Stránka 1 z 1

Výkon grafické karty při hraní her a více výstupech

Napsal: pon 1. led 2024, 14:08
od pre.vit
Zdravím,

zajímala by mě jedna věc. Pokud mám ke grafické připojené 3 zobrazovací jednotky najednou: TV - 4k na 100Hz, monitor - QHD na 165Hz a VR - 2160x2160 na 90Hz pro každé oko (tzn. krát 2), tak grafická karta musí ten samý obraz kompletně počítat 4x (TV, monitor a 2x VR) anebo celý obraz spočítá jen 1x (resp. 2x pro VR) a tu samou kopii pošle na různé výstupy jen s převzorkováním na potřebné rozlišení? Jinak řečeno jestli počítá tu samou úlohu 4x (a tím pádem potřebuje 4-násobný výkon oproti výstupu na jedno zařízení) anebo jestli jen 1x a poté jsou již jen méně náročné výpočty pro úpravu rozlišení na ostatních zařízeních (a tím pádem potřebuje jen o trochu vyšší výkon oproti výstupu na jedno zařízení)

Jde mi o výkon grafické karty při hraní her. Občas se totiž stane, že například hra Beat Saber jede normálně, ale po nějaké době se začne bezdůvodně sekat (ve VR, na TV/monitoru jede normálně).

P.S. Normálně bych to dal do obecného threadu pro grafické karty, ale ten je asi zamknutý, tak to dávám sem...

Re: Výkon grafické karty při hraní her a více výstupech

Napsal: pon 1. led 2024, 18:09
od AllowedCry
Duplikace obrazu z VR na monitoru výkon nesnižuje. Pokud po nějaké době pociťuješ zhoršení výkonu, máš to i změřené?

Re: Výkon grafické karty při hraní her a více výstupech

Napsal: pon 1. led 2024, 18:59
od pre.vit
Změřené přímo ne, ale obraz se sekal už i v samotném menu, že bylo problém trefit tlačítka pro pokračování, potvrzení atd.

Ale když to nijak neovlivňuje, tak proč je v softu (Windows Mixed Reality a SteamVR) možnost omezení rozlišení na dalších výstupech (monitor)?