Stránka 1 z 1
Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Portal 2)
Napsal: sob 23. lis 2019, 22:51
od vincik
Chtěl jsem si znovu projít Portal 2, hru která i před 8 lety, kdy vyšla, platila za nenáročnou a přesto na mém novém pc (RX 5700, Ryzen 3600, 16GB DDR4 3000mhz, aktualizovaný win 10, M.2 SSD) se hra "kouše". Záškuby se objevují pouze, když něco udělám... udělám portál, vejdu do nové místnosti, NPC začne mluvit, otočím se o 180 stupňů. Lag trvá maximálně desetiny sekundy. FPS při lagu klesnou, ale třeba jen z 300 na 250fps, ale RTSS při lagu ukazuje obrovské jednorázové navýšení frametime (nevím české označení), a to i v řádu stovek ms (viz fotka v příloze, která je ze hry Portal 2 na max nastavení v 1440p v momentě, kdy vylezu z portálu). Myslím, že to dělalo i kdysi před těmi 8 lety a na jiném pc, ale jak je člověk dnes zyvklí na 144hz a freesync, tak mu to asi víc vadí. Prolezl jsem už pár diskuzí na anglicky hovořícím internetu a každý radí něco jiného a kdybych to měl všechno zkoušet, tak potřebuju dovolenou. Podobně se mi chová i CSGO, které běží také na Source enginu. Tam ty skoky ve frametime jsou ale mnohem menší a méně časté. PC jinak nezamrzá, teploty jsou ok, na pozadí neběží krom RTSS, steamu a radeon settings vůbec nic, ovladače i BIOS jsou aktuální.
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: sob 23. lis 2019, 23:24
od rbclass
mozes vyskusat 2 veci
1.v RTSS limitni fps na 144
2.cleaning standby memory,vid google
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 01:04
od spajdr
Nepada ti frekvence GPU pri tom zaskubu? zapni si volbu pro ukazatel gpu frekvence v afterburneru a napis kolik mhz ukazuje gpu pri tom zaskubu.
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 11:18
od vincik
1 hra s výchozím 300 fps limitem
2 plocha, hra je minimalizovaná
3 hra s 142 fps cap v RTSS
zelená - activity
oranžová - GPU frekvence
hra při 300fps běží na 60-70% 1000-1100mhz - minutu nic, pak vejdu do nové lokace - záškub na zlomek vteřiny, fps spadne z 300 na 200 a frametime skočí třeba na 50, 100, někdy i 500ms, vytížení GPU následně ukáže 0-10%, ale hned zase skočí zpět na 60-70%. Mám doma ještě rx 580 a 5700 xt, tak můžu případně experimentovat.
cpu je během hraní vytíženo na 5-20%
čím déle jsem v jedné lokaci a čím déle hraju, tím jsou lagy méně časté. Nejhorší je to první cca minutu po zapnutí hry a načtení první mapy.
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 12:49
od spajdr
Tipuju ze RX580 to delat nebude, 5700XT ani zkouset nemusis.
Zkousel jsi zapnout AMD Anti-lag?
Muzes zkusit taky nastavit power limit ve Wattman na -50% (minus)
Dej pak vedet, jestli se neco zmenilo.
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 22:12
od vincik
Wattman -50% nepomohl... amd antilag vykzouším, ale pochybuju, že to bude k něčemu dobré... mimochodem teď jsem hrál Dying light, celkem náročnou a stále skvěle vypadající fps hru z roku 2013 a hra celou hodinu běžela jako po másle 90-140 fps, bez jediného záškubu, využití GPU stabilně 97-99%
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 23:36
od vincik
Re: Krátké záškuby - vysoký frametime ve hrách (hlavně Porta
Napsal: ned 24. lis 2019, 23:38
od AllowedCry
Omezovač FPS nepomáhá jo?