Stránka 1 z 2

Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10 pls

Napsal: stř 19. dub 2017, 14:48
od KapriQ
Zdravím, prosím potrebujem fakt poradiť lebo ma asi drbne.

Po update WIN10 systému na 1703, mám 2 problémy, ktoré zrejme spolu súvisia.

1. "Systémová přerušení" - tento proces mi stále beží na pozadí a žerie mi skoro 50% z jedného jadra, celková usage je 12% permanetne... Zisťoval som v správcovi ktoré zariadenie toto spôsobuje, vypol som Audio ovládače (boli tam 2 - 1. Realtek / 2. Intel..?) a prestalo to. Lenže čo s tým? Odinštaloval som teda obidva driver-y ale windows si ich po reboote proste ZASE NAINŠTALUJE!!! toto isté keď som dal preč Intel Grafický ovládač, proste čokoľvek, ušlo mi niečo?? S týmto som sa ešte nestretol..
2. S týmto zrejme súvisia FPS dropy v hre, napr. LoL, a hra je strašne trhaná... Pôvodne 100+ fps, vo fighte 80FPS, a teraz mám dropy na 60FPS.

Mám z toho fakt nervy, lebo sa s tým trápim od rána, a na nič som neprišiel a najviac ma vytáča prečo si po reboote win inšaluje drivery, ktoré dám preč.
Mám chuť to celé sformátovať a spraviť clean install.

ĎAKUJEM ZA POMOC



Mám notas E5-575G-51AM, hw:
i5-7200u
940MX
16GB RAM
SSD 256GB

Re: Windows update 1703 - WTF? Proces Systémová přerušení

Napsal: stř 19. dub 2017, 17:59
od zombux
clean install by možná pomohl, možná ne. asi bych zkusil kouknout po pokud možno ještě novějších ovladačích, než jsou na WU. a taky bych se podíval, jestli nejde náhodou deaktivovat Game mode (nevím, možná jo možná ne, nezkoumal jsem to)

Re: Windows update 1703 - WTF? Proces Systémová přerušení

Napsal: stř 19. dub 2017, 18:24
od KapriQ
Zombux díky za odpoveď. Takže...

Spravil som clean install, všetky partície aj tie menšie čo systém robí sám pred inštalačkou som vymazal a spravil len novú inštalačku. Problém je stále rovnaký, ja som fakt zúfalý a neviem čo s tým, čo čítam po nete nikde som nenašiel riešenie, skúšal som vytiahnuť adaptér, a neviem prečo vtedy to prestalo, ale len nachvíľku...

Skúsil som zresetovať BIOS do factory, aj zospodu notasu som dal reset. Už fakt neviem čo viac ešte skúsiť, jedná sa o nejaký HW problém s IRQčkami? Toto jediné som našiel pri zadaní do google "Interrupt request cpu usage"

Prosím o pomoc, lebo asi ten notas zavriem a donesiem na RMA. Teším sa, bol kupovaný, resp je na firmu takže 60 dní bez PC prečo ne...
/edit: Inak NB je bez netu, bez dodatocnych driverov, len cisty install.
+ teraz som skusil dat rezim "Usporny" a proces zmizol resp CPU usage je OK, dal som rezim "Vykon" a zatial je to ok, lenze po restarte je situacia zase späť. + nie vždy toto pomáha. Kokso v čom môže byť problém? Podľa mňa má NB niekde nejak nastavenú schému napájania atď, od výroby, alebo v biose, alebo niekde..., kde sú nejaké informácie, a proste sa to "bije" s windowsom a teraz sa niekde niečo dodžubalo a nedá sa to dať do defaultu, ale fakt netuším ako čo by to mohlo byť.
/edit2: Ten proces zmizne, ale len na chvíľku, potom sa zase vráti... to je v <> toto ...

Obrázek
Obrázek

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 18:48
od Eddward
Skus http://www.resplendence.com/latencymon
ci ti nepomoze zistit viac

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 18:57
od morke
Pod tím systémovým přerušením lze hodně najít, třeba http://www.pcporadenstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=11750. Tak se zkus podívat do správce zařízení, jestli tam není problém.

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 19:07
od Krteq
IRQs jsou řízeny OS, resp. driverem ... tak jak tu bylo už řečeno, podíval bych se do správce zařízení po konfliktech a po ovladačích jestli budou nějaké novější.

