Resilo se to ze to byl bug a nemyslim, ze to ATI odstranili zpocatku umyslne. Z deravy pameti lovim, ze HD2xxx mela zpozdeni a nedarilo se to vyresit a tezko se ATI umyslne strelila do nohou. Tehda to bylo taky takovy sranda cekani na "megadrtic" a pak "unicorn driver".
DOC_ZENITH píše: ↑ned 7. srp 2022, 18:40 7900 AGP budeš mít s kolika pipelines?
Nemam tuseni, ale standard bylo u GS 20/7/20/16.
Jinak obecne pro procesory pred Core2 a early XP hry, zvlaste na AGP, to konci s ATI X1xxx a nV 6-7xxx a i tak to ma problem P4-A64 vubec nakrmit. Vyssi AGP modely od ATI (nV AGP zarizla s Tesla uarch) jsou spis useless kvuli vysoke rezii, driverum a hroznymu CPU bottlenecku. Premyslim prave, zda mam vubec otestovat moji AGP HD3850, protoze to proste bude totalne zabrzdeny.
Ano tyhle late AGP karty byly tak pro Core2 AGP nebo oclou dvoujádrovou K8 (a i ta byla občas bottleneck), při pohledu nazpět to byly zbytečné produkty a poslední AGP karty měly bejt ty 7900 a x1950pro, nicméně byla poptávka a ta 3850AGP se celekem prodávala, ale bylo to tim že lidi prostě netušili jakej tam bude CPU bottleneck. Jinak nejlepší AGP kartou zůstává X1950pro, z pohledu XP. Z Pohledu universal retro spíš ta 7900 protože na tý jdou rozject win98.
Potom taky ty lower-maistream karty měly své místo, hlavě 2600pro a 3650 třeba, protože měly HDMI se zvukem a akcelerovaly h264, což byly vítané feature. K tomu nefunkčnímu AA resolve, já ti nevim jestli to byl bug, to se říkalo a ano pamatuju na ty lamáclký kecy věštící týhle architektuře super budoucnost až se odladěj drivery a přijdou pro ně vhodné nové DX10 enginy, ani jedno se nestalo, ale zpět, kdyby to byl bug, proč by to neflixli pro refresh 3000 řadu. Tá má naprosto stejné chování a výkonnostní propady. Až 4000 řada má opět funkční HW AA resolve u MSAA.
Nicméně, v téhle době si moc dobře pamatuju že i 8600 řada u NV byla nemastná neslanná a nejvíce se v mainstreamu prodávala stará dobrá X1950pro. Byla rychlejší, v té době již odladěné drivery, menší CPU overhead, prostě na pohodu. Dokud se nepřestala vyrábět a to bylo až myslim 2008 tak to byl král mainstreamu, pak nastoupila 4650 a 4670 a ty už se daly označit za ok následovníka.
Tak ono, když si chtěl na tehdejší dobu trochu vyšší rozlišení a k tomu 8AA, 16AF, tak se dala zatavit i HD3850 AGP (sám sem ji měl v hybridu prvně s CedarMill P IV a pak s P E5300, takže rozdíly vim a někdy prostě nebyly tak velký)
3850 8x AA nedala ani ve snu, nebo jen v hodně starejch/nenáročnejch hrách. Většinou nedala žádné AA protože stále měla onen problém neexistujícího HW AA resolve tzn jakékoliv zapnutí MSAA znamenalo pád výkonu do bahna.
DOC:
Me nepripada, ze by v ATI umyslne zabili vykon v MSAA takovymhle zpusobem, kdyz v te dobe bylo MSAA herni standard a objevoval se v testech. Mohli tam neco podelat-nedomyslet v uarch a zasah do ni musel byt vetsi. Samo nelze vyloucit, ze nekdo dulezity v ATI vyhodnotil zprzneni MSAA jako "super napad", ale to se mi moc nezda.
Tu HD3850 muzu vyzkouset otestovat a to i ve vetsich AA modech. Spis hlavne ve vetsich AA a AF modech, jelikoz jinak budou testy CPU brzdeny. Uz ted tam mam u nekterych her jako Commanche 4 umyslne jen AA a AF vysledky, abych odstranil CPU limitaci a vysledky nebyly od poloviny karet stejny. Zase je to test na jen pretoceny K8.
