The Last of Us Part I

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od skaven321 »

Sobo píše: pát 28. dub 2023, 10:50 Ale jinak musim uznat, ze az na podivne vysoke GPU naroky to bezi celkem dobre. Nezaznamenal jsem zadny neprijemny stuttering a ma to hodne stabilni frame times, takze to pusobi plynule. To je dost ostry kontrast oproti tomu vyj*banemu Dead Space remaku, ktery kazdych par metru stutteruje jak cubka a frame times maji misto rovne cary tvar Himalaji.

No a pritom na Steamu se dozvite, ze TLOU ma mixed recenze, ale Dead Space nejakych 94% positive... Ja uz neverim nikomu (snad krome DF), protoze lidi jsou proste hlusi, slepi a nepoznaji dobry frame pacing a performance obecne, i kdyby jim nekdo udelal schema a omlatil o palici. U TLOU chapu to, ze na 8GB grafikach (majorita) to proste fungovalo dost blbe a meli to podchytit uz od releasu, ale jinak je to teda MNOHEM lepsi nez Dead Space remake, pritom dle infa na internetu by clovek cekal pravy opak.

Ale vypada to, ze tedka uplne vsechny trumfne Jedi Survivor, kdy PC verze Gamestar magazinu bezela na krasnych 35-45 FPS ve 1440p na Ryzen 5900X + RTX 4090 s brutalnim stutteringem (kolosalni CPU bottlenecky)... https://youtu.be/ca2zSn1nHQI?t=81

//Baneshee - promaz OT
ja zase neverim DS, pretoze pri DLSS 1.0 tvrdili, ze je to bozie a super a lepsie ako native. vacsinu casu trcia zo zeleneho zadku,no
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od JohnXXL »

Sam to hraju aktualne ve verzi 1.0.4.1 a vse co jde na ultra nastaveni detailu na 2K rozliseni na svoji 2080TI a vram si to bere k cca 9.5GB a chodi to dobre a bez sekani.. a co mi rikal kamarad tak na 8gb vram grafice po poslednich par updatech je to o dost lepsi a hratelnejsi jak na zacatku.
Smutny ze to potrebovalo tolik patchu a oprav aby to bylo hratelny i na slabsich grafikach s min vram pameti.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Krteq »

Vyšel patch 1.0.5.0
  • Reduced shader building times
  • Optimized code to improve global CPU performance
  • Optimized content to improve performance across several levels
  • Improved level loading to help reduce the amount of 'Please Wait' and loading screens
  • Added a new Effects Density setting, which adjusts the density and number of non-critical visual effects (Options > Graphics)
  • Increased crowd sizes on Low and Medium Ambient Character Density settings and added a Very Low option (Options > Graphics)
  • Implemented additional scalability tuning for Low and Medium in-game Graphics settings
  • Reduced the VRAM impact of texture quality settings, allowing most players to increase their texture quality settings or experience improved performance with their current settings
  • Fixed a crash that would occur on boot on Windows 11
  • Fixed a crash that could occur on Intel Arc
  • Fixed a crash that may occur when starting a New Game in Left Behind prior to the completion of shader building
  • Corrected an issue where pointing the camera at the floor while aiming would cause the player and camera to visually stutter
  • Fixed an issue where Sniping Sensitivity settings were not applying to all scoped weapons. Additionally, Sniping Sensitivity has been renamed to Scoped Sensitivity (Options > Controls > Mouse Camera Sensitivity)
  • Fixed an issue where players could not click on 'Jump To Unbound' when prompted in the custom controls settings (Options > Controls > Input > Customize Controls)
  • Fixed an issue where changing Graphics settings (Options > Graphics > Graphics Preset) during gameplay wouldn't restart the player at the correct checkpoint
  • Fixed an issue where adjustments to Lens Flare (Options > Graphics > Visual Effects Settings > Lens Flare) were not not applied
  • [Pittsburgh] Fixed an issue where players may consistently fall out-of-world when restarting at the checkpoint in the bookstore
  • [Left Behind] Fixed an issue where players may get soft locked when jumping into the electrified water
AMD-Specific
  • Implemented improvements to load times
  • Fixed an issue where shaders may take an abnormally long time to load
The Last of Us Part I v1.0.5.0 Patch Notes for PC
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od killerek »

Stale ladi vykon a pady, takze s klidem se muze cekat dal. Potom to nejspise bude i v nejake slevove akci :-)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Krteq »

Přesně, zahraju si až to bude aspoň trochu odladěné a ve slevě
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od JohnXXL »

Osobne me to nespadlo jeste ani jednou od verze 1.0.2.1 co jsem to zacal hrat.

