uuu
NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- skaven321
- Začátečník
-
- Registrován: 09. zář 2014
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
- Holda
- Středně pokročilý
- Registrován: 15. pro 2004
- Bydliště: Kladno/Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ja si můžu koupit paletu 3090, o to nejde. Zajímá mě to čistě technicky, měřil to někdo?
.
- Natural
- Středně pokročilý
-
- Registrován: 21. srp 2010
- Bydliště: Diváky
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
https://www.youtube.com/watch?v=UFAfOqT ... areUnboxed
Tady máš třeba (nejen) 3070 a 3080 v jednom obrázku včetně RT. Procenta mi připadají spíš lepší u 3070 jak 3080, ale asi to nejde jednoduše zobecnit
Tady máš třeba (nejen) 3070 a 3080 v jednom obrázku včetně RT. Procenta mi připadají spíš lepší u 3070 jak 3080, ale asi to nejde jednoduše zobecnit
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Tak DLDSR je opravdu až výstupní filtr - když pořídím screenshoty na 2,25x faktor (4K z QHD), tak je to klasický 4K bez úprav (bez vyhlazení pokud vypnu AA). magii s vyhlazením hran lepším než při klasickým DSR udělá až AI filtr. Nutno dodat, že to funguje fakt dobře. Mimochodem ve hrách kde je DLSS, jde nastavit dvojité AI kombo - DLSS + DLDSR
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jak uděláš z QHD rozlišení s 2.25x DLDSR 4K? Mně to ukazuje rozlišení 5760x3240 a to je nehratelný, i když to zkombinuju s DLSS.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- Atapi
- Začátečník
- Registrován: 04. dub 2007
- Bydliště: Jihlava
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To máš nějaký divný, nemáš tam zaškrtnutý něco jiný? Normálně mi to počítá teda taky jinak. Sice na full HD, ale princip je stejnej, při DLDSR 2.25x mám z full HD rozlišení 1620p (2.25x celkové rozlišení a ne 2.25x šířka a výška). Jestli tam nedělá bordel to DLSS navíc, nebo nevím proč ty bys to měl mít jinak.
Naposledy upravil(a) Atapi dne čtv 17. úno 2022, 14:53, celkem upraveno 1 x.
- Sonnyxyz
- Začátečník
-
- Registrován: 02. črc 2015
- Bydliště: České Budějovice
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Protože násobís jednotlivé rozměry, místo abys násobil celkový počet pixelů.
2560x1440 *2.25= 3840x2160
2560x1440 *2.25= 3840x2160
CPU: Core i7 12700k MB: Asus Z690 MAXIMUS Formula RAM: Corsair Dominator White 5600MHz GPU: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra PSU: Corsair HX850 Cooling: EKWB D5 pump, Velocity blok, , 2x360mm rad, 6x Corsair LL120 a 3x P12 White CASE: Lian-Li O11 Dynamic White EVO
Alienware AW3418DW - 3440x1440, 120Hz
Alienware AW3418DW - 3440x1440, 120Hz
- Atapi
- Začátečník
- Registrován: 04. dub 2007
- Bydliště: Jihlava
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
No když napsal že mu to ukazuje, tak předpokládám ve hře nebo ovladačích (když člověk vybírá režim DSR tak to ukazuje rozlišení u toho), ne že by si to sám vypočítal.
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
https://imgur.com/a/SedCQNI
Jo, sám si nic nepočítám Tohle mi ukazujou ovladače a hry, když zvolím DL DSR.
Výchozí rozlišení je klasický 2560x1440@144Hz
Jo, sám si nic nepočítám Tohle mi ukazujou ovladače a hry, když zvolím DL DSR.
Výchozí rozlišení je klasický 2560x1440@144Hz
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- Atapi
- Začátečník
- Registrován: 04. dub 2007
- Bydliště: Jihlava
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To je ve Změna rozlišení - hned první volba v ovládacím panelu, když povolím DL DSR ve 3D nastavení takhle: https://imgur.com/a/WtBGNiJ a https://imgur.com/a/FhjFY0v
Co moc nechápu je to, že ve změně rozlišení můžu zvolit nějaký Ultra HD 4K rozlišení, i když nemám DSR vůbec aktivovaný. Jediný, co mě napadá, že je to nějaká vlastnost monitoru a DSR se pak z nějakýho záhadnýho důvodu nepočítá z nastavenýho rozlišení 2560x1440, ale z toho nejvyššího možnýho.