Je to vcetne testu na E6600. Na E6600 je driver 185.85, ale neni to moc dobry driver pro Curie a nekde, treba Aquamark 3, uz degraduje vykon k nepouzitelnosti. Pro A64 pouzity 163.75, ale asi uz zvysuje nekde overhead, viz. treba vysledek v Quake III. Starsi drivery jako 93.71 tuhle kartu bohuzel neznaji, tak jsem musel hledat a zkouset jiny. S X1950Pro se vykonostne pretahuje, kdy 7.12 Omega maji nekde lepsi overhead, coz ATInam pomaha.
Radeon X800Pro MSI
FX5500 MSI 256MB (jen Quake III, ma o 10MHz nizsi frekvenci pameti nez merena 128MB verze od Sparkle)
GeForce 3 Ti 200 MSI 64MB (jen Quake III, vykon s 128MB verzi je identicky)
Tyhle RV280 jsou jen RV250 s podporou AGP 8x, tedy je to stara R200. Ma horsi obraz nez karty s R300 a nema podporu Dx9, ale Dx8.1. S 64bit je to pak uplne marny. Nadavalo se hodne na FX5200, ale tohle je teprve zradlo, ktery s R300 nema moc spolecnyho, ikdyz se to prodavalo ve stejny 9xxx rade.
Radeon 9500 ATI 64MB (U default 4 PP musel byt pod OGL hrami pouzit standardni driver 6.9. S Omega 7.12 bez unlocku karta pocitala v OGL i se zamcenyma PP a vysledek byl bordel v obrazu, tedy bug driveru. S unlockem na 8PP vse ok)
Radeon 9500 ATI 64MB unlock
Radeon 9800Pro ATI 128MB
GeForce 4 Ti4600 ASUS 128MB
Ty máš R300 s pipeline co jsou fakt vadný, to je pech, já tu mam jednu 9800SE co je má skoro vadný, s nima ON je OC potenciál asi jen 10mhz, ale stock držej stable. Každopádně 64MB verze 9500PRO si pamatuju bylo peklo, bylo to něco jako dnes 1060 3GB. Ta paměť prostě nestačila a ač jsem tehdy měl kus co šel odemknout tak se stejně vše muselo hrát na medium texture detaily jinak přetekla Vram a byl stutter.
PP nejsou vadny, bez problemu jdou otevrit. To pisu, problem dela jen 7.12 omega ovladac a jen pod OGL, kdy maji byt PP naopak zamceny (tedy default stav) , ale z nejakyho duvodu je ten driver pod OGL pocita jako otevreny, ikdyz nejsou. Vykon je tak neprirozene vysoky a obraz je do poloviny rozhazeny. Jakmile se PP tou Omega odemknou, tak to az pak beha ok. U zavrenych PP jsem tak musel pro OGL hry pouzit standardni Catalyst, kde uz to behalo ok. Proste chyba Omega driveru. Vykonovy rozdil by v OGL mezi driverem 6.9 a 7.12o nemel byt, ale davam upozorneni, ze tam jsou kvuli bugu pouzity rozdilny drivery.
Jinak bohuzel je to 64MB 128Bit verze. Full 9500 128MB 256bit verzi (prevlecena 9700) jsem snad ani jeste v CZ nikde nevidel. Byly pomerne oblibeny, ale vubec nejsou, i tahle odemykatelna 64MB byl pure luck.
Poslušně hlásím, že jsem hrdým majitelem 64MB R9500, která odemknout nejde - artefaktí.
Mám ji zahrnutou v testech, časem to bude na webu, ale zatím není moc chuť se hrabat v číslech. Každopádně zase tak zlá karta to není.
Neodemknutelna 64MB verze je pomerne shit. Po odemceni to docela jde, priblizuje se to 9600XT a 9500Pro, ale stale 64MB je malo. Pri testovani ta karta nekde cukala kvuli malo VRAM.