Ray Tracing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DOOM III si o to atmosferou primo rika, ale tam by bylo potreba predelat kompletne a paclive light sources. Problem tehle starsich her je ten, ze viditelny zdroje svetla neodpovidaji atmosferickymu fake nasvetleni scen, takze se musi cely nasvetleni prekopat vcetne umisteni modelu a textur svetelnych zdroju, aby to davalo smysl. Tehdejsi dizajneri si moc s logickym a realistickym umistenim svetelnych zdroju hlavu nelamali. U DOOM III je nasvetleni hlavni soucast hratelnosti, takze neni snadny prekopat nasvetleni cely hry, aby davalo smysl a zachovala se atmosfetra.

Kazdopadne jde videt, jak RT dokaze dat hram hloubku a uplne je posunout na jiny level. U starsich her to samozrejme vynikne nejvic.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DF: Doom's Ray Tracing Upgrade: A Game-Changer For The PC Classic?
https://www.youtube.com/watch?v=yKHiwnZ3zJo
Obrázek
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Hitman3 dostal patch s RT.Vykon klesnul na 3090TI ve 4K o 420%...Lepsi to ani nezapinat
https://www.computerbase.de/2022-05/hit ... ss-test/2/
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

U radeonu je to 600% rozdíl. každopádně je to tam pěkná prasečina... njn. "AMD" hra :D

... každopádně s DLSS je to i ve 4K pak v pohodě hratelný :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Return to castle wolfenstein dostane patch tracing
https://videocardz.com/newz/21-year-old ... d-engineer
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Jo tahle hra si boost grafiky jako Quake zaslouží. Snad to dopadne nějak použitelně - jako Quake RTX, který ze začátku byl jen "demo raytracingu", ale teď už je to krásně použitelný a vyladěný klasický Quake s lepším nasvícením.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Open-source RTGI řešení od AMD

Obrázek

Defakto alternativa k UE5 Lumen použitelná všude s minimálním dopadem na výkon

Demo - Twitter - GPUOpen

Tohle by mohlo stávajícím konzolím "vlít novou krev do žil"

AMD Develops New "GI-1.0" Open-Source Global Illumination Tech

Paper - GPUOpen 2022 GI1.0 (PDF)
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

no na konzolích se s RT pracuje celkem rozumě viz přístup Insomniaců(Ratchet Rift Apart či Spiderman) nebo ten ohromný posun v nárocích u Metra, když vývojáři chtějí tak do hry RT na místa kde to pomůže výrazně vylepšit vizuál dostanou a nemusejí ani vkládat zaartefaktovaný placebo snímky a zárověň z tebe tahat desetitíce navíc
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

AMD by na tom RT mělo fakt zamakat - sem zvědavej na real výsledky 7000 řady. Tohle je amatérský mod (stejně jako byl i Quake 2 - který ale podpořila nvidia) ale 6800XT je na sotva polovině 3080tky. S tímhle díru do světa neudělají.
Jinak nic moc, Quake 2 vypadá lépe.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Maji tam chyby a mely by upravit textury a nektery modely jako v QII. QII vypada lip prave proto, ze od amateru to vzala nV a udelala profesionalni verzi. Skoda ze zustali asi jen u QII a nedelaji toho vic co je open.
Obrázek
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od madPav3L »

Při představení RTX 4090 byl představen/ohlášen Portal RTX, tak třeba pomáhají s tím? Na to jsem hodně zvědavý.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Prej 8 prosince.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Kdyby dali pryč jen RT dá se pochopit, že třeba nechtějí mít negativní recenze na výkon... ale to DLSS 2 nahrazené FSR a XeSS spíš smrdí úplatky od AMD. :evil:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Od kdy XeSS spadá pod AMD? :roll:

Navíc stejný osud s RT potkal i Atomic Heart

Spíš to vypadá, že proprietární řešení přestávají táhnout
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Zase pak RT ale není proprietární řešení. :) Tohle smrdí.

A DLSS je jasně kvalitnější a na implementaci stejně složité jako XeSS a FSR... už ho v tom enginu měli (v benchmarku), takže jeho odstranění musí mít nějaký důvod.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache píše: stř 29. bře 2023, 13:04 Zase pak RT ale není proprietární řešení. :) Tohle smrdí.

A DLSS je jasně kvalitnější a na implementaci stejně složité jako XeSS a FSR... už ho v tom enginu měli (v benchmarku), takže jeho odstranění musí mít nějaký důvod.
Ta proprietární řešení jsme zmiňoval v souvislosti s DLSS, ne RT :roll:

Když už jsme u toho...proč implementovat něco, co vyžaduje poslední generace karet jediného IHV, namísto otevřených řešení které funguje na všech GPUs?
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše: stř 29. bře 2023, 13:49Když už jsme u toho...proč implementovat něco, co vyžaduje poslední generace karet jediného IHV, namísto otevřených řešení které funguje na všech GPUs?
Kvůli stále nejlepší kvalitě? (hlavně v pohybu) že je něco open-source, neznamená, že je to nejlepší. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“