DIIT píše:Implementace RIS / CAS je velmi nenáročná na výkon hardwaru, na Navi zabere méně než 100 mikrosekund, takže při běžných herních FPS dochází k propadu výkonu o 0-2 %. Při zvětšení obrazu na nativní rozlišení monitoru závisí výkon na více faktorech, především na kombinaci vstupního a výstupního rozlišení.
Podle testu od EposVox nabízí kombinace 2560×1440 s CAS na 4k v PUBG 2× vyšší výkon než nativní rendering ve 4k. Autoři testu hodnotí vizuální kvalitu kladně s tím, že rozdíly mezi CAS a nativním 4k je potřeba hledat ve statických scénách; v pohybu prý vidět nejsou.
Jde tak o výbornou alternativu k DLSS upscalingu od Nvidie, který je dostupný jen majitelům GeForce RTX, jen v podporovaných hrách a jen pro konkrétní kombinace rozlišení. Fidelity FX CAS mohou využít všichni hráči touto technologií vybavené hry a Radeon Image Sharpening mohou zase využít všichni uživatelé Radeonu RX 5700
Radeon Image Sharpening
DIIT píše:Algoritmus doostřuje obraz adaptivním způsobem, to znamená, že oblasti, které jsou ostré, ponechává beze změny a oblasti, které jsou neostré, upraví. Nejde jen o možnosti „ano / ne“, ale míra doostření je plynule závislá na míře neostrosti vstupního obrazu. Volitelný upscaling pak s použitím dalšího algoritmu zvětší obraz na nativní rozlišení monitoru, takže umožňuje např. rendering v 2560×1440 zobrazovaný na 4k monitoru v nativním rozlišení. Algoritmus pro zvětšování dosahuje výrazně lepších výsledků (co do ostrosti a detailu) než třeba bikubický filtr nebo Catmull–Rom...
... technologie je implementovaná v ovladačích Radeon Software a lze jí zapnout v ovladačích Radeonů RX 5700 pro libovolnou DX9, DX12 a Vulkan hru.
Contrast Adaptive Sharpening
DIIT píše:Fidelity FX CAS (Contrast Adaptive Sharpening) technologie je jako Open Source přístupná vývojářům her, kteří ji mohou integrovat do hry a nabídnout ovládací rozhraní v nastavení hry.
Fidelity FX CAS si z nastavení hry může zapnout uživatel libovolné moderní grafické karty, ovšem jen ve hře, která jej podporuje... Drobný rozdíl spočívá v tom, že v případě implementace ze strany autora hry (Fidelity FX CAS) může tato osoba rozhodnout, že bude efekt použit pouze na určité prvky nebo pouze jím žádaným způsobem. Pokud hra podporuje Fidelity FX CAS a je aktivován, automaticky zakáže Radeon Image Sharpening, aby nebyl efekt duplikován.
Radeon Image Sharpening
- Now available on Radeon RX 590, Radeon RX 580, Radeon RX 570, Radeon RX 480 and Radeon RX 470 series desktop graphics products for DirectX®12 and Vulkan® applications.
AMD, společně s několika dalšími partnery, pracuje na alternativě k DLSS
Zatím nepojmenovaná "Super Sampling Feature" je ve fázi testování a má to být plně otevřená, multiplatformní implementace AI upscalingu. Podle The Verge na této implementaci pracuje AMD společně s několika dalšími partnery díky čemuž by měla být hojně podporovaná.
While AMD is promising to go head to head with Nvidia in 4K gaming and more, the one big missing piece of this battle is a lack of an equivalent to Nvidia’s DLSS. Nvidia’s AI-powered super sampling technology has been transformative for the games that support it, bringing great image quality and higher frame rates by simply toggling a game setting.
AMD tells me it has a new super sampling feature in testing, which is designed to increase performance during ray tracing. The company is promising its super sampling technology will be open and cross-platform, which means it could come to next-gen consoles like the Xbox Series X and PS5. AMD is working with a number of partners on this technology, and it’s expecting strong industry support. Unfortunately, this won’t be ready for the launch of these three new Radeon RX 6000 Series cards.
Jak to tak vypadá, mělo by se jednat o standard DirectML, který by měl být přítomný již na XBX. Přes něj se pak měla počítat i umělá inteligence NPC a ML Super Resolution. No a podporovat by ho měla i NVIDIA, ostatně ty ukázky byly dělány na RTX kartách.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit. GPUreport.cz
Další zmínka o Super Resolution, tentokrát od Microsoftu a CEO Quantic Dreams studia ve spojitosti s XSX
At the very beginning of development of the Xbox Series X | S, we knew we were setting the foundation for the next decade of gaming innovation and performance across console, PC and cloud. To deliver on this vision we wanted to leverage the full capabilities of RDNA 2 in hardware from day one. Through close collaboration and partnership between Xbox and AMD, not only have we delivered on this promise, we have gone even further introducing additional next-generation innovation such as hardware accelerated Machine Learning capabilities for better NPC intelligence, more lifelike animation, and improved visual quality via techniques such as ML powered super resolution.
David Cage píše:It is always challenging to compare hardware, as they always have advantages and disadvantages. It is not just a matter of CPU or frequency; it is more about the consistency of the components and the possibilities of advanced features.
The CPU of the two consoles uses the same processor (slightly faster on Xbox Series X), the GPU of the Xbox also seems more powerful, as it is 16% faster than the PS5 GPU, with a bandwidth that is 25% faster. The transfer speed from the SSD is twice as fast on PS5.
The shader cores of the Xbox are also more suitable to machine learning, which could be an advantage if Microsoft succeeds in implementing an equivalent to Nvidia’s DLSS (an advanced neural network solution for AI).