Ray Tracing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
To vypadá, že teď nastane doba, kdy se starý dobrý hry (nový stojí za ***) budou předělávat na lepší render s Raytracingem... to už nebude jen jedna dvě hry ročně. Stejně sem zvědav, jak se s tím Raytracingem hlavně poperou ty konzole. Ty mají HW pevně daný, takže pro lepší efekty bude třeba lépe a lépe optimalizovat (jinými slovy chytře ten raytracing šidit ).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- shipo
- Začátečník
- Registrován: 28. pro 2007
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
to už mají, Cyberpunk 2077 používá stejný REDengineKrteq píše:Otázka ovšem je jestli ten W3 update vydají i na PC. Tam by to znamenalo přepsat na DX12 s DXR
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
ja myslel že chytrý šizení jsi už začal uznávatAche píše:Ty mají HW pevně daný, takže pro lepší efekty bude třeba lépe a lépe optimalizovat (jinými slovy chytře ten raytracing šidit ).
Bude rozhodně pozitivní že s novým updatem bude w3 na PC mít konečně i HDR
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- fobos
- Začátečník
- Registrován: 26. zář 2006
- Timmah!
- Začátečník
-
- Registrován: 22. kvě 2010
- Bydliště: Bojnice Slovakia
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Stale ako hra pre 10-15 rocne decka, ktorou aj je.
OLD: Intel Core i9 7940X - 32GB DDR4 3000 MHz - X299 Aorus Gaming 7 - RTX3090 + RTX2080Ti - Samsung 950 Pro 256GB - Samsung 960 Evo 500 GB - Samsung 850 Evo 500GB - Intel 530 Series 240GB - WD Caviar Black 2TB - WD Caviar Green 2TB - AlphaCool Eisbaer 360 - Fractal Design Define R5
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
NEW: Ryzen 9 7950X - 64GB DDR5 6000 MHz - X670E Hero - 2x RTX 4090 - Samsung 990 Pro 2TB - Kingston KC3000 2TB - Kingston KC3000 1TB - Crucial MX500 4TB - WD Caviar Gold 6TB - Arctic Liquid Freezer 420 ARGB - Fractal Design Define 7XL
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Ray Traced Devil May Cry 5 Special Edition na PS5 (RDNA2 36CUs)
Devil May Cry 5 Special Edition - Ray Tracing Overview
Devil May Cry 5 Special Edition - Ray Tracing Overview
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Beyond Benchmarks: RTX 3080 vs RTX 2080 Ti Ray Tracing Performance Analysed In-Depth
https://youtu.be/RyYXMrjOgs0
https://youtu.be/RyYXMrjOgs0
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
UL 3DMark now features a full DirectX Raytracing feature test
https://www.guru3d.com/news_story/ul_3d ... _test.html
please note that this new test is only available in the paid versions of 3DMark
https://www.guru3d.com/news_story/ul_3d ... _test.html
please note that this new test is only available in the paid versions of 3DMark
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Intel přidává podporu RT skrze Vulkan VK_EXT_Ray_Tracing extensi v Linuxovém ANV driveru. Podpora ve Windows Vulkan driveru bude následovat.
Phoronix - Intel Begins Their Open-Source Driver Support For Vulkan Ray-Tracing With Xe HPG
Zatím žádné informace o podpoře Windows DXR
Phoronix - Intel Begins Their Open-Source Driver Support For Vulkan Ray-Tracing With Xe HPG
Zatím žádné informace o podpoře Windows DXR
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
NVIDIA confirms that Cyberpunk 2077 Ray Tracing will work on any DXR-compatible GPU
Tak Krtku měl jsi pravdu
https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... tible-gpu/
Tak Krtku měl jsi pravdu
https://www.dsogaming.com/pc-performanc ... tible-gpu/
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Však je blbost aby to bylo IHV specific když se už cca. rok ví že CP2077 poběží na PC na DX12
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
spajdr:
Oproti konspiracim, vsechny hry s RT, krome specifickych pripadu jako nVidiacky mod do Quake II, pojedou na jakymkoliv HW s podporou DxR. Je to tak od zacatku a nV nijak netlacila na nejaky proprietarni omezeni (ono by to asi ani moc neproslo), ale tlacila DxR a bylo to tak i deklarovany, takze by bylo hodne divny, aby treba Cyberpunk byl nejak umele omezen.
