Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo, ani 3070 to moc nedává v QHD, chtělo by to DLSS a hodně potunit, zatim je to hromada šumu... mohli to také založit na HD verzi. Ale pokus dobrý, třeba z toho nakonec něco zajímavého bude - stejně jako začínal Quake RTX (původní tmavý zašumělý Quake VK se s finálním RTX nedá ani srovnat).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Hmm na AMD to ani nejde spustit
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ache:
V nV uvazovali o planu remasterovat na RT stary hry, ale nejspis narazili na prava a bylo po planu. Ono tech znamych her, ktery jsou "open", moc neni a po Quake II uz na zadny takovy projekt nedoslo. Takze nevim zda by nejak mohli sahnout do tohohle, jelikoz az nV toho Quake II udelali poradne. Jako mod nadsence to asi nikdy nebude ono.
V nV uvazovali o planu remasterovat na RT stary hry, ale nejspis narazili na prava a bylo po planu. Ono tech znamych her, ktery jsou "open", moc neni a po Quake II uz na zadny takovy projekt nedoslo. Takze nevim zda by nejak mohli sahnout do tohohle, jelikoz az nV toho Quake II udelali poradne. Jako mod nadsence to asi nikdy nebude ono.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ten mód je hlavně naprd v tom, že to je na původního Seriouse bez předělávek. Já mam sice na steamu komplet SS hry (střílečky, na ty ostatní chujoviny jim kašlu - SS je pro mě jen to co udělal Croteam, tj. FE, SE, BFE, 4 a HD remastery). Ale i tyhle původní díly se dočkali mnohem lepší předělávky - Revolutions (ve stejné grafice bez HD), kde to funguje vše lépe. Takže tyhle původní samy sem už i v knihovně skryl (nemá smysl je vůbec instalovat).
V tomhle původním Samovi blbě funguje widescreen, myš je zalagovaná (asi na to nějak fan patchy budou)... ale holt se díky jednoduchosti to snadno předělává na RT - jako Quake II. Kdyby se na to vrhli od nvidie, dopadlo by to nakonec stejně parádně jako Quake II (tam sice není DLSS, ale ten TAAU funguje hodně dobře a s 85% scalingem - abych se držel 100% nad 60 fps v QHD i na tý plečce co mám) to vypadá téměř jak nativ. Serious Sam tam sice také má scaling... ale obyčejný bilinear, takže naprd.
Zajímavé je, že to nefunguje na AMD
V tomhle původním Samovi blbě funguje widescreen, myš je zalagovaná (asi na to nějak fan patchy budou)... ale holt se díky jednoduchosti to snadno předělává na RT - jako Quake II. Kdyby se na to vrhli od nvidie, dopadlo by to nakonec stejně parádně jako Quake II (tam sice není DLSS, ale ten TAAU funguje hodně dobře a s 85% scalingem - abych se držel 100% nad 60 fps v QHD i na tý plečce co mám) to vypadá téměř jak nativ. Serious Sam tam sice také má scaling... ale obyčejný bilinear, takže naprd.
Zajímavé je, že to nefunguje na AMD
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Mod scena vcelku bezne AMD ignoruje, nebo jim dava nizkou prioritu. Podil AMD v hernich PC je mizerny, podpora moderu ze strany AMD je na bodu mrazu, vetsina moderu ma nVidie a AMD meli tak zbugly nastroje, ze v tom neco delat byl porod slunete, atd...
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Dohráno (SS FE se dá slušně vyspeedrunovat i při prolezení obou secret levelů)...
Takže dobré je, že se to na rozdíl od původního Quaka II VK dá fakt dohrát.
Nevýhoda je, že celý ten režim RT je brutálně náročný a i při scalingu 75% (což vypadá hrozně, protože tu není žádný TAAU nebo DLSS) to klidně padá pod 60fps až scaling 50% (skoky jsou velké - 30,50,75,90,100...) to lítá stále 100+ fps ale na to se nedá už koukat.
Navíc to má brutálně zalagovanou myš, takže pod 100 fps bída. Technicky tedy zajímavé a dá se to dohrát, ale zážitek to žádnej super není. Chce to hodně doladit.
Takže dobré je, že se to na rozdíl od původního Quaka II VK dá fakt dohrát.
Nevýhoda je, že celý ten režim RT je brutálně náročný a i při scalingu 75% (což vypadá hrozně, protože tu není žádný TAAU nebo DLSS) to klidně padá pod 60fps až scaling 50% (skoky jsou velké - 30,50,75,90,100...) to lítá stále 100+ fps ale na to se nedá už koukat.
Navíc to má brutálně zalagovanou myš, takže pod 100 fps bída. Technicky tedy zajímavé a dá se to dohrát, ale zážitek to žádnej super není. Chce to hodně doladit.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Deatloop 6800XT 34% nad 3070.Fakt se ukazuje, ze v novejsich hrach je 6800XT s RT vyrazne rychlejsi nez 3070.Pritom pri vydani to byla plichta.
https://www.pcgameshardware.de/Deathloo ... 1379400/2/
https://www.pcgameshardware.de/Deathloo ... 1379400/2/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Bez RT na úrovni 2080Ti... při RT 15% pod... za těch 8GB VRAM by měli Huanga střelit. Jiný důvod není, když Ampere naopak má silnější RT jednotky a 10 a 12GB 3080/Ti se proti konkurenci nijak nepropadá, ale naopak více boostuje výkon.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- jctrnacty
- Začátečník
-
- Registrován: 21. úno 2009
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Celkem slusne si 6800 xt vytira zadek s 3080 v rastru.
