Stránka 1 z 9
AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: úte 4. črc 2023, 14:07
od Hladis
Jelikoz se asi touhle kauzou budou zadelavat jina temata, viz. Starfield, tak radsi at to je v jednom.
Hardware Unoxed: AMD Screws Gamers: Sponsorships Likely Block DLSS
https://www.youtube.com/watch?v=m8Lcjq2Zc_s
DF Direct Weekly: Is AMD Blocking DLSS/XeSS in Starfield?
https://www.youtube.com/watch?v=xvEpjkwc3P0
What’s Up With The Missing NVIDIA DLSS Support In AMD Sponsored FSR Titles?
https://wccftech.com/whats-up-with-the- ... sr-titles/
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: úte 4. črc 2023, 15:00
od Ache
To je opravdu jen "válka" v uvozovkách. Nvidia jasně odpověděla, jak to s "blokováním" konkurenčních technologií je. AMD odpovědělo bullshit, takže je jasné, že tam něco shnilého je. Jestli si tímhle AMD chce zvýšit % prodejů, tak to bude pravý opak.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: úte 4. črc 2023, 17:24
od Hladis
Samo je to v uvozovkach. Hard proof nikdo v ruce nema, takze za tim muze byt klidne proste sympatizovani vyvojaru s AMD..... Je fakt, ze implementace DLSS je dost easy a nepodpora, zvlaste u Unreal Enginu, nejde uplne snadno okecat. Kazdopadne mi unika, co by z blokovani AMD melo. FSR fakt nikoho nedonuti bezet pro AMD kartu, zvlaste kdyz funguje i na nV, tedy zisk z toho vesmes nula. Davalo by to smysl obracene, ze by nV blokovala FSR a tim nutila lidi bezet pro jejich karty s proprietarnim DLSS, ale takhle ? Umyslne blokovat DLSS, jen aby snizili dosah nV, by bylo z hodne trapneho soudku a kdo by to vymyslel, by musel byt uplny blb. No kazdopadne AMD se k tomu vyjadrilo tak pitome, ze si ukazkove nabehli na vidle.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: stř 5. črc 2023, 23:49
od Paul
AMD a jejich odpověď "no comment" je hard proof, protože kdyby to neblokovali, tak to velmi rádi řeknou a nahoněj si PR.
Prostě jsou to kreténi (u AMD marketingu žádná novinka) a zasloužej si aby u každý AMD sponzorovaný hry byl PR shitstorm, dokud tuhle politiku blokování konkurenčních technologií nezrušej. Easy peasy.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 08:30
od Krteq
Hladisovými vlastními slovy... konspirační teorie
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 10:38
od Hladis
Konspiracni teorie to je, neni dukaz v nejake sepsane smlouve nebo potvrzeni od vyvojaru ci nekoho jineho. Pokud se clovek na ty hry bez DLSS podiva, tak to jsou casto hry od konzoloidnich studii, ktery obecne na PC (a optimalizaci na PC) serou. Tedy ta studia muzou mit lepsi vztahy z konzoli s AMD (ci proste maji AMD radsi) a s nV vztah zadny, ikdyz u Bethesdy se tohle uplne pouzit neda. Stejne tak ikdyby tam byla marketingova smlouva mezi studiem a AMD, tak je to vesmes papirove ok, ostatne deje se to uz leta bezne. Jak si to pak AMD nebo nV obhaji a jaky to bude mit PR dopad je vec jina a v tomhle pripade by ta pripadna umyslna blokace byla ze strany AMD extra lame, jelikoz AMD z toho nema zadny realny profit. Kazdopadne AMD vsemu slusne "pomohlo" svym (ne)vyjadrenim a kdyz se prictou vsechny faktory, tak lidi berou umyslnou blokaci jako fakt.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 11:15
od TankGeorge
AMD se poslední dobou snaží cpát FSR na konzole hlavně. Na tousteru je sice už několikrát napsáno "next-gen", ale o plnohodnotném 4k rozlišení si můžou nechat ještě několik let zdát, tak tu máme checkerboard a jiné konzolové upscaly, které se ale na PC nepoužívají. FSR má potenciál sjednotit metodiku upscalu a AA mezi konzolemi a PC, což je podle mě ve prospěch výsledného produktu - viz Red Dead 2, který prostě vypadá divně, když se místo TAA použije cokoliv jiného, byť mnohem pokročilejšího.
