The Last of Us Part I

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
JohnXXL
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. úno 2007
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od JohnXXL »

O vikendu snad zkusim na svoji 2080ti a uvidim jestli 11GB vram bude na rozliseni 1080p malo nebo to bude jeste stacit a nebo ne.
Kazdopadne 8GB karty jsou fakt asi mrtvy na novejsi hry co uz porozuju pri hrani novejsich titulu a vidim kolik vram si berou.
MB: Asus ROG Strix Z690-A D4 CPU: Intel Core i7-13700K @ def. offset -0,125V Cooling: Water block RAM: 128GB Crucial DDR4 3200MHz@3600MHz CL18 Čerpadlo: EKWB D5 Vario Motor + Alphacool D5 TOP Radiator: MO-RA3 420 black 4x NF-A20 PWM Chromax
VGA: RTX 2080Ti WATERFORCE HDD: FireCuda 530 2TB + 970 EVO 1TB, 2x WD Purple 8TB Case: Chieftec BigToWER + Seasonic 850W Monitor: EIZO FlexScan EV2460BK
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od durod »

Tu debatu o (ne)dostatku 10-12GB VRAM pamatuji. Argumentace, ze nove konzole maji 16GB (V)RAM byly odborniky "vyargumentovany" :razz: .
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

"problém" je stejně jen na dementních portech. Last of us je hratelné i na 4GB low end kartách, takže smrt 8GB karet se asi neblíží, jen si holt člověk stáhne textury..

Problém jsem měl jen u uncharted 4, kde bylo nutné dodržet max limit, potom hra jela bez problémů. Naopak třeba hry od capcom nemají problém ani když přetáhnu vram o 4GB.

Jakmile dohraji RE4 tak se chystám na last of us a otestuji, ale někdo tady s 3070 psal, že pohoda, takže neočekávám nějaké větší problémy.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
zhor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 26. čer 2005
Bydliště: Liberec

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od zhor »

Velikost VRAM se da oblbnout nastavenim grafiky, horsi je ze spusteni hry do hlavniho menu udajne trva 10-20min nez se zkompilujou shadery, coz je vec CPU+RAM, pricemz to casto spadne a celej proces je treba opakovat, takze muze trvat i hodinu nez zacnete hrat, takovej paskvil si muzou klidne nechat.
PC1: CPU=i7-11700F+NH-U12A | MB=Asus TUF B560M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x16G 3600 | GPU=Asus RTX4070 Dual | SSD=Samsung 970 Evo Plus 1T+SSHD: Seagate FireCuda 2T | PS=Corsair TX750M | Case=FD FocusG Mini | Mon= MAG272-165Hz | OS=W10Pro |
PC2: CPU=i7-6700K+NH-U9B | MB=Asus Z170M-Plus | RAM=Corsair LPX 2x8G 3200 | GPU=EVGA GTX980 SC | SSD=Samsung 850 Evo 250G | OS=Kubuntu |
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Raikkonen »

Bude to stejný konec jako už xkrát v minulosti, když přišly nové konzole a náročné hry, co je uměly vytěžit nejen díky pár přehnaným efektům. To není o "dementních portech", ale o tom, že těžko čekat od PC s horšími parametry výkon jako optimalizovaný na konzoli. Díky covidu a odkladům nextgen her se ta životnost grafik s méně VRAM jen o něco prodloužila, ale dřív nebo později ten propad vždycky přijde. Už za rok a půl na podzim 2024 bychom měli být cca v polovině cyklu současných konzolí, kdy by mohly dorazit výkonnější Pro/X verze, tak časem bude problém i těch 12GB.
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od AllowedCry »

To samozřejmě o dementních portech je (a vždy bylo), což dokazují samotné porty a jejich rozdílné optimalizace dle studia. Jedinou obranou je zkrátka hrubý výkon a tuny paměti, ale že by za pár let bylo 8GB nepoužitelných, to velmi pochybuji :)
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Raikkonen
Začátečník
Začátečník
Registrován: 05. kvě 2008

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Raikkonen »

1,2,4,6GB - taky ještě dlouhé roky byly a možná i jsou "použitelné", pokud k tomu hraješ odpovídající hry v nižším rozlišení. Ale 8GB už na tu bariéru, kdy dochází k propadům nebo ořezu detailů oproti gpu s větší VRAM, narazilo a bude se to jen a jen zhoršovat v rozšiřujícím se okruhu her.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od HEAD »

Tak ja pozoroval nedostatek 8GB Vram uz pred 3lety u 5700XT pri prechodu z 11GB 1080TI. Jasne si pamatuju, ze COD warzone pri 1440P vse max tam nestacilo 8GB Vram a normalne se nenacetli textury a nebo byl stuttering jako krava a dalsi hra Gears 5 s HD texture packem po 30-60min hrani.Zase stuttering.Tak jsem se te karty hodne rychle zbavil a do 8GB uz jsem nesel.

