Stránka 1 z 2

Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 19:58
od Bendrr
Velká část hráčů a uživatelů tohoto fóra tvrdí že hry nedovedou využít více než 4C/8T CPU, natož na nich nějak benefitovat. Teď když přicházejí na trh procesory Ryzen se zajímavou cenou za 8C/16T nebo 6C/12T bude tohle jistě žhavé téma. A vzhledem k dnešnímu článku na jednom nejmenovaném webu odkazujícího na testy a výsledky provedené redakcí jiného webu, si myslím že by si tohle téma zasloužilo vlastní vlákno.

http://www.svethardware.cz/pocet-jader- ... ejsi/43992
https://www.computerbase.de/2017-02/cpu ... dogs-2-fps

Co říkáte na výsledky?

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:01
od HEAD
Uprime:nahovno kvuli pomalym pametem v testu.Tyhle testy jsou absolutne onicem pac skylake/kaby skaluje o desitky % jen s rychlosti pameti.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:08
od Hladis
Tenhle test se uz diskutoval a jsou tam podivnosti. Vychazi jim to cely nejak divne. Když se podivam na vlastní testy, tak moc velkou potrebu vic jak 8t nevidim. Ostatne i jen 4jadro Skylake na tom nejak extra spatne není.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:19
od chrochtadlo
No ja na to koukal jako puk, ze se celej svet zblaznil a ze je vsechno jinak nez si myslim, ale ty pameti maj zasadni vliv, pravda.
I v digitalfoundry testu porovnavali s rychlejma pametma a vysledek prakticky opacnej.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:22
od Srandista
No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game

P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:27
od chrochtadlo
Srandista píše:No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game

P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 20:31
od HEAD
Srandista píše:
P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
Pouzili 2400mhz shity

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 21:08
od DOC_ZENITH
Mam 20c Xeona tak co chcete slyšet? Řeknu to jinak, když jsem jel E5-1650 v3 vs 1660 v3 což je jak I7-5930K vs I7-5960X, tak na stejnym taktu nebyly ty další 2 jádra ala 6 vs 8 v hrách cejtit nikde. Ano existuje pár her co využijou i trochu nad 4c8T, ale je jich stále minimum a žádná z nich jede zle na 4C8T, tzn 4 jádra + vysokej single je stále nejdůležitější, ano je pár vyjímek kde se chytnou 6/8 jádra s horšim IPC, ale jsou to vyjímky a většinou tituly co jedou OK na obouch táborech tak jako tak.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 21:45
od Srandista
HEAD píše:Pouzili 2400mhz shity
A toto je co?

Kód: Vybrat vše

Intel Kaby Lake series: MSI Z270 Gaming Pro Carbon w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
Intel Skylake Series: MSI Z170 Gaming M7 w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
chrochtadlo píše:Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.
Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 22:24
od chrochtadlo
Srandista píše: Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.
No dneska diky HT a rychlym pametem staci na hry i i3 ci Pentium :)

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 22:38
od Hladis
i3 a Pentium na min narocny hry jako indie hry, hry od Paradoxu, MOBA hry, nektery online hry.... ale AAA hry moc nee.

i5 hracum v mainstreamu skutecne zatím vcelku staci. Rozdil není pro mainstream nijak dramaticky a vetsi se vyskytuje stale jen v minimu her. (viz. i moje testy) Upozornuju, ze Titan-X není mainstreamova GPU :) i7 je samo lepsi, ale dalších x threadu nad 8 nemůže delat takovy rozdily. Tady třeba jim to vyslo takhle http://www.eurogamer.net/articles/digit ... gaming-cpu
Pouzity pameti a vůbec zbytek komponent tam nikde v ty germanstine na CB nevidim. Co mi vyhodil prekladac:
Všechny procesory, základní desky a paměti použité v testu byly testovány s předepsaným výrobcem frekvencí. To platí jak pro základní a turbo cyklem CPU a na rychlosti paměti. Takže Sandy Bridge podporuje, například, maximální DDR3-1.333 a pouze byla použita tato rychlost.
Tedy na defaultu = zadny super rychly pameti. Samo nemaji tam nikde testovaci pasaze ani verze her, atd... takze to nemuzu prověřit, třeba ten Watch Dogs 2, kde i dost zalezi jakou verzi mají. Testy s nizkym rozlisenim jsou nicnerikajici, to nikdo takhle nehraje.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 22:43
od dexterav
a nestačí? pokiaľ nemáš 10fps...
a či máš 100fps na 4c alebo 125fps na 4+4 ti môže byť fuk
vyťaženie 5960x sa pohybuje od 9 do 25% v hrách mám ju dlho takže viem o čom hovorím :mrgreen:
a aj tých 25 je skorej výnimka

