Retro test AGP/PCI grafických karet pod WinXP

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Ache »

Vzhledem k tomu, že 64MB na Radeonu 8500 (měl sem 9100 - ale to byl jen rename) nestačilo ani na maximální detaily textur v UT2004, si nedokážu takový skvělý model 9500 představit v novějších titulech se shadery :-D Ale asi to bude rarita.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Paradoxhně menší problém jak UT2004. Early shader hry typu Halo1, Doomn3, HL2 a pod měly menší nároky na Vram jak UT2004 na max, většina z nich počítala s 64MB Vram protože ruku na srdce v určité formě musely běžet na original Xboxu což byla vlastně taková přiškrcená GF3. V UT2004 pokud bylo vše na max si pamatuju že jsem bojoval i se 128MB na NV40 které měla horší mem management jak předchozí architektury. Byl to jeden z důvodů proč jsem hrál v OLG místo D3D protože v OGL když to bylo na hraně tak byl lehkej pád výkon ua ne stutter jak v D3D. Taky si pamatuju co to bylo, Call of Duty 2? V určitejch levelech taky došla Vram na 128MB NV40 a na blbym FXku ne.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Ache »

To byly i Call of Duty 1 - taková ta mise v noci někde na začátku dala pokuř i 128MB verzi 6600GT, na 256MB X700XT vše bez problémů (to mělo ale i jiný problémy a tak se časem přešlo na X800GTO - rovnou už v PCI-E, 6600GT jsem ještě měl AGP)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše: čtv 29. pro 2022, 18:14Early shader hry typu Halo1, Doomn3, HL2 a pod měly menší nároky na Vram.........
Huh, Doom3 je extremne narocnej na VRAM na plny kotlik.
Ultra Quality (max. quality): for 512 MB video cards. Each texture; diffuse, specular, normal map at full resolution with no compression.

High Quality: for 256 MB video cards. Uses compression ( DXT1,3,5 ) for specular and diffuse and no compression for normal maps. This looks very very close to Ultra quality but the compression does cause some loss.

Medium Quality: for 128 MB video cards. Uses compression for specular, diffuse, and normal maps. This still looks really really good but compressing the normal maps can produce a few artifacts especially on hard angled or round edges.

Low Quality: for 64 MB video cards. It does everything medium quality does but it also downsizes textures over 512x512 and we downsize specular maps to 64x64 in this mode as well.
Proto i DOOM3 testuju jen s High quality, jelikoz na Ultra uz je to pro celou skalu karet problem. Ta 9500 s 64MB mela tendence cukat i v UT2003 v botmatch, kde uz to neni flyby v prazdny mape, ale vygeneruji se boti, coz je dalsi naloz na pamet. Obecne karty testuju casto jen v timedemech, kde se karty s VRAM jeste drzi a neni potreba tolik dohravat textury za behu, nebo karty uz nemaji vykon samy o sobe, takze se nedostatek VRAM ztrati, ale proste 128MB je minimum a optimum je 256MB-512MB, aby se nedostatek VRAM pokud mozno nedostavil zadny.
Obrázek
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Doom3, alespoň v době kdy jsem jej hrál na GF4TI, měl ten problém (možná to bylo verzí já nevim k té hře jsem se nikdy nevrátil a asi ani nebudu neni to žádná hitparáda) že měl tendenci si nastavit určité maximum rozlišení textur dle Vram a bylo mu fuk co jsem nastavil, jelo to good i na 64MB ale textury vypadaly hůře a nešlo to moc forcnout. První 256MB karta co jsem mě byla až NV40 a vypadalo a jelo to lépe jak na 128MB NV40 co jsem měl předtim? Hmm tehdy bych ti řekl že ne a dnes se k tomu už vracet nebudu.
Ache píše: čtv 29. pro 2022, 18:21 To byly i Call of Duty 1 - taková ta mise v noci někde na začátku dala pokuř i 128MB verzi 6600GT, na 256MB X700XT vše bez problémů (to mělo ale i jiný problémy a tak se časem přešlo na X800GTO - rovnou už v PCI-E, 6600GT jsem ještě měl AGP)
Ano, pointa ale byla že když jsem to samé v tom samém nastavení spustil na FX nebo GF4TI tak to jelo ok se 128MB, NV40 byla v tomhle prostě shit.
ICEBRETON
Začátečník
Začátečník
Registrován: 23. led 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od ICEBRETON »

