Stránka 1 z 2
Elden Ring - From Software
Napsal: ned 20. úno 2022, 13:13
od TankGeorge
WEB oficial
overview video - Sony PS kanál
Příští týden 25.2. vychází na všech platformách. Pro Dark Souls a From Software fans v podstatě povinnost a kandidát na hru roku. Po vlažném Sekiro Shadow Dies Twice návrat ke kořenům mysteriózní dark fantasy. Probíhal větší betatest, takže je všude mraky materiálu, ale klasicky je lepší se vyhýbat videím, protože kouzlo těchto her spočívá v objevování a prozkoumávání světa. I když bude armáda fanatických fanoušků velebit hru až do nebes, určitě to nebude sedět každému, jak u všech předchozích From Software počinů. Pár postřehů:
- Na příběhové struktuře světa se podílel JRR Martin (autor ságy Písně Ledu a Ohně - Hra o Trůny), ale je to spíš jen takový marketing. V podstatě je to převlečený Dark Souls. Elden Ring je jakási relikvie, která byla zničena a starý řád světa začal upadat. Hráč reprezentuje linii předků, kteří byli starým řádem utlačeni do pozadí - Tarnished ("zašlý"). Dá se očekávat, že hráč se bude moci připojit k různým frakcím a nastolit nový řád, nebo obnovit ten starý. Dá se očekávat, že se v tom nikdo nevyzná, dokud se nepodívá na několikahodinová YT lore videa =) Taková From Software klasika, že příběh hry si musí hráč interpretovat a není mu předkládán na talíři.
- Soubojový systém se vrací k Dark Souls 3. Zřejmě to bude bez gamepadu zase nehratelé, protože klíčový prvek byl vždy v pozici postavy a analogová páčka bude vždycky v tomto lepší než WASD. Dá se to hrát na M+K, ale výstrahu si neodpustím =)
- Má to být přístupnější novým nezkušeným hráčům. Dá se předpokládat, že je to lež, jako věž a nebude nouze o prokopnuté televize a z oken lítající periferie. Nicméně mapa světa by měla být rozčleněná do několika dungeonů propojených The Lands Between. Lands by měly být jednodušší a sloužit jako místo k přípravě do dungeonů. Farmení XP a výbavy. Dungeony by pak měly být ta pravá výzva a měly by vyžadovat specifickou výbavu a přípravu - třeba poison ressit =)
- Zdá se, že ve From Software zaregistrovali existenci PS4 (ano, čtyřka!) a pozdvihli ten jejich PS3 vizuál o pár let dopředu. Dá se čekat 4k UI a dokonce snad i dynamické osvětlení, střídání dne a noci s efekty počasí (bude ovlivňovat i monstra). FS hry nikdy technicky moc nevynikaly, ale Elden Ring velmi posunul jejich tvorbu. Scope hry je taky úplně jinde, než DS3 nebo Sekiro. Bohužel má studio špatnou historii s technickými nedostatky a může nepříjemně překvapit nějakým stupidním 60FPS lockem, input lagem na myši v případě použití M+K a hloupým UI. Ultrawide podpora je podle počasí a s HDR bych vůbec nepočítal...
=====
Nicméně pro DS3 nadšence to budou vánoce =)
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 20. úno 2022, 13:37
od Paul
Včera jsem viděl ten overview trailer a jo, furt to vypadá lastgen a o ligu níž než dnešní high-end hry. A je to prostě Dark Souls v open worldu. Což mě osobně trošku zklamává, chtěl bych od From vidět RPGčko kde by bylo širší pole interakce než jen mlácení potvor. Ale pro fanoušky jejich her to určitě bude pecka, já si to taky nakonec koupím, ikdyž po dohraných DS1, DS2 a Bloodborne už mě tenhle žánr tolik nebere.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 20. úno 2022, 17:36
od madPav3L
Vizuál o pár let dopředu... no mně to pořád přijde několik let pozadu.
https://youtu.be/JldMvQMO_5U?t=564 venku má postava alespoň stín a je to jakž takž k světu.
https://youtu.be/JldMvQMO_5U?t=609 ale v podzemí, totálně bez náznaků jakýchkoliv stínů, to vypadá příšerně. Kdyby to běželo na enginu Metra, to by byla podívaná.
