Ratchet & Clank: Rift Apart

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od Ache »

_DAVE_ píše: čtv 1. čer 2023, 21:00V Cyberpunku jsem zahlédnul položku “režim pomalého disku”, ví někdo co přesně tohle dělá?
To je kvůli plotnovému HDD. Rychlost načítání assetů není jen o maximální možné přenosové rychlosti, ale i o seeku. Proto tam je tahle volba, protože SATA HDD vs. SATA SSD je výrazně větší skok ve výkonu (tisíckrát kratší přístupová doba) , než když skáčeš z SATA SSD na NVME SSD (kde se projeví jen max. rychlost, ale seek je stejný).

Aby to na HDD nestutterovalo, načítají se nějak jinak assety (údajně nižší variabilita NPC, vozů atd.). Sám sem to nezkoušel, na HDD sem instaloval hry tak naposled před 8-10 lety. Ale tohle v Cyberpunku určitě nemá nic společného s tím jak by se to řešilo v Ratchet a Clank a "pomalejším" SATA disku (leckteré TLC/QLC NVME disky na kterých hnijí data jsou časem rády za to, že dosáhnout čtecí rychlosti některých sektorů na úrovni SATA limitu tj. cca 500MB/s).

Ale konečně tu snad už bude něco co ten Direct Storage využije... Forspoken - tam to stále byla údajně softwarová dekomprese, a rozdíl mezi instalací na 970 EVO (NVME) vs. Micron (SATA) byl jen v načítacím čase (1-2 sekundy vs. asi 5-10s) v tom benchmarku kdy se střídají prostředí. Tady se to bude měnit během hraní, ale jistě tam musí být nějaký rychlý "pre-buffer" než se ten portál do jiného světa otevře - v jednu chvíli jsou zobrazovány dva světy = v paměti musí být assety pro oba.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Působivé screeny. Takhle tak v roce 2005 nevypadaly ani offline renderované animáky, co šly do kina.
Tuhle hru jsem tak moc nečekal, že ji určitě koupím.

https://www.dsogaming.com/screenshot-ne ... ift-apart/
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od ArgCZ »

Kdyť to po vyjití srovnávali s animovaným filmem z roku 2016 Ratchet a Clank: Strážci galaxie a zjistilo se že hra je detailnější než ten film, jakýpak v roce 2005 :lol: , řemeslně je to paráda

za mě jen škoda že Rivet nemá zcela jiný gameplay než Racthet, bylo by to bývalo mnohem zajímavější
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne stř 7. čer 2023, 08:58, celkem upraveno 1 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

V roce 2007 byli taky pěkné animáky, kdybych to napsal jako ty, tak se mi můžeš vysmát úplně stejně, akorát že bys ten svůj post napsal naopak.
A já tu ukazuju screeny z PC ne z PS5 a ty jsou venku chvilku,.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od ArgCZ »

tak zkus napsat hezčí animák z roku 2007 , do toho

PS5 nebo PC, to je snad fuk, hledat lupou rozdíly nebudu, zdůraznim znovu, po vyjití v roce 2021 to srovnávali s animákem kde jsou stejné postavy z roku 2016 a bylo to lepší, nepíšu nic po screenech portu o dva roky později
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Nechci se s tebou handrkovat, myšlenka postu byla v tom, že offline render animáky by měly být z principu pěknější než něco, co se počítá v reálném čase.

Ty asi chceš důrazně naznačit, že PS5 hodí výkonem do koše vše, co natočily a vyrenderovaly Hollywood studia do roku 2016 v offline. Ok je mi to celkem jedno.

Hru jsi logicky hrál, jaké je to jako hra, já mám odehrány "hlavní" PS3 díly a jako oddychovka se mi to líbilo, ale vybíral jsem dle recenzí, protože zdaleka ne každý díl byl údajně tak dobrý jako třeba "Tools of Destruction". Třeba i PS4 hra z roku 2016 údajně nic moc.

Tenhle PS5 titul mě samo vyrazil dech, byla to ta první "PS5 killer" hra co člověk zaznamenal. - a věděl že bez PS5 to asi nikdy hrát nebude.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od ArgCZ »

dojmy jsou na první stránce, řemeslně je to pecka o tom žádná, ale nebylo to něco k čemu bych sedl a nemohl se toho pustit, asi to předchozí díl v ničem krom dechberoucí grafiky a hlavě nádherných scenérií nedeklasuje(ani haptika a 3D Audio to netáhla jako třeba Returnal kde to byl gamechanger a skvěle využité featury) a nejvíc mě mrzí že je Rivet prostě jen female verzí Ratcheta, za zahrání to ale rozhodně stojí a nelitoval jsem tý dvojky co to stálo, děti třeba ale byly úplně nadšený, ty to bavilo o dost víc než ten předchozí, oblečky a tak, to bylo pro ně něco
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Jo Ratchet a podobné hry je fajn taky v tom, že to můžu hrát před děckama, (PC je u TV jakoby playstation) často je baví víc koukat než to hrát, protože jim to moc nešlo :-)
Na rozdíl třeba od ResidentEvil ten je potřeba prostě hrát jen večer.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Zatím asi nejlépe udělaná tabulka pro requirements...
A pokryté vše od 4C/4T a RX470 až po RTX4080...