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 19:16
od KapriQ
Díky moc chalani za odpovede, idem nato, mám tušák že to bude presne to na tom odkaze. Niečo K.O. na doske. Asi zvukovka? Alebo grafika? Pretože tiež som mal záseky + keď som mal HDMI na externom monitore, mi vypadával obraz. Asi RMA...

Ak zistim viac, dam vedieť, ak by Vás nieco este napadlo, piste budem rad, diky

edit: chalani, asi bude v p<>či zvukovka... Keď ju vypnem v správcoch zariadení, tak je všetko OK. Čo myslíte? Idem ešte skúsiť tú appku... a môžte ma prosím len naviesť čo spraviť v tom LatencyMon? Spustil som test, prípadne, čo sledovať, ďakujem

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 19:29
od zombux
stát se to může, kdysi jsem na jedné prastaré desce (tuším že to byl ECS s SIS 735 chipsetem) taky narazil na problém se stabilitou a mohla za to zdechlá integrovaná zvukovka :o

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 19:54
od KapriQ
Update: Obrázek

_________________________________________________________________________________________________________
CONCLUSION
_________________________________________________________________________________________________________
Your system appears to be having trouble handling real-time audio and other tasks. You are likely to experience buffer underruns appearing as drop outs, clicks or pops. One or more DPC routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. Also one or more ISR routines that belong to a driver running in your system appear to be executing for too long. At least one detected problem appears to be network related. In case you are using a WLAN adapter, try disabling it to get better results. One problem may be related to power management, disable CPU throttling settings in Control Panel and BIOS setup. Check for BIOS updates.
LatencyMon has been analyzing your system for 0:05:29 (h:mm:ss) on all processors.


_________________________________________________________________________________________________________
SYSTEM INFORMATION
_________________________________________________________________________________________________________
Computer name: DESKTOP-DT518NH
OS version: Windows 10 , 10.0, build: 10240 (x64)
Hardware: Aspire E5-575G, Acer, Ironman_SK
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-7200U CPU @ 2.50GHz
Logical processors: 4
Processor groups: 1
RAM: 16252 MB total


_________________________________________________________________________________________________________
CPU SPEED
_________________________________________________________________________________________________________
Reported CPU speed: 2712 MHz

Note: reported execution times may be calculated based on a fixed reported CPU speed. Disable variable speed settings like Intel Speed Step and AMD Cool N Quiet in the BIOS setup for more accurate results.


_________________________________________________________________________________________________________
MEASURED INTERRUPT TO USER PROCESS LATENCIES
_________________________________________________________________________________________________________
The interrupt to process latency reflects the measured interval that a usermode process needed to respond to a hardware request from the moment the interrupt service routine started execution. This includes the scheduling and execution of a DPC routine, the signaling of an event and the waking up of a usermode thread from an idle wait state in response to that event.

Highest measured interrupt to process latency (µs): 809,911352
Average measured interrupt to process latency (µs): 3,889792

Highest measured interrupt to DPC latency (µs): 547,870103
Average measured interrupt to DPC latency (µs): 1,584702


_________________________________________________________________________________________________________
REPORTED ISRs
_________________________________________________________________________________________________________
Interrupt service routines are routines installed by the OS and device drivers that execute in response to a hardware interrupt signal.

Highest ISR routine execution time (µs): 220719,518068
Driver with highest ISR routine execution time: HDAudBus.sys - High Definition Audio Bus Driver, Microsoft Corporation

Highest reported total ISR routine time (%): 3,186422
Driver with highest ISR total time: HDAudBus.sys - High Definition Audio Bus Driver, Microsoft Corporation

Total time spent in ISRs (%) 3,324327

ISR count (execution time <250 µs): 69107816
ISR count (execution time 250-500 µs): 0
ISR count (execution time 500-999 µs): 1
ISR count (execution time 1000-1999 µs): 0
ISR count (execution time 2000-3999 µs): 0
ISR count (execution time >=4000 µs): 0


_________________________________________________________________________________________________________
REPORTED DPCs
_________________________________________________________________________________________________________
DPC routines are part of the interrupt servicing dispatch mechanism and disable the possibility for a process to utilize the CPU while it is interrupted until the DPC has finished execution.