Až to bude za rok ve slevě, tak to asi vyzkouším, ale plnou cenu za to dávat teď nebudu, naštěstí teď vychází dost jiných her.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 20. úno 2022, 20:32
od Paul
Ta absence stínů je fakt vtipná, když si vzpomenu na Severance Blade of Darkness z roku 2001 a ty úžasný dynamický stíny, dynamickou krev, oddělování končetin, možnost vzít jakejkoliv předmět (včetně useknutý nohy nepřítele) a hodit jí po něm....From Software by si to měli zahrát a trochu se inspirovat
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 20. úno 2022, 21:46
od Sobo
Tak From Software hry se opravdu nehrajou kvuli grafice, od toho tady jsou jine omalovanky.
Nejake stiny jsou mi putna, realne me hrozne vic stve nekonecna arogance tech Japonskych vyvojaru, kdy naprosto ignoruji v dnesni dobe zakladni veci:
- Unlocked framerate
- Podpora ultrawide (21:9)
- Podpora HDR etc.
Nedelam si iluze, ze Elden Ring cokoliv z toho implementuje, takze to bude jako vzdycky na komunite, aby udelala patche / fixy na veci, co tam davno mely byt v zakladu...
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pát 25. úno 2022, 19:16
od TankGeorge
Tak framerate je locked na 60 a pěkně to dropuje pod 40 občas. HDR je totální joke. Dělá to snad přesný opak - desaturace, snížení kontrastu a brightness beze změny. UW nemůžu otestovat. Prý tam chtějí eventuelně přidat RT o.O tak jsem zvědavý. Hraje se to jako DS3 a svět je mnooohem zajímavější. Zkusil jsem hejbat myší a to je teda peklo. Pocitově 20 FPS, nechápu, controller nutnost.
Na druhou stranu se nedá říct, že hra není hezká a že se nedá hrát. Naopak, hraje se to skvěle, nenarazil jsem na jediný glitch, nebo broken věc. Nejlepší prvek "soulsborne" her je bloncání světem a objevování skrytých zákoutí. From Soft leveldesign je absolutní špice v celém herním průmyslu a Elden Ring nasadil laťku o mega vejš. To se nedá popsat nějakými frázemi - open world, ale FS style.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: sob 26. úno 2022, 15:24
od madPav3L
Tak jsem vyzkoušel demo a i na PC se to dá hrát v pohodě.
Ultrawide hra nemá, ale dá se to fixnout použitím
http://www.flawlesswidescreen.org/. Stejně tak se s tím dá zbavit ohavného vignette efektu (ztmavení okrajů obrazovky), odemknout fps (při 60 je to pro mě hrůza) a zvětšit FOV.
FlawlessWidescreen_2022-02-26_15-16-37.jpg
S myší a klávesnicí se mně to hrálo v pohodě, ale chce to přenastavit klávesy a nepoužívat defaultní, protože pak skilly nefungují správně.
Každopádně to nechám uležet a minimálně počkám na RT patch, snad tím přidají stíny minimálně u postavy a nepřátel a lepší nasvícení, protože bez toho to pro mě vypadá hodně blbě a ztrácí to atmosféru v podzemí.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: sob 26. úno 2022, 17:34
od riXo
11 hodin za sebou, zatial uplna parada, mix vsetkych From Soft hier a v open world svete, toto bude na dalsich 500+ hodin..
Verejne priznavam, ze mam tiez 'demo' verziu pretoze ma v piatok rano dost odradili mixed reviews na steame kvoli zlemu performance na PC. Za to by si zasluzili po papuli, hru roku sprznit takouto blbostou hned v den vydania. Japonci no, pre nich je PSko primarny system. Nejak som sa na to nalepil, ze uz asi pockam kym vydaju par patchov a potom to kupim.. aspon sa dovtedy trosku otukam, lebo nejako som stratil svoje DS skills
Na mojom PC to bezi 95% na locked 60, ale su tam stuttery v niektorych lokaciach. Zrovna hned 1. boss, Tree sentinel sposobuje pravidelne stutter co je dost blba vizitka kedze je to v podstate to prve co clovek vidi ked dokonci 'intro / tutorial'.