_________________
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
Ryzen 5800X3D, Dark rock 4, Msi Prestige creation X570, Asrock RX 6800 XT, 32GB 3600MHz CL16, Fractal Design Define C, Seasonic focus gold+ 650W, Samsung EVO 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1, 32" BenQ EW3280U 4K
- Thellwin
- Administrátor
- Registrován: 19. čer 2003
- Bydliště: Satan City
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Goldnoob team proud member!
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Po delsim hrani nestaci ani 12GB vram.Hra po nake dobe spadne s 12GB VramAche píše:Bez RT na úrovni 2080Ti... při RT 15% pod... za těch 8GB VRAM by měli Huanga střelit. Jiný důvod není, když Ampere naopak má silnější RT jednotky a 10 a 12GB 3080/Ti se proti konkurenci nijak nepropadá, ale naopak více boostuje výkon.
Jinak na computer base maj jine vysledky, ale tam testujou jen 25s usek(nic nerikajci).Vsadim se, ze pri normalnim hrani budou spis platit vysledky co jsem postnul.
Edit:jo test scena z pcgameshardware je dlouha skoro 3min
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ja myslel, ze 8GB VRAM ma stacit na dlouhou dobe, nee?
Proste prasacky udelana hra predse, nutno bojkotovat
Nebo je to jiz psane na nextgen konzole, ktere maji k dispozici 16GB ? Jake to prekvapeni, ze to jede spatne na GK s 8GB VRAM
Proste prasacky udelana hra predse, nutno bojkotovat
Nebo je to jiz psane na nextgen konzole, ktere maji k dispozici 16GB ? Jake to prekvapeni, ze to jede spatne na GK s 8GB VRAM
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
https://www.techpowerup.com/review/deat ... sis/6.html
Fakt úžasná implementace ray tracingu - ray traced sun shadows
Fakt úžasná implementace ray tracingu - ray traced sun shadows
A k paměti:Overall, our comparison screenshots clearly show that the differences between RT on and off are minimal, impossible to spot in regular gameplay. I had to go back and forth between my comparison images just to find interesting areas to highlight. If this is what ray tracing offers, I'd say ray tracing is a scam and waste of performance. Good that much better implementations of RT exist. I also suspect that the limited RT capability of consoles played a role here. Let's face it, games are developed for consoles first and ported to PC later.
What's interesting is that VRAM usage is really high. With 10 GB even for 1600x900, Deathloop allocates a lot of VRAM despite the weak graphics. Our performance benchmarks do show that cards with 8 GB can handle this without any noteworthy loss in performance, as apparently not all allocated assets are accessed that often.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ale test výkonu (porovnání karet, i test alokace) mají bez raytracingu (který si ukrojí část VRAM) - bez něj je to i na tom pcgames ok a RTX3070 má odpovídající výkon. Takže žádný nový objev.Delarge píše:A k paměti:What's interesting is that VRAM usage is really high. With 10 GB even for 1600x900, Deathloop allocates a lot of VRAM despite the weak graphics. Our performance benchmarks do show that cards with 8 GB can handle this without any noteworthy loss in performance, as apparently not all allocated assets are accessed that often.
btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nope, není to obráceněAche píše:btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
Sun shadows jsou včetně reálné penumbry - raytraced, takže žádné shadowmapy nebo "faketracing".
DF - Deathloop on PlayStation 5: The Digital Foundry Tech Review (YouTube)
Že zrovna ty se takhle sekneš, to bych nečekal
Jinak hra používá RT nejen pro stíny ale i pro AO
Naposledy upravil(a) Krteq dne sob 18. zář 2021, 12:51, celkem upraveno 1 x.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Je to obráceně Koukni na ostatní screeny. Tam jsou zubatý stíny na správné levné straně, tady jsou na pravoKrteq píše:Nope, není to obráceněAche píše:btw. kritizujou RT stíny - přitom hned na první pohled vidím, že na posledním screenu (testů stínů) ti amatéři prohodily screeny a co je RT ON je OFF a obráceně. Asi má autor blbý oči, ten rozdíl je dost znatelný. - krásný hladký stíny vs. mizerný shadowmapy.
EDIT: dyť i ta část videa, na kterou odkazuješ ukazuje to samé (visual quality vs. raytracing) ... že se zrovna ty tak sekneš bych nečekal
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nevim, co kde vidíš prohozený, ale i kdybys měl pravdu a na JEDNOM screenu se spletli, tak to opravdu na jejich závěru nemění vůbec nic
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
("i kdyby si měl" - to jako vážně to vidim jen já? )
No vizuálně je ta hra nic extra i s RT, o tom žádná. Ty nároky jsou nesmysl na to jak to vypadá. Ale další hra, kde je propad výkonu kvůli VRAM prostě nasere.
Nic to nemění na tom, že to žere hodně VRAM = problémy pro karty s málo VRAM (hlavně při opravdovým hraní a né honění pár sekund benchmarku.
No vizuálně je ta hra nic extra i s RT, o tom žádná. Ty nároky jsou nesmysl na to jak to vypadá. Ale další hra, kde je propad výkonu kvůli VRAM prostě nasere.
Nic to nemění na tom, že to žere hodně VRAM = problémy pro karty s málo VRAM (hlavně při opravdovým hraní a né honění pár sekund benchmarku.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Quake2 RTX dostal podporu FSR(a navic podporu HDR)
https://www.phoronix.com/scan.php?page= ... II-RTX-1.6
https://www.phoronix.com/scan.php?page= ... II-RTX-1.6
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jo, poměrně ok sharpen filtr , vypadá to s FSR ON trochu lépe, navíc ostrost lze nastavit.
FSR OFF: https://abload.de/img/fsr_offq4j4p.jpg
FSR ON: https://abload.de/img/fsr_onkwjkc.jpg
FSR OFF: https://abload.de/img/fsr_offq4j4p.jpg
FSR ON: https://abload.de/img/fsr_onkwjkc.jpg
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie