The Last of Us Part I

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

NaughtyDog používá pro svůj engine interní technologii podobnou RayTracingu, ale RT to není. Hra nativní RT nemá.

Jinak možná jste si taky povšmnuli na jiných fórech toho řevu majitelů 8/10GB karet, že to je nejhorší port všech dob a stejně určitě blbá hra.
No některá ega se doslova zhroutila. :)

S rozumným nastavením se to dá hrát i na 8GB VRAM - pokud má ale člověk 32GB RAM. Což moc lidí furt ještě nemá.
nV to bude mít s těmi 8GB RTX 4xxx hodně zajímavé.. Ještě vyjdou dvě podobné hry a je z toho LOWEND v podstatě už v den vydání.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

Ty seš vole taky dobrý ego :roll:

Ta hra má tunu technických problémů, takže ten řev je imho opodstatněný. Pokud je to na 8GB kartách bez 32GB ram nehratelné, hádám je problém trošku jinde. Minimální požadavky to má jako mario, vypadá to na low jako hra z roku 2010, ale drž hubu a nestěžuj si.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Vypadá to jako hra z roku 2010???
No v pořádku, každý si to tom tvém postu udělá obrázek sám.
Jsi ten o kterých píšu, - když mi to nejede tak je to blbá hra.
3070ti v podpisu, to jsou přesně ti typičtí úblížení. :)
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

Hru mám zatím ve frontě. Každopádně mám internet a na youtube je dost rozborek a ano, na low to vypadá odporně.
Naposledy upravil(a) AllowedCry dne sob 1. dub 2023, 17:36, celkem upraveno 1 x.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Právě proto že dost rozborek bys mohl vědět, že s velkou RAM si obstojně zahraješ i s 8GB kartou..

https://www.dsogaming.com/articles/does ... hes-on-pc/

Nastuduj, tebe se to může týkat.

Jediná opravdu blbě napsaná hra od začátku roku je Forspoken. Hogwards i RE4 můžou mít s 8GB VRAM taky slušný problém, ale špatnými hrami to není.
To by pak už každá nová 3A musela být špatná

Problém je, karty s 8GB přestávají stačit ať se ti to líbí nebo ne :-/
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

To já vím, že je to na hraně a taky vím, že na mé sestavě si to zahraju, ale nemůžeš se divit té bouři. Kdyby byla minimální specifikace pro hraní 32GB ram a solidní HW, ale oni tvrdí, že to rozjede i toustovač, přitom na min sestavě ti to 20x spadne než se načtou shadery, to moc ok není. Uncharted 4 byla stejná písnička, ale updaty to daly do kupy.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Uncharted jsem přes RPCS3 dohrával min. díly, tak 4 teprve půjde, ale nezaznamenal jsem nějaké velké bouře.
Last of US mám odehráno na PS4, ale nakonec jsem neodolal. A opravdu to na mé (na poměry zdejších supermašin) dýchavičné sestavě jede a jede tak, že normálně bez pádů.
Prozradím, že jsem hned se hrou koupil 16GB paměti a hraju 1080p na HIGH, textury medium. Otestováno asi jen hodinu.

Kolega v práci R5-5600x, 32GB a 3060-12GB vše HIGH a ten už odehrál hodin víc.

Pokud to někomu padá a udělal vše jak udělat měl, tak je to pech, protože ho technická stránka odradí od parádního příběhu.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

_DAVE_ píše: sob 1. dub 2023, 14:18 NaughtyDog používá pro svůj engine interní technologii podobnou RayTracingu, ale RT to není. Hra nativní RT nemá.

Jinak možná jste si taky povšmnuli na jiných fórech toho řevu majitelů 8/10GB karet, že to je nejhorší port všech dob a stejně určitě blbá hra.
No některá ega se doslova zhroutila. :)

S rozumným nastavením se to dá hrát i na 8GB VRAM - pokud má ale člověk 32GB RAM. Což moc lidí furt ještě nemá.
nV to bude mít s těmi 8GB RTX 4xxx hodně zajímavé.. Ještě vyjdou dvě podobné hry a je z toho LOWEND v podstatě už v den vydání.
Bohužel pokud bude pokračovat tenhle trend blbě optimalizovaných her + nenažraných na VRAM s důvodů memory leaků atd., tak NVIDIA bude mít fakt problém s prodejemi modelů RTX4060Ti, RTX4060, RTX4050. To si pak lidi radši, kteří budou mít rozpočet na GPU pod 15K fakt radši koupí poslední skladovky nebo bazarovky Radeonů 6900XT, 6800XT a 6800X z důvodu větší kapacity VRAM. Sice u takového 7800XT a 7700XT se dá těch 16GB očekávat, ale asi to rozhodně nebude za 15K a méně.

Za mě rozhodně to není, že by 8GB karty byly mrtvé, na Full HD to musí stačit až kam a na 2K, tak tam už může být samozřejmě problém, jak tady zmiňoval Ache, že Cyberpunk 2077 běžel na RTX3070 ve 2K s DLSS a RT v pohodě, ale bohužel tomu nestačila 8GB VRAM. Sám to mohu potvrdit. Ve 2K s RTX2080 a DLSS be RT, hra fakala v pohodě s 8GB VRAM. S RTX4080 se po zapnutí RT, alokuje 11GB a běžně využívá 10GB+. Ten RT je náročný i na VRAM a někde, jako třeba v RE4 Remaku, si řekne RT taky o 2GB VRAM, což může pak být problém pro 8-10GB GPU.

Když se koukneme tak jenom co vyšlo tento rok: FORSPOKEN, náročné na VRAM, to samé RE4 Remake, ale ten se nechá poladit a s vypnutým RT je to na 8GB OK a tekď The Last of US. Problém toho The Last of US je ale fakt, že to prostě dostalo na starost studio, co nemá žádné zkušenosti s PC porty konzolových her. Třeba takový remake Dead Spacu si vystačí s 8GB VRAM na Full HD i 2K a na 4K potřebuje 9GB volné VRAM.

Za mě když bude hra dobře optimalizovaná, tak není důvod se ve Full HD bát s 8GB kartou, možná tak ve 2K se párkrát narazí tvrdě na limit, obzvlášť v případě zapnutého RT, ale rozhodně by to bez toho RT mělo stačit na většinu valných titulů s odřenýma ušima těch 8GB.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Za mě taky 8GB na kartě není mrtvé. 8GB kartu mám a min rok ještě mít budu. Těm už je používají, ještě nějakou dobu poslouží.
Ale s čistým svědomím už NEdoporučím 8-10GB kartu někomu, kdo by ji teď novou chtěl koupit.
To se myslím pochopit dá.
Za chvíli ustanou bouře kolem TloU, vyjde pár záplat, pár lidí ve svém rozhořčení hru nikdy už hrát nebude, Druckmannovi to bude ale stejně u zadku, má tu hru zaplacenou 10x.

Poté se komunita potichu aniž by to přiznala začne postupně všech těch 2080/3060ti/3070 karet zbavovat a platit jak mourovatí za 4070 nebo povzbudí prodeje u AMD - kde mimochodem ve vyšší třídě tyhle problémy naprosto nikdo neřeší.

Bylo to tak už v minulosti, v roce 2016 taky přišel Rise of Tomb Raider a sežral 5.5GB VRAM (recenze na PCT) . Větší polovina lidí v té době vesele frčela na 2GB kartách.
A do roka měli všichni 4-6GB.


Bez ohledu jestli je TloU objektivně blbě napsaná, nebo jen "otevřela pandořinu skříňku", během roku příjdou další hry, které definitivně určí.....
Nelze totiž prostě říct o každé nové hře, že je neoptimalizovaná.

