NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

CyberPunk 2077 už vyfasoval DLSS 3 frame generation patch ve veřejné verzi. Tak to sem na kvalitu / inputlag obrazu fakt zvědav. :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Kašpec
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 17. črc 2007
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Kašpec »

Trochu jsem si teď večer hrál v CP77, zatím jsem s DLSS3 velmi spokojen. Kvalita obrazu je dobrá, oproti Spider-Manovi a nebo Geraltovi nepozoruju moc artefaktů. Navíc když tam naperu DLSS3 + lidl dlss na quality, tak latence renderování je +- na úrovni nativu.
PC: AMD Ryzen 7800X3D | Asus Ryujin 240 | Asus Strix B650E-E | G.Skill Z5 Neo 32GB 6000MHz CL30 | Gainward Phantom RTX 4080 | Solidigm P44 Pro 500GB | Solidigm P44 Pro 1TB | Seagate HDD 2TB | Asus Thor 850W | case CoolerMaster 932 | keyboard Asus Falchion | mouse Asus Keris | mousepad Razer Strider | headphones Beyerdynamic DT 770 PRO | monitor Asus XG27AQ
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

no tak nechoďme kolem horké kaše, prokázalo se že to je dvojnásobek výkonu bez pozorovatelné ztráty kvality a ještě to snižuje spotřebu. je to stejný nebo větší gamechanger než původní DLSS.

a btw přidali to i do Dying Light 2. Snad to konečně dohraju.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

I kdyby to fungovalo naprosto perfektně co se týče kvality oněch generovanejch snímků tak to navždy zůstane diskutabilní z důvodu že to zvedá inputlag. Prostě ne, já si tohle nezapnu. a původí DLSS byl blurfest propadák pokud jsi si toho nevšimnul, až kolem DLSS2.0 se dalo začít mluvit o ňáké té použitelnosti.

Navíc je to celé TAA based takže to více či méně bude vždy bojovat s TAA artefakty typu ghosting. Ano časem to zlepšujsou ale perfektní to neni a je zde vždy otázka jestli neni lepší prostě ject bez toho a s menšími detaily či bez RT.

Celá ta věc byla původně protlačena protože NV tlačila RT a i druhá generace jejich RTX GPU neměla na to to rozhejbat s akceptovatelynm FPS při akceptovatelnejch rozlišeních. To že ale renderuju v menšim rozlišení a nenávratně ztratim jemné detaily textur to asi nevdí. No, jak komu.

DLSS3 je prostě jen smooth motione engine naroubovanej nad tim, nic víc. Lidi přes 2 dekády debatujou u TV jestli je taková věc good nebo bad a to většina tam neřeší inputlag.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

ale no tááák, to už je čistej butthurt.

já na +10ms inputlag v CB nebo W3 naprosto kašlu. a upřímně, server lag a netkód většiny competitive fps, armou počínaje, Warzonou pokračujme a Tarkovem (tfuj) konče, je ve stavu kdy je tohle tvůj nejmenší problém. ve všem třem mám řádově tisíce hodin, btw.

Nevím co hraješ ty, ale já žádnej ghosting v současný verzi W3 a CB nemám. Mám ho ovšem v DyingLight2, s DLSS nebo bez :) S kvalitou TV fg tohle nemá nic společného, to je o dva vesmíry jinde. A už samotný DLSS bez FG má lepší AA než postprocess AA v nativním rozlišení, viz teď Ache v CB2077 threadu.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše: stř 1. úno 2023, 09:59Navíc je to celé TAA based takže to více či méně bude vždy bojovat s TAA artefakty typu ghosting. Ano časem to zlepšujsou ale perfektní to neni a je zde vždy otázka jestli neni lepší prostě ject bez toho a s menšími detaily či bez RT.
Např. Cyberpunk s DLSS quality vypadá lépe než v nativním TAA - takže tady třeba nenativní rozlišení vypadá lépe. Kupodivu i to FSR 2.1 zde nevypadá zle ale víc si potrpí na aliasing... takže tohle je příklad hry kde (aspoň mě) DLSS je lepší než nativ (hlavně v pohybu). Degradace kvality začíná až u Balanced a nebo Performance mode. TAA je už základem 100% her na trhu, takže s ghostingem bojuješ i v nativu. Tohle už se asi nezmění. Naopak DLSS z každou novou verzí s tím temporal filtrem bojuje lépe a lépe.

