Stránka 1 z 2
AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 11. bře 2021, 16:01
od HEAD
Zda se, ze se to obratilo a pod dx12/vulkan je v cpu limitovanych scenach daleko lepsi AMD.Pod dx11 to bylo prave naopak..
Hardware unboxed:
https://www.youtube.com/watch?v=JLEIJhu ... areUnboxed
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 11. bře 2021, 16:25
od DOC_ZENITH
Amo dá se to tak říci, Nvidia generuje více threadů av součtu způsobuje větší load. Ale chtělo by to ještě jeden test a to trochu jinak zaměřenej ala třeba se starym Xeonem, ala mam tunu jader/threadů ale nízký frekvence, jak by se to chovalo ve chvíli kdy je limitem výkon na thread a ne celkovej výkon, protože ty hry co tam hážou jsou na těch low-end 4 a 6 jádrech v situaci kdy je dost zasaturujou samotnou hrou a na extra GPU thready nejsou volný jádra.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 11. bře 2021, 23:30
od Krteq
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 12. bře 2021, 18:31
od HEAD
Pred par lety to nebylo moc dulezity pac vetsina her byla porad dx11.Dneska je ale situace jina a dx11 je na ustupu a teste pred smrti.Dx11 uz nikdo nebude moc resit a AMD ma v tomhle obrovskou vyhodu.
Btw MMO jako WOW jsou uz taky dx12 a tam by melo byt AMD taky o dost lepsi.
NV to asi nebude moc spravit pac pouziva SW scheduler, kterej je prave lepsi pro DX11.Stejne jako AMD nemohlo spravit overhead pod dx11 pac pouzivali a porad pouzivaj HW scheduler.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pon 15. bře 2021, 10:09
od Baneshee
Vypadá to na cca 20-25% ztrátu v CPU limitovaných situacích pro NV. To je dost. Na druhou stranu to vynikne hlavně v nesmyslných kombinacích typu 1600x + RTX3090. Ale i 2600X + RTX3070 už očividně není dobrá kombinace.
Každopádně si HWU docela troufá, snad za to nebude další ban od NV

Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pon 15. bře 2021, 10:38
od Krteq
Ono na to upozorňovalo pár lidí i dřív, ale nějak to vyšumělo.
Např. to už linkované GameGPU a další.
Něco z videí:
Digital Foundry - Cyberpunk 2077 PC Tested On Xbox One CPU... And It Works!
Paul's Hardware - HYPE JUSTIFIED? RTX 3080 Benchmarks and Review!
BTW, to samé se děje v některých hrách i pod DX11 - BF V, Horizon Zero Dawn a dalších.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pon 15. bře 2021, 11:44
od mr.qeg
Možná to pod DX11 souvisí i s tím, že AMD konečně rozchodilo u 6xxx primitive shaders.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pon 15. bře 2021, 12:38
od Natural
Baneshee píše:Vypadá to na cca 20-25% ztrátu v CPU limitovaných situacích pro NV. To je dost. Na druhou stranu to vynikne hlavně v nesmyslných kombinacích typu 1600x + RTX3090. Ale i 2600X + RTX3070 už očividně není dobrá kombinace.
Každopádně si HWU docela troufá, snad za to nebude další ban od NV

Nebral bych v potaz takové šílené kombinace. Taková 1600X nebo oblíbená 1600AF ti může "hrát" daleko lépe s AMD kartou za menší peníze (v dnešní době trochu klišé

). V případě nvidie se musíš spolehnout na GPU bottleneck a to někde nemusí být úplně ideální, když padneš pod hratelnou úroveň. Zajímavé by bylo otestovat ještě starší CPU, něco jako 6600K nebo spíš dále 4c/8t 4770K apod., jak to bude s nima (nicméně 4c bez HT je dnes málo, ale rozdíl by mohl být ještě větší). Jde mi hlavně o to, jestli to podobně škáluje skrz naskrz od "dvoujádra".
Nicméně ikdyž by to bylo zajímavé, asi si takovou hromadu práce na triko nevezme
Jinak kluci z HWU dělají super obsah a jde vidět, že je to práce, která je v první řadě baví. Už mají diskuzi na tohle téma, jdu se na to zrovna mrknout:
https://youtu.be/TD6-Y2a1XbE
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pon 15. bře 2021, 23:28
od Danny202
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: úte 16. bře 2021, 08:48
od Octopuss
HEAD píše:Pred par lety to nebylo moc dulezity pac vetsina her byla porad dx11.Dneska je ale situace jina a dx11 je na ustupu a teste pred smrti.Dx11 uz nikdo nebude moc resit a AMD ma v tomhle obrovskou vyhodu.
A proto většina her pořád vychází pro Dx11

Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 18. bře 2021, 17:52
od HEAD
Vazne?Z novych her podporuje dx11 snad jen crysis remastered.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 18. bře 2021, 18:45
od DOC_ZENITH
Nvidia měla 3+ generace na to to řešit. V moment kdy se jak DX12 tak Vulkan staly novými future API a vědělo se jak fungujou protože obě byly defakto založený na AMD Manle API, tak měli tunu let předělat front-end z polo softwarovýho na plně HW či alespoň jinak to zefektivnit. U Pascallu se nebylo čemu divit už byl návrhem hotovej + to byl jen refresh Maxwellu. Ale to že Turing i ampere pořád používaj WARP32-based front-end je celkem fail.Ač byl upravenej o podporu async + mixed precision je to pořád SW implementace a naopak čím více toho umí tím více bude její overhead stoupat. Jak to správně popsali, to co u DX11 bylo malej zázrak a zvedalo to drawcalls a umožňovalo alespoň throchu threadovat nethreadovatelné se nyní komplet otočilo a je to v modern API brzdou.
Navíc s nástupem DXVK se odbourává tento problém u AMD i u spousty starších titulů. Dá se tedy říci že co se CPU overheadu týče tak se karta otočila a dá se říci čistě z nedbalosti NV.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: čtv 18. bře 2021, 20:25
od Krteq
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 19. bře 2021, 17:52
od HEAD
DOC_ZENITH píše:Nvidia měla 3+ generace na to to řešit. V moment kdy se jak DX12 tak Vulkan staly novými future API a vědělo se jak fungujou protože obě byly defakto založený na AMD Manle API, tak měli tunu let předělat front-end z polo softwarovýho na plně HW či alespoň jinak to zefektivnit. U Pascallu se nebylo čemu divit už byl návrhem hotovej + to byl jen refresh Maxwellu. Ale to že Turing i ampere pořád používaj WARP32-based front-end je celkem fail.Ač byl upravenej o podporu async + mixed precision je to pořád SW implementace a naopak čím více toho umí tím více bude její overhead stoupat. Jak to správně popsali, to co u DX11 bylo malej zázrak a zvedalo to drawcalls a umožňovalo alespoň throchu threadovat nethreadovatelné se nyní komplet otočilo a je to v modern API brzdou.
Navíc s nástupem DXVK se odbourává tento problém u AMD i u spousty starších titulů. Dá se tedy říci že co se CPU overheadu týče tak se karta otočila a dá se říci čistě z nedbalosti NV.
Myslim, ze naposled pouzili HW scheduler u fermi a prave proto to tak zralo.Kdyby pouzili HW scheduler u ampere, tak by 3080 zrala 400w

Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 19. bře 2021, 19:16
od DOC_ZENITH
Fermi nežrala hlavně kvůli tomu ale kvůli hotclock konceptu v kombinaci a leakujícími 40nm early risk wafery + ještě špatnými metalic layers v návrhu (což refresh odstranil). Front-end ti fakt nesežere 100W kor ne dnes na dnešních procesech. Spotřebu v tom nehledej, bylo by to v rámci jednotek W. Současná GPU front-end taky maji, ne že by vše dělal CPU, jen je to jinej kocept počítající s CPU-driven WARP32 shedulerem kterej je prostě dnes už zastaralej a patří do DX11 časů.
DX11 časy sice NV s přehledem vyhrála, ale jakoby zapoměla že už pominuly. Věci řešej cca furt stejně a jakmile se oběví překážka typu async compute a pod vždy jen udělaj ňákej workaround místo překopání GPU na moderní časy do nového konceptu. Místo komplet novejch future-proof návrhů se ženou za úskoprofilovými prvky ala "selling feature", snažej se vytahnout konkrétní body a ne změnit celek. Celé RT je takovej "gimmick" co přišel s Turingem ale správně zasloužil vlastní produkt ne nám žrát tranzistory na Geforce GPU. Ampere zase přinesl dual FP32 jednotky super pro compute ale v hrách nic moc. Už ssebou táhnou 2 velký technologie co žerou tunu tranzistorů a moc efektivní nejsou + celé to sedí na starym front-endu co pamatuje ještě Keplera.
Ani se ale neni čemu divit, NV míří jinam a gaming už pro ní neni na prvnim místě a produkty to dokazujou. Ampere je drtička v compute, AI i profi RT akceleraci přes optix. V čem ale neni drtička jsou hry. Tam je to velký nenažraný neefektivní prase vedle kterého Fermi vypadá jak úsporná efektivní karta. Daří se jej trochu zasaturovat jen ve 4K a vejš ale na to zas NV nedala Vram.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 19. bře 2021, 19:24
od Krteq
HEAD píše:Myslim, ze naposled pouzili HW scheduler u fermi a prave proto to tak zralo..
GF110 říká něco jiného
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 19. bře 2021, 19:56
od yuri.cs
DOC_ZENITH píše:V čem ale neni drtička jsou hry. Tam je to velký nenažraný neefektivní prase vedle kterého Fermi vypadá jak úsporná efektivní karta. Daří se jej trochu zasaturovat jen ve 4K a vejš ale na to zas NV nedala Vram.
No, ale taky musis rict, ze je to postavene na Samsung 8nm, ze ktereho koukaji prislovecni zfetovani sedlaci.
Navic, nVidii se neuveritelne financne dari, prodava 8:2 hernich karet vuci AMD v profi to bude 95:5, atd. Ta architektura a naklady na vyvoj jsou "good enuff".
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 19. bře 2021, 20:19
od DOC_ZENITH
To je jejich problém, s TSMC o 7nm jednali jako že jsou na koni tak jim TSMC dalo košem protože se o to poperou jiní. Je to i takové štěstí v neštěstí protože kdyby i NV byla u TSMC neměli by jsme karty naprosto žádný.
Tak jako tak AMD je dohnala a má nyní i efektivnějí čipy, to se nestalo 10let. ampere to drtí všude jinde ale jako herní karty prostě fail.
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 26. bře 2021, 12:35
od Krteq
Re: AMD vs Nvidia CPU driver overhead pod DX12
Napsal: pát 26. bře 2021, 17:31
od HEAD
Jo situace je presne opacna nez v dobe dx11.Jsem zvedavej, jestli to NV opravi v dalsi architekture a nebo si budem muset pockat jeste dyl.Tzn 5 let?To by byla docela katastrofa pro NV 5 let s silenym overheadem.
Jinak vsimli jste si jak digital foundry o tom neudelali zadny video?Pritom v minulosti byli prvni co natocili video a kritizovali AMD kvuli dx11 cpu overheadu.Tady se pekne pozna na jaky strane kdo je....