Jinak last of us zatim parada.Ani jeden pad a bez stutteringu a nebo propadu FPS.
Nikdy jsem to nehral a docela casto chcipam :lol: Pripada mi to v nekterych castech fakt tezky.Ale uzivam si to.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od icebosss »

Mne hra taky nepada, je teda celkem narocna, na 4k s dlss quality na 4080 nic moc, nekdy i kolem 60 az 70 fps.

Spis me stve stutter kamery pri pohybu. I na 100 fps se pri otaceni kamera tak divne skube, jsou toho plny fora. Pry u uncharted to opravili patchem po launchy, tak uvidime.

Dal me stve efekt zaspineneho objektivu ci jak to popsat, ten zrovna nejde vypnout.
Mac302
Začátečník
Začátečník
Registrován: 17. úno 2009

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Mac302 »

HEAD píše: pát 31. bře 2023, 19:08 Tak ja pozoroval nedostatek 8GB Vram uz pred 3lety u 5700XT pri prechodu z 11GB 1080TI. Jasne si pamatuju, ze COD warzone pri 1440P vse max tam nestacilo 8GB Vram a normalne se nenacetli textury a nebo byl stuttering jako krava a dalsi hra Gears 5 s HD texture packem po 30-60min hrani.Zase stuttering.Tak jsem se te karty hodne rychle zbavil a do 8GB uz jsem nesel.

Jinak last of us zatim parada.Ani jeden pad a bez stutteringu a nebo propadu FPS.
Nikdy jsem to nehral a docela casto chcipam :lol: Pripada mi to v nekterych castech fakt tezky.Ale uzivam si to.
Ahoj, jak to 6800XT 16G zvládá? Dá se to hrát v 1400p na vyšší natavení bez FSR, abych se dostal nad 60FPS? Mám totiž stejnou GK, ale nedaří se mi dohledat nějaký bližší benchmarky :)
AMD Ryzen 7 7700X 4,5GHz @ 5,4GHz boost | Sapphire Radeon NITRO+ RX 6800 XT SE 16GB | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING | 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | WD Black SN770 NVMe 1TB | Fractal Design ION+ 2 Platinum 860W | AiO Fractal Design Lumen S36 V2 | Fractal Design North TG Dark | SteelSeries Arctis 5 + Logitech G Pro Superlight + HyperX Alloy Elite RGB
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od HEAD »

Melo by to bezet kolem 70fps ve 1440P/max.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Krteq píše: čtv 30. bře 2023, 21:07
GamesPeter píše: čtv 30. bře 2023, 18:54Nejvíce lze zpozorovat změny na mokrým povrchu, efekty vody, kaluže atd. a s tím související raytracing, to samé trochu lepší nasvícení ...
Riku píše: čtv 30. bře 2023, 20:40

...Part I raytracing nema..
Baví mě, jak jsou někteří uživatelé schopni do krve obhajovat hybridní RT i s jeho neduhy, kupují předražené karty, a pak ani nepoznají jestli ve hře vůbec je nebo není :lol:

Nemyslím tím přímo GamesPetera, ale taky se "trefil"
Hele já si žádný hybridní RT neobhajuji a raytracing je mi celkem u prd*le, ale rozhodně je lepší, když hra má alespoň hybridní RT i s těmi jeho neduhy, tak i tak vypadá lépe než když je to čistě na rasterizaci. I ty hybridní RT odrazy jsou lepší, než když jsou ponechány jen na SSR. Ale jinak pravda když RT tak už plnohodnotný ne hybrid, ale za mě alespoň něco.