Velmi som sa bal toho otvoreneho sveta, vsetky tieto horizony, wildlandsy, mad maxovia a neviem este ake ine reskiny povodneho far cry 3 (ci kto zacal tuto eru) sa mi uz absolutne hnusia. V tomto pripade to ale celkom pekne rozbilo dynamiku souls hier, aj ked je otazne ze ci je to dobre. Teraz ked sa niekde zaseknem, tak proste idem inde a objavujem ten nadherny fantasy svet.
No idem ja dalej na to..
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: sob 26. úno 2022, 18:44
od TankGeorge
DF
https://www.youtube.com/watch?v=5EtcrUrsl38
Dneska byl v poledne patch na Steamu, co hodně zredukoval ty FPS dropy, ale pořád to není ideál. Může za to skvělý anticheat systém - motivace hru upirátit. Po patchi jsem hned dal dva bosse, na kterých jsem zkysl večer předtím. HDR se mi podařilo rozchodit a vypadá to dobře proti SDR. Je ale nutné zapnout HDR ve Windows (10) i ve hře a v případě vyblitých barev hru restartovat, dokud nemá správnou saturaci.
A je to kurevsky těžké, nebo už jsem asi zapomněl na začátky DS3. Přijde mi to jako začít rovnou na úrovni Ringed City. Nesehnal jsem zbraň, která by mi sedla ani po 20+ hodinách, což je dost na nervy, ale odolávám spoilerům. Za sebe to vidím na 1000h monstrum a letos asi nic jinýcho už nebudu mít čas hrát x) Open world se tomu beztak říká jen proto, že je to příliš velké na označení "koridor". Architektura se nezjednodušila, ale naopak umocnila tou rozsáhlostí.
Si prostě jdete podívat do truhly ve sklepě ruiny a skončí to jako dvouhodinový horror. A nikdy nevíte, kde narazíte na dveře, či jeskyni, za kterou se schovává dungeon, jak půlka DS hry. Taky je svět daleko celistvější a promakaně pospojovaný proti až příliš ulítlé pestrosti DS3.
Nicméně pro BFU hráče to musí být naprosto nestravitelné. Mezi normálníma lidma a těma, co jsou schopní do Elden Ring nastoupit je slušná propast. To nepíšu s elitistickým podtónem, ale s tím, že hrát tuhle hru už je docela diagnóza .)
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 1. bře 2022, 14:53
od HEAD
Japonská společnost dala zaměstnancům volno, aby mohli hrát Elden Ring
https://www.idnes.cz/hry/novinky/elden- ... ovinky_srp
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pon 7. bře 2022, 10:39
od riXo
Nemal som az tolko casu, furt praca a ine ptakoviny.. tak zatial len 70 hodin za sebou, ale fakt velka spokojnost.
Technicky len v kratkosti, najnovsi patch a performance je uplne v pohode, padlo mi to iba raz a to pri loadingu pocas fast travelu.
Je to velmi pekny mix vsetkych From soft hier + vela quality of life vylepseni, kvoli ktorym je to podla mna napristupnejsia hra od nich (zacinajuc od Demons souls). DS3 je najviac podobne, ale toto sa v podstate posuva v kazdom aspekte dopredu.
Bossov som cheesol len dvoch (fire giant + draconic tree sentinel), zvysok bol relativne v pohode a zatial ma najviac nasral Radahn
Ale neni to az tak ako Kalameet, Iudex Gundyr, Orphan of Kos a iny smejdaci co ma pripravovali o rozum. Aspon zatial, uvidime na koho este natrafim.