Vypnout RT je blbost - to já radši fakt snížim i tu kvalitu DLSS (jak řikam -quality považuju i spousty her za vyšší kvalitu než nativ + TAA), než vypínat, nebo snižovat kvalitu RT - naopak na 4070ti už jen pro ten pocit mam zaplé RT psycho (byť ten přidaný RTGI efekt má minimální vliv ve většině scén). :twisted:

Jen to DLSS 3 (frame generation) je dost diskutabilní. Podle mě funguje ok až nad 100+ fps (vygenerovaných) - tedy když je základem něco kolem 20ms a méně frame. Takže na záchranu výkonu to není. Ale přínos je jednoznačně v tom že to nutí G-SYNC monitor makat na vyšším refreshrate = plynulejší animace a lepší odezva. Pokud by ale hra běžela třeba na těch 30 fps (aneb ten nápad, jak tady někdo měl - zapínat FG na 60Hz displeji), tak to už by bylo nehratelný.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo z 60 na 120 je to cool, ale když ti chybí výkon tak z 30 to na 60 nedostaneš, rsp v hodntoě měřenejch FPS možná i ano ale realita že. Tohle mi připomíná AFR based SLI, taky good jen ve velkejch FPS. Jen s tim rozdílem že dnes nemusíš kupovat 2 karty. Oh wait, když si vezmu ty ceny, aha! Ono stejně platíš jak za 2 karty! :twisted:
Trek
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. kvě 2008

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Trek »

Dneska platíš spíš jak za 4 karty, duální řešení stály i 15k, běžně se kupovalo sli xx60 což vycházelo levněji než xx80.

Každopádně u fg už bylo dávno v recenzích (myslím hwunboxed měl detailní recenzi), že musíš mít vysokej framerate. Akorát hw unboxed snad říkali, že základ bez fg aspoň 100 ale u Cyberpunku stačí 100 s fg a je to fluidní, zatímco u Plague Tale Requiem i 160 mělo divnej lag (ale to je spíš nějaká fíčura konzoloidního enginu). Čili bude to hra od hry ...
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od GamesPeter »

Jo na tom HWunboxed zmiňovali, že bezproblémový chod, co se týká input lagu a celkové funkčnosti FG je high refres gaming, když to generuje z nějakých 80-100FPS. Nefunguje to dobře na nízkých FPS jako klasické DLSS 2.0, které udělá z 40FPS 60+FPS, tam jsou pak problémy. Za mě jsem byl při oznámení této technologie chladný, protože vím z vlastní zkušenosti a musím souhlasit s DOC_ZENITH, že DLSS je pěkná blurry polízanice. Najde se pár her, ve kterých je implementované DLSS krásně, ale v každé třetí, ne-li druhé hře je to pěkná mazanice v pohybu. Na to, že je FG v plenkách, tak v těch pár hrách, kde je to implementované, tak to běží krásně, za mě rozhodně lepší technologie, než klasické DLSS. Hrany jsou v pohybu vyhlazeny původním vyhlazováním, AF funguje parádně a obraz je čistě v nativu. V kombinaci s DLSS ale FG krásně boostne FPS viz CP2077, kde je klasické DLSS zmáknuté skvěle a nerozmazává obraz v pohybu.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Tak jsem to DLSS3 taky zkoušel na 4070ti, a nemůžu říct, že bych byl nadšen.
Jak už tady zaznělo, nese si to input lag té poloviční frekvence (a trošku si myslím, že ještě něco navíc), takže abych to chtěl používat, muselo by to být minimálně takových 80/160fps - jenže to zase nezvládá oled televize ani karta :/

Cyberpunk 4k- normálně hraju bez RT na 80-100fps, s DLSS3 můžu zapnout RT skoro na max a mít cca stejnej framerate. Geforce overlay hlásí IL 40ms, nicméně jde poznat, že s FG to prostě reaguje pomaleji a nelíbí se mi to. Není to tragický, ale radši si vypnu RT omalovánky a budu to mít responzivnější.

Witcher3 4k - s RTGI a RTAO se mi povedlo odladit setting, kde to jede cca 90fps a už to není naprosto nehratelný, jen chvílema otravný. Nicméně inputlag zůstává, do toho stuttery a ještě chvílema takovej nerovnoměrnej pohyb kamery - když se otáčím, tak to pár framů jede rychleji, pár pomaleji, a výsledek působí dost na houno - podobně jako špatnej smoothing na TV. Nicméně tady tomu dám ještě šanci, ta hra je neodladěnej stutterfest, takže je možný že za to tady nemůže DLSS3.

