Stránka 1 z 1

Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: čtv 26. kvě 2022, 19:43
od elcrys
S přechodem na NVIDII pár let zpátky jsem si poměrně zvykl používat NVidia Inspector pro speciální skryté nastavování ovladačů. Jednalo se kupříkladu o vynucování různých typů antialiasingu (SGSSAA, OGSSAA, SS, ...) pro starší hry, nastavení pre-rendered frames, LODu a filtrování textur, Ambient Occlusion atp. Předtím jsem u konkurence používal pro podobný účel ATI Tray Tools, později RadeonPro (tyto nástroje už nejsou dávno aktualizovány).

S nadcházející generací grafik opět uvažuju o změně tábora zpět k AMD, ovšem co mě od toho odrazuje je otázka ovladačů a jejich možností. Umožňují ovladače pro aktuální grafiky AMD výše uvedená (ekvivalentní) nastavení, nebo prostě smůla?

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: čtv 26. kvě 2022, 19:58
od DOC_ZENITH
Totální smůla, u AMD doteď nefunguje 100% vynucování AF/vsync, AA je vesměs joke, hra si o to musí říci sama. Pokud to udělá, tak v driveru lze změnit chování TRAA pokud je to starší hra co používá MSAA.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: čtv 26. kvě 2022, 19:59
od AllowedCry
Měl jsem AMD v polaris éře a ty drivery neuměly vynutit skoro nic by stock a silně pochybuji, že existuje něco jako inspector. Ta utilita je jediný důvod proč od zelených nepřesedlám nikdy (používám i na OC).

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: pát 27. kvě 2022, 12:16
od DOC_ZENITH
Upřímně řečeno, obávám se že mé další GPU bude zase od NV. :/

První dojmy z 6800XT byly good, ale jak jde čas tak ty SW problémy jsou čím dál více nasírací. Už pominu to o čem jsme mluvili 100x ala problémy s videem, akcelercí, bugující freesync, HDR.

Ale včera jsem si zapnul starej Crysis a hádejte co, AF nikde. Resp takhle na vegetaci ano ale země je binilear. OK, tak jsem vypnul POM, dal shadery na high any země neměla normal mapy ala to co vždy pomáhalo a prd, teď to pomohlo jen na něčem, mam hlínu pěknou ale skály jsou stále binilear blitka.

Přišlo mi už v jinejch hrách že "hmm tahle textura bejvala ostřejší" ale žádnej extrém, to byl ty případy kdy se použilo 4x místo 16x protože to driver neumí forcnout, ale tohle když dojde na binilear, to mě praštilo. Tak jsem samo sebou začal zkoušet a pátrat no a tak v 1/3 her někde narazíte na blitku a nejde s tim dělat vůbec nic. A to nejsou jen staré věci, paradoxně ty úplně staré DX9 a starší tam to funguje, průser je DX11-12 éra.

Začal jsem tedy googlovat poté co všechny lokální pokusy o řešení selhaly, a nic, neni prosím žádné řešení a je to průser i v novejch hrách. Horizon, God of War, atd. Stačí chvíli googlovat, člověk dogoogluje akorát stížnosti ale 0 řešení.

Je to hroznej paradox, protože ty hry obecně nyní na Radeonech jedou dobře. Až na vyjímky žádnej stutter či velkej overhead či nedej bože chyby v renderu, ale jakmile chce člověk jen trochu něco navíc, byť jen kvalitní fitlering textur co nevypadá jak z dob Vooodoo1 tak hned narazí. Tady by se ledy pohnuly snad jen kdyby se toho chytnula ňáká větší online redakce/youtube kanál a rozmáznulo se to. Ti ale tyhle problémy přes dekádu vesele ignorují a rozdíly v kvalitě obrazu dle nich neexistují takže F. Hlavně že budou studovat kterej pixel shimmeruje více mezi DLSS a FSR2.0, ale to že ve 1/3 her nefunguje korektně AF a část textur vypadá jak blitka to se neřeší.

Dříve to šlo fixout přes RadeonPRO, kterej to uměl forcovat, ale ten soft už je moc dlouho nevyvíjenej a u novejch driverů cca 2020 a dále a s RDNA kartami nefunguje. Někteří ještě říkali zkusit to prohnat přes GDvoodoo ale ne, nepomáhá. Neni řešení. Pokud ho někdo máte sem s nim.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: pát 27. kvě 2022, 14:23
od spajdr
DOCI muzes nahodit nejake screeny jak ma spravne vypadat AF treba u toho Crysis (s NVIDIA kartama)? a nasledne druhy screen jak to vypada blbe na AMD kartach.
Mozna s tim pak muzu neco udelat, posledni dobou jsou synci v beta driver tymu vice aktivni.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: pát 27. kvě 2022, 14:30
od Ache
AMD totiž nikdy nehrálo na kvalitu... nahoď screen z AFtesteru a stále to bude stará bilinear AF stage klasika :D

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: pát 27. kvě 2022, 14:38
od elcrys
Toho jsem se obával, tím pádem nechávám AMD prozatím plavat. Absolutní výkon mě zase tolik nezajímá, se spotřebou se dá taky něco dělat, ale chybějící funkcionalita nebo zabugovanost je v zásadě nepřekročitelný problém. Jsem zvědav, jak na tom bude Intel v desktopu, ale to bude spíš jeden velký betatest (byť bych se rád mýlil).

