Forza Horizon 5

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
junglist
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 23. lis 2006
Bydliště: Praha

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od junglist »

Tak jsem dnes zkusil dlc Hot Wheels. Zatim se mi celkem líbí, bál jsem se aby to nebyl takovej shit jako byly podobný mapy v sezónních událostech, ale naštěstí je to něco úplně jinýho a dobře se to jezdí i když mám odehráno jen chvíli.
Co je ale problém, tak nějakej bug mi mi dal level 1000 v Horizon Open s čimž souvisí i všechny odznaky. Reálně jsem tam měl level asi 300. Taky mám znovu všechny odměny za nasbíraný auta. Tvářej se jako nový.

Edit: Level v Horizon Open se prej zdvojnásobil (bug?) . Tak jsem měl asi víc než 500, to už si nepamatuju.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od HEAD »

Vysel novej patch pridavajci podporu RT vsude(ne jen photo mod) + DLSS a FSR 2.2
https://www.gtplanet.net/forza-horizon- ... -20221103/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

V rychlosti jsem vyzkoušel obojí (FSR a DLSS) a obojí je naprosto strašný a pro mě nepoužitelný. U DLSS je hlavně v noci kolem věcí za pohybu taková podivná "aura", třeba kolem elektrických drátů i kolem obrysů mýho auta a tahá to oči, vypadá to strašně. Podobnýho efektu jsem si v noci všiml i u RDR2 (kolem postav za pohybu), ale tady je to mnohem výraznější, asi protože jsem neustále v pohybu a mnohem rychlejším. Kontroloval jsem verzi DLSS a je tam nejnovější (2.4.12)
U FSR zase tenký linie (hlavně různý dráty a ploty) za pohybu shimerují. U vlastního auta jsem si nevšiml ghostingu, ale když jedou přede mnou auta soupeřů, tak je to v noci vyloženě peklo, dělají se za nima podivný artefakty - pruhy, jak kdyby z nich tekl olej nebo co, prostě strašný.
Objevil se tam i anti-aliasing DLAA, ale má stejný artefakty jako DLSS (hlavně ta aura v noci), jenom míň výrazný, protože je to renderovaný v nativu. Takže jsem vyhlazování přepnul hned zase zpět na TAA, který vypadá zdaleka nejlíp.
Naštěstí mi hra jede v pohodě na max v nativu a nemusím tyhle przniče používat. Už se těším na funny testy tohoto, kde se budou na statických screenech zkoumat detaily jako ostrost nějakých textur (nepoznal jsem od oka rozdíl od nativu), ale ty příšerný artefakty za pohybu se ponechaj bez povšimnutí. A tohle je hra, kde člověk moc času bez pohybu nenahraje :-)
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od HEAD »

V jakem hrajes rozliseni?
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Sobo »

Prijde mi, ze tohle RT je v takove "light" verzi, protoze odlesky treba od tech zelenych "totemu" na mokrem asfaltu jsou porad screen space - pri otoceni kamery zmizi. Takze RT se pouziva asi jenom na auta, mozna dokonce jen na hracovo auto, tezko rict. Na druhou stranu me prijemne prekvapila HW narocnost, kdy jsem cekal pruser, ale bez problemu to drzi 120 FPS lock pri 4K v nativu (TAA mi taky prijde, ze je nejlepsi) s uplne vymaxovanym nastavenim (RTX 4090). Takze asi moc nemam na co si stezovat, ale mohli ten RT udelat klidne namakanejsi.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

Myslím, že jen povolili ten RT režim co byl ve Forzavista (kde si prohlížíš auto v garáži) i do volné jízdy. A tam to umělo jen odrazy auta na sebe samo, ne na okolí. Takže třeba odraz zadního spoileru na karoserii. Takže naprosto minimální detaily, kterých si během jízdy člověk skoro nemá šanci všimnout, proto taky ta nízká náročnost.

HEAD: 1440p
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od TankGeorge »

Ty artefakty, co popisuje Baneshee, nedělá přímo DLSS, ale sharpenning. Nemám FH5, ale pokud mají hry zvlášť možnost v menu nastavit DLSS sharpenning, tak rozhodně posunout na nulu. Dělá to artefakty podobné agresivnímu overdrive. Mám ověřené v Doom Eternal a Cyberpunk
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

TankGeorge píše: stř 9. lis 2022, 00:58 Ty artefakty, co popisuje Baneshee, nedělá přímo DLSS, ale sharpenning. Nemám FH5, ale pokud mají hry zvlášť možnost v menu nastavit DLSS sharpenning, tak rozhodně posunout na nulu. Dělá to artefakty podobné agresivnímu overdrive. Mám ověřené v Doom Eternal a Cyberpunk
Je to tak, v RDR2 to samý..
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od HEAD »

FSR vypada dost blbe v tehle hre.Lepsi bude pouzit DLSS/FSR mod jestli vyjde :lol: To zas odvedli peknou "praci" soudruzi.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

S sharpeningem na 0 vypadá DLSS o dost líp, ta hrozná aura fakt zmizela. Ale zase je to hned na první pohled míň ostrý proti mýmu standardnímu nastavení (TAA + lehkej sharpening). Ale když někdo nutně potřebuje zvýšit výkon, tak je to už použitelný.
FSR je nepoužitelný kvůli ghostingu, tady je vidět ten efekt tekoucího oleje (zaměřte se na červený Audi) :D : https://www.youtube.com/watch?v=0pcQdrEpvlg&t=84s
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

Jsem koukal na tohle srovnání procesorů a zaujaly mě čísla u benchmarku Forzy Horizon 5:
https://www.youtube.com/watch?v=2HqE03SpdOs

Jim tam v nastavení high a 1080p (dejme tomu s vyplými všemi typy AA) dává 5800X3D moc hezkých 271fps.

Tak jsem si ten benchmark pustil v tomhle nastavení taky, a vyšlo mi 189fps. A grafika byla vytížená na cca 89%, takže těch 189 je CPU bottleneck.

100fps rozdíl mi přijde jako dost. Takže mi přijde že buď HBU netestuje ten integrovanej benchmark, nebo jsou ty jejich čísla nějaká volaká čudná.

Mohli byste pls někdo s podobným hardwarem ten benchmark zkusit v tomhle nastavení pustit a postnout výsledek? Jen jestli je problém u mě, nebo jsou HBU čísla nonsense.

edit - ještě jsem pro zajímavost zkusil ten test na high, 720p, DLSS ultra performance (takže reálný rozlišení tak 200x100? :mrgreen: ) a výsledek byl 197fps. Pořád velmi daleko od jejich 271.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

Radeonům Forza hodně sedí, mají mnohem lepší výkon jak jinak srovnatelný modely NV. K tomu mají Radeony obecně nižší závislost na CPU v DX12, takže menší CPU limit. Nic jinýho bych v tom nehledal. Viz: https://www.techpowerup.com/review/amd- ... gn/18.html

U NV taky dost záleží na driveru, až od 522.25 pro Forzu povolili Resizable BAR, což dost zvedlo výkon. Viz: https://www.cnews.cz/nove-ovladace-zvys ... rsi-karty/
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

Baneshee píše: úte 22. lis 2022, 10:00 Radeonům Forza hodně sedí, mají mnohem lepší výkon jak jinak srovnatelný modely NV. K tomu mají Radeony obecně nižší závislost na CPU v DX12, takže menší CPU limit. Nic jinýho bych v tom nehledal. Viz: https://www.techpowerup.com/review/amd- ... gn/18.html

U NV taky dost záleží na driveru, až od 522.25 pro Forzu povolili Resizable BAR, což dost zvedlo výkon. Viz: https://www.cnews.cz/nove-ovladace-zvys ... rsi-karty/
Resizable bar mám taky povolenej.

Ten techpowerup bench mě trochu překvapil, v průměru je mezi 6950 a 3080ti doslova 3fps rozdíl (4K), a ve forze 40? Divný.
Nicméně i na tomhle testu je vidět, že maj v 1080p 153 fps s 5800X, což je od 271fps hodně daleko. To imho ani 3D, ani jiný nastavení (ultra oproti high na HBU) nepřekloní.

Mohl bys to testnout? Klidně v 720p s DLSS aby nebyl žádnej gpu bottleneck.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

NV nepovoluje ReBAR globálně jako AMD, ale jen na konkrétní hry podle white-listu v ovladačích (samozřejmě ho musíš mít zaplej v BIOSu, bez toho by to nejelo nikdy). A pro Forzu je povolenej až od toho driveru 522.25
Večer to zkusím u sebe a hodím výsledek
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

Baneshee píše: úte 22. lis 2022, 11:34 NV nepovoluje ReBAR globálně jako AMD, ale jen na konkrétní hry podle white-listu v ovladačích (samozřejmě ho musíš mít zaplej v BIOSu, bez toho by to nejelo nikdy). A pro Forzu je povolenej až od toho driveru 522.25
Večer to zkusím u sebe a hodím výsledek
Driver mám 526.47 takže by měl bejt zaplej. Díky, jsem zvědav na výsledek.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Sobo »

Paul píše: úte 22. lis 2022, 08:55 Jsem koukal na tohle srovnání procesorů a zaujaly mě čísla u benchmarku Forzy Horizon 5:
https://www.youtube.com/watch?v=2HqE03SpdOs

Jim tam v nastavení high a 1080p (dejme tomu s vyplými všemi typy AA) dává 5800X3D moc hezkých 271fps.