Ve výsledku si myslím, že použitelnost tohohle dost závisí na výkonu karty, potřebuje to tak 4090, a nvidia moc dobře ví, proč ty karty uvedla v pořadí v jakým šly ven. Na vymaxovaných 120fps to asi bude použitelný, cokoliv pod tím je spíš downgrade a pokud se to nějak nezlepší, zůstávám u DLSS2, na kterým nevidím jedinou chybu.
V souvislosti s tím, nejspíš zapomeňte že to budete používat na midrange kartách typu 4060 na 30->60fps - je to tragická experience, lag 100ms a hrát to může jen masochista. :-D
Quis custodiet ipsos custodes?
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od GamesPeter »

Vždyť to se vědělo ze začátku, že na 60Hz ten FG nemá cenu provozovat. Bude to fungovat blbě a navíc ten příšerný input lag. Není to technologie na nahnání ze 40 na 60+FPS jako je klasické DLSS, takže zkoušet to i na jinak silné RTX4070Ti ve 4K 60Hz je na houby. Chce to 120Hz a výše a základ mít 70+FPS, pak to funguje krásně, jen s mírným navýšeným input lagem. Ten Witcher je na ho*no optimalizovaný, prostě naroubovali RT a DLSS udělátka DX12 do DX11 x let staré hry. V CP2077, A Plague Tale: Requiem to funguje krásně. I v tom Witcherovi jsem nenarazil zatím, co jsem to zkoušel na problém.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

marek16 píše: čtv 2. úno 2023, 11:18Cyberpunk 4k- normálně hraju bez RT na 80-100fps ... lag 100ms a hrát to může jen masochista. :-D
1. - 4070Ti není 4K karta - na to je tu 4090 pokud chceš 100+fps "high refresh RT experience". Na 4k s RT si to koupí fakt jen šílenec a bez RT je lepší koupě Radeon (má víc VRAM - což ve 4K už bude za chvíli rozhodovat - ve FarCry 6 už to rozhoduje dnes).

Blbnul sem s DLSS3 i v 4K (DSR) a ty tensory má 4070ti proti 4090 výrazně slabší - ten boost framegeneration je ve 4K je výrazně nižší než v 1440p. Asi tam bude hrát roli i právě ta VRAM, protože takovej Cyberpunk s RT krásně naplní v 4K 12GB VRAM a samotné FG si taky další paměť ukrojí.

Každopádně můj pocit v 1440p je u této karty úžasný - díky DLSS 3.0 je to permanentní 100+ Raytracing kdekoliv. Včetně Cyberpunku na Psycho RT (ano je to nesmysl - Ultra stínování defakto vypadá stejně - ale když je tu ten výkon 8) ) ... takže konečně se 165Hz G-SYNC monitor využije i v Raytracing hrách. Popravdě sem nečekal, že s touto generací se RT stane plně použitelné = vysoké fps. Ale je to tu! Pro QHD tu takový výkon nabízí 4070Ti a kdo chce ty podobné fps v 4K - pro toho tu je 4090. Kapacita VRAM je 4070 Ti na toto rozlišení také dostatečná. 4070Ti jsem si koupil kvůli RT plnohodnotnému zážitku, bez RT byla i 3070 na 1440p pohodová karta.

Jde pouze jen o to, že frame-generation musíš zapnout na fps, které ti vyhovují i bez toho - což je aspoň u mě těch 70-80 fps hranice. Cyberpunk na takovém fps (stále i kvůli CPU limitu jsou zde propady na 70) běhá krásně s RT-psycho při DLSS Quality (2.5.1 knihovna má tady lepší kvalitu jak nativ). Ono by to stačilo, ale plynulost při zapnutí FG je pak luxusní - drží se to stále nad 100+ fps i s tím největším undervoltem a ty místa které omezuje CPU na 70fps najedou jsou klidně na 120+ fps. 8)

