Free/G-sync). Ale u 60Hz to bude nejvic znat, protoze je u nich vyssi input lag pri standardnim v-syncu nez u 120Hz+ modelu.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 10:16
od vecino
Zkusil jsem nastavit Fast Sync přes Nvidia Inspector a ve hře v-sync vypnul a pokud to není nějaký placebo efekt, tak si opravdu myslím, že input lag zmizel nebo se alespoň výrazně zmenšil. Je to jen můj dojem?
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 10:17
od Krteq
Při jakých FPS?
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 10:22
od kupco
Ja som myslel, ze nVidia hovorila, ze sa FastSync oplati len pri velmi vysokych FPS (200+). Uz si ale nespominam aky bol dovod.
Ja som ho osobne este neskusal, ale dnes vecer ho skusim nahodit a dam vediet ak budem pozorovat nejaky rozdiel oproti mojmu sucasnemu rieseniu - Adaptive V-sync
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 10:57
od Renegate
no u mna sa to chova divne,ked mam adaptive dam si valley test boost drzi stale ale gpu vytazenie 60percent,ked dam fast,boost skace ale ak je vysoke fps tiez vo valley napriklad kde to skace cez 200fps,tak pri fast rezime gpu opat male vytazenie a fps 168
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 11:44
od vecino
Krteq píše:Při jakých FPS?
FPS mi to automaticky lockne na 60 a drží to celou dobu. Zkoušeno v Black Ops 3 a DOOM 4.
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: pát 15. črc 2016, 16:41
od petsild
Je tahle možnost zapnout F-sync na všech grafikách Nvidia?
Re: nVidia Fast Sync
Napsal: ned 17. črc 2016, 17:04
od sierpe
Nějak nemůžu najít kde se dá Fast Sync nastavit. Stahl jsem i Nvidia Inspector a nikde to tam nevidím

Poradíte někdo pls?