Stránka 1 z 2

Frame Generation

Napsal: čtv 14. zář 2023, 06:27
od huby99
Zapnul jsem ve hře Frame Generation, počet snímku se zvýší na 80 a latence na 70.
Problém co nastal, že vzniká vlny v obraze. Řešením vždy byla vertikální synchronizace, jenže ta nejde zapnul s FG.

Zajímá mě, jestli by měl monitor G-Sync zda by problém přestal? FreeSync monitor podporuje

Také jsem zkusil vnutit přes ovladače vertikální synchronizace a taky podařilo, mam 60 fps a latenci 70 ale začalo to dělat duchy.

Nyní prostě nemůžu použit FG

Re: Frame Generation

Napsal: čtv 14. zář 2023, 09:54
od Trek
Monitor s G-Sync/Freesync problem resi za predpokladu, ze se snimkova frekvence trefi do rozsahu toho VRR. Je dobre mit lepsi monitor i s vyssi maximalni frekvenci (pro 4K 120Hz staci v tuto chvili, pro mensi rozliseni je treba poohlizet se po 200Hz apod). Pro insipiraci tabulka od Nvidie https://www.nvidia.com/en-us/geforce/pr ... ors/specs/ Jinak s frame genem urcite dal Nvidia Reflex na boost pokud to jde v nastavenich hry.

Mnoho monitoru freesync/gsync compatible urcenych spise pro produktivitu ma uzky rozsah, treba jen 45-60 Hz takze se tam stejne ta hra nikdy netrefi. Proste je treba poradne vybirat monitor na hrani.

Jinak pan tady vysvetluje presne technikality proc ti to dela ghosting (resp. melo by to spis byt trhany pohyb), je mozny ze to bude hra od hry
https://youtu.be/92ZqYaPXxas?t=432

Re: Frame Generation

Napsal: čtv 14. zář 2023, 12:12
od huby99
Takže to vypadá tak, že DLLS2 je pro ty co chtějí aspoň 60 fps. DLLS3 pokud chcete 120 fps a více, jinak jsou vady obrazu. Marketing Nvidia tedy lže.

Re: Frame Generation

Napsal: čtv 14. zář 2023, 13:57
od Trek
Takhle to Nvidia uplne nerika ze 60 a 120 fps, ale vice mene to tak je, protoze vychozi fps pred frame genem neni dobre kdyz je uplne nizke. Nvidia tohle nikde neuvadi, takze nelzou, protoze by je v USA hned nekdo zaloval, tam si firmy nemohou dovolit lhat jako u nas diky tem hromadnym zalobam. Resp. teda u nas se divam, ze tenhle zakon u nas byl schvalen 16.8. 2023 :-) Tak dobre.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 08:38
od Sasakr
Ok, chápu, že nejde dát Vsync a framegen, ale co když člověk zapne limiter třeba v RTSS?

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 09:04
od Delarge
huby99 píše: čtv 14. zář 2023, 06:27 Zapnul jsem ve hře Frame Generation, počet snímku se zvýší na 80 a latence na 70.
Problém co nastal, že vzniká vlny v obraze. Řešením vždy byla vertikální synchronizace, jenže ta nejde zapnul s FG.

Zajímá mě, jestli by měl monitor G-Sync zda by problém přestal? FreeSync monitor podporuje

Také jsem zkusil vnutit přes ovladače vertikální synchronizace a taky podařilo, mam 60 fps a latenci 70 ale začalo to dělat duchy.

Nyní prostě nemůžu použit FG
V jaký hře, jakej monitor, jakej refresh rate?

Sasakr: FG s vsyncem funguje už dávno, to postovaný video je už rok starý sotva po vydání. A RTSS není třeba, ovladače mají vlastní limiter.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 09:27
od Trek
Delarge píše: pát 15. zář 2023, 09:04 Sasakr: FG s vsyncem funguje už dávno, to postovaný video je už rok starý sotva po vydání.
Zkusil jsem Cyberpunk a vsync nelze aktivovat s frame geneneration. To video, ackoliv je rok stare je aktualni a informace v nem porad plati nic se nezmenilo, vsync neni podporovan nvidii oficialne protoze TLDR "backpressure a uneven frame pacing". To ze to muzes vynutit v ovladacich je jina. Nebo posli laskave odkaz na nejake informace, ktere by podporily tvoje tvrzeni ze vsync je Nvidii oficialne a plne podporovan s DLSS 3 Frame Generation, ja nikde takovou informaci nevidel.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 10:45
od Krteq
Podpora DLSS 3 s V-Sync byla oficiálně povolena s 526.98 driverem... ale V-Sync musíš vynutit skrze CP, jinak to nejde :-D
Official DLSS 3 Support For VSYNC On G-SYNC and G-SYNC Compatible Monitors & TVs
Our new Game Ready Driver offers official DLSS 3 support for VSYNC on G-SYNC and G-SYNC Compatible monitors and TVs, so gamers can enjoy a responsive, tear-free experience when playing or capturing their game.

DLSS 3 uses its NVIDIA Reflex technology to limit the output frame rate to slightly below the refresh rate of the G-SYNC monitor. This enables tear-free gaming while avoiding large back pressure and high latency caused by VSYNC. To enable this feature:
  1. Enable G-SYNC: NVIDIA Control Panel --> Display --> Setup G-SYNC
  2. Turn VSYNC On: NVIDIA Control Panel --> 3D Settings --> Manage 3D Settings
    • Use the Global Settings tab to apply the options in every game, or on a per-game basis in the Program Settings tab
  3. Turn on DLSS Frame Generation in a supported game
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... dy-driver/

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 10:51
od Delarge
Zatím pořád nevíme, co má OP za monitor a v jaký hře to zkouší. Akorát víme, že se už ptá i pod tím Digital Foundry videem :-D

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 11:02
od Ache
Jo, G-SYNC při V-SYNC i dokonce i při frame-gen funguje, byť jsem to tady některým místním také nevěřil :-D
Takže kombo G-SYNC, framegen, v-sync, ultra low latency mod, je ok a funguje... dokonce si to samo vynucuje fps limit pod hranicí refreshe monitoru (u 120Hz je to 116fps, u 165Hz je to 158 fps)

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 12:39
od huby99
Mám Benq EW3270U který má 60hz a koupil bych Dell G3223Q s G-Sync pokud by to problém vyřešilo.