Asi si toho dooma nehral na easy co? asi jako každej si to nechal na medium nebo si to dal mozna rovnou na hard. Doom na tuto obtiznost je fakt desne otravnej. Furt se na kazdym rohu objevujou potvory pul metru od tebe a nejlip v ten samej okamzik jeste za tebou a jak je to furt dokola, je to uz predvidatelny a tim otravny. Pak jsem si ho zahral na retro pc na easy s fanouskovskym ceskym dabingem a bylo to o dost lepsi-myslim to trapne predvidatelny objevovani potvor za rohem nebo za tebou a podobne. Jak se to nedeje tak casto, tak je to o hodne zabavnejsi. Doporucuju. taky jsem to hral na 4200ti ale s 128mb ale bylo to hrozne slow....na 7600GS to jede celkem good.
NTB: ProBook 4740s
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo hrál jsem to 800x600 medium s TI 4200 oclou na 300/600 a byl jsem rád že se to paběrkovalo kolem 30fps. Obtížnost si nepamatuji, moc ultra velké FPS tam potřeba nebylo protože tam málokdy bylo více potvor nebo člověk potřeboval být hodně přesnej, spíš mě to prostě nebavilo. Byl jsem UTčkař a FPS pro mě byla rychlá akce, ne se plížit a čekat co se mi spawne za mou v temném koutě kam nevidim. Graficky taky žádná hitparáda, bylo to ve tmě aby se člověk nemusel dívat na ty hnusné low-ress normal-mapy a i hry typu HL2 nebo UT2004 (komplet bez shaderů jen s decentníma texturama) mi přišly hezčí, už jen proto že tam byl určitej prostor a velké mapy kde se člověk mohl rozhlédnout a něco viděl.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše: čtv 29. pro 2022, 21:49Ano, pointa ale byla že když jsem to samé v tom samém nastavení spustil na FX nebo GF4TI tak to jelo ok se 128MB, NV40 byla v tomhle prostě shit.
Jenže... pak se podívej na kvalitu vody na té Geforce 4 a na té NV40 a jejích klonech. :wink: Nejspíše důvodem byla vyšší přesnost shaderů, textur. To samé bylo třeba FarCry, které i na GeForce FX měho hnusný pruhovaný shadery (vidět to bylo hodně pak v těch laboratořích, kde byly lesklé dlaždice na podlaze a pod. povrchy). Takže v těchhle případech bych vyšší nároky na VRAM pochopil. :-)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Já ne protože ten stav "ups došla mi VRAM stutter jak prase" je mnohem horší jak "eh mam o trochu horší efekt tamhle", já nemůžu za to že NV krom high-endu celou 6000 generaci vybavila 128MB Vram. V recenzích jim to ale prošlo takže "good move I guess". Já jsem tehdy měl 6800LE odemčenou na plnejch 16/6 a ještě oclou na 430/933 tzn defakto výkon Ultry a trhal jsem si vlasy v každé druhé hře kde jsem měl výkon na to to ject v 1600x1200 ale občas jsem musel dát textury na medium protože prostě nebyla Vram. Oblivion byl další porod v tomhle směru. Ale můžu děkovat za to že už tehdy jsem se naučil že neni radno škudlit na Vram a mé další koupě toto vždy zohledňovaly.

Má Leadtek 6800LE (ještě ta pěkná s tim velkym měďákem) byla typickej příkla karty kde jsem se mohl všude chlubit "podívejte kolik jsem z toho dostal výkonu za jak málo peněz (no, málo stála 7K tehdy to nebylo moc málo za GPU ale lepší jak 12K GTčka neboi 16K Ultry)" a všude se chvástat benchmarky ale za zavřenými dveřmi jsem se pak vztekal že v některejch levelech některejch her musim ubírat detaily protože VRAM.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Ache »

6800LE měla 128MB? já měl za to, že to také byla 256MB karta... Ale je fakt, že defakto do HD5870 jsem spíš měl Ati karty, a tam u většiny karet asi byl dostatek VRAM k nabízenému výkonu . Spíš mě v té době sedly ty Ati karty než nvidie, kde sem dost často narážel na nějaký problémy. Od 8800 řady se nám to začalo ale otáčet a nvidia šla raketově nahoru. Nicméně to šetření na VRAM už u nvidie je takový standard. Dodnes si pamatuju tu v recenzích vychvalovanou 8800GTS 320MB :D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tý došla Vram už v Crysis 1 (nemodlym, stock), byla to mizerná karta, existovaly ale ještě horší (eghm 8800GT 256MB eghm). I 512MB u G92 bylo občas nárazníkových.