Highest DPC routine execution time (µs): 1268,712389
Driver with highest DPC routine execution time: ndis.sys - Network Driver Interface Specification (NDIS), Microsoft Corporation

Highest reported total DPC routine time (%): 0,757711
Driver with highest DPC total execution time: HDAudBus.sys - High Definition Audio Bus Driver, Microsoft Corporation

Total time spent in DPCs (%) 0,704202

DPC count (execution time <250 µs): 1434806
DPC count (execution time 250-500 µs): 0
DPC count (execution time 500-999 µs): 908
DPC count (execution time 1000-1999 µs): 1
DPC count (execution time 2000-3999 µs): 0
DPC count (execution time >=4000 µs): 0


_________________________________________________________________________________________________________
REPORTED HARD PAGEFAULTS
_________________________________________________________________________________________________________
Hard pagefaults are events that get triggered by making use of virtual memory that is not resident in RAM but backed by a memory mapped file on disk. The process of resolving the hard pagefault requires reading in the memory from disk while the process is interrupted and blocked from execution.

NOTE: some processes were hit by hard pagefaults. If these were programs producing audio, they are likely to interrupt the audio stream resulting in dropouts, clicks and pops. Check the Processes tab to see which programs were hit.

Process with highest pagefault count: tiworker.exe

Total number of hard pagefaults 10616
Hard pagefault count of hardest hit process: 7313
Highest hard pagefault resolution time (µs): 1480836,856563
Total time spent in hard pagefaults (%): 0,423757
Number of processes hit: 30


_________________________________________________________________________________________________________
PER CPU DATA
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 0 Interrupt cycle time (s): 57,752214
CPU 0 ISR highest execution time (µs): 220719,518068
CPU 0 ISR total execution time (s): 43,630888
CPU 0 ISR count: 68960861
CPU 0 DPC highest execution time (µs): 403,612094
CPU 0 DPC total execution time (s): 1,217242
CPU 0 DPC count: 1015387
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 1 Interrupt cycle time (s): 6,945878
CPU 1 ISR highest execution time (µs): 209,107301
CPU 1 ISR total execution time (s): 0,117026
CPU 1 ISR count: 135876
CPU 1 DPC highest execution time (µs): 676,560841
CPU 1 DPC total execution time (s): 4,483560
CPU 1 DPC count: 147865
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 2 Interrupt cycle time (s): 4,450064
CPU 2 ISR highest execution time (µs): 25,594395
CPU 2 ISR total execution time (s): 0,018480
CPU 2 ISR count: 9898
CPU 2 DPC highest execution time (µs): 1268,712389
CPU 2 DPC total execution time (s): 1,767866
CPU 2 DPC count: 165775
_________________________________________________________________________________________________________
CPU 3 Interrupt cycle time (s): 3,118059
CPU 3 ISR highest execution time (µs): 25,8750
CPU 3 ISR total execution time (s): 0,002629
CPU 3 ISR count: 1183
CPU 3 DPC highest execution time (µs): 873,282448
CPU 3 DPC total execution time (s): 1,803051
CPU 3 DPC count: 106688
_________________________________________________________________________________________________________

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 19. dub 2017, 20:20
od KapriQ
Dajte mi prosím vedieť čo odporúčate. Je to na RMA?
btw počas toho testu mi vypadol "obraz" ale chybová hláška vo WIN žiadna, tak neviem či to bola náhoda, ovládače sa žiadne neinštalovali.

Nejaký problém so zvukom som nejak nazeregistroval :|
Akurát som skúsil takú srandu, a hýbať s posuvníkom na hlasitosť, a každé 2sec. sa proste lagne, sekne. Súvisí to s tým?

Ak zakážem audio, tak proces už nebeží a z reproduktorov idú také divné zvuky, vysoké tóny, pri pohybe myšou - rušenie, alebo škvrkanie, nie moc hlasité.

Tak ešte som pozriel toho správcu a našiel som tam 2x rovnaké IRQ. Pozerám správne?
Čo s tým?
Obrázek

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: čtv 20. dub 2017, 11:04
od morke
Nainstaloval bych jejich nejnovější ovladače a potom až RMA: https://www.acer.com/ac/cs/CZ/content/s ... t/6737?b=1.

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: čtv 20. dub 2017, 11:11
od KapriQ
Všetko čo sa dalo som skúšal, stiahnuť všetky ovládače znovu. Teraz som napr. na NB na baterke, a proces síce nebeží ale prejavuje sa to teraz tak, že z reproduktorov sa ozíva všetko rušenie... Píska, škvrká to atď... Pýtal som sa už nato na predajni v alze, tiež netušia, že by to asi poslali na RMA... Je to to posledné riešenie ale asi tu nebude niečo OK na doske...