Po nahozeni patche 1.0.5.0 mi klesla spotreba vram o cca 600mb jeste a myslim ze na skoro vse ultra je to uz na 2K rozliseni hratelny i na 8GB grafikach bez obav.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Od 1.0.2.1 u mě naprosto v cajku, a to už vyšly další 3 velké patche řešíc hlavně výkon na low endu.

Microst taky řeší chyby každé druhé úterý v měsíci už dvacet let. Patche neznamená, že to předtím nejelo

Teď po malé pauze hraju Left behind
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od killerek »

_DAVE_ píše: ned 14. kvě 2023, 14:11 ..., a to už vyšly další 3 velké patche řešíc hlavně výkon na low endu.
Ze te to blaboleni porad bavi, kdyz mas kousek nad sebou patchnotes tvrdici neco jineho.
Delarge
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 15. črc 2004
Bydliště: Korova Milk Bar
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Delarge »

killerek píše: ned 14. kvě 2023, 14:37
_DAVE_ píše: ned 14. kvě 2023, 14:11 ..., a to už vyšly další 3 velké patche řešíc hlavně výkon na low endu.
Ze te to blaboleni porad bavi, kdyz mas kousek nad sebou patchnotes tvrdici neco jineho.
Intel Arc, prior to the completion of shader building a co je "on boot on Windows 11" netuším. Představa, že to v současnosti není "aspoň trochu" odladěné, je fakt docela mimo asi měsíc.
I ty nářky, jak jsme v next-genu a 8 giga nestačí, už jsou pryč :-D
Intel Core i7 12700KF + Noctua NH-U12A CB -- Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 -- Gainward Phantom RTX 4080 -- G.Skill Ripjaws V 2x16GB@3600CL14 -- WD Black SN850 NVMe 2TB -- Corsair RM750x -- Fractal Design Torrent -- USB DAC EarMen Eagle -- PreSonus Eris 3.5 BT -- Sennheiser HD 560S -- Samsung Odyssey OLED G8 -- Razer BlackWidow V3 Pro + Razer DeathAdder V2 Pro + Xbox Wireless Controller -- WIN 11 Home 23H2
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Paul »

Teď jsem koukal na video kde to týpek hraje na 980Ti a bylo to hratelný a bez stutteru. Je to v pohodě.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

killerek - no to je ten problém, že někdo je schopný hejtit jen podle patche notesu.
Já to hraju, (teď už DLC) tuším že asi máš dojem, že jsem takový blbec, že to budu obhajovat i kdyby mi to nejelo - že prostě vědomě lžu.
Jak říkám, od 1.0.2.1 to nepadá, ty další patche dále zlepšují všechny aspekty jako CPU zátěž, kompilaci atd.

Pokud nevěříš, sleduj dál patchenotesy, popřípadě rovnou přeskočit celou tuto hru.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
killerek
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. pro 2003
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od killerek »

Nemam tolik volneho casu, abych vyvojari delal betatestera u nove vydane hry za plne penize takze zatim budu sledovat az to doopravi. Navic sem casto smolar v tom, ze ja proste ty bugy trefim a vracet se na starsi savy me nabavi. Vylozene betu nejake hry zkusim, tak jednou rocne, takze letos to spolklo D4 a vydane hry od ostatnich musi byt tip top nez je koupim, coz letos vyvojari nejak pri vydani nedavaji.
Shaquille
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 16. bře 2004
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Shaquille »

Furt vyvojari, vyvojari... hru vydavaji vydavatele, ne vyvojari.
Jinak souhlas s _DAVE_ hral jsem to temer od vydani a pady 0. Mozna to taky souvisi s tim, ze mam vsechny aktualizace, aktualni ovladace az na drobne upravy default bios. Lidi si hrajou na super duper experty, jak vse maji naladene, pretaktovane, undervoltovane, vlastni krivky vseho, zakazane aktualizace, aby meli nad svym PC kontrolu, pak jim padne hra (coz ani nemusi byt chybou hry) a vyvojari na ho*no...
Spoiler
Define 7 XL * 13700KF * 2x16GB A-Die * 1TB 990 PRO + 1TB 970 EVO * 1000W PSH * RTX 3080 ti * voda * MPG321QRF-QD
DAN Cases A4-SFX V4.1 * 3600X * 2x8GB LP * 2x M2 + SATA SSD * 750W PSU * RTX 3060 ti
NAS 3x8TB RAID 5 + 2x4TB RAID 1 * OLED65C12 * HW-Q950A
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od JohnXXL »