Takže marketing AMD si bleje ten svůj mlýnek na kafe, že FSR je open, free, funguje na konzolích - což je pravda. Jenže marketing AMD pěkně posral řešení otázek, co konkurenční DLSS. Místo aby odpálkovali, že DLSS a jeho přítomnost ve hrách je problém nVidie, tak si blejou, že DLSS není potřeba, protože FSR je... hmmm, free? Čímž akorát zbytečně nasrali hlasitou většinu PC master race.
Prostě PR stunt. Když lidi pičujou, že nemají u Jedi DLSS, tak je má AMD odkázat na nVidii, nebo Respawn, ať vysvětlí, proč v té hře není DLSS. Zbytečný zkoušet FSR PR kecy na skupinu lidí, která má z ~80% v PC GeForce. Konspirace dost přitažená za vlasy, když se jedná defacto o dvě hry. Jedna ani nevyšla a Jedi klidně může dostat DLSS patch - není potvrzené ani vyvrácené.
Ale je dobrý do nich rejpat, aby se všichni dokopali k tomu, že ve hrách bude standardem balík všech upscalů XeSS/FSR/DLSS. Ideálně se budou knihovny tahat z aktuálního GPU driveru.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 12:04
od Hladis
To mi jeste pripomina, ze rage na AMD neni uplne na miste, ale zavarili si to sami. Hlavni "vinik" jsou vyvojari-vydavatele, ti odpovidaji za implementaci takovych veci a ti pripadne dobrovolne podepsali nejakou smlouvu o spolupraci, kde muze byt nejaka klauzule o (ne)implementaci konkurencnich reseni. Nikdo jim jiste pistoli u hlavy nedrzel, pokud to podskrabli. Tedy rage by mel spis smerovat na vyvojare a tam ma dav s pochodnemi durazne zadat implementaci DLSS. AMD samo mohlo poslat infulencery v prohlaseni za vyvojari, ze jich se tohle netyka, ale vyjadrili se jak se vyjadrili
, cimz konspiraci jen utuzili. Za nV AMD nikoho posilat nemuze, nV v tomhle hraje roli prihlizejiciho, hlavni v tom je proste vyvojar.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 12:45
od Ache
Kdyby FSR bylo nejkvalitnější možnou volbou, tak to asi nikoho trápit nebude... ale po vzoru AMD je to zase tradiční nepovedená kopie
AF dodnes není plnohodnotně filtrováno (je stále možné zaznamenat ty přechody mezi úrovněmi). FSR 3.0 co slibovali v první polovině roku 2023 také nikde. Poslední dobou AMD jen lže a lže. Ještě že mají tak malý podíl trhu. V pozici Intelu anebo Nvidie by to byly ještě větší **** než tihle dva dohromady.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 13:46
od GamesPeter
TankGeorge píše: ↑čtv 6. črc 2023, 11:15
Prostě PR stunt. Když lidi pičujou, že nemají u Jedi DLSS, tak je má AMD odkázat na nVidii, nebo Respawn, ať vysvětlí, proč v té hře není DLSS. Zbytečný zkoušet FSR PR kecy na skupinu lidí, která má z ~80% v PC GeForce. Konspirace dost přitažená za vlasy, když se jedná defacto o dvě hry. Jedna ani nevyšla a Jedi klidně může dostat DLSS patch - není potvrzené ani vyvrácené.
Nejsou to jen 2 hry, ale je to The Callisto Protocol, kam se žádna featura NVIDIE nepodívala, DEAD ISLAND 2, SW Jedi Survivor, The Last of US, kde se podívalo jenom DLSS, kde si asi Druckmann vyjednal, že tam alespoň to DLSS bude, aby nenasral PC hráče s NVIDIA kartou, že v takto očekáváné hře nebudou jejich technologie. Zároveň si myslíš, že NVIDIA si nechala u takto očekáváné hry na PC ujít příležitost a určitě by v TLOU Part I nechtěla mít svoje technologie DLSS, DLAA, FG, Reflex? Je jasný, že se do StarFieldu DLSS asi po vzoru předchozích her nepodívá.
Chtělo by to ale konkrétní vyjdáření vývojářů a nebo NVIDIA, jak dopadli, když oslovili vývojáře s žádostí o implementaci jejich technologií. Myslím si, že v těchto výše uvedených hrách si určitě nenechali ujít možnost, že by je nezajímaly?
