NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co? :-D ).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Ache píše: pon 26. zář 2022, 17:31 Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co? :-D ).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

Pokud si mam vybrat mezi 60fps a nebo 120fps treba s o 25% vyssim inputlagem, tak aspon pro me neni co resit (pokud to nebude nejak moc viditelny na kvalite), z 60fps me po chvili bolej oci.

Inputlag mam rad nizkej a jsem na nej hodne citlivej (obzvlast v kompetetivkach jako CSko - kdyz jsem to hraval aktivnejc, bejval jsem tam GE), ale to fps je pro me pod urcity hodnoty mnohem palcivejsi problem, obzvlast v singleplayer hrach, kde nepotrebuju mit nutne tak presnej/rychlej aim.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Delarge píše: pon 26. zář 2022, 17:46
Ache píše: pon 26. zář 2022, 17:31 Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co? :-D ).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
cyberpunk ale bez DLSS 3 nemá reflex :wink:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Delarge »

Jo, to je fakt, reflex jsem si neuvědomil. Jsou někde nějaký testy, jak moc reflex sám o sobě ovlivňuje latenci a jestli funguje při nízkých FPS stejně efektivně jako při vyšších?
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Většinou se to blížilo k poloviční latenci - záleží na hře i grafice.
V rychlosti třeba tohle:
https://touchit.sk/wp-content/uploads/2 ... 78x516.png

Teď koukam na geforce.com a už je z reflexu spíš prezentace RTX 4000 řady. :roll:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od havli »

Delarge píše: pon 26. zář 2022, 17:46
Ache píše: pon 26. zář 2022, 17:31 Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co? :-D ).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
Proc by pri 22 fps mel byt inputlag 166ms?? Vychazi to spis na nejakych 45.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak by vyšel lag na straně GPU ala jak dlouho čekáš na samotný snímek, je zda ale ještě lag samotné hry a jejího enginu, kterej je nestálej resp liší se hra od hry a nedá se easy odhadnout. Jsou hry co lagem moc netrpěj a pak zase ty kde když se člověk jen začne blížit 30fps a už je ovládání dost "líné". Nezapomínejme tedy že při 60fps DLSS 3.0 bude stejnej engine lag jak při 30 + ještě si připočtěme 2fps lag ze samotného principu fungování DLSS 3.0, ala musí mít delay 2 snímků protože musí spočítat 2 a ten vymyšlenej hodit mezi ně.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

DOC_ZENITH píše: pon 26. zář 2022, 22:43 Nezapomínejme tedy že při 60fps DLSS 3.0 bude stejnej engine lag jak při 30 + ještě si připočtěme 2fps lag ze samotného principu fungování DLSS 3.0, ala musí mít delay 2 snímků protože musí spočítat 2 a ten vymyšlenej hodit mezi ně.
Ten zvýšenej lag není o dva framy, ale jen o cca půl framu (za předpokladu, že generování toho DLSS3 snímku bude časově zanedbatelný oproti normálnímu renderování snímku).
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Tronar
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. srp 2017

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Tronar »

Minimalne o delku renderingu druheho framu, ne? Na ten se prave ceka.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

1-1.5 framu bude celkova latence (jen rendering casti, bez DLSS 3.0 by to byl 1 snimek), ale navyseni latence jen pul framu oproti bez DLSS
výpočet = timeline jak dlouho trvá render, modrý jsou dopočítaný snímky z těch předchozích, červený real snímky, čísla jsou indexy snímků
dlss3.png
EDIT: takže vlastně průměrně se inputlag zvýší dokonce cca jen o čtvrt snímku, ten půl snímek je nejhorší místo, když se pak k tomu přičte ještě zbylá latence systému, tak to bude nejspíš prakticky neznatelný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) satik dne úte 27. zář 2022, 15:00, celkem upraveno 2 x.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nj ale i tak, na tvorbě 1.5 můžu začít praovat až v moment kdy mam hotovej 2, v moment kdy mam hotovej 2 a výpočet 1,5 jdu zobrazit 1,5 a pak 2, když je hotovej 3 můžu začít počítat 2,5. Prostě tam bue min frame až frame a půl delay.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

No jak píšu nahoře, rozdíl v inputlagu mezi DLSS 3.0 ON a OFF bude v průměru cca 0,25 snímku
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Aha možná tě začínám chápat, ty do toho dáváš i ten performance mode ala že bude renderovat 1/4 kvalitu tudiž i base FPS bude vyšší? Já ne, já jsem bral v potaz stejné FPS jen generování mezisnímků.
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

Ne, tohle je jen ta část co má dopočítávat nový snímky, tu upsacaling část úplně ignoruju.
Počítám latenci jen čistě jen toho domýšlenýho interpolovanýho snímku.

Teď jak nad tím přemejšlím, tak ta latence ale bude fakt spíš 0.5 snímku navíc než jen 0.25, protože je otázka, jak počítat latenci toho domyšlenýho snímku - mělo by se to asi brát jako jejich průměr, když to vzniklo jejich kombinací.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
keistown
Žlutá karta
Žlutá karta
Registrován: 16. srp 2009

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od keistown »

A nemysli DOC nahodou jeden snimek v tom prostrednim radku a ty pul snimku spodniho radku?
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

Prostě bez DLSS 3.0 je celkovej delay (za rendering) 1 frame, s DLSS 3.0 je to průměrně 1.5 frame, takže s dlss 3.0 bude výslednej delay o cca půl framu větší.

A ano, mám na mysli ty původní framy, tedy spodní nebo horní.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od marek16 »

Myslím že je to složitější, pak se tam řeší ještě věci jako double/triple buffering, občas ty snímky stojí v nějaké frontě, a určitě to bude ještě složitější, ale zcela upřímně tomu nerozumím natolik, abych to dokázal jednoduše vysvětlit.

https://gpureport.cz/clanky/61-graficka ... =61&page=5
Quis custodiet ipsos custodes?
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

To je důvod, proč jsem to od začátku psal, že ten výslednej inputlag bude o cca půl framu větší než bez, abych moh ignorovat všechny ostatní latence.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

těm pár ms navíc je prd, hlavní fakt je ten, že DLSS3 vložený snímky, ti prostě nezlepší inputlag, ale spíš zhorší proti situaci s polovičním fps (bez vložených snímků, neboli DLSS2 + reflex). Plynulost obrazu asi lepší bude, ale aby to fakt nepůsobilo tím "motion sickness" dojmem jak dopočítávání na těch TV.
Za mě tohle fakt pouze featura na nahonění fps a odůvodnění si toho, proč RTX 4070 stojí 900$ :evil:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“