NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- Adam Vágner
- Redaktor PCT
-
- Registrován: 01. led 2014
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jo, to je jedno z úskalí DLSS 2.0 – je potřeba, resp. vývojáři to musejí upravit tak, aby ta hra používala assety ve stejné kvalitě jako při nativním rozlišení (tzn hires textury a hires modely), aby z toho vypadla srovnatelná kvalita obrazu.
Pokud to mění kvalitu objektů a textur v souvislosti s rozlišením, tak z toho srovnatelná kvalita nevypadne.
Pokud to mění kvalitu objektů a textur v souvislosti s rozlišením, tak z toho srovnatelná kvalita nevypadne.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Za tohle bych vinil vývojáře her, pokud ňáká hra mění dohledost či LOD dle rozlišení a ne dle nastavení oněch detailů tak jako WTF. Zapnu 4K a vidím více lidí do dálky... to by se fakt dít nemělo. Renderované rozlišení vs detaily by vůbec nemělo mít spojitost.
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Nejdřív se nadává na vývojáře, že "neoptimalizujou". A když optimalizujou, tak je to zase špatně
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Pod pojmem optimalizace si predstavim, ze vyvojar zaridi, aby nejaky objekt na druhym konci herniho sveta nezral vykon, nebo aby vypocet kolik jsem dal dmge do bosse nezral tunu vykonu, ne to ze mi snizi detaily i kdyz v nastaveni mam explicitne neco jako very high.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tohle je velice konzoloidní styl optimalizace, tam se to dynamicky snižuje rozlišení když GPU nestíhá a je asi i na místě aby se v takové situaci snižovalo LOD a množství objektů tak proč to nepropojit, ale na PC to nemá co dělat.
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.mr.qeg píše:Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jaký má smysl, aby bylo stejné LOD pro fullHD a UHD, když rozdíly budou neviditelné? Možná jsem špatně přečetl DOCův příspěvek. Mluvím tedy pouze o LOD. Takhle LOD funguje odjakživa. Bohužel při DLSS se začínají projevovat věci, které dříve nebylo třeba řešit.
keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.
Prosím mody, ať smažou ten jeden můj duplicitní příspěvek.
keistown: vývojář to zařídí tak, že nebude renderovat zbytečné objekty, ale ty si toho nevšimneš. Tomu se říká optimalizace.
Prosím mody, ať smažou ten jeden můj duplicitní příspěvek.
Naposledy upravil(a) mr.qeg dne pát 20. lis 2020, 16:25, celkem upraveno 1 x.
- keistown
- Žlutá karta
-
- Registrován: 16. srp 2009
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Pokud poznam rozdil, tak jsem si toho asi vsiml, nemyslis? Jinak jsem napsal presne to co pises. Ale DOC podle me mluvil o necem uplne jinem.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ano nemluvíme tady o LOD textur/shaderů, o to aby se zobrazovaly ty ideálně vůči rozlišení se stará AF. Tady mluvíme o objektech jako postavy, budovy, terén, folliage, že maj s většim rozlišenim po-in distance dále a takovýhle věci právě vidíš bez ohledu na rozlišení a chceš je mít vždy na max (pokud to HW utahne).
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Rozlišení u hodně her ovlivňuje LOD jak textur (třeba Control - tam je to dost výrazný a s DLSS některý textury trpí, protože se v nižším rozlišení natahují i jiné LOD textur ) tak tu geometrii (LOD) . Nejlepší příklad je to GTA IV, kde je to fakt hodně znát. FHD je v některých scénách méně limitováno procesorem než 4K.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- rosta
- Začátečník
-
- Registrován: 18. čer 2017
- Bydliště: Ustí nad Orlicí
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
DLSS ve hře SOTR. Hraji na rozlišení 5120x1440 vse bezi jak ma i s dxr efekty. Kdyz ale zkusim zapnout DLSS abych si to vyzkoušel tak hra dovoli jen 2560x1440 a je to roztazena mazanice, je to normalni ?