Každopádně GF6800 měly 256MB až GT a Ultra, ty taky jako jediné měly GDDR3 1 a 1,1Ghz. 6800 vanilla a LE měly 128MB 700Mhz GDDR1. Existovaly i 256MB verze, ano, ale byly hůře dostupné, stály více a to už se člověk dostával do částek že se vyplácelo si připlatit za tu GT. Ty GDDR3 totiž běžely lépe a celá tahle architektura byla dost memory bottlenecked. A ty GDDR1 s větší kapacitou navíc šly hůře točit. Ty 128MB verze typicky šly ocnout 900-950Mhz, ty 256MB ale jen lehce nad 800. GTčlo dalo 1,1Ghz a 800 vs 1,1Ghz na VRAM u NV40 znamenalo 1/4 výkonu.

Co se Radeonů týče problémy s Vram se jim taky nevyhejbaly, viz 64MB vberze Radeonu 9500uff, i 128MB mě u 9800PRO ve Far Cry 1 došlo a musel jsem to občas shoti na medium. Existovala X800GT se 128MB, pak existovaly 3850 256MB, HD7850 1GB a pod.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Ache »

No o té 64MB 9500 slyším tady poprvé :-D Ale běžné modely byly ok. Pokud někdo šetřil a koupil si ten samý model s méně VRAM (příkladem budiž i ta 128MB verze X800) byl to jeho problém. Nejspíše to nebyl ani záměr Ati, ale vlastní iniciativa výrobců. Referenční X800 měly 256MB. 8800GTS 320MB byl ale ofiko model od nvidie.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od JohnXXL »

Na 8800GTS 320MB si pamatuji jako na prvni kartu kde jsem si konecne rikal ze mam dost vram na vyssi detaily na hry co jsem hral. Do ty doby jsem mel vzdy max 128mb kartu a to bylo fakt malo to stejne byla doba.. 😁
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K @ def. offset -0,125V Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

GF4 v DOOM3 netestuju, jelikoz (nejen) na nich hra v posledni verzi kurvi kvalitu obrazu, takze to nejde testovat. Stejne je to v tehle verzi hry na GF4 dost slow. DOOM3 v tyhle verzi zacina byt hratelny az na nV 7xxx a ATI 19xx kartach. Nevsiml jsem si nikdy, ze by DOOM3 nejak menil dynamicky nastavenou kvalitu.

S nV 68xx mam problem, ze nemuzu sehnat nejakou AGP DDR3 256MB verzi 6800GT/Ultra. Mam jen asi tri verze zakladni 6800 (Gainward + 2xASUS) s 128MB a ty karty jsou velikosti a rychlosti pameti moc skrceny. To byl taky nV podel u tyhle rady, ze tyhle karty mely jen pomaly 128MB. Ja mel v ty dobe ATI, takze to bylo mimo me, X800Pro/XTPE mely 256MB DDR3.

8800GTS s 320MB tu par mam a nejaky testy jsem s nima delal a prekvapive jsem na nejaky pruser s dochazenim VRAM nenarazil, az jsem se divil, ale tyhle karty mam az na PCI-E testy, takze zatim jsou u ledu. V te dobe jsem mel 8800GTX, takze opet nevim.

Mensi kapacity VRAM v recenzich prochazely, protoze se to testovalo v predefinovanych benchmarcich a ruznych timedemech, kde je narok, vzhledem k velikosti sceny a delky testu, na VRAM maly. Scena se nahraje do pameti a VRAM nestaci dojit.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce 2 Pro MSI (QIII + 3DM2001 + UT2003)
Riva TNT2 Pro MSI (QIII + 3DM2001)
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Přidany vysledky karet v Comanche 4 a X2 bez Antialiasingu. V Comanche 4 doplnena chybejici GF6600GT.
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

GeForce 6800GT MSI
Radeon HD2400Pro Sapphire
Obrázek
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od Hladis »

Doplneny dalsi karty a vysledky. Predevsim:

Radeon 9500 128MB ATI (stejne jako u 64MB verze, pod OGL musi byt bez odemceni pouzit jiny driver (pouzit c6.9) nez 7.12 Omega)
Radeon 9500 128MB unlock ATI
Radeon X1650Pro DDR2 512MB
Radeon HD3450 64bit ASUS

Mimo soutez:
Radeon HD4650 PCI 64bit PowerColor
Obrázek
wolf00
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 04. pro 2003
Bydliště: kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od wolf00 »

v dobe kdyz jsem mel agp byla moje posledni vga ati 9550 safire 128 bitova verze,ale stejne vykonem a ostatnim zklamani, pak moje prvni vga na pci-e pc byla x-550
mb Hp 8265 B350 Sunflower a--6 8570 apu, 16 gb ram,128gb system,1tb data
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Retro test AGP grafických karet pod WinXP

Příspěvek od DOC_ZENITH »

9550 podle mě zklamání nebyla. Byla super cheap stála ani ne 3 liry a po OC z ní byla normal 9600pro. Za ty prachy super, kor když konkurence byla FX5700LE.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“