Jinak GPU nakupuji, když už současná GPU nestačí a RT je poslední co mě asi zajímá. Na prvním místě je výkon v rasterizaci, efektivita, lepší software, cena, která je prostě tuto generaci mimo a na člověku je zda novou GPU potřebuje nebo ne a pak RT, který se až teď po 4 letech konečně začíná chytat, ale buď tu je plnohodnotné RT použito a žere výkonu jako prase + když je hra blbě optimalizovaná, tak to je stejně jen dovolit si polovinu efektů, či ubrat důležité detaily někde jinde nebo použít DLSS, které je v každé druhé hře pěkná mazanice v pohybu či FSR s aliasingem jako prase nebo tu máme hry, kde je jen na pár RT efektů nebo právě jen hybridní RT. V takovým Hogwarts Legacy kromě RT odrazů, člověk, aby rozdíly pohledal a žere to 50% výkonu, nebo v Resident Evil 4 Remake, tam to sice RT ON, žere fakt málo výkonu, ale rozdíly aby se hledaly lupou, takže asi tak....
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Riku píše: čtv 30. bře 2023, 20:40
GamesPeter píše: čtv 30. bře 2023, 10:02

Jo, taky se mi to včera nezdálo, tak jsem pro jistotu použil google, protože když vyšel remake na PS5, tak jsem se divil, že to nejede nativ 4K 60FPS jako Part II na PS5, ale není se čemu divit, že to nejede ve 4K 60FPS, sice to vypadá jako Part II, ale ten nemá raytracing, takže pokud ho na PS5 chtěli dát, muselo to být za cenu frameratu. Na PS5 to běží jen v 60FPS v performance modu ve 1440p, na zobrazovadlech s podporou VRR prý 60+, ale dle testů je i ten performance mod nestabilní a dropuje na 50FPS. Pak je tam kvalita 4K to jede nativně na 30FPS, pokud má někdo 120Hz zobrazovadlo tak 4K 40FPS a s VRR, tak 4K 45FPS dle této stránky: https://www.eurogamer.net/digitalfoundr ... ps5-remake

Jako ta hra vypadá dobře, i ten raytracing je tam znát, ale je to nenažraná mrcha na VRAM i RAM a kdo nemá 12GB VRAM GPU a 32GB RAM, tak má se hrou problémy. Bohužel nikde vývojáři při HW požadavcích nepsali, že hra bude na HW, který je výkonný, ale ne TOP pořád crashovat a stutterovat. Optimalizace fakt není povedená, ale to toho, kdo má silný HW, pokud hra nebude každou chvíli crashovat nemusí zajímat.
TLOU II jede taky jen ve 1440p, zadne 4k 60fps na ps5

Part I raytracing nema..
Vždyť u toho TLOU II se všichni chvástali jak to na PS5 jede 4K 60FPS, byl toho plný zing.cz a všude jinde. Sice to neodpřisáhnu, ale myslím si, že jsem to četl někde i v novinkách, že by Part II měl fakat na PS5 právě ve 4K při 60FPS. 4K a 60FPS dával i Remaster The Last of Us na PS4 PRO, nevidím, proč by TLOU II to nemělo na PS5 dát ve 4K 60FPS a těch 60FPS dát jenom ve 1440p, když ve 1440p běže, pokud se nemýlím i druhý díl na PS4 PRO, ale jen ve 30FPS. Každopádně ti věřím, jako majiteli PS5 a díky za informace.

U toho Remaku Part I mě proto překvapilo, že to jede jen těch 60FPS v performance modu v 1440p. Viděl jsem z toho Remaku asi jen půl hoďky na PS5 na Twitchi a jediný znatelný rozdíl, kromě lepších textur, nasvícení a pár efektů, tak to byla právě ta voda z Part II + ty odrazy. Vždyť byly i ty novinky, že PS5 by měla mít RT a ne jen v PC verzi, není to v režimu kvalita při těch 30FPS? Díky...
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
radekhgt
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 30. zář 2012
Bydliště: Slovakia

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od radekhgt »

Suhlasim s @icebosss, hra dáva zabrať aj RTX4080 ale ten stutter pri pohybe je neznesiteľný... Mam pocit ako keby som sa vrátil v čase ked som ju hral na PS4... Aj tam ten pohyb pri otáčaní bol plynulejsi.
Hra ako taka je graficky ok, ani raz mi to nepadlo. Dohram si ja RDR2 a po vyladeni si ju užijem.
CPU: Ryzen 7 7800X3D + RYUJIN II 360 ARGB GPU: Gainward RTX 4090 MB: Asus ROG STRIX X670E-A RAM: Kingston FURY DDR5 32 GB 6000 MHz CL36 RGB PSU: Super Flower Golden King 1kW LCD: LG OLED42C2
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Jak je v PC verzi oproti PSku vyřešena rychlost pohybu při stealthu na klávesnici? Když jsem to hrál s gamepadem, tak tam se rychlost pohybu při skrčení odvíjela podle citlivosti páčky. Hodně se mi to líbilo, stačilo trošku víc na páčku přitlačit vpřed a clicker mě uslyšel a mě nevyšel stealth. :D Bylo to fakt dobré při stealthu, tak přemýšlím jak to asi je na klávesnici. Zřejmě to je upravený, že když se skrčí a plíží, tak postava je neslyšná jako v jiných hrách. Zřejmě tam není žádný posuvník hlasitosti pohybu jako to je v Escape from Tarkov. Nevíte někdo?
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
icebosss
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. čer 2008
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od icebosss »