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 13:57
od GamesPeter
Ache píše: ↑čtv 6. črc 2023, 12:45
Kdyby FSR bylo nejkvalitnější možnou volbou..............
Nechci tady přiživovat konspirace, ale možná, že tohle je právě důvod, proč v těch velkých hrách od launche RTX40xx a prvních implementací FG, které funguje zatím skvěle, tak AMD preventivně si platí za "exkluzivitu" jejích technologií, právě z důvodu absence jejich red řešení, aby NVIDIA se nechlubila svými technologiemi, hlavně FG, které ti fakt jak víš to FPS boostne a sloužilo by to spíše, jako důvod proč si koupit RTX40xx než Radeon 79xxXTX/XT, který prostě FG zatím má, ale jenom na papíře.
Jinak s tím, kdyby byla AMD v pozici NVIDIE nebo INTELU, tak zajímavá myšlenka.
Možná máš pravdu, že by AMD bylo horší než zelený a modrý dohromady.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 14:43
od jctrnacty
Jeste by chtelo pripomenout pro vsechny co tu zbytecne “picu*ou”, ze vsemi milovana nvidia majejich priblble dlss uzavrene, staci si vzpomenout na jejich physx , ktery pohrbili, dale na jejich uzasny gsync, ktery jel jenom na jejich kartach. Od amd to aspon jede na vsem, kvalita je samozrejme diskutabilni.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 14:52
od Ache
Zase demagogie - PhysX původně byl zbytečný akcelerátor od Ageia. Naštěstí to koupila nvidia a tak se k physX dostalo mnohem více hráčů.
Do té doby sis musel koupit úplně zbytečnou přídavnou kartu do PCI slotu, přitom ty funkce zastanou v pohodě shadery... ale PhysX nemá nic společnýho s DLSS.
Mimochodem i zmíněný FreeSync je jen kopie G-SYNCu, který vymyslela nvidia a přišla s tím první. AMD jen klasicky nedokonale kopírovalo (já sám sem recenzoval první monitory s Free-sync a byl to šunt - většinou nevyladěný overdrive, takže ideální režim byl stejně fixed refresh.).
Teď AMD okopírovalo nedokonale DLSS (prostě rádoby to samé, ale bez AI dopočítávání) a máme jim za to jako stavět pomník, že to je pro všechny? ano, je to alternativa, ale ne 100% náhrada. Kvalita trpí, přitom u DLSS naopak dost často dostaneš lepší (ostřejší, lépe vyhlazený) obraz než nabízí nativní rozlišení s TAA.
Hnus je hlavně, pokud opravdu AMD nějak "podplácí" vývojáře "svých" titulů tak aby se tam DLSS nedostalo (u unreal engine her to smrdí extrémně - když je to jen o tom "checkboxu v engine"). Tímhle se AMD degraduje na úroveň Intelu přes 20ti lety, který podplácel OEMs aby neosazovali procesory AMD.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 14:57
od jctrnacty
No physx bezelo pouze na nvidii gpu , predtim pouze na aegia, takze uzavrene. Pak kdyz jim to vsichni programatori nekolik let ignorovali, tak to najednou uvolnili jako opensource. G sync bullshit, predrazeny nesmysl opet pouze na nvidia a freesync jel na vsem nastesti to vyrobci vcas pochopili a nvidia sklopila usi a presla na nej take a slo to i bez jejich kokotskeho gsync modulu. Nechapu co je na tom za demagogii, ukazat , ze nvidia tu permanentne predklada uzavreny “standardy” pouze na jejich gpu.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 15:02
od jctrnacty
Ache píše: ↑čtv 6. črc 2023, 14:52
Hnus je hlavně, pokud opravdu AMD nějak "podplácí" vývojáře "svých" titulů tak aby se tam DLSS nedostalo (u unreal engine her to smrdí extrémně - když je to jen o tom "checkboxu v engine"). Tímhle se AMD degraduje na úroveň Intelu přes 20ti lety, který podplácel OEMs aby neosazovali procesory AMD.