Momentalne level 115, primarne INT build. Som zvedavy kolko budem mat na konci.. na zaciatku mi to tak neprislo, ale od urciteho momentu zacina pribudat strasne vela run. Zaujimalo by ma kolko predpokladali/ratali/ocakavali ze bude za jeden playthrough.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pon 7. bře 2022, 11:28
od djstudio
Jak je udelane ve hre sejf hry. Kdyz budu hrat a za mesic chci delat novou instalaci Windows. Nepridu o postup ve hře a o postavu kterou bych si skiloval.
Byla by to STEAM verze. Abych po nove instalaci nemusel zase zacinat znovu.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pon 7. bře 2022, 11:45
od madPav3L
Jestli máš na Steamu povolený cloud savy, tak by to mělo být bez starostí, hra je podporuje, ale vždy je lepší si pro jistotu udělat zálohu. Umístění savu najdeš tady
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Elden_Ring.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: stř 23. bře 2022, 16:56
od djstudio
Dneska vysel malej patch Ver. 1.03.2
Mám odehráno přes 20hodin baví mně to ale je to náročnější ty souboje jsou s vypětím všech sil. Ten limit FPS max 60 ten mně štve.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: pát 25. bře 2022, 18:31
od TankGeorge
Jedu si svým tempem a stylem a zbývá mi odhadem tak 20% hry. Played 130+h, level 140, zbraň +22 a rozhodně spokojenost. Bez chyb to není ani náhodou, ale určitě bych to doporučil každému, kdo není vyloženě časem limitovaný casual, který nemůže pár hodin týdně něco pařit. Nebudu zatím řešit spoilery a dám sem pár dojmů:
- Obtížnost je vyloženě volitelná stylem hraní. Já si začátek hry brutálně ztížil tím, že jsem si vybral naháče s dřevěným kyjem a až po 20+ hodinách jsem to vzdal a koupil "U Kulaťáku" klasiku meč + štít, zbroj na medium load a jedu s tím celou hru. Od levelu 80+ už jsem měl ideálně rozdělené body, postava začala fungovat podle mých představ a obtížnost se postupně změnila z horroru na napínavou. Jak jsem zařazoval nějaké bomby, mazání zbraně a tunil spirita, tak už z toho je celkem škodlivý relax.
Asi 50x jsem zdechl zpočátku s kyjem jen na Tree Sentinel a Margrit (FPS lagy v tom taky hrály roli), ale Godrik s meč + štít oneshot, Radahn půlhoďka a další 80-90% hry jsem málokde zdechl víc jak 2x. Teď mám tak silného spirita, že ty vedlejší bosse pomalu zabije sám.
Je vidět, že velikost hry se negativně podepsala na obtížnosti a tvůrci se ke konci musí uchýlit k nějakým BS postupům, aby se ze hry nestala procházka.
- Čímž se dostávám dalšímu velkému problému a tím je recyklace monster/bossů/dungeonů. Jeskyně, hrobka a důl na milion způsobů mi až tolik nevadí. Komplexita těch prostředí časem roste tak akorát aby se z toho nestala rutina. U monster a minibossů je to ale docela špatné. Draci jsou mechanicky všichni úplně stejní, akorát jim roste damage až do stupidních výšin. Minibosové to samé a když už damage nemůže růst vejš, tak prdnou do arény s minibossem pár monster navíc, nebo rovnou dva minibosse na kvalitní gangbang.
Když teď vidím dveře do podzemí, tak prdnu do mapy značku "navštívit, až budu mít náladu" a mažu dál.
= Já se ve hře často kochal a kochám i po 100h hraní, protože když se sejde hudba, světlo, prostředí, příběh - tak to má zkrátka boží atmosféru a nějaké FPS, technologie stínů, osvětlení, polygony vás v tu chvíli vůbec nezajímají. Hra převážně vypadá nádherně, jen tak se neomrzí a nepotřebuje k tomu next-next-next-gen tech.
