Stránka 1 z 2
Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 19:58
od Bendrr
Velká část hráčů a uživatelů tohoto fóra tvrdí že hry nedovedou využít více než 4C/8T CPU, natož na nich nějak benefitovat. Teď když přicházejí na trh procesory Ryzen se zajímavou cenou za 8C/16T nebo 6C/12T bude tohle jistě žhavé téma. A vzhledem k dnešnímu článku na jednom nejmenovaném webu odkazujícího na testy a výsledky provedené redakcí jiného webu, si myslím že by si tohle téma zasloužilo vlastní vlákno.
http://www.svethardware.cz/pocet-jader- ... ejsi/43992
https://www.computerbase.de/2017-02/cpu ... dogs-2-fps
Co říkáte na výsledky?
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:01
od HEAD
Uprime:nahovno kvuli pomalym pametem v testu.Tyhle testy jsou absolutne onicem pac skylake/kaby skaluje o desitky % jen s rychlosti pameti.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:08
od Hladis
Tenhle test se uz diskutoval a jsou tam podivnosti. Vychazi jim to cely nejak divne. Když se podivam na vlastní testy, tak moc velkou potrebu vic jak 8t nevidim. Ostatne i jen 4jadro Skylake na tom nejak extra spatne není.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:19
od chrochtadlo
No ja na to koukal jako puk, ze se celej svet zblaznil a ze je vsechno jinak nez si myslim, ale ty pameti maj zasadni vliv, pravda.
I v digitalfoundry testu porovnavali s rychlejma pametma a vysledek prakticky opacnej.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:22
od Srandista
No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game
P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz ;)
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:27
od chrochtadlo
Srandista píše:No k rovnakemu zaveru ako na CB.de dosli vo Watch Dogs 2 aj na Gamers Nexus. A vzhladom na to, co som od nich doteraz videl, nemam jediny dovod im v tomto smere neverit.
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2 ... nsive-game
P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz

Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 20:31
od HEAD
Srandista píše:
P.S. Pre HEADa: pouzivaju RAM na 3200 MHz

Pouzili 2400mhz shity
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 21:08
od DOC_ZENITH
Mam 20c Xeona tak co chcete slyšet? Řeknu to jinak, když jsem jel E5-1650 v3 vs 1660 v3 což je jak I7-5930K vs I7-5960X, tak na stejnym taktu nebyly ty další 2 jádra ala 6 vs 8 v hrách cejtit nikde. Ano existuje pár her co využijou i trochu nad 4c8T, ale je jich stále minimum a žádná z nich jede zle na 4C8T, tzn 4 jádra + vysokej single je stále nejdůležitější, ano je pár vyjímek kde se chytnou 6/8 jádra s horšim IPC, ale jsou to vyjímky a většinou tituly co jedou OK na obouch táborech tak jako tak.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 21:45
od Srandista
HEAD píše:Pouzili 2400mhz shity
A toto je co?
Kód: Vybrat vše
Intel Kaby Lake series: MSI Z270 Gaming Pro Carbon w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
Intel Skylake Series: MSI Z170 Gaming M7 w/ Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
chrochtadlo píše:Mozna jsem slepej, ale netestovali zadnej Broadwell/broadwell-e s vice jak 4 jadry, takze nam to moc nepomuze.
Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 22:24
od chrochtadlo
Srandista píše:
Nie si slepy, chcel som poukazat na to, ze podaktorym hram nestaci ani 4C/4T a velmy vyrazne profituju aj z HT. Zatial co donedavna panoval este vacsinovy nazor, ze i5 hracom staci.
No dneska diky HT a rychlym pametem staci na hry i i3 ci Pentium

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 22:38
od Hladis
i3 a Pentium na min narocny hry jako indie hry, hry od Paradoxu, MOBA hry, nektery online hry.... ale AAA hry moc nee.
i5 hracum v mainstreamu skutecne zatím vcelku staci. Rozdil není pro mainstream nijak dramaticky a vetsi se vyskytuje stale jen v minimu her. (viz. i moje testy) Upozornuju, ze Titan-X není mainstreamova GPU

