Test: RX 480 vs R9 290X vs R9 Nano
Napsal: pon 3. dub 2017, 22:01
Trochu starsi test z minuleho roka - predaval som karty a chcel som este pred tym ako sa predaju vediet ako su na tom vykonovo voci sebe.
Mam tu dve karty od Sapphire - RX 480 8GB Nitro+ OC, R9 290X 4GB Tri-X a jednu od Asusu - R9 Nano 4GB. Samostatny test R9 Nano som robil pred takmer rokom, koho by zaujimalo tak je tu: http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=9&t=240927
Testovacia zostava
CPU: i7-3770K @ 4.5 GHz (Ivy Bridge)
RAM: 16 GB DDR3 @ 1600 MHz
MB: Asus P8Z68-V PRO
SSD: Crucial 480 GB
LCD: BenQ XL2730Z 27“ FreeSync 144 Hz
PSU: Corsair AX860 860W (80 Plus Platinum)
OS: Windows 10 Pro 64-bit
Driver: Crimson ReLive 16.12.1
GPU 1: Sapphire R9 290X 4GB Tri-X
Pri testoch pracovala grafika na referenčných taktoch 1010 MHz na jadre a 1250 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetrákov. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
GPU 2: Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GB
Pri testoch pracovala grafika na 1342 MHz na jadre a 2000 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetráku. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
GPU 3: Asus R9 Nano 4GB
Pri testoch pracovala grafika na referenčných taktoch 1000 MHz na jadre a 500 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetráku. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
Testovane benchmarky a hry
- 3DMark FireStrike 1.1
- 3DMark Time Spy 1.0
- VRMark Orange Room 1.0
- Unigine Heaven 4.0
- Unigine Valley 1.0
- Alien Isolation
- Ashes Of The Singularity
- Crysis 3
- DiRT Rally
- Far Cry 4
- War Thunder
Metodika testovania
Nastavenia detailov sú uvedené na začiatku videa alebo v popise pod videom.
Alien Isolation – https://youtu.be/tB7ILo6WmvU
Crysis 3 - https://youtu.be/9JUXkv2X9MA
DiRT Rally - https://youtu.be/KOKscu-wNts
Far Cry 4 - https://youtu.be/NTg4O3CEeVY
War Thunder - https://youtu.be/ZHtHJPTtYIQ
Nastavenie ovladacov
V hre War Thunder som testoval ako havli, 16x AF som nevynutil cez ovladac ale nastavil priamo v hre.
Synteticke testy
Nasleduju odkazy na namerane vysledky plus vysledky API Overhead testu (nie je zahrnuty v grafoch kvoli prehladnosti).
R9 290X
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616004
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616081
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616181
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16615931
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16618354
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16616287
RX 480
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752831
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752900
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752963
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16753082
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16753310
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16753204
R9 Nano
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645654
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645704
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645738
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16645610
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16645801
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16645768
Unigine Valley a Heaven
Herne testy
K AotS som video nerobil, nikoho nebavi pozerat sest minut na simulovane RTS suboje. Nastavenia pre test boli nasledovne: http://www.maltrabob.com/pict/PC/DDW/01 ... _small.jpg
Spotreba
Udaje v tabulke zahrnaju spotrebu celej zostavy. V hre Far Cry 4 som meral spotrebu na konci testovacej sekvencie. Udaj pre R9 Nano som spriemeroval, kedze hodnoty na meraci skakali medzi 282–366 Watt v rozliseni 1080p a 270-350 Watt v rozliseni 1440p. Pricinou bola kolisajuca frekvencia GPU, ktora sa pohybovala medzi 911-1000 MHz. Aj napriek posunutiu PowerLimitu na maximum (+50%) bol vykon karty skrteny, najskor kvoli nedostatocnemu chladeniu.
V hre Counter Strike: Source som meral spotrebu po 5 minutach hrania, najprv bez obmedzenia snimkov za sekundu (Frame Rate Target Control) a s vypnutym AMD FreeSync. Druhy test som robil s obmedzenim na 144 snimkov za sekundu (144 Hz je maximalna obnovovacia frekvencia, ktoru zvlada moj monitor) a zapnutym AMD FreeSync.