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Bohuzial, DLSS1 v SotTR ma jasne dane rozlisenia, na ktorych funguje.
https://www.techpowerup.com/252550/nvid ... imitations
https://www.techpowerup.com/252550/nvid ... imitations
Naposledy upravil(a) Srandista dne sob 28. lis 2020, 13:32, celkem upraveno 2 x.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
to sa týka prvého dlss a sotr myslím má 1
práve preto je 1 nič moc resp je to další dovod prečo DLSS 1 nie
imho aj ten článok má 2 roky
práve preto je 1 nič moc resp je to další dovod prečo DLSS 1 nie
imho aj ten článok má 2 roky
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ano, ten clanok je sice stary, ale co sa SotTR tyka, tak je stale aktualny. Je to totiz ako si napisal, SotTR pouziva DLSS1, a tam hento obmedzenie stale plati. A aby ten moj post nahodou neznel zavadzajuco, tak som ho radsej upravil.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- rosta
- Začátečník
-
- Registrován: 18. čer 2017
- Bydliště: Ustí nad Orlicí
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
ono kvůli těm par stínům se ani nevyplatí to rtx zapinat a kdyz to zapnu tak to jede dobre i bez dlss
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
- Wili123
- Začátečník
-
- Registrován: 29. lis 2013
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ak mam 4k monitor a pouzijem DLSS kde je rozlisenie pre grafiku renderovene napr. v 1080p, bude zalezat vysledne FPS podla vykonu procesoru ako to je bezne pri 1080p alebo to CPU bude mat mensi vplyv podobne ako je to pri nativnom 4k rozliseni?
alebo u nativneho 1080p sa prejavuje vykon CPU kvoli velmi vysokym FPS? a teda ak je celkove fps v DLSS nizke napr. kvoli raytracingu tak vplyv vykonu CPU bude podobne nizky ako je tomu u vysokych rozliseni?
alebo u nativneho 1080p sa prejavuje vykon CPU kvoli velmi vysokym FPS? a teda ak je celkove fps v DLSS nizke napr. kvoli raytracingu tak vplyv vykonu CPU bude podobne nizky ako je tomu u vysokych rozliseni?
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
CPU renderuje (resp dělá svou práci) v určitym FPS, to je jeho max a pak to jde do grafiky a podle toho jak to ta dá (rozlišení , AA a pod vs její hrubej výkon) takové bude výsledné FPS co poleze z ní. Jinými slovy ano čím větší FPS tím více se budeš blížit CPU limitu. Ale hry co používaj DLSS typicky běhaj fajn na jakymkoliv mdoernim CPU co má aspoň 6C12T.
- Trek
- Začátečník
- Registrován: 16. kvě 2008
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
V DLSS se určitě projeví CPU bottleneck, trošku jsem to testoval na 3070. Ten bottleneck je ale irelevantní pokud nemáš nějaký hodně pomalý CPU.
Příklad ve 4k bez dlss budeš mít bottleneck třeba 3 fps, ve 4k s použítím DLSS budeš mít bottleneck 7fps.
Spíš jde o minimální fps, kdy se slabým cpu budeš mít trošku horší dojem ze hry (jak s dlss tak bez).
Každopádně s dlss 1.0 budeš mít hodně špatnej dojem ze hry, protože je to nechutná destrukce obrazu.
Příklad ve 4k bez dlss budeš mít bottleneck třeba 3 fps, ve 4k s použítím DLSS budeš mít bottleneck 7fps.
Spíš jde o minimální fps, kdy se slabým cpu budeš mít trošku horší dojem ze hry (jak s dlss tak bez).
Každopádně s dlss 1.0 budeš mít hodně špatnej dojem ze hry, protože je to nechutná destrukce obrazu.
- python.p
- Pokročilý
- Registrován: 08. úno 2010
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
3fps a 7fps a to je jako bottleneck? To je ty voe snad chyba měření ne?
Pozor! Tento příspěvek může obsahovat stopy: ironie, mléka, čokolády, sarkazmu, oříšků a cynizmu...
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !
Můj web: Delid.cz
Forum, není vyhledávač s lidským rozhraním !
Můj web: Delid.cz