Elden Ring krásně ukazuje, jak přeceňovaná je technologická stránka her. Na Twiteru byla mela, když developer Ubisoftu fňukal, že ER má 10/10 na Metacritics, i když stále místama nedrží ani těch 60FPS na RTX3080, a přibrečel si tam i týpek z týmu Horizon Forbiden West, že ER nemá "quest design". Je to přes kopírák situace z 2011, kdy vyšel Skyrim a stal se kultovním hitem, přestože by se dalo napsat několik článků typu "101 důvodů, proč je Skyrim špatný"
Elden Ring má šanci překonat Forbiden West a v prodejích už překonal Cyberpunk. Těžko se to bude svádět na fanatické Dark Souls fans a trh se stokrát zkopírovanými open worldy by se mohl přiučit, že je možná důležitější, jak se hra hraje, než to, že má fetišisticky detailní mech na šutrech.
+ Open world shift Souls žánru velice prospěl a přes všechnu nedopilovanost s tím spojenou se ve výsledku Elden Ring skvěle hraje. Podobně, jako před lety Witcher 3 udržoval napětí díky nepředvídatelnému vyprávění i po desítkách hodin hraní, tak stejný princip funguje i u ER. Prostě po 100+ hodinách to není úplná nuda, jako všechny ostatní hry po 100+ hodinách díky napětí, které je spojené se Souls žánrem.
Zároveň odpadá značná část frustrace ze Souls žánru, kdy je hráč zaseklý někde, kde ho to štve, protože v ER si prostě ze stupidního jedovatého hradu můžete odskočit na týden jinam.
=============
Jak jsem psal v úvodu, za mě převažuje spokojenost a doporučení. Souls nikdy nebyly pro každého, ale Elden Ring má zatím největší potenciál oslovit "skoro každého". Osobně si myslím, že kdo hraje hry pár let a je to jeho koníček, tak se vyhýbáním Souls hrám připravuje o vyjímečný zážitek.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: sob 26. bře 2022, 10:34
od Stricekfido
Mám to vlastně podobně, tohle byla mone první zkušenost se soulslike, je to úplně paráda.
Ano souboje jsou výzva, je to náročný ale tak nějak mě to baví.
Na Xboxu series X se to hýbe celkem obstojně a zatím nepozoruji nějaký větší propady fps.
Takže se těším ma další toulání světem a ty šílený bosse
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: ned 27. bře 2022, 12:53
od HEAD
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: stř 6. dub 2022, 06:20
od djstudio
Neskutečně obsáhlá hra. Dát za to ty peníze tak budete hrát pěkně dlouho. Pořád mně to baví odehráno 100hodin.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: stř 6. dub 2022, 13:23
od orgasmic
TankGeorge píše: ↑pát 25. bře 2022, 18:31Jak jsem psal v úvodu, za mě převažuje spokojenost a doporučení. Souls nikdy nebyly pro každého, ale Elden Ring má zatím největší potenciál oslovit "skoro každého". Osobně si myslím, že kdo hraje hry pár let a je to jeho koníček, tak se vyhýbáním Souls hrám připravuje o vyjímečný zážitek.
No vidíš, mě třeba Demons Souls na PS5 chytl na začátku a přestal bavit po pár hodinách, tyhle mechaniky s opakováním do zblbnutí mě iritují, opět jsem se svezl na hype a ER koupil, odehrál pár hodin a pokaždé, když mám chuť hrát se musím do této hry nutit a stejně ji nezapnu a dám raději DayZ
Ale přitom třeba Returnal jsem dohrál, to mělo neskutečnou atmosféru a parádní gameplay.
Re: Elden Ring - From Software
Napsal: úte 12. dub 2022, 20:09
od djstudio
Ha ha sekl jsem Katanou do obchodníka a je pěkně naštvanej pokud sem poblíž něj sedá na oslika a jde po mně. Koupit si od něj nic nemůžu ještě že je jich ve hře spousta. Přemýšlím jestli ho mám dodělat jestli z něho něco fajn padne ale asi ho ušetřím.
Jinak se dělá i čeština jen nejspíš nebude funkční v online režimu. I popisky zbraní budou v CZ menu a tak dále. To ale ještě zabare čas.