GamesPeter píše: pát 31. bře 2023, 22:28 Jak je v PC verzi oproti PSku vyřešena rychlost pohybu při stealthu na klávesnici? Když jsem to hrál s gamepadem, tak tam se rychlost pohybu při skrčení odvíjela podle citlivosti páčky. Hodně se mi to líbilo, stačilo trošku víc na páčku přitlačit vpřed a clicker mě uslyšel a mě nevyšel stealth. :D Bylo to fakt dobré při stealthu, tak přemýšlím jak to asi je na klávesnici. Zřejmě to je upravený, že když se skrčí a plíží, tak postava je neslyšná jako v jiných hrách. Zřejmě tam není žádný posuvník hlasitosti pohybu jako to je v Escape from Tarkov. Nevíte někdo?
při skrčení podržíš ctrl a pohybuješ se pomaleji
Sasakr
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 02. bře 2010

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Sasakr »

GamesPeter píše: pát 31. bře 2023, 20:39Vždyť u toho TLOU II se všichni chvástali jak to na PS5 jede 4K 60FPS, byl toho plný zing.cz a všude jinde. Sice to neodpřisáhnu, ale myslím si, že jsem to četl někde i v novinkách, že by Part II měl fakat na PS5 právě ve 4K při 60FPS
No protože hra napíše, že je to dynamické 4K a více se tím nějakej zing nezabývá. Je to 1440p: https://youtu.be/0mv0dAwPqCs?t=312
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Riku »

GamesPeter píše: pát 31. bře 2023, 20:39
Riku píše: čtv 30. bře 2023, 20:40

TLOU II jede taky jen ve 1440p, zadne 4k 60fps na ps5

Part I raytracing nema..
Vždyť u toho TLOU II se všichni chvástali jak to na PS5 jede 4K 60FPS, byl toho plný zing.cz a všude jinde. Sice to neodpřisáhnu, ale myslím si, že jsem to četl někde i v novinkách, že by Part II měl fakat na PS5 právě ve 4K při 60FPS. 4K a 60FPS dával i Remaster The Last of Us na PS4 PRO, nevidím, proč by TLOU II to nemělo na PS5 dát ve 4K 60FPS a těch 60FPS dát jenom ve 1440p, když ve 1440p běže, pokud se nemýlím i druhý díl na PS4 PRO, ale jen ve 30FPS. Každopádně ti věřím, jako majiteli PS5 a díky za informace.

U toho Remaku Part I mě proto překvapilo, že to jede jen těch 60FPS v performance modu v 1440p. Viděl jsem z toho Remaku asi jen půl hoďky na PS5 na Twitchi a jediný znatelný rozdíl, kromě lepších textur, nasvícení a pár efektů, tak to byla právě ta voda z Part II + ty odrazy. Vždyť byly i ty novinky, že PS5 by měla mít RT a ne jen v PC verzi, není to v režimu kvalita při těch 30FPS? Díky...
No bohuzel part II dostal pouze update v podobe 60fps a nic vic, v podstate to jede ve stejne kvalite jako na ps4 pro s boostem fps na 60.

https://in.ign.com/playstation-5-playst ... 0fps-1440p

Part I nema raytracing ani na PC pokud dobre googlim.
PS5 | LG OLED CX55
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od Krteq »

Googlíš dobře, nemá
GamesPeter
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2011
Bydliště: 393 01

Re: The Last of Us Part I

Příspěvek od GamesPeter »

Krteq má pravdu, hra se sice tváří, že má raytracing, ale je to fake raytracing a ne plnohodnotný. Chce si to dát hodně pozor až budou vývojáři zase někde tvrdit, že má nějaká hra raytracing a radši si to zkontrolovat přímo sám ve hře, na ve videu, tam se to těžko zkoumá a na první pohled pozná.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“