Celkovy vykon
Obrazkova galeria
Mam tu dve karty od Sapphire - RX 480 8GB Nitro+ OC, R9 290X 4GB Tri-X a jednu od Asusu - R9 Nano 4GB. Samostatny test R9 Nano som robil pred takmer rokom, koho by zaujimalo tak je tu: http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=9&t=240927
Testovacia zostava
CPU: i7-3770K @ 4.5 GHz (Ivy Bridge)
RAM: 16 GB DDR3 @ 1600 MHz
MB: Asus P8Z68-V PRO
SSD: Crucial 480 GB
LCD: BenQ XL2730Z 27“ FreeSync 144 Hz
PSU: Corsair AX860 860W (80 Plus Platinum)
OS: Windows 10 Pro 64-bit
Driver: Crimson ReLive 16.12.1
GPU 1: Sapphire R9 290X 4GB Tri-X
Pri testoch pracovala grafika na referenčných taktoch 1010 MHz na jadre a 1250 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetrákov. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
GPU 2: Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GB
Pri testoch pracovala grafika na 1342 MHz na jadre a 2000 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetráku. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
GPU 3: Asus R9 Nano 4GB
Pri testoch pracovala grafika na referenčných taktoch 1000 MHz na jadre a 500 MHz na pamätiach a automatickej regulácii otáčok vetráku. Jediná úprava spočívala v navýšení PowerTune limitu na +50% cez ovládač.
Testovane benchmarky a hry
- 3DMark FireStrike 1.1
- 3DMark Time Spy 1.0
- VRMark Orange Room 1.0
- Unigine Heaven 4.0
- Unigine Valley 1.0
- Alien Isolation
- Ashes Of The Singularity
- Crysis 3
- DiRT Rally
- Far Cry 4
- War Thunder
Metodika testovania
Nastavenia detailov sú uvedené na začiatku videa alebo v popise pod videom.
Alien Isolation – https://youtu.be/tB7ILo6WmvU
Crysis 3 - https://youtu.be/9JUXkv2X9MA
DiRT Rally - https://youtu.be/KOKscu-wNts
Far Cry 4 - https://youtu.be/NTg4O3CEeVY
War Thunder - https://youtu.be/ZHtHJPTtYIQ
Nastavenie ovladacov
V hre War Thunder som testoval ako havli, 16x AF som nevynutil cez ovladac ale nastavil priamo v hre.
Synteticke testy
Nasleduju odkazy na namerane vysledky plus vysledky API Overhead testu (nie je zahrnuty v grafoch kvoli prehladnosti).
R9 290X
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616004
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616081
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16616181
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16615931
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16618354
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16616287
RX 480
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752831
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752900
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16752963
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16753082
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16753310
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16753204
R9 Nano
Fire Strike 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645654
Fire Strike Extreme 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645704
Fire Strike Ultra 1.1 - http://www.3dmark.com/3dm/16645738
Time Spy 1.0 - http://www.3dmark.com/3dm/16645610
Orange Room 1.0 - http://www.3dmark.com/vrm/16645801
API Overhead Test 1.4 - http://www.3dmark.com/3dm/16645768
Unigine Valley a Heaven
Herne testy
K AotS som video nerobil, nikoho nebavi pozerat sest minut na simulovane RTS suboje. Nastavenia pre test boli nasledovne: http://www.maltrabob.com/pict/PC/DDW/01 ... _small.jpg
Spotreba
Udaje v tabulke zahrnaju spotrebu celej zostavy. V hre Far Cry 4 som meral spotrebu na konci testovacej sekvencie. Udaj pre R9 Nano som spriemeroval, kedze hodnoty na meraci skakali medzi 282–366 Watt v rozliseni 1080p a 270-350 Watt v rozliseni 1440p. Pricinou bola kolisajuca frekvencia GPU, ktora sa pohybovala medzi 911-1000 MHz. Aj napriek posunutiu PowerLimitu na maximum (+50%) bol vykon karty skrteny, najskor kvoli nedostatocnemu chladeniu.
V hre Counter Strike: Source som meral spotrebu po 5 minutach hrania, najprv bez obmedzenia snimkov za sekundu (Frame Rate Target Control) a s vypnutym AMD FreeSync. Druhy test som robil s obmedzenim na 144 snimkov za sekundu (144 Hz je maximalna obnovovacia frekvencia, ktoru zvlada moj monitor) a zapnutym AMD FreeSync.
Celkovy vykon
Obrazkova galeria