Oproti konspiracim, vsechny hry s RT, krome specifickych pripadu jako nVidiacky mod do Quake II, pojedou na jakymkoliv HW s podporou DxR. Je to tak od zacatku a nV nijak netlacila na nejaky proprietarni omezeni (ono by to asi ani moc neproslo), ale tlacila DxR a bylo to tak i deklarovany, takze by bylo hodne divny, aby treba Cyberpunk byl nejak umele omezen.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Koneckoncu, nic nebrani programatorum vyuzit proprietarni extenze obou vendoru ke zvyseni vykonu nad standard dxr.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Oficiální Vulkan Ray Tracing konečně venku
Standardizované VK_KHR_.... extensions byly finalizovány a vydány spolu s Vulkan 1.2.162
Standardizované VK_KHR_.... extensions byly finalizovány a vydány spolu s Vulkan 1.2.162
The Vulkan ray-tracing support is now deemed final and out of the provisional guard. This includes the finalized versions of VK_KHR_acceleration_structure, VK_KHR_ray_tracing_pipeline, VK_KHR_ray_query, VK_KHR_pipeline_library, and VK_KHR_deferred_host_operations.
The Vulkan ray-tracing specification now has the support of AMD, Arm, EA, Epic Games, Facebook, Imagination, Intel, NVIDIA, Qualcomm, Samsung, Unity, Valve, and other stakeholders.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Jedna z prvních her s podporou DirectX 12 Ultimate (DXR 1.1 atd.) - WoW: Shadowlands
1440p
4K
Hardware Numb3rs - World of Warcraft Benchmarks: AMD Radeon 6800XT Vs NVIDIA RTX 3090 (YouTube)
1440p
4K
Hardware Numb3rs - World of Warcraft Benchmarks: AMD Radeon 6800XT Vs NVIDIA RTX 3090 (YouTube)
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
No limitem tu rozhodně nebude výkon GPU ale spíš CPU - viz SAMKrteq píše:Jedna z prvních her s podporou DirectX 12 Ultimate (DXR 1.1 atd.) - WoW: Shadowlands
Hardware Numb3rs - World of Warcraft Benchmarks: AMD Radeon 6800XT Vs NVIDIA RTX 3090 (YouTube)
Aspoň vidíme, že SAM v takových situacích fakt pomáhá.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Tenhle test souvisi s CPU limitem a vlivu SAM a ne RT, tedy spatny tema.
- Elkim
- Redaktor PCT
- Registrován: 01. lis 2014
- Bydliště: Olomouc
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Já už to s HW Numbers řešil jednou na Twitteru a benchovat WoWko mi přijde nesmysl. Jakejkoliv test nebude nikdy pořádně relevantní. Nějakej výkon v lítání na mountu je každýmu imo fuk. Heavy to je, jakmile je víc lidí pohromadě a mačkaj ability. A to se dá jen horko těžko zreplikovat. I když on mě přesvědčoval, že když je 25 lidí sehranejch v raidu, tak to replikovatelný je. Po 16 letech hraní WoWka s pauzama se mi tomu moc věřit nechce.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Pokud je někde RTX 3090 stejně rychlá jako 2080Ti, tak limitem rozhodně není GPU. Ale OT to zas tolik není, raytracing ta hra má. Ale hodnotit podle toho výkon v DXR 1.1 opravdu nelze.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Nejde to, muselo by to mít benchmark nebo replay recorder. Když se před lety řešila podobná situace v Lineage2 tak tam byla aspoň ingame replay, ale i to nebylo moc relevantní protože její přehrávání bylo mnohem méně CPU náročné než reálné hraní kdy hra musí komunikovat se serverem.
Co je ale zarážející je ta latence. To je ňákej bug nebo chyba měření? S většim FPS roste i latence he?
Co je ale zarážející je ta latence. To je ňákej bug nebo chyba měření? S většim FPS roste i latence he?