Tohle je presne demagogie. The way its meant to be payed. Zaplatime vyvojarum , aby tam ty nase uzavreny sra*ky nacpali.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 15:12
od Ache
No aspoň někdo ty technologie tlačil
- mimochodem si ještě zapomněl na hairworks
Také to vymyslela nvidia a nečekaně AMD s tím mělo problém, protože to bylo závislé na tesselaci, kterou AMD moc neumělo a tak jí raději šidilo (dodnes v driveru tenhle ojebávač tesselace je přítomen).
Mimochodem je dost zásadní rozdíl mezi tím, když nějaká společnost něco vymyslí a začne to tlačit do her, aby vypadaly lépe. vs. společnost co blokuje konkurenční technologie u vývojářů, protože sama není schopna dodat lepší produkt.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 15:22
od DOC_ZENITH
Taky nesmíme zapomínat že korektní implementace rozhodně neni "zaškrtnout a aplikovat 1 plugin v Unreal editoru". Tím možná do hry dostaneš DSR, ale shit DSR plné artefaktů a ghostingu. To samé FSR a jeho "krásné" zvládnutí transparence a shimmeringu. Ty technologie je třeba odladit pro konkrétní hry, jinak to bude vypadat asi jako FSR v Cyberpunku když si jej tam fanoušci sami domodovali. Cool dokud jsi se s tim autem nerozjel...
Celá tahle anabáze neni něco co by bylo free a super easy. Prostě pokud někdo přišel a zainvestoval vývoj FSR, tak tam dali jen FSR. Zbytek přijde možná později, až budou vývojáři idle a nebude to protahovat launch.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 18:08
od skaven321
Ache píše: ↑čtv 6. črc 2023, 15:12
No aspoň někdo ty technologie tlačil
- mimochodem si ještě zapomněl na hairworks
Také to vymyslela nvidia a nečekaně AMD s tím mělo problém, protože to bylo závislé na tesselaci, kterou AMD moc neumělo a tak jí raději šidilo (dodnes v driveru tenhle ojebávač tesselace je přítomen).
Mimochodem je dost zásadní rozdíl mezi tím, když nějaká společnost něco vymyslí a začne to tlačit do her, aby vypadaly lépe. vs. společnost co blokuje konkurenční technologie u vývojářů, protože sama není schopna dodat lepší produkt.
myslis ten hairworks, ktory ked si znizil teselaciu na polovicu, vyzeralo to rovnako, ale potom to slo aj na radeonoch? ten hairworks, kde chlpate zvierata vyzerali ako keby boli vyfukane fenom?
]Mimochodem je dost zásadní rozdíl mezi tím, když nějaká společnost něco vymyslí a začne to tlačit do her, aby vypadaly lépe. vs. společnost co blokuje...
pan asi zabudol na GPP
a vobec, cele to je smiesne z pohladu ako kopete za DLSS, ako keby hra bez toho upscalingu bola podradna. Ide o zase o blackbox, nech si to tam narve nvidia cez drivery, ale nenuti devs take nieco do hry pridavat.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 20:40
od TankGeorge
Promiň, ale na to, jak velké množství textu tady všude produkuješ, máš celkem nevyzrálé představy o tom, jak to v korporátech funguje a jak to v game developementu funguje. Nejsi jediný teda.
Možná jsem nedával pozor, když se to změnilo, ale DLSS není nějaký kód, který můžeš sdílet pro dobro ostatním. Developer hry, který tam chce mít DLSS, spolupracuje s nVidií tak, že jí poskytne data pro její machine learning superpočítač. Data = screenshoty v extrémně vysokém rozlišení (8k, 12k, 16k, whatever). Superpočítač nVidie vyplivne nějaké AI algoritmy, které pak AI cores = tensor cores používají pro upscale. Jak si jako cywe kdo představuje, že to má nVidia "otevřít" a sdílet? Má jako všem půjčit nV superpočítač, plány architektury a celé AI know how, lol?
To je taky důvod, proč u her, kde nVidia neměla přístup před vydáním k potřebným datům, není DLSS nebo je se zpožděním. Rovněž je to důvod, proč je třeba DLSS v prvních patchích hnusné a časem se zlepší.
Dále, nevím, jak je to u AMD, ale nVidia už má spoustu let v korporátu divizi, která má rozpočet a jiné prostředky na to, aby pomáhala implementovat developerům různé nVidia technologie do jejich her. Tuším, kdysi tu přímo na fórum psal borec z dev teamu Mafie 2 (gamewoks, physx) nebo jsem se asi někde s někým bavil, kdo dělal na Mafii, že nVidia jim pro developement poskytla hardware a hlavně lidi.