Bez ohledu na tohle má nV podle mě dost problém v případě, že leaky o 4060 a 4050 jsou pravda. Pokud se časem nevyrobí i 16GB verze alespoň té 4060ti, bude rovnou koše.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Alfajk »

_DAVE_ píše: sob 1. dub 2023, 20:50 Bez ohledu jestli je TloU objektivně blbě napsaná, nebo jen "otevřela pandořinu skříňku", během roku příjdou další hry, které definitivně určí.....
Nelze totiž prostě říct o každé nové hře, že je neoptimalizovaná.
vypada ta hra lip, nez "predchozi" hra? je graficky komplexnejsi? prinasi doposud nevidene? ne? Pak je spatne optimalizovana, je to naprosto jednoduche.
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Tak ten Rise of the Tomb Raider měl fakt krásné textury, ale tehdy to byl fakt masakr, když většina lidí měla 2-3GB karty, někdo novější GTX970 s necelými "4GB" VRAM Ti co měli GTX980/980Ti, tak měli 6GB. Problém byl ale jen s nastavením Very High, na High už to fakalo krásně, to samé stíny na Very High žraly výkon. Pamatuji si to dobře, hrál jsem to na PC na 2GB GTX680 a VRAMka byla fakt narvaná na HIGH-MEDIUM detaily. Tady ale stačilo jen snížit detaily o 1 stupeň a bylo to v pohodě oproti The Last of US, kde i na střední detaily tomu pomalu nestačí 8GB VRAM a jsou problémy. Je smutné ale, že spousta Pcčkářů tu hru fakt hejtuje, že to je odpad, jenom proto, že technická stránka je mizerná. Hra odpad není, je to skvělá hra, odpad je optimalizace a Iron Galaxy, kteří neuměli udělat dobře optimalizovaný PC port a SONY na tu mělo dohlédnout, aby se u této silné značky povedl bezproblémový launch. Takhle jestli hru nedají ale pořádně do pořádku, tak i kdyby vyšlo The Last of US III a zároveň bylo i na PC, tak spousta PC komunity bude ostražitá a měla by silné pochyb, jak to vůbec dopadne a zase hejtovala hru, že to bude odpad jen podle technické stránky předchozího PC portu. Jako Druckmana to určitě nezajímá, ten má teď hlavu plnou nápadů pro druhou sezónu seriálu, jaký tam budou speciálně díly po vzoru třetí epizody a jak se opět vyřádí :D , ale mělo by ho to zajímat, myslím si, že má podíl na prodejích her Naughty Dog, takže asi tak, ale jak říkáš zaplacené to už je a na PC to lidi taky koupí. Ti co to nemohou přes technickou stránku hrát, tak to prostě refundnou a těch bude taky dost.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od killerek »

GamesPeter píše: sob 1. dub 2023, 21:15 Je smutné ale, že spousta Pcčkářů tu hru fakt hejtuje, že to je odpad, jenom proto, že technická stránka je mizerná. Hra odpad není, je to skvělá hra, odpad je optimalizace a Iron Galaxy, kteří neuměli udělat dobře optimalizovaný PC port a SONY na tu mělo dohlédnout, aby se u této silné značky povedl bezproblémový launch. Takhle jestli hru nedají ale pořádně do pořádku, tak i kdyby vyšlo The Last of US III a zároveň bylo i na PC, tak spousta PC komunity bude ostražitá a měla by silné pochyb, jak to vůbec dopadne a zase hejtovala hru, že to bude odpad jen podle technické stránky předchozího PC portu. ... Ti co to nemohou přes technickou stránku hrát, tak to prostě refundnou a těch bude taky dost.
Tahle pro me skoncila Souls serie. Jen bohuzel v te dobe jeste nemel Steam refund, aby to vydavatel pochopil.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: Alfajk - To je velmi subjektivní dojem jak vypadá hra.
Viděl jsi tuhle hru v pohybu? Rozpohybované postavy, xichty, emoce co tam vidíš?
Světové magazíny se shodují na tom, že ta PC verze vypadá fantasticky. Já se přidávám, ale můj názor asi není nějak relevantní.