Je zajímá, že v Forza Horizon 5 mám 80 fps a problém je malý, s cyberpunk 2077 mám 80 či 120 fps a problém je větší.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 12:57
od Delarge
Ten monitor by měl podle googlu VRR zvládat v rozmezí 40 - 60Hz...dneska už není v podstatě žádnej rozdíl mezi freesync a gsync.
Takže bys měl v NV control panelu aktivovat gsync, nastavit vsync on a případně ještě nastavit limit max fps pod 60. Tím bys měl dosáhnout nejlepších výsledků s daným monitorem. Ale je otázka, jestli má FG v takhle nízkých fps nějaký smysl. Pak už jedině koupit něco lepšího s výrazně vyšším refresh rate.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 13:17
od huby99
To jsem udělal, vlny přestaly ale zase to vytvořilo duchy.
Mě jen zajímá zda monitor s vyšší frekvenci to vyřeší.

Já prostě nevím zda problém zcela zmizí při 120 fps a více
Anebo do odstraní 120hz monitor i při 80hz pomoci G-Sync.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 13:50
od Delarge
Nevím, co si přesně pod pojmem duchy představit. A když ti to jede s "vlnama" na 80 fps, tak tam duchy nemáš? Jestli ne, tak bys dalo předpokládat, že to vyšší refresh rate a vyšší fps zlepší.

Re: Frame Generation

Napsal: pát 15. zář 2023, 18:06
od Trek
huby99 píše: pát 15. zář 2023, 13:17 Já prostě nevím zda problém zcela zmizí při 120 fps a více
Anebo do odstraní 120hz monitor i při 80hz pomoci G-Sync.
Muzu odpovedet konkretne, mam LG C2, ktery ma 120Hz a VRR range 40-120Hz a normalne tearing neni videt protoze jen malo her ma vice nez 120Hz ve 4K. Ty co maji vice tak tearing je videt (logicky protoze fps je vyssi nez framerate monitoru) ale minimalne, nerusi mne to (nevim jestli diky OLED nebo cemu ale neni to temer videt). Proto jsem psal monitor s vyssi frekvenci, 240Hz apod. to zajisti temer stopro.

Re: Frame Generation

Napsal: pon 18. zář 2023, 13:31
od Sasakr
A k čemu vlastně Vsync při VRR? Stačí framecap na max refresh rate, ne? Já mám RTTS globální lock na 120 FPS kvůli 120 Hz televizi a je to jednou pro vždy vyřešené. Tearing neexistuje.

Tazateli stačí zapnout VRR, locknout všechny hry na 60 a má taktéž po problému - nebudou vlny (pokud tím myslí tearing) a framegeneration nemá vůbec smysl zapínat.

Re: Frame Generation

Napsal: pon 18. zář 2023, 18:36
od Delarge
Je to už dlouho doporučovaná nejoptimálnější varianta při VRR:

https://www.reddit.com/r/pcgaming/comme ... urbusters/

Re: Frame Generation

Napsal: pon 18. zář 2023, 21:58
od Sasakr
No ale v tom článku, na který se ten Redit odkazuje, ten Vsync zmiňují proto, aby byla jistota, že framerate zůstane v VRR range. Na to nepotřebuju Vsync, stačí cap.

Re: Frame Generation

Napsal: úte 19. zář 2023, 08:02
od Mr.Nigga
Možná je to tím, že mám GTX 1080 a je na tohle moc stará, ale u mě G-Sync: ON a V-Sync: OFF znamená tearing pokud fps =/= frekvence monitoru. Když zapnu V-Sync, tak v OSD menu monitoru krásně vidím, jak se frekvence mění s fps hry a všechno funguje jak má, bez tearingu. Když V-Sync vypnu, tak je frekvence konstantní 144 Hz. Prostě u mě to bez V-Sync nefunguje i když mám fps cap

Je to starou kartou? Mně ten V-Sync nevadí, spíš mají problém některé starší hry a jedou zbytečně pomalu. Třeba původní Crysis (ne remastered) jede při zapnutém V-Sync na 48 fps :lol: tak to u některých her vypnu a radši přežiju tearing

Re: Frame Generation

Napsal: úte 19. zář 2023, 08:12
od Sasakr
Tohle nedává moc smysl. VRR by mělo fungovat i bez Vsync.

Zrovna původní Crysis, které jsem nedávno hrál, je v tomhle zprasené. Mívá tendenci se spouštět v nejnižším refresh rate podporovaném monitorem. U tebe to evidentně bude 48 Hz. U mě je to 24 Hz :-D Já to musel hrát s programem Borderless Fullscreen, jinak jsem to nedonutil jet ve 120 Hz (tím myslím fullscreen režim hry, samozřejmě pak při hře byl refresh rate podstatně níž, protože FPS byla níž. Ale už to jelo ve 120 Hz, čili tam nebyl problém s tím, že by se FPS dostávala mimo rozsah a fungovala low frame rate compensation). Paradoxně Warhead jel out of the box rovnou 120 Hz.