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: pát 21. dub 2017, 12:16
od KapriQ
Tak NB dnes podaný na RMA. Som zvedavý ako to Acer porieši. Len tak zo zaujimavosti. Jedna sa urcite o HW chybu pretoze som si objednal presne rovnaky model (aby som nebol bez NB) a po instalacii Win10 ide vsetko OK tak ako má...
Som zvedavý ako dlho budem na RMA cakat, keďže sa jedna o firmu :/. (+ este som objavil skvrnu na LCD asi 0.5x0.6cm)

Ach,zlatý desktop...

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: pát 21. dub 2017, 23:36
od Eddward
stale je dobre prejst aktualnost ovladacov aj tymto:
http://download.microsoft.com/download/ ... de.diagcab
Je to nastroj od Microsoftu, ktory prehlada a ukaze najnovsie ovladace pre komplet vsetky zariadenia, ktore su v PC/NB a hlavne ukaze aktualizacie aj pre Systemove zariadenia, ktore su v Spravcovi zariadeni... su to väcsinou Microsoftacke, Intelacke srandy, ktore sa casto inak nedaju aktualizovat len priamo cez Spravcu zariadeni... mozno by ti to pomohlo, mozno nie, ale vylucil by si problem ovladacov, resp. mal by si istotu ze mas komplet vsetko najnovsie, cize by ostal len hardverovy problem alebo chybny/nekompatibilny ovladac... ovladace na webe vyrobcu su len tie najhlavnejsie, ktore väcsinou stacia no pri takych problemoch treba ist do hlbky... teraz uz nic...

inak odporucam ten tool kazdemu, mozno budete prekvapeny ake neaktualne ovladace mate :)

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 24. kvě 2017, 09:39
od KapriQ
Update: Notebook mi dnes Alza odosiela z RMA -> Spôsob vybavenia: OPRAVA.
Zajtra by mal prísť, neviem prečo, myslím si, že problém bude pretrvávať, pretože počas RMA mi volala pani a "Ejsru" a ani netušila o čom je reč v popise závady... Celému tomu nerozumiem, pretože technici by mali vedieť aspoň čo je to správca úloh a o akom procese sa vlastne v závade píše. - tak som jej to znovu všetko musel vysvetlovať, odvtedy som žiadne info nedostal.

btw: RMA trvala 33dní.

Medzitým, som zase niečo našiel, a vyzerá to tak, že nie som jediný kto má tento problém viď tento topic: http://community.acer.com/t5/E-F-and-M- ... d-p/486198
Najhoršie ale natom je to, že nikto nenašiel riešenie ako to "opraviť" a nikto 100% nevie, či je to len SW problém alebo HW.

Dám vedieť zajtra, aká je situácia. Prípadne ak Vás niečo napadne, dajte vedieť, díky

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 24. kvě 2017, 10:21
od Shaquille
btw: RMA trvala 33dní.
proto se pro firemni stroje doporucuje NBD zaruka... lidi usetri, ale vubec si neuvedomi, ze pri poruse budou bez stroje a pri nakupu na ICO neplati OP (30 dni na vyrizeni reklamace). Nikdy bych si jako pracovni stroj nevzal note bez NBD.

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 24. kvě 2017, 11:58
od KapriQ
Nejak nerozumiem čo má NBD záruka od Dell so značkou Acer?...

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 24. kvě 2017, 16:15
od killerek
NBD je jen zkratka pro typ servisu a nema to pouze Dell, ale snad vsichni kvalitni vyrobci. Ma pravdu v tom, ze firemni HW bych snad bez NBD nekoupil.

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: stř 24. kvě 2017, 22:56
od Shaquille
https://www.acer-shop.sk/acer-zaruka-3- ... svwnbafcz1
NBD On-Site
Rozšírenie záruky na 3 roky pre notebooky, oprava u zákazníka nasledujúci pracovný deň

Re: Proces: Systémová přerušení - beží aj po REINSTALL WIN10

Napsal: čtv 25. kvě 2017, 07:01
od KapriQ
Cením si Vašich rád, ktoré mi s mojim problémom veľmi pomohli.
NB bol kupovaný v Alze, ktorá na tento model takúto službu neposkytuje.