A to, že někdy ještě uvidíš jakože grafické skoky jako v devadesátkách, to snad už doufám nečekáš... Takhle už to dnes nefunguje.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: GamesPeter - já se teď zeptám, když už si tak živě Rise of Tomb Raider pamatuješ, když tahle hra brala v roce 2016 5.5GB VRAM a dnes chce v tom samém rozlišení TloU 11GB VRAM, tobě to jako přijde po těch 7letech neadekvátní? Po 7letech 2x tolik?

Celý problém tkví v nVidii, co za opravdu těžké peníze nacpala lidem 8-10GB karty, AMD v té době prodávala 12-16GB ekvivalenty.
Nikdo s AMD kartou na tu hru nenadává, bohužel, komunita majitelů AMD karet je dnes tak malá, že si toho ani nikdo nevšimne.

Kdyby měla polovina lidí RX6700 a RX6800, tak hrajou a čtou cosi o tom, že nVidie to prostě nedávaj. K mému překvapení je ale počet RDNA2/3 karet mezi lidmi skoro až mizivý.

K té optimalizaci, jestli myslíš, že najednou vyjde obří patche, co srazí využití RAM/VRAM na polovinu beze změny vizuálu - tak fakt nevyjde.
Takhle to nefunguje.
Takže myslím, že zbývá se raději hře vyhnout a zapomenout s tím, že je špatná. Nebo si nechat 8GB kartu a prostě překousnout medium textury a nebo koupit 4xxx či o řád levnější Radeon. :)
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Hele nelze si slepě obhajovat přehnané HW nároky na hru v porovnání se hrou před několika lety, že teď uběhlo třeba cca 6 let, HW se obměnil 3x a je potřeba si zvykat, že potřebujeme karty s 2násobkem VRAM, aby jsme na tom mohli hrát hry, které se vizuálně moc neliší od těch let pár let zpátky. Dobře to popsal Ajfak, prostě pokud hra neodpovídá vizuálem a technickým zpracování grafiky, že je to něco nového, propracovaného"next gen", tak prostě hra má mizernou optimalizaci a vývojáři to ze*rali, viz. takové Hogwarts Legacy, které v porovnání s ostatními moderními hrami vypadá jako omalovánky a grafika je možná horší než u AC III,IV a na max textury to chce 14GB VRAM, na HIGH 10+GB + 32GB RAM. Sorry jako, to je fakt zdárný příklad blbě optimalizované hry, která vizuálem a technickým zpracováním neodpovídá době a hlavně náročnosti.

The Last of US vypadá nádherně, ale zase to není nic, co tu už nebylo před lety. Jsou hry které mají lepší vizuál, plnohodnotný raytracing a ne ten fake RT, co má The Last of US, kde ty odrazy jsou řešeny přes SSR + cubemaps atd. a ty hry jedou lépe a hlavně mají normální požadavky na VRAM. Ano 8GB je na hraně ve 2K, obzvlášť s RT, ale na Full HD to musí stačit. Ono i to The Last of US by běželo na obstojném HW dobře, ale problém je s tou VRAM. U toho Rise of the Tomb Raider, to tehdy byl extrém a spíš taková třešnička na dortu, pro ty co měli 6GB GPU, za ty textury se hra nemusí stydět i dnes ve 4K, ale tehdy stačilo dát textury na High a stíny taky na High/Medium a bohatě tomu stačilo s odřenýma ušima 2GB GPU, což se o The Last of US říci nedá, tam je problém i stou medium kvalitou ve Full HD. Co se týká budoucí optimalizace, tak určitě by to stačilo nějak poladit, ale zázraky fakt nečekám a ani mě to netrápí, já to hrubou silou HW až to dají trochu do kupy a upgradnu na 7800X3D a budu mít 32GB RAM, tak si to v pohodě zahraju, ale chápu ty rozhořčené hráče, co se na hru těšili a ona jim nejede z důvodu prasácké optimalizace, kdy je hra nenažraná na VRAM i na nižší detaily, střední rozlišení textur a nižší rozlišení. Jako očekával jsem bídnou optimalizaci po vzoru Uncharted 4, ale tady jsem očekával i něco horšího, protože to bude port hry předělané pro PS5, ale nečekal jsem fakt takovou prasárnu, ale po Hogwarts Legacy mě už "nemůže" nic překvapit.