Taky mi to zatim ani jednou nepadlo a to volnym tempem mam odehrano pres 11h casu v hre protoze si vse prochazim a vsude hledam co kde je atd.
Myslim ze mam sestavu i s dost velkym OC a bezi to krasne.. mozna na tom taky bude mit vliv celkove kompoment grafika deska cpu.. nevim ze nekomu to pada a nekomu vubec.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

RE: killerek - Já tak trochu odhadoval, že není čas, chuť, motivace, se v tom nějak babrat a něco sledovat.
Ale tady na fórum chodíš a tak máš info od někoho, kdo to viděl na vlastní oči a hrál na kompu za pár babek a tak i víš - teď už to můžeš koupit a testera neděláš.
Pravda je, obsahu ať už na VOD nebo her atd vychází takový neuvěřitelný přetlak, že člověk nemá čas sledovat funguje a nebo kdy začne fungovat. A co stojí za to sledovat.

RE: Shaquille - jo, přesně.

RE: JohnXXL - Tak tak, pokud to dnes někomu padá, bude problém i jinde než ve hře. To bylo jen úplně z kraje a hlavně bez kompilace.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od marek16 »

killerek: na nvidii to nepadá, pokud nepřekročíš VRAM. Větší problém je ta náročnost - pokud chceš aby to nějak vypadalo a hraješ ve větším rozlišení, tak buď stahovat DLSS, detaily, nebo se smířit s 50fps.
Quis custodiet ipsos custodes?
satanicek666
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. bře 2014

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od satanicek666 »

serus.oplati sa to uz hrat na rtx4090 v 4K??? ci cakat dalej na opravne patche?
Amd R7 5800x3d = Noctua d15 = Asus strix b550f = Kingston 64gb ram 3600mhz cl18 = Rtx 4090 Phantom = Ssd: M2 WD 850x 1tb win10 + M2 WD 850x 2tb + 850 evo 2tb = Lian Li 216 black = Fany: 2x Lian Li 160mm-in + 3x Noctua a12x25-out + 2x Noctua a12x25-bottom = Asus strix 1kw aura = LG C2 42" = Per: Log g915 tkl + Log g pro wire + g440 hard + Xbox Wire Controller = Audio: Topping dx3pro+ = Mackie mr524 = AudioTechnica-a550z
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

Dalo se hrát už dávno.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od _DAVE_ »

Nebo tam prostě ještě zapni DLSS na Quality, kromě nárůstu fps nepoznáš nic.
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Sobo »

Bohuzel poznas. I ve 4K na quality to na hranach objektu dost nechutne zrni (preskakujou pixely kolem hrany), a to i kdyz das sharpening na 0. Proto me stve, ze to neumi FG. Pak by to na RTX 4090 slo hrat native 4K + FG @ 120 FPS. Takhle tam je kompromis v kvalite a stejne to mistama pada pod 100 FPS, protoze i kdyz to je na stare technologii bez RT a s upscalingem, tak je to narocne jako kokot...

Dale to melo problemy v grafice, kdy treba chybela textura kolem kanalu (byl tam proste cerny kruh), na podlaze v te chodbe po vybuchu u brany je brutalni banding (cerne prusvitne cary na podlaze), u nekterych veci jako lampa chybi reflexe, ktere tam na PS jsou, volumetrika ma horsi kvalitu, fyzika vody ma horsi kvalitu. Ne, porad je to naprosto odflaknuty port, ktery si 60 euro nezaslouzi ani nahodou. Muj standard kvality to teda rozhodne nesplnuje, proto jsem dal refund a za plnou cenu uz to asi nikdy kupovat nebudu, i kdyby to nakrasno vsechno opravili. Pokud nekomu nevadi, ze se s nimi zachazi jako s obcany druhe kategorie a vyplaznou za to plnou cenu, tak je to jejich vec.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“