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 22:48
od Hladis
Pro me je dulezity, aby CPU udrzel minimalky nad 60fps, coz Skylake dokaze i na drive hodne prasackych titulech. Vic je uz bonus, který kvůli zapnutymu V-sync prijde vlastne vniveč. Vetsi limity potrebuji ti, co honi V-Sync nebo fps limity vyse, ale to ja nejsem a to asi nebude vetsina. Hodne lidi na to dba třeba u CS:GO, ale na to staci pretoceny Pentium s HT.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: pát 24. úno 2017, 23:58
od Michal86
Hladis, ano Pentium stačí na cs:go, ale tady je to hlavně o frekvenci. Čím vyšší frekvence + ram, tím více FPS.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 00:02
od Hladis
Samo, debata je frekvence vs. počet jader a CS:GO je o sile jadra, taktu pameti a frekvenci, nez o množství jader.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 00:12
od Michal86
Souhlas. Jinak toto vlákno je dobrý nápad. Co jsem tak nějak sledoval diskuzi v sekci hry, tak asi nejnáročnější hra na cpu je battlefield 1 Mp? Ještě jsem četl něco ohledně toho, že je to zabugovany. Čili 4c/8t vypadá výhledově do budoucna jako ok volba? Přemýšlím že když by se povedl ten zen, že bych šel do nějakého 4/8, případně 6/12. Myslím že by mi to na půl roku na hraní mohlo vydržet :-D

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 00:20
od Hladis
4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku. :)

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 00:25
od Luckyboj
Hladis píše:4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku. :)

spise bych to bral pro hardcore hrace co hraji online,treba GW2 kde CPU hraje roli a dalsi takovy,na normalni hrani staci bohate a bude jeste nejaky cas stacit 4 jadro s HT,samozrejme AMD ted stanovy novy trend a bude vse jinak a jinde,otazka jestli si vyvojari s tim poradi

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 00:43
od Bendrr
AMD teď udalo nový trend, který se samozřejmě neprojeví hned. Ale je to odpověď na už dlouho zabržděný a jen rýžující Intel trend. A až teď budou mít i vývojáři konečně důvod myslet do budoucna.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách

Napsal: sob 25. úno 2017, 02:08
od Spring
Už jsem se lekl, že by stará hloupost prachem zapadla. Vždy se najde nějaký ... který spustí ohranou písničku, která se hrála naposledy s příchodem Bulldozeru. Víš, frekvence procesoru jsou důležitější, než vlastní počet jader, protože odpadá veškerá režie spojená se synchronizací vláken, které mohou tvořit jednotky až desítky procent. Neznám jedinou hru z posledních 1 - 2 let, která by nespouštěla desítky až stovky vláken v krátkém a chronologicky určeném čase, rozhází na jádra (vlákna) se snahou minimalizovat počet jader. Za předpokladu, že vůbec lze rozházet výpočty do vláken, stále se mluvíme o méně efektivním řešení s penalizací za synchronizaci vláken. Předpokládejme 0 penalizaci, přesto se do cesty staví další překážky, například sdílení cache. I v dokonalém světě se paralelizace hroutí v okamžiku, kdy ostatní výpočty musí čekat na předchozí výpočet, který je zapotřebí k zahájení ostatních výpočtů čekajících v dalších vláknech. Ke vzteku všech, situací, kdy nelze jinak je po hříchu mnoho a upalování programátorů nepomůže. Architektura Zen se úspěšně snažila o dobrý výsledek (kompromis), ale stále budou udávat herní kroky vysoké frekvence čtyř jádrových procesorů.

Revoluce se udála v jiné části architektury.