Co moc nechápu je to, že ve změně rozlišení můžu zvolit nějaký Ultra HD 4K rozlišení, i když nemám DSR vůbec aktivovaný. Jediný, co mě napadá, že je to nějaká vlastnost monitoru a DSR se pak z nějakýho záhadnýho důvodu nepočítá z nastavenýho rozlišení 2560x1440, ale z toho nejvyššího možnýho.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Ano, DSR se vždy počítá z max rozlišení monitoru, tzn pokud by náhodou tvůj monitor uměl 4K input nativně (spousta 1440p monitorů to umí, hlavně na HDMI kvůli kompatibilitě s PS5), tak 4K půjde nativně a ne přes DSR a ony DSR hodnoty se budou počítat z onoho 4K.
V takovém případě bude třeba přes CRU editnout vlastnosti monitoru a tu podporu 4K rozlišní odebrat. Já jsem to takhle dělal u výstupu kde mam zachytávačku, která sice umí 4K ale jen při 30hz (ona umí i to plné 4K 4096 x 2160 při 24), ale vzhledem k tomu že jsem chtěl nahrávat v 60fps což umí max v 1080p tak jsem musel všechny větší rozlišení vykopat, jinak je to tam furt cpalo a výsledkem byl low-framerate záznam se spoustou tearingu jako bonus.
V takovém případě bude třeba přes CRU editnout vlastnosti monitoru a tu podporu 4K rozlišní odebrat. Já jsem to takhle dělal u výstupu kde mam zachytávačku, která sice umí 4K ale jen při 30hz (ona umí i to plné 4K 4096 x 2160 při 24), ale vzhledem k tomu že jsem chtěl nahrávat v 60fps což umí max v 1080p tak jsem musel všechny větší rozlišení vykopat, jinak je to tam furt cpalo a výsledkem byl low-framerate záznam se spoustou tearingu jako bonus.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
To je ňáká blbost, 2,25x faktor rozlišení ti i matematicky dává 4k (přibližně 8Mpix vs 3,6Mpix QHD x 2,25). Serious Sam 4 ve kterým sem testoval nejvíc, by to v tom rozlišení kvůli VRAM už tuplem nedávalo (mimochodem od jednich z posledních ovladačů pozoruju značnou změnu v chování při přesažení alokace VRAM, ale vzhledem ke zdejšímu "8GB fans" teamu, si jakékoliv objevy nechám pro sebe a známé - ale jsou celkem pozitivní).
Každopádně při porovníní s klasickým DSR je kvalita obrazu někde znatelně lepší. Jedinou nevýhodou je, že shimmering nijak extra redukován není a jsou i případy, kdy je mírně zesílen (AI ho možná chápe jako prvek hry). Daň/režiji, ještě ověřím, ale obrazově je to fakt paráda. Jen nechápu, proč to samé nepoužijí i na upscaling (co by fungoval v každé hře) místo toho NIS (upscale bez AI).
Hele, to je možný, můj monitor to umí také, ale první věc co jsem udělal, byla, že sem 60Hz režimy (některý gay hry neumí forcnout vyšší refresh rate = nefunguje pak v nich G-SYNC) a virtuální 4K (na PC je to k prdu) vymazal.DOC_ZENITH píše: ↑čtv 17. úno 2022, 15:42 Ano, DSR se vždy počítá z max rozlišení monitoru, tzn pokud by náhodou tvůj monitor uměl 4K input nativně (spousta 1440p monitorů to umí, hlavně na HDMI kvůli kompatibilitě s PS5), tak 4K půjde nativně a ne přes DSR a ony DSR hodnoty se budou počítat z onoho 4K.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Delarge
- Začátečník
- Registrován: 15. črc 2004
- Bydliště: Korova Milk Bar
- Kontaktovat uživatele:
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Jo, tím to evidentně bude a DLDSR si můžu nechat ujít. V CRU žádná volba 4K rozlišení nikde není, takže nevím, jak bych to mohl vyhodit. V nastavení monitoru taky není žádná možnost, jak se toho zbavit.DOC_ZENITH píše: ↑čtv 17. úno 2022, 15:42 Ano, DSR se vždy počítá z max rozlišení monitoru, tzn pokud by náhodou tvůj monitor uměl 4K input nativně (spousta 1440p monitorů to umí, hlavně na HDMI kvůli kompatibilitě s PS5), tak 4K půjde nativně a ne přes DSR a ony DSR hodnoty se budou počítat z onoho 4K.