Má to tedy svůj limit použití a provoz DLSS 3 FG na třeba zmíněném 60Hz by byl čirý nesmysl. Ale při vysokém fps to umožní luxusně plynulou animaci - donutní G-SYNC makat spíš na horní hranici refreshe běžného 165Hz displeje. Což zlepší jednoznačně plynulost, byť inputlag je mírně horší - všiml jsem si toho jen při přepnutí a cukání myší. Jak sem to na to přepnul a zapomněl... tak mě to vůbec nevadí, při 100+ fps z toho stále není "V-SYNC lag zážitek". Čekal jsem to horší, ale DLSS 3 mě celkem překvapilo. K čemu je 165Hz displej, když pak hraješ na 1/2 fps.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

marek16 : Něco tam mas spatne, v Cyberpunk problem neni zaden, u toho Witchera III mam ted nastaveno 4K RT Ultra / 30fps + DLSS3 (60fps) a mam latency mezi 45-65ms a zaden input lag. A to pri spotrebe 90-95W :-D
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od marek16 »

Ache: to je sice hezký, ale mně je docela jedno co si o svojí "product segmentaci" vymyslí nvidia, já prostě 50k za grafárnu, která bude za 4 roky k ničemu, nedám. Takže píšu o použitelnosti na HW, kterej je ještě se skřípěním zubů cenově přijatelnej :D

spajdr: už z principu fungování (protože čekáš na rendering ne jednoho, ale dvou snímků) tam nemůže být "žádnej lag navíc". Prostě to tam je, a záleží na člověku jak moc to vnímá a vadí mu to. Ale jak říkám, CP se ještě dal hrát, ten Witcher fakt tragédie, dokud to člověk nepřepne na "DLSS Auto" (což bude pravděpodobně dost skákat na ultra performance)... Ještě si zkusím pohrát s nastavením vsyncu, ale pochybuju že se to kouzelně zlepší do ideální hratelnosti, no :)
Quis custodiet ipsos custodes?
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Ja doufam, ze to jeste poladi, je fakt ze ta cena 21-23K za 4070Ti je trosku prestrelena.
Ovsem je tu moznost, kdyz DLSS3 nebezi uplne idealne, jet aspoň pres DLSS2.
Vykon pak je jak 3090Ti minimalne + mensi spotreba.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

marek16 píše: pon 6. úno 2023, 11:32Ache: to je sice hezký, ale mně je docela jedno co si o svojí "product segmentaci" vymyslí nvidia, já prostě 50k za grafárnu, která bude za 4 roky k ničemu, nedám. Takže píšu o použitelnosti na HW, který je ještě se skřípěním zubů cenově přijatelnej :D
Ale nvidia spíš segmentovala cenu... ta je příšerná. Tohle je nástupce RTX 3070/3070Ti = QHD grafický karty (karty co stály... nebo měly stát kolem 15-17K). Na 4K bych s odřeným čumákem doporučil v nejhorším tu 4080 - ale ta je tak mezi (půlky)... na QHD zbytečný luxus (za tu cenu) a na 4K zase je potřeba více zasahovat do kvality DLSS... ale 16GB VRAM to 4K uživí rozhodně lépe než 12.

Na 4K je prostě 4070Ti už moc kompromisní - tedy pokud někdo právě chce fungovat s max. detaily včetně RT. Bez RT ok... ale to je pak velká část karty nevyužitá). Každopádně 4K @ 4070Ti @ DLSS 3 fakt není moc dobrý deal - ten zisk není tak velký jak při 1440p - což jak píšu je podle mě důsledek výrazně menšího počtu (cca polovina) Tensor cores, které ve 4K musí vymyslet přes 2x více pixelů proti QHD.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od GamesPeter »

Prostě je blbost čekat, že FG bude generovat výkon na "slabším" GPU, které nemá tolik síly např. s RT ve stále náročném 4K rozlišení. Prostě ten FG neojebe menší počet tensor cores a RT cores. Na silnějších kartách je ten FG výkonnější, prostě boostuje více FPS, stejně jako klasické DLSS ti vždycky boostne téměř více FPS než na nižším modelu. Prostě ten HW se tím SW neojebe.