https://www.dsogaming.com/news/ratchet- ... y-tracing/
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od spajdr »

A hlavne to bude jako prvni hra podporovat direct storage s GPU dekompresi.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Jak už jsem i dříve psal, u této hry jsem díky jejímu leveldesignu ani nečekal že to kdy vyjde na PC.
A tahle technologie je právě to, co to z velké míry umožnilo.
Navíc tu hru lze opravdu nainstalovat i na točivý disk, další nečekaná věc. Ne že bych to chtěl zkoušet, to nechám na technologické weby :)
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od GamesPeter »

No jsem na to zvědav, ale za PC port jsou zodpovědni NIXXES a dle HW požadavků bych se nebál po vzoru PC verze God of War, že to bude horror alá The Last of US Part I. Docela se na to těším. Zajímavé bude, jaký vliv tam bude mít to direct storage s GPU dekompesí.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od Ache »

GamesPeter píše: pát 14. črc 2023, 10:52 Zajímavé bude, jaký vliv tam bude mít to direct storage s GPU dekompesí.
Kdysi tu "Chytráci" v čele s Hnízdem tu tvrdili, že to ušetří VRAM a 8GB bude stačit forever. Sem na to zvědavý také, jak se hra s tímhle bude chovat a jaký to bude mít benefit. Jestli se k té hře dostanu, tak pak klidně zkusím HDD (seek jak kráva + 150MB/s, vs. SATA SSD (500MB/s), vs NVME (3000MB/s).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Taky mám v počítači všechny 3 typy disků.
A ke hře se určo dostanu, PS3 díly byly i pro “fotra” jako jsem já velmi dobré ..
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od Sobo »

Hra se otevira zitra (26.7.) v 17:00. Nvidia pustila video, kde jde videt nejaky naznak vykonu u RTX 4090 ve 4K:
https://www.youtube.com/watch?v=F6BWctU2n5g

Je tam videt zhruba 60-80 FPS v nativnim 4K na max s RT a 150-220 FPS s DLSS + FG.

Meanwhile at AMD:
https://www.zing.cz/novinky/96445178/ra ... pu-od-amd/
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od skaven321 »

to nieje Meanwhile at AMD, ale Meanwhile u vydavatela hry. pravdepodobne pouzili pri implementacii nejaky blackbox nvidie.
aspn sa bude dat porovnat ake skvele je to RT on/off
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od Sobo »

Tak jsem dohral intro misi. Grafika vypada pekne a ostre (vypnul jsem chromatickou aberaci a film grain). Na RTX 4090 ve 4K DLSS quality + FG vicemene neni problem drzet 120 (resp. 116) FPS lock uplne na max (pozor, very high preset neni nejlepsi grafika). Nastaveni menu / ovladani je celkem v pohode a nenasel jsem nic, co by me vylozene stvalo.

V intro misi pri skakani mezi tema riftama jsem mel asi 2x docela velky stutter (odhadem tak 200 ms), takze tohle ani Gen4 NVME SSD (2TB Solidigm P44 Pro) s direct storage a GPU kompresi nevyresi, anebo tam jeste maji nejakou botu. Kazdopadne pri hrani to bezi dobre a zadny shader compilation stutter nebo traversal stutter jsem zatim nezaznamenal.

DF let's play a srovnani s PS5:
https://www.youtube.com/watch?v=I71u7j1Izww
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Famózní optimalizace, na RTX3060 v 1080p s DLSS quality
60fps se vším naplno.
Ještě potrápím disk, mám to jen na SATA EVO870.
Něco mi říká, že bez cukanců ty přechody nebudou
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od Sobo »

Hle, na tuhle kvalitu textur by mozna PS2 mohla byt hrda (barvy jsou mimo kvuli HDR, o ty tu nejde):

Obrázek

Tohle neni one-off. Tehle sracek jsem si vsimnul hned nekolik za prvni hodinu a pul hrani (a je otazka, kolika jsem si nevsiml).
_DAVE_ píše: stř 26. črc 2023, 20:47 Něco mi říká, že bez cukanců ty přechody nebudou
Bez cukancu to neni ani na 7GB/s NVMe SSD (s GPU kompresi dava pres 20GB/s). Jooo, jestli si nekdo myslel, ze direct storage neco zmeni, jakoze treba uz nebudeme potkavat hnusne rozplajzle textury a zadny stuttering, tak jste vedle jak ta jedle. Zustava pouze jedna univerzalni pravda: Nothing ever changes.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Ratchet & Clank: Rift Apart

Příspěvek od _DAVE_ »

Takže zase špatný port?
Někdo má hold těžkej život :D
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“