Jako je pravda, majitelé Radeonů RX6700 a výše a majitelé GeForce s 12GB VRAM+ řeší jen sem tam crashe a stutter, případně lag, ale ty textury a celkový vizuál nevypadají, že by tomu nemělo stačit v pohodě 8GB VRAM, či na nižší nastavení, aby VRAM nebyla zabraná cca 5-6GB.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od DOC_ZENITH »

No nic, lidé byli varováni, říkali jsme to tu už před lety o 8GB ale i 10GB u 3080. Neni to za poslední dobu jedinej titul kterej už má na těhlech kartách problémy a oněch problémů beude jen přibývat. 8GB karty prostě patřej do éra Pascallu a turingu. NV to u Ampere total podělala a i dnes je jejcih chamtivost žene u levnějších karet do příliš málo Vram.

Že kolik to má lidí a pod. Tohle evidentně vývojáře nezajímá. Co je nejpopulárnější karta? 1060tka. I 2060 6GB je dost populární na Steamu a co, dejzte si to na low-detail je odpověď vývojářů.

Za své vzal sen o dobrém hospodaření s Vram přes dirtect storage a pod což někteří razili jako takové své "copium" na téma jak to bude do budoucna. Chce to prostě tunu paměti protože tohle je pro ně vedlejší platforma na kterou se neoptimalizuje.

U Týhle hry je to obvzláště smutné, protože existovala ve verzi pro PS3, kde sice jela 720p 20-30fps, ale jelo to na grafice odpovídající GF 6800GT a s 256MB Vram. To že se tahle hra, původně z PS4 éry nevejde do 8GB je směšné. Stačilo by změnit formát komprese textur a bylo by to. ASle vsadim se že to tam derou bezmozkovitě bez komprese jak je dnes zvykem, prostě trash port. Trash porty jsou ale standard takže s těma 8GB kartama to bude už jen horší.
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Jo shrnul jsi to úplně přesně, bohužel tomu tak dneska je....
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Sasakr »

Tak ještě než jsem se k tomu dočetl, přesně jsem si vzpomněl na Rise of TR. S 8 GB VRAM a 16 GB RAM jsem ve 1440p neměl na max šanci a přesně, textury a stíny jsem musel o stupeň snížit. Jinak se to furt zadrhávalo.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Ano ano, TloU mě taky velmi nemile překvapilo, ale mám to štěstí, že už jsem tu hru hrál a nepřidám se to “toho tábora” je to sračka technicky, je to beztak sračka i herně.

Dokoupil jsem 16GB RAM normálně si to užiju i s 2060S.

Každopádně mě zaráží i útoky proti Hogwards, to je to má malovanou grafiku, to není špatně to je stylizace a se spotřebou VRAM to nemá co dělat.
Kdo hledá fotorealizmus, ať se nasměruje jinde.
Hogwards prodalo naprosto neskutečné množství kopií a to ještě nevyšlo na staré konzole.
Evidentne jsou lidi, kteří chcěji hrát a nezajímá je kolik to žere VRAM a jestli je to pořád “v mezích”
Prostě hrají na to nastavení, co jim PC dovolí..

PS: A jak k tomu vlasně příjdou majitelé 16-20GB karet, ti momentálně neprskají protože na takové hry vlastně čekali..
Prskáme jen my, co jim kožeňák nacpal 8-10GB karty za desetitisíce.
A to jestli už ta hra vypadá dost cool, aby si mohla dovolit žrát tolik a tolik GB, to veeelmi subjektivní pánové
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: Sasakr - No a že od “Rise …..” už uběhnulo let že??
Přesně u téhle hry jsm si uvědomil, že potřebuju min 4GB VRAM, protože jsem ji odehrál na 2GB 7870 a taky bych mohl vyřvávat jako někteří teď u TloU.

Ale stálo to za to i na7870.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“