Tak jsem si ten benchmark pustil v tomhle nastavení taky, a vyšlo mi 189fps. A grafika byla vytížená na cca 89%, takže těch 189 je CPU bottleneck.

100fps rozdíl mi přijde jako dost. Takže mi přijde že buď HBU netestuje ten integrovanej benchmark, nebo jsou ty jejich čísla nějaká volaká čudná.
Mam sice jinou platformu, ale pro srovnani: i9-12900K @ 5.1, 4000CL15 RAM, RTX 4090

1080p high: 246 FPS
4K max (native): 128 FPS

Obrázek Obrázek

Podle me to s HUBem neni porovnatelne z nekolika duvodu. V prve rade testujou uplne jinou verzi hry jeste predtim nez prisel velky patch s DLSS / FSR / RT apod. Do toho muze byt zamotano X dalsich zmen a veci na urovni enginu, ktere v patch notes ani nemas. No a dalsi podstatny rozdil je to, ze to jedes na ulne jine grafice od jineho vendora.

A hlavne bych zduraznil, ze ta Forza je docela broken. To vytizeni GPU tam proste nedava smysl, stejne tak to naprosto podivne skaluje s rozlisenim. Jsou hry, kde to jde v podstate linearne (jako Doom Eternal treba), a pak je tady Forza, kde rozdily mezi 1080 / 1440 / 2160p jsou nesrovnatelne mensi nez v temer jakekoliv zname hre a CPU bottleneckem to opravdu neni. Uz od zacatku to bylo divne a jestli mas pochybnosti o CPU vykonu u sebe, tak bych se urcite dival na neco konzistentnejsiho. Treba Far Cry 5 / 6 maji celkem dobre CPU a RAM benchmarky, kdyz je jedes v nizsim rozliseni.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

Sobo píše: úte 22. lis 2022, 17:56

1080p high: 246 FPS
4K max (native): 128 FPS

Dobrej post a díky za test. 246 je taky docela slušnej nárůst oproti mýmu ryzenu. Jinak samozřejmě, projížděl jsem i jiný benche a hry, jinde to vypadá v normě, ale tady byl ten rozdíl tak výraznej (skoro 100fps, to je fakt extrém), že mě to zaujalo.

Nenajde se tu ještě někdo s 3Dčkem a forzou, ochoten ten test projet? Ache? :-D
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Baneshee »

Zkusil jsem to na 5800X a RTX3070 v těchto 3 nastaveních:
1024x768, ultra low, DLSS P - 234FPS
720p, ultra low, DLSS P - 225FPS
720p, high, DLSS UP - 158FPS (ale tady už bude GPU limit, vytížení grafiky během testu bylo 80-90%)

Mám ale ještě starej driver, takže bez ReBARu u Forzy

Obrázek Obrázek Obrázek
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od Paul »

Baneshee píše: stř 23. lis 2022, 11:24 Zkusil jsem to na 5800X a RTX3070 v těchto 3 nastaveních:
1024x768, ultra low, DLSS P - 234FPS
720p, ultra low, DLSS P - 225FPS
720p, high, DLSS UP - 158FPS (ale tady už bude GPU limit, vytížení grafiky během testu bylo 80-90%)

Mám ale ještě starej driver, takže bez ReBARu u Forzy

Obrázek Obrázek Obrázek
Díky za test. No vida, tak to asi ten můj framerate (197 proti tvým 158 bez rebaru a s 3070) celkem odpovídá.
Ten ultra vysokej framerate co dosáhli HBU mě teda fascinuje. Jediný vysvětlení je asi že nějaká starší verze forzy kterou testovali běžela mnohem líp. A nebo že netestujou ingame benchmark.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Forza Horizon 5

Příspěvek od HEAD »

DLSS 2.4 vs FSR 2.2 HW unboxed
https://www.youtube.com/watch?v=w85M3KxUtJk
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“