Za mě, kdo chce a má možnost 4K 60Hz TV, tak může PC zapojit a odzkoušet. Pokud ta karta v dané hře nedá ani těch stabilních 60FPS s DLSS, tak nemá cenu zkoušet žádný FG. Tato technologie je pro High-refresh displaye a základ je mít těch 70-80+ FPS. Pak to dělá divy a funguje. Jak bylo řečeno, kdo chce dnes hrát na 4K, tam musí rozbít prasátko a koupit drahou RTX4090, kterou stejně vymění za RTX5090, protože na to má a ten výkon bude potřeba. Ona ho má RTX4090 dostatek, ale v náročných RT hrách musí stejně jet s DLSS a teď s FG je možnost si užít třeba 100FPS. Na QHD je ideální RTX4070Ti, když se člověk nebojí, že za 2 roky nebude třeba už úplně všude stačit 12GB VRAM a nebude chtít zrovna kupovat např. RTX5070 s více VRAM. Kdo má strach, jako jsem měl trochu já a kupuje karty s tím, že následující generaci přeskočí, tak pro toho tady je za trochu větší příplatek za 16GB VRAM a silnější raytracing RTX4080.

Ty ceny jsou prostě masakr a člověk si musí dát hranici kolik je ochotný za to zaplatit a nekoukat, že za cenu RTX4070Ti, nebo trošku vyšší bych měl mít RTX4080 a že RTX4080 je předražená, než by měl 80 model stát vs předchozí generace. To samý ten kdo koupí tu RTX4060Ti 8GB VRAM, tak zaplatí za ní přes 15K a bude mít výkon jako RTX3060Ti, RTX2080 a dostane k tomu jen FG, který bude už z důvodu menšího počtu tensor cores daleko menší než u vyšších modelů a i na tom FULL HD bude narážet už někde na nedostatek VRAM, protože těch 8GB je fakt na hraně a tam, kde budou ty propady, tak budou i s tím FG. A to je to střední třída a ne za zrovna nízkou cenu.

DLSS a FG jsou velmi dobré a chytré technologie, Ten FG mě fakt zatím fascinuje a má nakročeno na lepší start než před 4 lety DLSS. Když se FG použije v kombinaci s DLSS 2.0, tak ten výkon je úžasný a i do budoucna s ním člověk může mít slušnou rezervu, ale očekávat, že na middle-end s FG bude dohánět high-end je zcela zcestná.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Fakt je ten, že ten FG nijak nemění kvalitu obrazu... ano občas se vyskytne nějaký artefakt, ale v tomhle ohledu sem čekal horší výsledky. Jediná hra, kde sem viditelně pozoroval artefakty víc byl Portal RTX - holt na té jednoduchá grafice to je víc vidět, zatímco složitá scéna dá mozku zabrat a není schopen ty artefakty detekovat. :-D Takže pokud někdo "brečí" že DLSS kurví kvalitu obrazu a pod (přičemž ale poslední knihovny 2.5.1 podle mě spíš dávají lepší obraz než nativ s TAA ve většině her kam sem je zkusil nahrát), tak DLSS 3 FG nijak obraz nemění. Nehledě na to, že časem se jistě i DLSS 3 naučí lépe a lépe dopočítávat obraz.

Smutný na tom akorát je to, že ten trend do budoucna nejspíš bude takovej, že grafická pipeline vypočítá třeba jen 1/100 obrazu a zbytek si podle toho vymyslí AI. :-D

A co se týče VRAM - tady snad to nebude taková katastrofa jako u 3070 ani za ty 2 roky... kdy že mají vyjít další generace konzolí? Do té doby ten trend nároků na paměť bude +- podobný. Nicméně i tak tuším, že si "radost" z další generací udělám - pokud zase bude slušný skok v efektivitě a pod... jen se bojím cen. :evil: Už aby intel tomu duopolu AMD/NV začal konkurovat.
marek16 píše: pon 6. úno 2023, 11:32Ještě si zkusím pohrát s nastavením vsyncu, ale pochybuju že se to kouzelně zlepší do ideální hratelnosti, no :)
Doufam, že neděláš takovou koninu a nezapínáš V-SYNC při G-SYNCu (stejně při FG by V-SYNC fungovat neměl), ale ve 4K to FG smysl nedává - ten boost výkonu je mizerný proti QHD
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jakou koninu?

G-Sync s V-Sync je naprosto korektní nastavení pokud nechceš aby jsi měl tearing nad horní hranicí G-Sync rozsahu. Další možností je použít framelimiter

Od driveru 526.98 Frame Generation podporuje V-Sync i G-Sync, předtím to s nimi nefungovalo
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Framelimiter ti nepřidává lag. V-SYNC ano. Takže je to konina.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“