V takovém případě bude třeba přes CRU editnout vlastnosti monitoru a tu podporu 4K rozlišní odebrat. Já jsem to takhle dělal u výstupu kde mam zachytávačku, která sice umí 4K ale jen při 30hz (ona umí i to plné 4K 4096 x 2160 při 24), ale vzhledem k tomu že jsem chtěl nahrávat v 60fps což umí max v 1080p tak jsem musel všechny větší rozlišení vykopat, jinak je to tam furt cpalo a výsledkem byl low-framerate záznam se spoustou tearingu jako bonus.
Jinak Ache, nikdo těch 8GB nemiluje, tady je spíš akorát už lehce neaktivní 8GB haters club, jehož si čestnej vedoucí (s 8GB kartou)
EDIT: Tak jsem trochu zapátral a podařilo se! Přes CRU jsem vyhodil zbytečný 4K rozlišení a DSR už funguje, tak jak má. Díky Ache za nakopnutí
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Video k DLSS 3 od DF:
https://www.youtube.com/watch?v=6pV93XhiC1Y
https://www.youtube.com/watch?v=6pV93XhiC1Y
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- TankGeorge
- Začátečník
-
- Registrován: 14. čer 2011
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Generování snímků má určitě mouchy a nikdy se to nevychytá úplně, jak je vidět analyzováním těch snímků v DF rozboru. Ale pointa je, že při 120 FPS si těch vad snad není reálné všimnout - možná jedině vyvoláním specifických problémových scénářů (podobně, jako pletiva v pohybu pod FSR apod). Jenže při 60 FPS na slabších kartách, kde by půlka snímků byla generovaná, by to už mohlo vypadat všelijak a tak to nV zařízla. Asi se to nebude kvalitou škálovat lineárně a čím méně snímků to GPU vyrenderuje, tím horší materiál pro AI generování. Stejně bych ale byl rád, aby firma časem umožnila zákazníkovi kurvit obraz dle jeho libosti =)
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zásadní ale je, jak se to bude chovat při nižších fps a to je třeba pořádně otestovat. Zatím ještě nedorazily méně výkonné varianty Lovelace, jen top model a také tu stále nemáme náročné nextgen hry. Nahánět další fps nad 100 je sice pěkné, ale ten největší a nejrozpoznatelnější benefit je právě u nízkých fps. Další Lovelace modely (s postupem času i ta 4090) nebudou mít sílu držet vždy fps nad 100 při 4K, nižší verze ani u 1440p. Třeba G/Free-sync mají největší přínos v nižších fps a zlepšují hratelnost, naopak SLI/CF vypadaly teoreticky pěkně se zvyšováním fps, ale nakonec v praxi bylo vždy lepší mít jednu silnější, než dvě slabší grafiky. Tak je otázka, jak to nakonec bude vypadat, pokud by to pořádně fungovalo jen při vyšších fps, tak je to sice pěkné, ale není to nic zásadního. Naopak pokud by ten přínos byl velký i při nižších fps, to by byla pořádná změna.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Nvidia DLSS 3 Analysis: Image Quality, Latency, V-Sync + Testing Methodology
https://www.youtube.com/watch?v=92ZqYaPXxas
https://www.youtube.com/watch?v=92ZqYaPXxas
- marek16
- Začátečník
- Registrován: 22. čer 2006
- Bydliště: Brno
Re: NVIDIA DLSS - info a vše okolo
Zajímavý, asi nejdůležitější info, co tam Alex zmiňuje je, že k masivnímu nárůstu inputlagu dochází v situaci kdy máte zapnutej VSYNC (předpokládám i s GSync), a hra překračuje refresh rate panelu. Řešení je zvednout detaily tak, aby výkon klesl pod těch např. 120fps, a pak se input lag zase sníží.
No, bude to chtít nějaký laborování, než se s tím naučíme pracovat/nvidia to vychytá.
No, bude to chtít nějaký laborování, než se s tím naučíme pracovat/nvidia to vychytá.
Quis custodiet ipsos custodes?