i7 je samo lepsi, ale dalších x threadu nad 8 nemůže delat takovy rozdily. Tady třeba jim to vyslo takhle
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... gaming-cpu
Pouzity pameti a vůbec zbytek komponent tam nikde v ty germanstine na CB nevidim. Co mi vyhodil prekladac:
Všechny procesory, základní desky a paměti použité v testu byly testovány s předepsaným výrobcem frekvencí. To platí jak pro základní a turbo cyklem CPU a na rychlosti paměti. Takže Sandy Bridge podporuje, například, maximální DDR3-1.333 a pouze byla použita tato rychlost.
Tedy na defaultu = zadny super rychly pameti. Samo nemaji tam nikde testovaci pasaze ani verze her, atd... takze to nemuzu prověřit, třeba ten Watch Dogs 2, kde i dost zalezi jakou verzi mají. Testy s nizkym rozlisenim jsou nicnerikajici, to nikdo takhle nehraje.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 22:43
od dexterav
a nestačí? pokiaľ nemáš 10fps...
a či máš 100fps na 4c alebo 125fps na 4+4 ti môže byť fuk
vyťaženie 5960x sa pohybuje od 9 do 25% v hrách mám ju dlho takže viem o čom hovorím
a aj tých 25 je skorej výnimka
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 22:48
od Hladis
Pro me je dulezity, aby CPU udrzel minimalky nad 60fps, coz Skylake dokaze i na drive hodne prasackych titulech. Vic je uz bonus, který kvůli zapnutymu V-sync prijde vlastne vniveč. Vetsi limity potrebuji ti, co honi V-Sync nebo fps limity vyse, ale to ja nejsem a to asi nebude vetsina. Hodne lidi na to dba třeba u CS:GO, ale na to staci pretoceny Pentium s HT.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: pát 24. úno 2017, 23:58
od Michal86
Hladis, ano Pentium stačí na cs:go, ale tady je to hlavně o frekvenci. Čím vyšší frekvence + ram, tím více FPS.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 00:02
od Hladis
Samo, debata je frekvence vs. počet jader a CS:GO je o sile jadra, taktu pameti a frekvenci, nez o množství jader.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 00:12
od Michal86
Souhlas. Jinak toto vlákno je dobrý nápad. Co jsem tak nějak sledoval diskuzi v sekci hry, tak asi nejnáročnější hra na cpu je battlefield 1 Mp? Ještě jsem četl něco ohledně toho, že je to zabugovany. Čili 4c/8t vypadá výhledově do budoucna jako ok volba? Přemýšlím že když by se povedl ten zen, že bych šel do nějakého 4/8, případně 6/12. Myslím že by mi to na půl roku na hraní mohlo vydržet

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 00:20
od Hladis
4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku.

Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 00:25
od Luckyboj
Hladis píše:4c/8c bych zacal brat jako optimalni start pro hrani AAA her. 4c uz trochu ztraceji a muze se to jen zhoršovat. Konzole i v novych verzích mají stale 8c CPU. ZEN se teprve ukaze. No ale snad nevybiras CPU na pul roku.

spise bych to bral pro hardcore hrace co hraji online,treba GW2 kde CPU hraje roli a dalsi takovy,na normalni hrani staci bohate a bude jeste nejaky cas stacit 4 jadro s HT,samozrejme AMD ted stanovy novy trend a bude vse jinak a jinde,otazka jestli si vyvojari s tim poradi
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 00:43
od Bendrr
AMD teď udalo nový trend, který se samozřejmě neprojeví hned. Ale je to odpověď na už dlouho zabržděný a jen rýžující Intel trend. A až teď budou mít i vývojáři konečně důvod myslet do budoucna.
Re: Počet jader vs. frekvence CPU v moderních hrách
Napsal: sob 25. úno 2017, 02:08
od Spring
Už jsem se lekl, že by stará hloupost prachem zapadla. Vždy se najde nějaký ... který spustí ohranou písničku, která se hrála naposledy s příchodem Bulldozeru. Víš, frekvence procesoru jsou důležitější, než vlastní počet jader, protože odpadá veškerá režie spojená se synchronizací vláken, které mohou tvořit jednotky až desítky procent. Neznám jedinou hru z posledních 1 - 2 let, která by nespouštěla desítky až stovky vláken v krátkém a chronologicky určeném čase, rozhází na jádra (vlákna) se snahou minimalizovat počet jader. Za předpokladu, že vůbec lze rozházet výpočty do vláken, stále se mluvíme o méně efektivním řešení s penalizací za synchronizaci vláken. Předpokládejme 0 penalizaci, přesto se do cesty staví další překážky, například sdílení cache. I v dokonalém světě se paralelizace hroutí v okamžiku, kdy ostatní výpočty musí čekat na předchozí výpočet, který je zapotřebí k zahájení ostatních výpočtů čekajících v dalších vláknech. Ke vzteku všech, situací, kdy nelze jinak je po hříchu mnoho a upalování programátorů nepomůže. Architektura Zen se úspěšně snažila o dobrý výsledek (kompromis), ale stále budou udávat herní kroky vysoké frekvence čtyř jádrových procesorů.
Revoluce se udála v jiné části architektury.