Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

To vypadá, že teď nastane doba, kdy se starý dobrý hry (nový stojí za ***) budou předělávat na lepší render s Raytracingem... to už nebude jen jedna dvě hry ročně. :twisted: Stejně sem zvědav, jak se s tím Raytracingem hlavně poperou ty konzole. Ty mají HW pevně daný, takže pro lepší efekty bude třeba lépe a lépe optimalizovat (jinými slovy chytře ten raytracing šidit :-D ).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
shipo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. pro 2007

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od shipo »

Krteq píše:Otázka ovšem je jestli ten W3 update vydají i na PC. Tam by to znamenalo přepsat na DX12 s DXR
to už mají, Cyberpunk 2077 používá stejný REDengine
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

Ache píše:Ty mají HW pevně daný, takže pro lepší efekty bude třeba lépe a lépe optimalizovat (jinými slovy chytře ten raytracing šidit :-D ).
ja myslel že chytrý šizení jsi už začal uznávat

Bude rozhodně pozitivní že s novým updatem bude w3 na PC mít konečně i HDR
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Timmah!
Začátečník
Začátečník
Registrován: 22. kvě 2010
Bydliště: Bojnice Slovakia

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Timmah! »

Stale ako hra pre 10-15 rocne decka, ktorou aj je.
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5

NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ray Traced Devil May Cry 5 Special Edition na PS5 (RDNA2 36CUs)

Devil May Cry 5 Special Edition - Ray Tracing Overview
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Beyond Benchmarks: RTX 3080 vs RTX 2080 Ti Ray Tracing Performance Analysed In-Depth
https://youtu.be/RyYXMrjOgs0
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

UL 3DMark now features a full DirectX Raytracing feature test
https://www.guru3d.com/news_story/ul_3d ... _test.html

please note that this new test is only available in the paid versions of 3DMark
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Intel přidává podporu RT skrze Vulkan VK_EXT_Ray_Tracing extensi v Linuxovém ANV driveru. Podpora ve Windows Vulkan driveru bude následovat.

Phoronix - Intel Begins Their Open-Source Driver Support For Vulkan Ray-Tracing With Xe HPG

Zatím žádné informace o podpoře Windows DXR
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

NVIDIA confirms that Cyberpunk 2077 Ray Tracing will work on any DXR-compatible GPU

Tak Krtku měl jsi pravdu :)
https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... tible-gpu/
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Však je blbost aby to bylo IHV specific když se už cca. rok ví že CP2077 poběží na PC na DX12 :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

spajdr:
Oproti konspiracim, vsechny hry s RT, krome specifickych pripadu jako nVidiacky mod do Quake II, pojedou na jakymkoliv HW s podporou DxR. Je to tak od zacatku a nV nijak netlacila na nejaky proprietarni omezeni (ono by to asi ani moc neproslo), ale tlacila DxR a bylo to tak i deklarovany, takze by bylo hodne divny, aby treba Cyberpunk byl nejak umele omezen.
Obrázek
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Koneckoncu, nic nebrani programatorum vyuzit proprietarni extenze obou vendoru ke zvyseni vykonu nad standard dxr.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Oficiální Vulkan Ray Tracing konečně venku

Standardizované VK_KHR_.... extensions byly finalizovány a vydány spolu s Vulkan 1.2.162
The Vulkan ray-tracing support is now deemed final and out of the provisional guard. This includes the finalized versions of VK_KHR_acceleration_structure, VK_KHR_ray_tracing_pipeline, VK_KHR_ray_query, VK_KHR_pipeline_library, and VK_KHR_deferred_host_operations.

The Vulkan ray-tracing specification now has the support of AMD, Arm, EA, Epic Games, Facebook, Imagination, Intel, NVIDIA, Qualcomm, Samsung, Unity, Valve, and other stakeholders.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jedna z prvních her s podporou DirectX 12 Ultimate (DXR 1.1 atd.) - WoW: Shadowlands

1440p
Obrázek

4K
Obrázek

Hardware Numb3rs - World of Warcraft Benchmarks: AMD Radeon 6800XT Vs NVIDIA RTX 3090 (YouTube)
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Jedna z prvních her s podporou DirectX 12 Ultimate (DXR 1.1 atd.) - WoW: Shadowlands

Obrázek

Hardware Numb3rs - World of Warcraft Benchmarks: AMD Radeon 6800XT Vs NVIDIA RTX 3090 (YouTube)
No limitem tu rozhodně nebude výkon GPU ale spíš CPU - viz SAM :-D

Aspoň vidíme, že SAM v takových situacích fakt pomáhá.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Tenhle test souvisi s CPU limitem a vlivu SAM a ne RT, tedy spatny tema.
Obrázek
Elkim
Redaktor PCT
Redaktor PCT
Uživatelský avatar
Registrován: 01. lis 2014
Bydliště: Olomouc

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Elkim »

Já už to s HW Numbers řešil jednou na Twitteru a benchovat WoWko mi přijde nesmysl. Jakejkoliv test nebude nikdy pořádně relevantní. Nějakej výkon v lítání na mountu je každýmu imo fuk. Heavy to je, jakmile je víc lidí pohromadě a mačkaj ability. A to se dá jen horko těžko zreplikovat. I když on mě přesvědčoval, že když je 25 lidí sehranejch v raidu, tak to replikovatelný je. Po 16 letech hraní WoWka s pauzama se mi tomu moc věřit nechce.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Pokud je někde RTX 3090 stejně rychlá jako 2080Ti, tak limitem rozhodně není GPU. Ale OT to zas tolik není, raytracing ta hra má. :-D Ale hodnotit podle toho výkon v DXR 1.1 opravdu nelze. :wink:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nejde to, muselo by to mít benchmark nebo replay recorder. Když se před lety řešila podobná situace v Lineage2 tak tam byla aspoň ingame replay, ale i to nebylo moc relevantní protože její přehrávání bylo mnohem méně CPU náročné než reálné hraní kdy hra musí komunikovat se serverem.

Co je ale zarážející je ta latence. To je ňákej bug nebo chyba měření? S většim FPS roste i latence he?
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“