TJ naprosto zásadní věc. Studio finišuje hru a v teamu mají lidi od nVidie, kteří si makají na svých věcech a klidně jim s tou hrou ještě pomáhají. AMD prý tak maximálně pošle letáky, ať developeři využívají jejich super free Mantátle.
NVidia už mraky let takto ovlivňuje game developement a developeři si rozhodně nestěžují. Jiná věc už je to pro zákazníky, kteří si buď utřou nudli, nebo prodají ledvinu při koupi nové GK. AMD podle mě jen nasype developerům prachy, aby mohlo udělat bundle akci při prodeji jejich HW. Podle toho taky ty jejich "AMD sponsored" vypadají. AMD si jen na chvíli kupuje frčící buzzword, který nalepí na krabičky ke svým produktům.
Developeři jsou líní/vyčerpaní dělat něco navíc a s nVidií iplementují DLSS jen, když jeden čí druhý uzná za marketingově prospěšné to DLSS implementovat. Že Huang chodí s baseballkou za Cuckmanem, aby mu dal DLSS do remaku remaku remaku Last of Us, je čistá fantasmagorie. Nikdo nikam nechodí, just busines.
Physx a freesync fakt no comment. Nvidia nekupoval Ageiu proto, aby ji pak rozdala do světa. A u freesync monitorů je dobrý se pořádně podívat, co kupuju.
Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"
Napsal: čtv 6. črc 2023, 21:36
od GamesPeter
@TankGeorge: Hele klid, já jsem jen reagoval na tvůj příspěvek, že DLSS je skipnuto "JEN" v SW Jedi Survivor a "možná" nebude ve StarFieldu a všichni z toho dělají 3 světovou.
Vyvrátil jsem ti to dalšíma 2 hrama, kde takéí DLSS ani žádné udělátko NVIDIE nebylo + remake remake remake TLOU Part I, kde jsem jen apeloval na to, proč tam je alespoň to DLSS a v jiných hrách, které AMD bundlovalo se svým HW nebylo a neříkal jsem, že někam Jensen chodí s basseballkou k Druckmannovi, ale že někdo s Naughty Dog si tam prosadil zřejmě to DLSS. Jinak představy, jak to v korporátu funguje mám z reálu dobrý.
Možná nevím v mega rozsahu jak to funguje v NVIDII a v herním průmyslu ohledně těchto implementací z technického hlediska, to možná víš ty lépe, ale obchodní dohody a jak se dělá business, tak v tom mám přehled dobrý.
Co se týká her, tak buď tam vývojáři dají všechny dostupné technologie sami od sebe, protože to tak chtějí a když se na ně obrátí AMD či NVIDIA a hlavně pokud s tím nabídnou i pomoc z jejich strany, tak kde je problém, že to tam není? (jedině pokud si jedna strana zaplatí exkluzivitu, že tam budou jenom jejich featury), když implementace není až tak náročná, navíc na to mohou obě strany jistě poskytnout lidi.
Zajímá mě při tomto povyku jen proč v těchto hrách není technologie zelených, když na to mají lidi a dokonce i z minulosti se ví, že NVIDIA daným vývojářům klidně poskytne pár lidí na implementaci a vyladění jejich technologií při vývoji her. Prachy na to NVIDIA má taky, aby vývojářům dala i více než AMD, takže když má NVIDIA prachy a lidi, tak kde je problém, že to není v těch hrách? Že by vývojáři nesnášeli NVIDII a radši tam dají technologie od AMD a nebo, že by s AMD udělali business, vzali prachy s tím, že implementace od NVIDIE tam výslovně nebude?
Jinak je mi to u prd*le, jestli někde je nějaké hnusné DLSS, které v každé 2 hře rozmaže obraz v pohybu a je to tak dobré na típání screenů. Před necelýma 5 rokama jsme hráli hry bez těchto upscalů a RT, FG a taky jsme byli živi, až na tu kauzu s PhysX, Hairworks atd. Za mě hru určitě vyzkouším v Game Passu a pak ji případně pořídím. Rozhodně bych ji nehejtoval a nebojkotoval jen kvůli tomuhle...