To je kvůli plotnovému HDD. Rychlost načítání assetů není jen o maximální možné přenosové rychlosti, ale i o seeku. Proto tam je tahle volba, protože SATA HDD vs. SATA SSD je výrazně větší skok ve výkonu (tisíckrát kratší přístupová doba) , než když skáčeš z SATA SSD na NVME SSD (kde se projeví jen max. rychlost, ale seek je stejný).
Aby to na HDD nestutterovalo, načítají se nějak jinak assety (údajně nižší variabilita NPC, vozů atd.). Sám sem to nezkoušel, na HDD sem instaloval hry tak naposled před 8-10 lety. Ale tohle v Cyberpunku určitě nemá nic společného s tím jak by se to řešilo v Ratchet a Clank a "pomalejším" SATA disku (leckteré TLC/QLC NVME disky na kterých hnijí data jsou časem rády za to, že dosáhnout čtecí rychlosti některých sektorů na úrovni SATA limitu tj. cca 500MB/s).
Ale konečně tu snad už bude něco co ten Direct Storage využije... Forspoken - tam to stále byla údajně softwarová dekomprese, a rozdíl mezi instalací na 970 EVO (NVME) vs. Micron (SATA) byl jen v načítacím čase (1-2 sekundy vs. asi 5-10s) v tom benchmarku kdy se střídají prostředí. Tady se to bude měnit během hraní, ale jistě tam musí být nějaký rychlý "pre-buffer" než se ten portál do jiného světa otevře - v jednu chvíli jsou zobrazovány dva světy = v paměti musí být assety pro oba.