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 21:36
od DOC_ZENITH
spajdr píše: pát 27. kvě 2022, 14:23 DOCI muzes nahodit nejake screeny jak ma spravne vypadat AF treba u toho Crysis (s NVIDIA kartama)? a nasledne druhy screen jak to vypada blbe na AMD kartach.
Mozna s tim pak muzu neco udelat, posledni dobou jsou synci v beta driver tymu vice aktivni.
Dobrá, tak když už jsme se bavili o tom Crysis tak tady je warhead. High detaily, ne max (aby se do toho nepletlo POM a méně toho kryla vegetace).

Radeon pod DX10:
https://abload.de/img/newbitmapimage0gkim.png

Radeon pod DX9:
https://abload.de/img/newbitmapimage29hkh6.png

Nvidia pod jakymkoliv API:
https://abload.de/img/newbitmapimage3ewj0r.png

Prostě fail. Problém je že to ani nejsou všechny textury. Všimněme si, že vegetace a šutry jsou třeba ok. Pod DX9 je i hlína ok, ale jiná textura povrchu, kámen, neni. Na NV vše filtrováno ok. Co fakt nechápu je tahlenta inkonsistence, že některý textury jsou ok a jiný ne. Tohle je ještě ok obecně, horší je když člověk narazí na ňákou low-fidelity hru kde je země třeba jedna velká textura trávy a na ní chytneš binilear místo AF16X to si můžeš připravit blicí pytlík a nebo jít rovnou hrát na Geforce2 protože tam to vypadá stejně.

Problém je že už je to reportováno roky (vlastně přes dekádu, ale poslední 2 roky už neni workaround přes RadeonPRO), a nikdo to neřeší. Některý hry prostě vypadaj hnusně a pokud si sama hra neřekne u každé textury že jí chce mít s AF16x tak prostě dostane binilear, nebo se to driver pokusí vynutit, občas uspěje občas selže, liší se to textura od textury fakt nevim co rozhodne o tom jestli to projde, jediný co vim je že čím novější API tim úspěšnost klesá, a vznikne nekonzistentní humáč.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 21:52
od spajdr
DOCI a ty screeny s Radeonem, to bylo presne pres jaky model a jaky ovladac?
Kdyztak hod i configurak, jak si mel detaily nastaveny.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 21:59
od DOC_ZENITH
6800XT a driver je jedno. Chovaj se tak všechny. Byl to 22.5.2 (22.10.17.11) - 23.5.2022 ale rozhodně se nejedná a bug konrétní verze, ale o vlastnost Radeon driverů tahnoucí se mnoho let. Konfigurák jakej? Hra neni nijak modovaná a vše jen hozeno na high/gamer detaily. Tohle neni třeba rozebírat co se týče hry, udělá ti to skoro každá DX10/11 hra co sama nedovede zapnout AF.

Na internetu jsem našel že si na to lidi stěžovali u Horizonu, u God of War a podobně, ala mnohem více aktuální tituly a nebyli vyslišeni.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:25
od spajdr
Preposlano, diky DOCi.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:31
od AllowedCry
Ještě prosimtě reportuj špatnou texturu vody v GTA IV :-D po chvíli hraní se z ní stane jenolitá blitka, problém jsem zaznamenal na 3850, 4850, r9 270 i rx470 a hádám se to bude týkat i současné generace.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:31
od spajdr
DOCi a kdyz .exe Crysis prejmenujes na neco jineho, ukazuje to porad ty same problemy s AF?

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:35
od spajdr
AllowedCry píše: ned 29. kvě 2022, 22:31 Ještě prosimtě reportuj špatnou texturu vody v GTA IV :-D po chvíli hraní se z ní stane jenolitá blitka, problém jsem zaznamenal na 3850, 4850, r9 270 i rx470 a hádám se to bude týkat i současné generace.
Je nekde na to video jak to vypada?

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:36
od AllowedCry

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:37
od spajdr
Ok, vsechno poporade, navic ja tu hru ani karty, co jsi zminil nemam, takze pokud ta chyba neni u u Navi2x karet, tak asi moc nepomuzu, ale uvidime.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 22:50
od DOC_ZENITH
spajdr píše: ned 29. kvě 2022, 22:31 DOCi a kdyz .exe Crysis prejmenujes na neco jineho, ukazuje to porad ty same problemy s AF?
Ano, nejedná se o problém profilu hry ale o globální problémy s AF který se tahnou roky. Teď jsem zkusil zpustit PSO2 NGS a jako, v driveru 16x, high kvalita, ve hře 16x a tráva na zemi vypadala max tak na 4x. Ostatně, na tohle si stěžovali ti lidé u Horizoru a God of war, že to vypadá jak 4x ala jak z konzole.

Prostě mě je ale divný že je to textura od textury. Něco vypadá dobře, něco ne, haluz.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: ned 29. kvě 2022, 23:20
od Mafian277198
Jj, úmorný se s tim patlat a kolikrát to stejně nejde, mrzí mě, že moje první nVidia po roce 2007 (dřív sem nějaký vynucení AF a AA neřešil) byla až GTX 970, protože sem se s tím nazlobil u X1950Pro AGP, HD3850 AGP, HD5770 a HD7850... všude byly furt ty samý problémy. A šokuje mě, že to pořád přetrvává, nedovedu si představit přejít zpět na AMD GPU.

Re: Funkcionalita NVidia Profile Inspector pro AMD

Napsal: pon 30. kvě 2022, 01:08
od Ache
DOC_ZENITH píše: ned 29. kvě 2022, 22:50Prostě mě je ale divný že je to textura od textury. Něco vypadá dobře, něco ne, haluz.
Když si kupuješ AMD kartu, nesmíš řešit kvalitu obrazu, ale jen fps. :D